Tocmai am comandat un Viper! help pls...
#31
Postat 13 January 2006 - 03:52 PM
Si, bine zici, nu se stie deloc cati amperi trebe la intrare. N-a vrut neamtzu ala din china sa scrie deloc al naibii ...nu-i mergea creionu' chimic http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#32
Postat 13 January 2006 - 05:21 PM
Intai, uite pagina de unde se downloadeaza FMS: http://n.ethz.ch/stu...ms/index_e.html
Dupa ce downloadezi si instalezi simulatorul, in subdirectorul de instalare va scrie un alt subdirector cu documentatia protocolului si scheme de interfete.
Nu stiu sa-ti spun care sunt pinii la mufa ta, ptr ca ma tem ca nu e standardizat, dar iti pot spune cum am facut eu: Am identificat intai masa prin testarea continuitatii intre minusul bateriei si pinii luati la rand. La mine masa este cilindrul metalic inconjurator al mufei. Apoi, am pus sonda osciloscopului cu masa sondei la masa identificata si am testat pe rand pinii pana cand am gasit PPM. PPM-ul l-am conectat la interfata si ... cam asta a fost.
Spor!
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#33
Postat 13 January 2006 - 07:17 PM
Radu pai fi atent cu curentul de intrare, daca sursa are 12 V si 7 A (84 W), la iesire incarcatorul trebe sa dea sa zicem un curent de 1,5 A 7,4 V (11 W) banuiesc deci are de unde trage. Oricum un LiPo de 7,4 V la 1300 mAh mai mult curent de incarcare de maxim 1,8 A NU ai voie sa-i bagi deci nu te gindi sa dai pe 2 A sau 3 ca-l faci bomba. Ideal e daca ai putea incarca la 1,3 A (1 ora) sau 1 A (1,5 ore). Curentul max de descarcare este de 13 A dar Nu si cel de incarcare. Cu o sursa in comutatie care se gaseste la 79 lei noi de 12 V la 7 A, asiguri alimentarea fara bube a incarcatorului. Nici nu e nevoie sa scrie pe incarcator deoarece e clar ca un 7 A poate alimenta incarcator ce da 7,4 V-1,5 A (ca mai mult nu ai voie), ori ptr asta sunt facute sursele alea, nu are cum sa nu mearga, au garantie 1 an, firma nu are interes ca aparatul sa tina 3 zile ca sa-l trimiti lor pe cap inapoi (asa se zicea si de heli-ul meu ca e prost si e prea bunel si stable dupa ce l-am testat eu cu Teo si Charly).
#35
Postat 13 January 2006 - 07:44 PM
Despre ce-i vorba?
B)
#36
Postat 13 January 2006 - 07:52 PM
Da, deci despre Viper, eu am revizionat filmuletul de prezentare, zboara f bine dupa cum vad, face hover f linistit. Pare (dar nu stiu sigur) ca este cam la fel de stable ca si DragonFlyX10. Pareri ?
radu.a ce zici omule ? ne intilnim miine simbata ora 14.30 in fata cladirii rectoratului in politehnic cu Teo sa ne jucam ? Confirma ca sa stiu ce fac. Sper ca stii unde este.
Aceasta postare a fost editata de Dan2: 13 January 2006 - 07:52 PM
#37
Postat 13 January 2006 - 08:02 PM
M-am uitat la schemele alea de interfete si m-am ingrozit...tot felul de cipuri, piese ...nasol. Eu credeam ca tai cablul si infig firele in serial intr-o anumita ordine ...cand colo trebe sa construiesc un laptop http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif Gata si cu interfata.
Cu heli-ul e mai complicat B) deocamdata sta pe masa...o sa-l mai invart eu prin casa putin. Nu promit sa ajung maine la Poli, am o gramada de treaba. Daca e sa fie, am numarul lui Teo, am inteles ca el oricum vine ca mai sunt si altii. Oricum, sper sa ajung macar prin Herastrau sa-l ochesc niste copaci mai falnici cu bazdagania. Poate pun si poze maine ...daca o sa am o mana libera sa le fac :D
#38
Postat 13 January 2006 - 08:23 PM
Accu lipoly se incarca la un curent de max 1,4 C adica capacitatea acumulatorului deci daca are 1300 mAh, poti incarca max la 1800, apoi curent de descarcare poate fi intre 6-20 C depinzind de specificatiile pe acumulator, la noi este 10 C, deci suporta un curent de descarcare de 13 A, asa ca nu am spus din auzite. Daca ai messemnger yahoo da-mi id sa-ti dau add te rog sa discutam, eu am ovidiunebunu26 si sunt online.
