Pro si Contra
#1
Postat 20 May 2003 - 02:01 PM
Am citit cu placere discutiile pe tema Daciei Solenza. A fost foarte interesant schimbul de replici, asa ca m-am gandit sa deschidem un subiect in care sa tratam marcile de pe piata.
Ca sa nu ne certam ca chiorii, hai sa ne organizam un pic. Cand discutiile pe marca precedenta s-au domolit, putem trece la alta marca. Oricine poate propune (dar va rog, faceti propunerile cand vedeti ca nu se prea mai discuta despre marca precedenta, ca sa evitam exploziile de propuneri). Si ca sa fie treaba fair, prima propunere este cea luata in considerare (daca membrii sunt de acord sa schimbe marca).
Ce sa discutam despre marci? Pai sa analizam modelele: siguranta, fiabilitate, economicitate, eleganta, viteza, ... in principiu orice. A, sa nu uitam de tipu' ala mare si rau: pretul. Pretul fratilor, ca asta ne doare mai tare (pe noi roamnii) cand nu ne alegem o marca/model.
De asemenea raportul pret/calitate sa nu fie ignorat, pentru ca unii pot zice ca mai bine dau x+y pe o masina mai buna (unde y este semnificativ mai mic decat x) decat sa dea x pe o alta.
No, sper ca nu am vorbit prea mult si degeaba, asa ca hai sa propun eu prima marca: Volvo.
De ce nu le gasim pe strazi? E clar ca nu pentru ca sunt scumpe (vedem pe strazi masini si mai scumpe: Audi, BMW, Mercedes ca sa numesc doar cateva). Nu sunt oare bune pentru acei dintre noi care au buzunarul asa adanc? Este justificata legenda cu "siguranta", sau e doar image-marketing? Mie personal imi place foarte mult cum arata S60 si S80. Gasesc ca baietii suedezi au scos o forma foarte elegenta cu aceste modele, si nici dotarile nu sunt mai prejos.
Hai, arde-ti-ma! :o
Toate bune!
A bicycle can't stand on its own because it's two-tired.
#2
Postat 20 May 2003 - 02:31 PM
Acum despre siguranta: cred ca e o legenda si nu cred ca se mai poate vorbi azi de "Masinile facute de firma X sunt cele mai sigure" deoarece oferta este foarte diversificata, si ca un exemplu nu putem compara renault-ul Twingo cu Laguna II. Pana nu de mult credeam si eu in mitul cu siguranta la Volvo, dar am vazut intr-o revista o statistica cu rezultatele de la crash-testuri pentru diferite modele (atentie, nu marci!) si am vazut ca Volvo V40 era pe undeva pe la mijloc, deci nu era super sigura. Cam atat....
#3
Postat 20 May 2003 - 03:08 PM
#4
Postat 20 May 2003 - 03:14 PM
Eu as alege volvo... poate si pentru ca nu caut o masina prea sportiva, ci una care sa fie comod de condus la drum lung... dar poate altii cauta altceva de la autoturismele lor...
A bicycle can't stand on its own because it's two-tired.
#5
Postat 20 May 2003 - 03:38 PM
Daca ma limitez la doua persoane merge orice. Daca vreau loc de bagaj atunci e bine un combi. Eu personal am avut ocazia sa conduc multe si si la drumuri lungi. Am avut tractiune pe fata ( Fiesta, Corsa, Astra), tractiune pe spate ( Ford ca pe cealalta nu pot sa o scriu, Bus ), 4x4 ( Frontera ) ce viatza :D si acum un Kangoo diesel.
Monstrul Frontera mi-a placut si nu pentru a ma plimba pe corso ci ca sa fac job in teren unde ba am avut zapada pina la clantza ba apa pina la prag ba munte de unde se dau parapantistii ( Vivi stie unde, deasupra carierei de la Galsa pina in virf pe linie dreapta :D ). Pacat ca era din seria I si era hibrid. Mai nimic nu era original pe ea deci si motorul era de Alfa asa ca n-a rezistat decit 270000 plus multe alte maruntisuri. :D culmea e ca a fost facuta si pe ziua de Luni !!! Evitati aceste masini!
