Mă duce cu gândul la un experiment făcut acum vreo doi ani pe un o jucărie de 100gr. I-am pus o luminiţă mică (un led de 3W) acţionată din radiocomandă să mă distrez seara, printre crengi şi să mai râd de UFO-logi.
Ideea e că dacă acea luminiţă consuma doar 3w, la activare era ca şi cum aş fi adăugat 50gr.
Şi în cazul unui motor propulsor pe un quad, accelerarea are ca efect o creştere serioasă a consumului şi scăderea puterii disponibile restului de motoare.
Ca şi cum ai adăuga balast la accelerare. Şi motoarele portante accelerează odată cu propulsorul pentru a compensa scăderea tensiunii pe baterie.
Este interesant dar sunt sigur că poţi obţine performanţe mai serioase, dacă e vorba de viteză, cu un pic de aerodinamică şi o baterie performantă.
Dacă braţele ar oferi un pic de portanţă pozitivă la deplasarea orizontală, ar scădea şi sarcina pe motoare.
Cu mult mai puţine grame decât un motor+esc+cabluri ar fi nişte folie de plastic mai tare care să formeze o secţiune ca o picătură, pe braţe. Banda dublu-adezivă ar trebui să fie suficientă.
Altfel, mergând doar pe ”muşchi”, poţi pune şi un motor cu combustibil solid în fundul unui 250.
https://www.youtube....h?v=LYY0N7IGwLY :D
Eu încă nu-mi permit s-o calc prea tare chiar dacă 300-le actual cu care mă mai distrez este destul de capabil. La 20-30km/h nu aş observa nimic în plus la 200cm2 de suprafaţă portantă... ce luptă cu 300cm2 de suprafaţă cu portanţă negativă...
Era un puşti pe Tub ce făcea fuzelaje de quad din bidoane PET pe calapod de lemn şi aer cald...
p.s. dacă pui un EDF pe un quad, musai 120mm. :D