Pro si Contra
#61
Postat 20 July 2003 - 10:08 PM
Draga speddy007 ! Asha cum a scris si S62 tu incerci sa creezi un perpetuum mobile. Multi, multi oameni au incercat inaintea ta sa faca asha ceva dar nu au reushit. De ce? Pentru ca exista forta de frecare. Ai un motor de 3 volti si un dinam de 3 volti; totul bine si frumos pana in momentul in care realizezi ca la motor nu mai ajunge puterea a 3 volti ci mai putin datorita frecarilor. SI daca nu ar fi frecarile date de pinioane, curele etc. ar fi frecarea cu aerul. Cam nashpa treaba , nu?
#64
Postat 21 July 2003 - 12:38 AM
VelociRaptor......nici nu stiu ce sa zic mai intai.
as incepe cu ideea ca suntem cam naivi de fel si in acelasi timp inca rupti de realitate.De aceea vrem sa ne cumparam lucruri care sa coste ...de pomana daca se poate , sa tina la infinit , sa nu necesite intretinere .Tot d'aia facem mit din masina care ne place initial ca design ... te bufneste rasul nu alta dar asta e realitatea ....
Motorul cu totul este o piesa de schimb daca stam sa ne gandim si daca nu ai grija de el in timp se duce si trebuie reparat.Pe de alta parte si daca ai grija de el ...tot se duce nu?D'asta ma gandesc ca pentru a-ti da un raspuns la intrebarea ta e mai bine de stiut ce situatie financiara are omul in cauza ptr ca pana la urma...la asta se rezuma.
Motoarele de capacitate mai mare se uzeaza intr'adevar mai greu si asta se datoreaza faptului ca dezvolta puteri mari la turatii joase fata de cele mici care genereaza putere prin turatie.(si...vezi tu ...aici si treaba cu motoarele de modelism...la capacitate cilindrica asa mica daca nu s-ar tura 'calumea' n-ar misca modelul care si-asa e usor usor).Motoarele mari au alte inertii si plus de asta avand mai mult de 4 cilindrii genereaza usor puteri mari...
O sa te intrebi de ce (zic din ce am experimentat) FIAT PUNTO 1,1 55cai atinge aproape 160 km/h cat MAZDA mea 323 1,5 75cai (ulterior am modificat-o putin si am ajuns la 185 insa am experimentat rar ptr ca nu sunt adeptul vitezei...dupa mine demarajul e senzatia...).Am sa-ti raspund simplu...FIAT are 5500 rpm la viteza aia iar MAZDA 4300rpm.Aici jocul se face din rapoartele de transmisie (cutia de viteze) - e clar.Iata deci cum doua motoare care fug la fel au fiabilitati diferite in sensul ca cel turat pica mai repede (un prim exemplu) .
De altfel, raportul dintre deschiderea segmentului si volumul camerei de ardere difera de la un motor mic la unul mare.(un al doilea exemplu)
Acu-i acu ...motorul mare cere mult ulei si nu numai (ex. am un MERCEDES 300 DIESEL in 6 cilindrii la care bag 7 kg de ulei).Daca bag ieftin omor motorul ...daca-l omor .....6 cilindrii....un vagon de piese=o caruta de bani . altfel uleiul scump costa...
Din fericire , fiind diesel nu ma arde la bani dar un motor in 6cil pe benzina iti haleste bani la benzina si te tine mult.Cu banii aia ai repara motorul mic care consuma putin dar cade mai repede...
ar fi multe de zis insa mai bine zi-mi pe scurt:
- cati km face omul respectiv pe an? (ca daca merge rar nu s-ar pune problema consumului si nici a uzurii)
- cum sta cu banii ? (nu cat are strans ptr masina cu nu e relevant...a-ti permite inseamna sa poti intretine nu doar achizitiona ...)
in afara subiectului dar nu departe..am 2 recomandari bune la raport consum/putere
LANCIA DELTA 2wd HF TURBO 1.6 16v
RENAULT 5 GT TURBO 1.4
le-am alergat si ... sunt meseriase si nu halesc rau ...doar ca trebuie sa le dai ulei din cel mai bun.
as incepe cu ideea ca suntem cam naivi de fel si in acelasi timp inca rupti de realitate.De aceea vrem sa ne cumparam lucruri care sa coste ...de pomana daca se poate , sa tina la infinit , sa nu necesite intretinere .Tot d'aia facem mit din masina care ne place initial ca design ... te bufneste rasul nu alta dar asta e realitatea ....
Motorul cu totul este o piesa de schimb daca stam sa ne gandim si daca nu ai grija de el in timp se duce si trebuie reparat.Pe de alta parte si daca ai grija de el ...tot se duce nu?D'asta ma gandesc ca pentru a-ti da un raspuns la intrebarea ta e mai bine de stiut ce situatie financiara are omul in cauza ptr ca pana la urma...la asta se rezuma.