Fordul era de 2000 benzina, jar minca si nu bea apa. Te lansai lejer intr-o depasire dar era fara extra ca era model 90. Acum cu Kanguritza ma descurc minune! Imi place mult chiar daca e diesel la doar 1,5L dar si consumul e aferent. Credeti ca am facut 400 cu 17L ? Bine asa mai econom ca viteza maxima e doar 140 apasat cu ambele picioare.... :D . E spatios, rabatezi scaunele si cari casa dupa tine, incap aeromodelele.
E rindul vostru....
Aceasta postare a fost editata de zozo: 20 May 2003 - 03:40 PM
#6
Postat 20 May 2003 - 03:52 PM
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#7
Postat 20 May 2003 - 03:57 PM
Ca sa incit, daca as avea bani (nu multi, dar destui), mi-as lua fara drept de apel o (zic "o" ca e o Doamna!) SUBARU Impreza WRX STi ProDrive. E serie limitata (cea de pe piata e "doar" WRX STi), preparata in UK de echipa de WRC. Are de toate: are 4 usi/3 volume, deci merge ca turism normal; are putere (cea "standard" are 265CP, asta are aproape 300CP); accelereaza OK (standard = 5.5sec, asta = mai putin); e AWD (All Wheel Drive = 4x4 permanent); motor boxer orizontal; securitate pasiva cat cuprinde; scaunde de WRC; computer de bord cu de toate; in fine, daca va dau lista cu ce vine standard va doare capul!!! De fapt la ea nu exista optionale...
Flickr - pozele mele
#8
Postat 20 May 2003 - 04:08 PM
Trist dar asta e realitatea.....din pacate e un amanunt care trebuie luat in calcul la achizitia unei masini. Numai din reavointa vei avea un vecin care va trece pe linga ea din greseala tocmai cu virvul metalic al umbrelei bunicii care o va marca pe veci pina la tabla.
Eu am facut deja 17500 km cu kanguritza din decembrie si am doua gauri pe parbriz.
P.S. toate cele enumerate anterior ca si firma sau model erau masini de servici. Eu am un Fiesta model 80 pe care si daca porneste in 2 cilindrii poti pleca cu ea de pe loc. Frontera am mai tras-o pina la service ca altceva decit sa citesti psalmi linga ea nu prea puteai sa-i faci. Este a doua realitate romaneasca....si de service mai bine sa lasam.... :D
#9
Postat 20 May 2003 - 04:10 PM
Si lista cu echiparea standard:
ABS WITH EBD
DRIVER AND FRONT PASSENGER AIRBAGS
HEIGHT ADJUSTABLE FRONT SEAT BELTS WITH PRE-TENSIONERS & CLAMP
HIGH-MOUNTED STOP LAMP
"PEDESTRIAN FRIENDLY" MODULAR WINDSCREEN WIPERS
RING SHAPED REINFORCEMENT FRAME
REAR DOOR CHILD PROOF LOCKS
SIDE DOOR PROTECTION BEAMS
STEERING COLUMN SUPPORT BEAM
'SURETRAC' LIMITED SLIP DIFFERENTIAL
THREE REAR SEAT BELTS (3 POINT ELR x 2)
LAP & DIAGONAL CENTRE, INCLUDING ISOFIX CHILD SEAT MOUNTINGS IN REAR
CATEGORY 1 REMOTE ALARM / IMMOBILISER
RAC TRACKSTAR SATELLITE SECURITY INC. 1 YEAR'S FREE SUBSCRIPTION
REMOTE CENTRAL LOCKING WITH DEADLOCKS AND KEYLESS ENTRY
SECURITY WINDOW ETCHING
AIR CONDITIONING (SEMI-AUTOMATIC)
ALUMINIUM PEDALS
BUCKET SEATS WITH STi MOTIF
CENTRE CONSOLE CUP HOLDER
CHROMED HANDBRAKE BUTTON
ELECTRIC WINDOWS WITH TINTED GLASS
FRONT WASH WIPER (VARIABLE INTERMITTENT)
FRONT CUP HOLDER
HEATED ELECTRIC DOOR MIRRORS
HEIGHT AND TILT ADJUSTABLE DRIVER'S SEAT
HEADLAMP LEVELLING
INTERIOR BOOT RELEASE
INTERIOR FUEL LID RELEASE
LEATHER GEAR KNOB WITH RED STITCHING
LEATHER HAND BRAKE LEVER WITH RED STITCHING
SUEDE EFFECT INTERIOR
TILT ADJUSTABLE STi BRANDED LEATHER MOMO STEERING WHEEL WITH RED STITCHING
MAP READING SPOTLIGHTS
OUTSIDE TEMPERATURE GAUGE
QUARTZ DIGITAL CLOCK
REAR WINDOW DEMISTER
REAR SEAT BOOT-THROUGH FACILITY
SINGLE CD PLAYER WITH LW/AM/FM STEREO RADIO CASSETTE (RDS) (WITH 4 SPEAKERS & WINDOW AERIAL)
SPEED SENSITIVE POWER STEERING
SUEDE EFFECT INTERIOR
TACHOMETER
ADJUSTABLE REV WARNING INDICATOR
WATER SPRAY FOR TURBO INTERCOOLER
COLOUR CODED DOOR MIRRORS & HANDLES
COLOUR CODED BUMPERS & SIDE SILLS
GOLD COLOUR ALLOY WHEELS
HIGH RISE REAR SPOILER
SILL SPOILERS
STi BRANDED ALUMINIUM GEAR LEVER SURROUND
STi BRANDED CHROME EXHAUST MUFFLER
STi BRANDED TURBO INTERCOOLER
ALUMINIUM BONNET
SPACE SAVER SPARE WHEEL / TYRE
Gata.... Sincer, pot fi 1000 de alte masinutze mai tari, ca asta, din punctul meu de vedere, le are pe toate...