In leg cu cablu clar ca nu e simplu, trebuie sa le ai cu electronica ca sa faci ala B)))))))) nu doar infigi si gata.
Nu mai freca heli-ul prin casa ca asa...ii provoci dureri http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif)))). Iar in Herastrau e vint, copaci, risti sa-l spargi, mai bine ai veni la 14.30 acolo sa exersezi.
#39
Postat 13 January 2006 - 09:10 PM
Citeaza
Bineinteles. Testezi cu un fir bagat in intrarea unui amplif audio. PPM-ul se aude ca un fel de brum.
Citeaza
L-ai folosit? Stii sa huveresti in FMS cu telecomanda? Poti sa facu 10 decolari, opturi, apoi aterizari la rand in FMS? N-o fi cel mai tare, am si zis, dar e moca, adica accesibil, adica mai mult decat nimic sau decat bani bagati in reparatii. Parerea mea.
Citeaza
Mai exista o metoda care foloseste placa de sunet. Nu am folosit-o, asa ca nu pot sa o recomand, dar am citit ca merge. Tot ce trebuie facut este un cablu care baga PPM la Line-In in placa de sunet. Dar am impresia ca interesul ptr FMS e scazut.
Silviu,
Scuze ptr off topic. Am incercat sa raspund la intrebarile lui radu.a
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#40
Postat 14 January 2006 - 12:51 AM
Mi se pare ca..nu-s proportionale comenzile pe taste sau mi se pare mie. Deci cind fac dreapta la un avion o ia direct la maxim nu proportional dar lipsa unei interfete conteaza f mult.
#41
Postat 14 January 2006 - 06:43 AM
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#43
Postat 15 January 2006 - 01:46 PM
Dupa ce am stat si am echilibrat flybar-ul din contragreutati ...am tot bibilit la el la trimere ...etc, etc ...l-am ridicat. S-a ridicat mai repede decat ma asteptam probabil ...la vreo 3-4 metri si apoi ...tragedie. Nu stiu cum dar s-a dus ca bolovanul si s-a facut praf ...rotorul principal, o brida din sasiu si un picior de la o sanie. Sasiul si sania le-am lipit deja cu epoxi iar rotorul trebuie sa-l comand ...sper sa fie pe stoc.
Pacat de soarele de afara http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
Totusi ...e o jucarie extrem de fragila. Nu stiu cum or fi altele, dar asta nu cred ca suporta o aterizare cat de cat mai dura. In fine ...o sa comand mai multe randuri de piese :wub:
#44
Postat 15 January 2006 - 02:12 PM
#45
Postat 15 January 2006 - 03:16 PM
#47
Postat 15 January 2006 - 09:59 PM
Nu am cerut sfaturi aici ca apoi sa fiu implicit 'ascultator' ...suntem baieti mari si ne asumam greselile, right ?
#48
Postat 16 January 2006 - 12:20 AM
Am ajuns sa-l conduc binisor si lent pe DragonFlyX10 intr-un spatiul relativ maricel desi pot recunoaste ca tot timpul zborului este un stres teribil, mereu mi-e frica sa nu cada sa se faca praf. Sigur nu ma laud, nu e timpul trecut ca sa anunt aici pe forum un crash trist.
Deci tot inainte, o sa-ti vina ce ai comandat si o sa fie bine.
In principiu daca nu esti ascultator nu merge treaba, eu daca nu eram ascultator ar fi costat scump. Sigur tu faci cum crezi asa cum ai spus.
Aceasta postare a fost editata de Dan2: 16 January 2006 - 12:24 AM
#49
Postat 16 January 2006 - 08:45 AM
Pentru cei care-si cumpara elicopter RC si cred ca asta e, ginditiva ca aia care zboara TOTI au avut un moment cind au invatat. Unii mai usor, altii mai dificil (costisitor).
#51
Postat 16 January 2006 - 10:26 AM
Chiar vreau sa invat sa-l pilotez ca lumea, sa ma intalnesc cu altii care au experienta. Ce nu vreau este sa fiu 'pus la zid' si tratat cu superioritate ...'ti-am zis eu ?' sau 'ne racim gura degeaba' ...afirmatiile astea nu cred ca isi rostul.