Motoarele de capacitate mai mare se uzeaza intr'adevar mai greu si asta se datoreaza faptului ca dezvolta puteri mari la turatii joase fata de cele mici care genereaza putere prin turatie.(si...vezi tu ...aici si treaba cu motoarele de modelism...la capacitate cilindrica asa mica daca nu s-ar tura 'calumea' n-ar misca modelul care si-asa e usor usor).Motoarele mari au alte inertii si plus de asta avand mai mult de 4 cilindrii genereaza usor puteri mari...
O sa te intrebi de ce (zic din ce am experimentat) FIAT PUNTO 1,1 55cai atinge aproape 160 km/h cat MAZDA mea 323 1,5 75cai (ulterior am modificat-o putin si am ajuns la 185 insa am experimentat rar ptr ca nu sunt adeptul vitezei...dupa mine demarajul e senzatia...).Am sa-ti raspund simplu...FIAT are 5500 rpm la viteza aia iar MAZDA 4300rpm.Aici jocul se face din rapoartele de transmisie (cutia de viteze) - e clar.Iata deci cum doua motoare care fug la fel au fiabilitati diferite in sensul ca cel turat pica mai repede (un prim exemplu) .
De altfel, raportul dintre deschiderea segmentului si volumul camerei de ardere difera de la un motor mic la unul mare.(un al doilea exemplu)
Acu-i acu ...motorul mare cere mult ulei si nu numai (ex. am un MERCEDES 300 DIESEL in 6 cilindrii la care bag 7 kg de ulei).Daca bag ieftin omor motorul ...daca-l omor .....6 cilindrii....un vagon de piese=o caruta de bani . altfel uleiul scump costa...
Din fericire , fiind diesel nu ma arde la bani dar un motor in 6cil pe benzina iti haleste bani la benzina si te tine mult.Cu banii aia ai repara motorul mic care consuma putin dar cade mai repede...
ar fi multe de zis insa mai bine zi-mi pe scurt:
- cati km face omul respectiv pe an? (ca daca merge rar nu s-ar pune problema consumului si nici a uzurii)
- cum sta cu banii ? (nu cat are strans ptr masina cu nu e relevant...a-ti permite inseamna sa poti intretine nu doar achizitiona ...)
in afara subiectului dar nu departe..am 2 recomandari bune la raport consum/putere
LANCIA DELTA 2wd HF TURBO 1.6 16v
RENAULT 5 GT TURBO 1.4
le-am alergat si ... sunt meseriase si nu halesc rau ...doar ca trebuie sa le dai ulei din cel mai bun.
#65
Postat 21 July 2003 - 08:21 PM
Pt Speedy
uiti de randament. Tu scoti 3 volti din dinam ca sa mearga motorasul ,dar la randu-i ,motorasul are un randament,cam 70% care inmultit cu 3v si cu intensitatea va face sa nu ai o putere necesara antrenarii dinamului pt a scoate 3volti.Mai adauga si randamentul dinamului si vei vedea ca mai bine le pui baterii.Randamentul e datorat frecarilor.
uiti de randament. Tu scoti 3 volti din dinam ca sa mearga motorasul ,dar la randu-i ,motorasul are un randament,cam 70% care inmultit cu 3v si cu intensitatea va face sa nu ai o putere necesara antrenarii dinamului pt a scoate 3volti.Mai adauga si randamentul dinamului si vei vedea ca mai bine le pui baterii.Randamentul e datorat frecarilor.
Nu tot ce zboara se mananca!
#67
Postat 22 July 2003 - 12:49 AM
Mamaaaa ce dea raspunsuri! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Mersi mult Cata. Intzeleg faza... dar am un argument (doar de dragul argumentului :) ). Tu in principiu spui ca un motor mare tine mai mult, insa cheltui mai mult cu el, cam aceeasi chestie cat te costa sa ai unul mai mic, mananca mai putin dar il repari/inlocuiesti mai des... nu?
Daca tot costa la fel la final, de ce sa nu-l iei pe ala mai mare si puternic, ca sa ai placere la volan? :D
Si nu vreau sa car discutia pe felia cu finantele (ca in cazul asta, e clar ca invinge motorul mic, unde ai cheltuieli mici la inceput, si mai incolo vezi tu cum o sa te descurci :) .
Si sustin si eu ca exemplul cu cele 2 motoare (dinam+motor) nu va functiona in veci.
Mersi mult Cata. Intzeleg faza... dar am un argument (doar de dragul argumentului :) ). Tu in principiu spui ca un motor mare tine mai mult, insa cheltui mai mult cu el, cam aceeasi chestie cat te costa sa ai unul mai mic, mananca mai putin dar il repari/inlocuiesti mai des... nu?
Daca tot costa la fel la final, de ce sa nu-l iei pe ala mai mare si puternic, ca sa ai placere la volan? :D
Si nu vreau sa car discutia pe felia cu finantele (ca in cazul asta, e clar ca invinge motorul mic, unde ai cheltuieli mici la inceput, si mai incolo vezi tu cum o sa te descurci :) .