Flickr - pozele mele
#10
Postat 20 May 2003 - 04:21 PM
http://perso.club-internet.fr/aebergon/photos_Subaru/2/Impreza_WRX_STI_1.jpg
Flickr - pozele mele
#11
Postat 20 May 2003 - 04:22 PM
http://perso.club-internet.fr/aebergon/photos_Subaru/2/Impreza_WRX_STI_siege1.jpg
http://perso.club-internet.fr/aebergon/photos_Subaru/2/Impreza_WRX_STI_mot.jpg
Scuze daca v-am intoxicat... Pe mine ma urmareste boala asta de ceva vreme si m-am gandit sa mai sufere cativa... Ce mai, as da 41.000EUR!!!
Flickr - pozele mele
#12
Postat 20 May 2003 - 04:24 PM
Subscriu la ce zice zozo cu rachetele (totusi, asta nu ne opreste sa visam, nu? :D ). Din pacate. Insa unde e saracie... e de inteles.
Pe de alta parte si in vest daca iti lasi ceva prea peste pretentiile locale, poti pati la fel. Sa zicem ca iti parchezi rolls-ul in fata blocului (asa ceva nu se poate, dar sa zicem ca nu esti bogat, ci ai castigat-o la lotto), tot o sa ai probleme.
A bicycle can't stand on its own because it's two-tired.
#14
Postat 20 May 2003 - 04:29 PM
Flickr - pozele mele
#16
Postat 20 May 2003 - 04:35 PM
#17
Postat 20 May 2003 - 04:41 PM
zozo, la 20 May 2003, 16:35, a spus:
De ce mai modest? Tu iti areti masina ta, noi poze comerciale! :D
A bicycle can't stand on its own because it's two-tired.
#18
Postat 20 May 2003 - 04:46 PM
#19
Postat 20 May 2003 - 10:33 PM
am cuvinte de lauda la tot ce inseamna comfort atat ca sofer, dar mai ales ca pasager. la viteze ridicate reactia masini este pur si simplu usor de sesizat, se lipeste cu burta de asfalt, pacat ca in cazul meu viteza maxima inseamna 180km/h... in cazul fericit in care te deplasezi pe autostrada(exclus romania) un drum de 5-10ore nu devine un calvar; sa nu-ti mai gasesti locul pe scaun, pozitii incomode de condus, probleme cu caldura sau racirea(aer), stabilitatea pe curbe este o chestiune de care trebuie sa uitzi.. ma refer in cazul unei curbe sa reduci viteza, doar daca te linisteshte, altfel nu are rost.
in final am de spus putine cuvinte care caracterizeaza aceasta masina: stabilitate, comfort, siguranta si de ce nu placere!
in poza masina mea la Rapa Rosie / un eveniment de referinta pt modelismul din Romania.
#20
Postat 20 May 2003 - 11:36 PM
Intr-adevar, eu am propus sa incepem cu Volvo. :D
Dar vad ca nimeni nu vine cu critici. Oare nu are nici o parte mai slaba? OK, poate este greu din partea unui posesor care s-a atasat de masina sa. Insa altii, care ati condus temporar, calatorit cu Volvouri... nu aveti nici o critica? :D
Din pacate, as incepe tot eu cu critici, insa nu am condus asa ceva si nici nu cunosc un posesor. Am mers doar de cateva ori in taxiu (S60 si S80), si nu am putut sa ii observ slabiciunile (doar calitatile).