In legatura cu 'punctele de sacrificiu' nu sta foarte bine. Unele tije au sarit de pe bile, dar altele au ramas cu bila 'in mana' si au rupt bratele. Concluzia mea este ca jucaria este extrem de fragila si materialele de calitate indoielnica. Pana la urma na, atat dai, atat face. Ok, stiu ca veti sari pe mine ca eu sunt de vina ca nu stiu sa-l pilotez ...
#52
Postat 16 January 2006 - 11:47 AM
Ai sa inveti sa pilotezi daca vii cu noi acolo, altfel va trebui sa-ti iei herghelie de heli-uri ca sa ai ce sparge.
Aceasta postare a fost editata de Dan2: 16 January 2006 - 11:49 AM
#54
Postat 16 January 2006 - 12:45 PM
Am zis doar ca nu sunt de acord cu atitudinea unora si tonul discutiei. Am fost sincer si mi-am recunoscut nestiinta, mi-am asumat greselile si asta nu cred ca da dreptul nimanui sa faca misto sau sa ma 'puna la colt' pentru ca are mai multa experienta decat mine.
Sa stiti ca e simplu sa dai sfaturi si sa inveti pe cineva ceva ce tu stii mai bine, fara sa-l faci pe celalalt sa se simta prost ca nu stie si ca face greseli. In general e bine sa renunti la afisarea 'sigurantei absolute' gen : 'era clar ca o sa se intample'. Hai sa fim putin mai intelegatori si mai flexibili, ce ziceti ? Nici chestiilea astea zburatoare nu-s chiar foarte rigide ...:lol:
#55
Postat 16 January 2006 - 01:36 PM
Pilotarea elicopterului RC (exemplarele mici in special si a celor electrice in mod cu totul si cu totul deosebit), presupun 2 (doua) elemente fundamentale (fara de care nu se poate, adica ma rog, inca n'a putut nimeni).
1 - reflexe specifice - adica niste scurt-circuite in creier, legaturi dintre mina si ochi (daca vreti ca la mersul pe bicicleta, de povestit povestim da reflexu trebuie facut). Cu astea nu se naste nimeni, trebue formate (facute), singura metoda cunoscuta este formarea (exercitiul) sustinut si metodic. Asta presupune lectii succesive si progresive de pilotaj pe elicopterul respectiv.
2 - disciplina - intrucit nu este un exercitu intelectual curent (comun si facil oamenilor) fiecare zbor presupune anumiti parametri de concentrare si atentie (specifici pilotajului elicopter RC), nimeni nici macar aia care-l zboara de mult nu zic ca-i usor, din contra...
(eu inca sper ca si recompensa este pe masura efortului depus)
Din experienta proprie (atit cit am gustat), este alt ceva cu totul alt ceva, diferit si muuult mai dificil decit aeromodele.
#56
Postat 16 January 2006 - 01:39 PM
dar am vorbit foarte serios.
ma enervez singur cand vad ca un coleg de "suferinta" da cu modelul de pamant ,cand ar fi putut sa ramana cu el intreg si cu pipota umflata de satisfactie.
asa sunt eu...
inca odata scuze!
#57
Postat 16 January 2006 - 01:44 PM
#59
Postat 16 January 2006 - 02:59 PM
z@x, la 16 Jan 2006, 13:44, a spus:
Simulator nu iti dea realitatea daca nu ai emitator legat de calculator. Cu tastatura nu ai pozibilitate de a zbura cu simulator si sa si inveti ceva.
Daca incepi cu elicopter ar fi bine sa nu iti ei jucaria electronica cu care uni sa "joaca" sau alti insista sa o "conduca " , ca asta eu consider bani aruncati, mai ales pentru ca nu sa "conduc" ca si elicoptere adevarate la care vei trece dupa te ai "jucat" cu chinezerie.
Si nu este nevoie sa sti sa pilotezi aeromodele cu aripa inainte. Poti linistit sa incepi si cu elicopter pentru ca oricum majoritate de arta de a pilota un aeromodel cu aripa nu iti ajuta la elicoptere. Unele chestie chiar te incurca. Astea spuse sint valabile numai dac vrei sa inveti sa pilotezi, daca vrei sa te joci numai, nu conteaza.
Aceasta postare a fost editata de Yak 52: 16 January 2006 - 03:03 PM