Si sustin si eu ca exemplul cu cele 2 motoare (dinam+motor) nu va functiona in veci.
Aceasta postare a fost editata de VelociRaptor: 22 July 2003 - 12:53 AM
A bicycle can't stand on its own because it's two-tired.
#68
Postat 23 July 2003 - 12:39 AM
De asta iti spuneam de motoare mici dar virile...(supraalimentate).Masina usoara , putere multa...asta da senzatie.
Mai conteaza si spatiul pe care ti-l ofera.Ca daca vrei sa pleci cu hangarale dupa tine sa ai unde sa le bagi...si asta sa nu te faca sa tragi de un motor care geme cand ii mai ceri sa si urce o panta....
Mai conteaza si spatiul pe care ti-l ofera.Ca daca vrei sa pleci cu hangarale dupa tine sa ai unde sa le bagi...si asta sa nu te faca sa tragi de un motor care geme cand ii mai ceri sa si urce o panta....
#69
Postat 23 July 2003 - 01:42 AM
Buun... am lamurit-o si p'asta.
Acum alt subiect de pro-contra, la auto! :)
Exista o gramada de optiuni la noile autovehicule (Airbag, ABS, ESP sau DSC, WHIPS, GPS, SIPS, ETS, UIS, geamuri electrice, senzor de greutate, cutie automata, antifurt, aer conditionat... si ma opresc aici ca cred ca sunt zeci de optiuni).
Sa zicem ca vrei sa iti dotezi masina personala (care nu are nimic dintre optiunile astea pe ea) dar nu ai banii pentru toate optionalele, ci doar pentru 5 dintre ele (na, ca sa fie palpitant! :o ).
OBS: stiu ca nu exista masina care sa nu aiba NICIUNA dintre astea pe ele (poate doar DACIA :o ), dar hai sa admitem asta doar asa de joaca, ca sa vedem de fapt ce ne trebuie pe o masina.
CARE LE-AI ALEGE MATALUTA??!
Eu personal cred ca as merge pe: ABS, ESP, Airbag, geamuri electrice si aer conditionat. Asta ca pe mine ma intereseaza siguranta (ABS, ESP, Airbag) si confortul intern (aer conditionat).
In plus mi-e asa o greata cand trebe sa dau la manivela cand deschid geamul la Dacia mea, incat geamurile electrice le doresc pur si simplu.
Dar voi?
Acum alt subiect de pro-contra, la auto! :)
Exista o gramada de optiuni la noile autovehicule (Airbag, ABS, ESP sau DSC, WHIPS, GPS, SIPS, ETS, UIS, geamuri electrice, senzor de greutate, cutie automata, antifurt, aer conditionat... si ma opresc aici ca cred ca sunt zeci de optiuni).
Sa zicem ca vrei sa iti dotezi masina personala (care nu are nimic dintre optiunile astea pe ea) dar nu ai banii pentru toate optionalele, ci doar pentru 5 dintre ele (na, ca sa fie palpitant! :o ).
OBS: stiu ca nu exista masina care sa nu aiba NICIUNA dintre astea pe ele (poate doar DACIA :o ), dar hai sa admitem asta doar asa de joaca, ca sa vedem de fapt ce ne trebuie pe o masina.
CARE LE-AI ALEGE MATALUTA??!
Eu personal cred ca as merge pe: ABS, ESP, Airbag, geamuri electrice si aer conditionat. Asta ca pe mine ma intereseaza siguranta (ABS, ESP, Airbag) si confortul intern (aer conditionat).
In plus mi-e asa o greata cand trebe sa dau la manivela cand deschid geamul la Dacia mea, incat geamurile electrice le doresc pur si simplu.
Dar voi?
A bicycle can't stand on its own because it's two-tired.
#71
Postat 28 July 2003 - 04:33 PM
Privind treba cu geamurile electrice am ceva interesant pentru tine : sistem complet de transformare a mecanismelor din manual in automat (are butoane luminate)... Sistemul e nou nout si-l vand si in 2 jumatati in sensul ca pentru o masina cu 2 usi trebuie doar 2 motoare (+accesorii)
Pretul este de 100 euro
Pretul este de 100 euro
#73
Postat 28 July 2003 - 04:46 PM
cataWRC, la 28 Jul 2003, 16:33, a spus:
Privind treba cu geamurile electrice am ceva interesant pentru tine : sistem complet de transformare a mecanismelor din manual in automat (are butoane luminate)... Sistemul e nou nout si-l vand si in 2 jumatati in sensul ca pentru o masina cu 2 usi trebuie doar 2 motoare (+accesorii)
Pretul este de 100 euro
Pretul este de 100 euro
Ca sa intzeleg bine... "il vand" inseamna "ei" sau "eu"? :)
Adica il vinzi tu sau altcineva?
A bicycle can't stand on its own because it's two-tired.