Tocmai am comandat un Viper! help pls...
#91
Postat 17 January 2006 - 01:00 AM
Acum mi-a revenit netul si pot sa spun :
Dan2, pretul poate sa ajunga la 3k asa cum ai intrebat tu : heli+statie meseriasa+ incarcator+ multe altele necesare si mai putin necesare acestei pasiuni.
Da, Adi spune un pret real/heli/Raptor.Fara statie fara alte alea alea. In schimb daca vrei creme de la creme si upgrade-zi totul pe dural si carbon mai sare cam cu $500. Si daca mai pui si sevo digitale iar sare. Si daca vrei si scale canopy mai pui 2-500$. Si tot asa....
Deci totul este relativ !
Cum spunea si Ady : poti sa zbori si cu statie de 200 si cu statie de 2000. Diferenta se obseva, normal, dar...POTI sa zbori ! :(
Dragut, sunt piese care nu pot sa fie "duplicitate' precum spui.
Heli este facut sa crape in anumite puncte in asa fel incit sa minimizeze dezastrele. Oricum o sa vezi ca la fiecare heli exista un kit de crash. Asta o sa-ti spuna cam ce se duce la primul impact cu mama Terra ! :D
Deci numerele mele de tf le-am facut publice pe forum si ORCINE, din Buc. sau nu, are nevoie poate sa sune. Ajut cit pot pt. aceasta mare pasiune a RC-ului :)
Bafta
#92
Postat 17 January 2006 - 01:13 AM
PARCA A EXPLODAT TOTUL cu pasiunea asta pentru heli ! Mai mai ca-mi vine si mie sa fac poc de bucurie ca nu mai sunt singur !
Deci Radu, INTARESC ce spune Adi de Raptor. Este un heli la care pretul/calitate este perfect reflectat !
Este un heli cu care poti sa faci un zbor linistit dar si 3D la maxim.
Pentru clasa de 30 este destul de scump dar...MERITA !
Trebuie sa ridici alte marci de termice in clasa 30 si atunci o sa-ti dai seama.
Uite, hai sa-ti dau un ex. simplu : Ornith-ul este mai greu cam cu 1Kg decit Raptor-ul. Fiind in aceasi clasa poti sa consideri ca au acesi putere deci...toate miscarile o sa fie mai greu de atenuat la Ornith. Raportul greutate/putere conteaza ! De ex. cind aterizezi trebuie sa dai ceva gaz chiar inainte de contact. Ornith-ul este ca un bondar greu care are nevoie de mai mult ca sa atenueze miscarea.
Deci un heli bine ech. din toate punctele de vedere conteaza.
Adi, poate facem si noi o intilnire ca de la Raptor la Raptor !!! :D
#93
Postat 17 January 2006 - 08:21 AM
Charly, la 17 Jan 2006, 01:13, a spus:
Pai sigur ca facem! Eu oricum de mult trebuia s-ajung la Buc. sa-mi iau un avion pe care mi la asamblat Razvan. Cum se face timpul mai bun m-am urcat in masina si gata. Poate mergem undeva sa fac si zborul inaugural al avionului. Oricum tinem legatura pe tema asta.
#94
Postat 17 January 2006 - 09:42 AM
Revenind la RC, chiar as vrea sa incep cu achizitionarea ei, mai ales ca o gasesc in tara. Cu este superioara FF9 fata de FF7 ? Nu cred ca o sa fac eu 3D sau alte bazaconii prea curand ...deci nu stiu cat imi va folosi o RC foarte desteapta. Dar ...daca trebuie, trebuie :)
Pretul raptorului este aproape acelasi cu ornithul din cate imi dau eu seama. Voi ziceti ca este relativ scump pentru clasa lui ...dar ornithul este recomandat ca un heli ieftin, entry-level. Explicatii ?
Multumesc.
Btw, as fi incantat sa particip la meciul Raptor vs Raptor care se anunta :)
#96
Postat 17 January 2006 - 10:35 AM
@radu.a Ornith-ul este mai greu, miscarile sunt mai lente si implicit ai un pic mai mult timp pentru reactie, si, desi este specificat ca face 3D, ei bine, cu motorul respectiv este putin probabil.... eu nu am incercat :). Raptor-ul este mult mai fasnet (fashnetz). Avantajul la Ornith este ca gasesti piese in tara si sunt relativ ieftine si ca poti pune un motor mai mare pe el (ai spatiu berechet pentru un motor de 8,5 de exemplu). Pe de alta parte Raptor-ul este un heli mult mai raspandit (vandut) decat Ornith iar piesele de schimb se gasesc pe toate drumurile din vest - asa ca daca ai pe cineva sa zicem in state sa-ti trimita piese (pentru ca vei avea nevoie) atunci nu sta pe ganduri si ia un Raptor.
Aceasta postare a fost editata de down: 17 January 2006 - 10:46 AM
#97
Postat 17 January 2006 - 10:49 AM
Referitor la diferente: din cate stiu un elicopter foloseste 5 canale. La ce bun 7 sau 9 ?
In ce priveste reglajul fin probabil ca aici se face diferenta si iarasi pun intrebarea ...chiar o sa-mi trebuiasca curand (curand = 1 an sa zic) chestii de finete? Asta ma ales ca 'elicopterismul' este o chestie noua in programul meu al naibii de incarcat si probabil ca mai mult de 1-2 zboruri in weekend nu o sa fac.
tx a lot !
