Suprafata nu este 38dm2 - fiecare model are alte dimensiuni, batuta in cuie e doar anvergura - maxim 2m ; in rest nu exista restrictii.
F3B si F3J au restrictii de incarcare mai precis intre 12-75g/m2 dar alta clasa de planoare mai apropiate de F3-RES nu au nici un fel de restrictii, extras din regulamentul de la DLG:
Specifications
Model gliders are gliders with the following limitations:
Wingspan maximum 1500 mm
Weight maximum 600 g
Radius of the nose must be a minimum of 5 mm in all orientations. (See F3B nose definition for
measurement technique.)
F3-RES nu este o competitie FAI si daca va ajunge cu siguranta vor fi adoptate cu mici modificari regulile care deja exista, daca citesti regulamentul din Germania (chiar de tine postat) este o singura regula privind dimensiunile - anvergura de 2m. In rest sunt foarte multe paragrafe legate de ce ai si ce nu ai voie sa folosesti la constructie. Eu prevad ca cea mai mare parte a discutiilor privind acesta clasa se va duce exact in zona asta - a materialelor folosite.
Asta cu masa minina vine de la zbor liber (410g la F1A).
Pana la urma conteaza ce vor cei care cumpara/zboara cu aceste planoare si in clipa asta vor cat mai multa inovatie.
renatoa, la 10 March 2017 - 09:56 AM, a spus:
Pai daca F3-RES va deveni vreodata oficial FAI, tocmai regula de o amintisi mai sus va restrictiona greutatea... 38 dmp * 11g = 418 g minim !
Evident, nu te opreste nimeni sa vii cu o schilofibra anorexica "de catwalk", la 27dmp si 300g... :p Dar asta ar insemna coarda de 14-15 cm la 2m, sa o vedem cum zboara :p
Cu inventatul clasei... tocmai ce descoperisi tu singur ca a venit din Turcia si acum ii facusi pe Germani inventatori ? :p