Postat 25 April 2019 - 02:45 PM
Pe mine ma intereseaza mai putin daca este 168 $ sau 189 $ avand in vedere ca nu am de gand sa revand motoare; dpdv tehnic cel mai bun motor este cel care se potriveste cu pretul SI CU APLICATIA. Stiu ca nu este vreo desteptaciune ce am zis, dar noi stim ca: 1) un motor trebuie bine balansat, caci afecteaza major rulmentii. O brosa balansata 2,5 g este MULT mai de preferat decat o brosa balansata 6,5 g, la care rulmentii se vor duce evident mai repede; 2) daca am un spindle, chinezesc sau Hertz, d-asta de pana in 200 euro, si am sa frezez otel la 8.000 rpm, atunci, chiar si cu DOC mic, rulmentii se vor duce naibii, oricat de bine balansat a fost spindle-ul cand l-a facut ma-sa ; 3) este clar ca la pana in 200 euro bucata, otelul din spindle si carcasa nu a fost tratat termic asa ca, intr-un fel sau altul, este doar un fier bine prelucrat pe strung insa TENSIONAT. Ca atare, cine o sa-l bage in altceva decat plastic, lemn si aluminiu, se va vaita degeaba dupa ce rulmentii o sa rontaie sau TIR-ul se va mari; 5) rulmentii chinezesti sunt prosti nu pentru ca chinezii nu stiu sa faca rulmenti buni, ci pentru ca ''lumea'' care cumpara vrea ieftin, iar otelul de rulment bine scos la cota si bine prelucrat termic, impreuna cu cuvantul ieftin, nu au ce cauta in aceeasi propozitie. De aceea, aceste spindles bagate in lemn si plastic fac treaba buna, iar in aluminiu bagate, noroc ca 99% din routerele care le folosesc au rigiditate scazuta si nu pot sa ''le forjeze'', ca altfel s-ar duce rulmentii si in aluminiu destul de repede. Cu DOC mic in aluminiu, pot rezista destul de mult. Tocmai d-aia zic ca trebuie sa se potriveasca cu aplicatia.