Radu
#98
Postat 17 January 2006 - 11:00 AM
Aceasta postare a fost editata de down: 17 January 2006 - 11:01 AM
#100
Postat 17 January 2006 - 11:23 AM
Deocamdata eu ma refeream la diferentele tehnice intre cele doua modele de RC in ceea ce priveste strict pilotarea. Inteleg ca acestea exista dar nu sunt majore. Oricum...pana sa ma apuc sa fac poze (apropo, ce aparate folositi ? :)) sau sa zbor noaptea cred ca mai trece un timp si, peste un 1 an imi pot lua o RC (poate) mult mai performanta decat FF7. Adica dupa stiu ce o sa vreau de la ea, deocamdata discut doar teorie ca la practica mai greu.
Apropo de FF7 ...vine cu simulator, cablu conectare PC si tot ce trebuie ? Sau trebuie luate separat ?
#101
Postat 17 January 2006 - 11:41 AM
Daca ma intrebi pe mine (care nu l-am ascultat pe Ady13) iti recomand o statie gen 9Z de la Futaba. Este totul mod grafic, ai mixajul throttle-pitch in 11 puncte (ai sa vezi ca te ajuta mult la hovering) fata de cel in 5 puncte de la FF7 si FF9 si multe alte chestii cum ar fi sinteza radio - dar ii las pe detinatorii sculei sa spuna mai multe... Dezavantajul este ca statia o gasesti in 72 MHz si va trebui -probabil- ca in vreo 2 ani sa intri in legalitate: adica 35MHz ceea ce inseamna o investitie noua in modulul de transmisie care e vreo 150 EUR si bineinteles cele aferente cum ar fi receptoare, cuarturi.
Pe total daca investesti de la inceput mai mult in statie este un lucru bun pentru ca nu va trebui sa achizitionezi una noua peste 2 ani sa zicem. Daca acum dai 4-500 EUR pe ea si peste 2 ani mai dai 6-800 EUR ajungi cu investitia pe la 1300 pe cand daca cumperi de la inceput una de 8-900 si mai pui un modul de transmisie de 150 ajungi pe la 1000 ceea ce pe total inseamna mai putin si ai si o statie buna!
#103
Postat 17 January 2006 - 11:48 AM
Ma bucur ca tot ajungeti la concluzie ca elicoptere adevarate au pret si jucariile cu care au pornit discutii nu pot fi luat in considerare.
Aceasta postare a fost editata de Yak 52: 17 January 2006 - 11:48 AM
#104
Postat 17 January 2006 - 11:59 AM
Yak 52, la 17 Jan 2006, 11:48, a spus:
MX22 este o statie completa si complexa. Profitati de oferta!
Atentie insa la meniul in germana.
#105
Postat 17 January 2006 - 12:06 PM
@Yak 52 are dreptate: o sa-ti bati capul la greu cu FF7 sau FF9 in ceea ce priveste programarea. Adica dupa o munca de vreo 3-4 zile cu statia, te duci la zbor si iti dai seama ca nu este asa cum ai vrut. In momentul ala o iei de la capat si refaci 50% din programari. Inca 2 ore de programare... dupa o saptamana de zbor iti dai seama ca ceva nu merge cum ar trebui ... ia si mai calculeaza pe hartie (excel) si mai programeaza vreo ora... dar asta este: pretul isi spune cuvantul!
@Yak 52
Citeaza
Intr-adevar sunt diferente mari intre "elicopterele adevarate" si "jucariile" celelate dar si acela este un punct de pornire pentru cei ce vor sa aloce un buget mai mic pentru inceput.
#109
Postat 17 January 2006 - 12:38 PM
selectezi un program de memorie liber sau stergi unul daca este plin memorie (memoreaza 30 modele)
apoi te intrebe daca ai avion sau elicopter.
selectezi elicopter
dupa aia selectezi cate servouri ai pe platou ciclic si eventual pozitie
eventual un switch motor off, decuplare pentru autorotatie trebuie definit
cam atit iti trebuie sa setezi un elicopter trainer.
Toate mixaje necesare pentru primul zbor in hovering atuns sint facute.
La giroscope moderne nu iti trebuie sa mai programezi nici unul din urmatoarele:
mixere pas si anticuplu sau mixer motor si anticuplu.
asa scrie si in manual de giroscop.
Cu setare asta ai curbele pentru inceput setate bine. Dupa ce ai inteles candva ce fac curbele astea, sau vezi rezultate cand le schimbi, atuns pot sa le refaci mai bine de cat sint automat setat pentru hovering.
La FF9 programarile sint mai complicate, conosc un pilot care, pana sa pune un mixer profundor flaps, este ocupat 30 minute, la MX sau MC dureaza numai pana ai gasit meniu "mixer aripi" pe ecran si pana ai apasat switch care vrei sa fie cel folosit pentru activare mixer.
Diferenta este cam asa: JR/Graupner are in fata de programare libera un fel de sistem preprogramat. Asa nu trebuie sa programezi de la zero totul, dar si poti sa intri mai adinc. Doar iti dea si pozibilitate asta daca insisti.
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 17 January 2006 - 01:36 PM
#110
Postat 17 January 2006 - 02:12 PM
si
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...?&I=LXLDV3&P=ML
Eu nu mai inteleg nimic heli astrea cam seamana ca design cu Viperul or fi rpoduse de aceeasi firma dar sunt vandute sub nume diferite?Voi ce parere aveti despre ele in comparatie cu aviperul vandut la noi in tara?
Thanks
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 17 January 2006 - 02:15 PM
#112
Postat 17 January 2006 - 03:47 PM
Eu credeam ca vrea sa faca o investitie mica ptr inceput si de aia i-am recomandat DragonFlyx10.
#113
Postat 20 January 2006 - 10:34 AM