sa le luam pe rand :
sunt absolut de acord ca platoul ciclic poate comanda elicopterul in axa de tangaj si in axa de ruliu.
deci cum ziceati : platoul ciclic =profundor+ eleroane
numai ca nu prea se poate lua in considerare axa de tangaj pentru ca desi elicopterul se inclina pe aceasta axa ,nu castiga altitudine doar datorita platoului ciclic
comandat pe aceasta axa (ceea ce face profundorul la avion).se poate zbura cu elicopterul "aplecat" de bot la altitudine constanta.
castiga altitudine datorita pasului si/sau turatiei rotorului,comandata de platou/mansa de gaz.
marinare,
daca modific doar pasul anticuplului elicopterul se va misca pe axa de giratie(echivalent directie la avion).la elicopterele reale chiar se cheama palonier si se comanda din pedale.
si mai sus am zis ca desi este o tampenie am zice
CAM asa,nicidecum ca asa este!
si de fapt forta pe care o da rotorul principal este o forta totala aerodinamica ,care se descompune in orice moment in forta portanta ,si in forta de tractiune pe orizontala (indiferent de directia acesteia )
asta e o discutie care nu ajunge nicaieri pentru ca comparam pere cu micsunele
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 19 January 2006 - 08:24 PM
flying is my life...