Eu cred ca numai asa putem invata mai multe unii de la altii (bineinteles cu conditia sa stim sa discutam civilizat).
Velo
A bicycle can't stand on its own because it's two-tired.
#21
Postat 20 May 2003 - 11:45 PM
VelociRaptor, la 20 May 2003, 23:36, a spus:
Intr-adevar, eu am propus sa incepem cu Volvo. :D
???
#22
Postat 21 May 2003 - 03:33 AM
VelociRaptor, la 20 May 2003, 14:01, a spus:
Subiect: Pro si Contra.
#23
Postat 21 May 2003 - 08:35 AM
Subaru = (constelatia) Pleiadele in lb. japoneza - vezi si sigla.
#25
Postat 21 May 2003 - 09:12 AM
zozo, la 20 May 2003, 16:46, a spus:
Corect! Ma rog, automodelist in devenire, momentan ce fac eu se cheama mai degraba hobby (mai am pana sa construiesc ceva cu mana mea si sa devin modelist). Si inca o data corect, am o Subaru Impreza WRC 20021/10 4WD. Si pe asta am luat-o tot din cauza "bolii" care ma doare, Subaru Impreza. Mai am si una 1/24, realizata impecabil, tot WRC (2001), tot cu telecomanda. Si, incet-incet, sper sa ajung si la cea 1/1... :D
http://www.rhc.ro/galerie/pics/678.jpg
Asta e cea 1/10
http://www.auto-rc.home.ro/assets/images/db_images/db_DSC000131.jpg
Si cea 1/24
Flickr - pozele mele
#26
Postat 21 May 2003 - 09:28 AM
Citeaza
Critici pot avea doar cei care poseda Volvauri, ca eu unul care nici macar nu m-am urcat intr-una n-am ce sa critic.
Si daca fiecare si-a spus oful in legatura cu masina de suflet, eu unul mi-as lua (daca as avea banii) un Audi A4. Gasesc ca e cea mai potrivita masina pentru mine.... Mama, nu mai zic nimic ca iar ma exercit dejeaba....
#27
Postat 21 May 2003 - 12:59 PM
Vad ca nu v-ati dat seama ca mie exact VOLVAURILE imi plac!! Dar trebuie sa recunosc ca nu cunosc multe despre ele, si vroiam sa incit pe unul dintre criticii marcii, ca sa aud si eu ce se zice de rau de ele. :D
Bun, acum intrebare pentru volvani: cat de fiabila e? Adica de cate ori ai fost nevoit sa mergi la service cu ea? Si cam cat costa reparatiile?
In legatura cu masinile sud-est asiatice, am o intrebare. Nu sunt rare piesele de schimb, si nu costa mult service-ul? Nu am asa o masina (de fapt momentan nu am masina punct), asa ca chiar nu stiu!
Al vostru!
A bicycle can't stand on its own because it's two-tired.
#28
Postat 21 May 2003 - 01:07 PM
######, la 20 May 2003, 23:45, a spus:
VelociRaptor, la 20 May 2003, 23:36, a spus:
Intr-adevar, eu am propus sa incepem cu Volvo. :rolleyes:
???
OK, imi fac mea culpa ######!
M-am exprimat gresit. Am vrut sa spun ca putem discuta despre orice marca/model, si ca eu am ales sa incep cu Volvo. Cand am spus "subiectul", m-am referit la intregul thread de discutii. :D
Peace!
A bicycle can't stand on its own because it's two-tired.
#29
Postat 21 May 2003 - 01:13 PM
Intrebarea vine Valentine: ai putea sa risti sa cumperi un Daewoo? Din cate stiu eu compania are probleme, si (poate zic prostii) s-ar putea sa nu mai existe peste cativa ani... cel putin asa am ramas eu cu impresia.
Intrebare pentru toti: oare cand cumperi un produs (orice ar fi acela) care necesita service (nu ma refer la un ac cu gamalie), nu trebuie sa iei in considerare si sanatatea producatorului?
Tot ala'!
A bicycle can't stand on its own because it's two-tired.
#30
Postat 21 May 2003 - 01:46 PM
Flickr - pozele mele