Picares F5J Langohr un fulg de 2 500mm
#211
Postat 05 February 2017 - 09:11 AM
#212
Postat 05 February 2017 - 01:53 PM
#213
Postat 05 February 2017 - 04:11 PM
Pentru cine nu stie, un magnet din asta modern este un burete de particule metalice presate, caru sunt tinute in forma aia in mare parte de catre acoperirea de nichel.
Ai crapat pojghitza aia, in scurt timp magnetul va fi o gramajoara de praf.
Pe motivul asta ma gandesc sa montez magnetii incat in pozitia de inchis sa nu fie lipiti unul peste altul, adica la inchidere sa faca plici, ci unul langa altul, sa se atraga, dar sa nu se atinga niciodata ;)
Cum voi face asta... un magnet lipit de o nervura, si altul lipit de spoiler cu ajutorul unei bucati de lemn, la o fractiune de mm distanta - pun o banda adeziva intre magneti cand voie efectua lipire, care banda apoi o indepartez.
In acest fel miscarea magnetilor va fi paralela, de glisare, nu perpendiculara, cu impact la inchiderea spoilerului. Am senzatia vaga, de fapt sunt cam sigur, ca si despartirea lor va fi mult mai lina prin acest tip de miscare ;)
#214
Postat 05 February 2017 - 06:25 PM
Ieri, tarziu, am montat magnetii. Nu i-am lasat sa se atinga. Am un milimetru intre ei. De fapt am banuit ca asa a gandit si neamtul. Magnetul din spoiler este mai subtire cu un milimetru. Forta de desprindere o apreciez la 100-150g. Vad ca sunt in asentimentul vostru si ma bucur mult.
Am probat instalatia. Aproape ca nu are nevoie de balama. Totul merge perfect. Nu este nici un soc la desprindere. In acest context, ma gandeam si vad ca suntem iarasi de acord, sa incerc prima data cu folia.
Va multumesc si sa fiti iubiti.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 February 2017 - 06:30 PM
#215
Postat 05 February 2017 - 09:11 PM
Pana la urma ai construit aripa care a venit in kit, numai cu spoilere, de 2.5m? Cea pe care ai cumparat-o separat este aripa RES de 2m ?
In afara de dimensiunea aripii, mai sunt si alte diferente intre cele doua?
http://www.hyperflig...ongears-f3j-f5j
http://www.hyperflig...code=PICARES-V2
Daca pot sa intreb, de unde ai cumparat kit-ul? Se gaseste undeva pe aici sau trebuie sa vina de peste ocean?
De cateva luni tot vreau sa ma surprind cu un planoras si incet incet am reusit sa ma conving ca nu merita gramajoara de bani pe un compozit de dimensiuni similare sau unul gata facut, tinand cont de scopul pentru care l-as lua. Daca promit ca nu-l fac cu aceleasi culori ca si al tau, m-as gandi la un Picares.
#216
Postat 05 February 2017 - 09:43 PM
Vezi topicele de F3-RES de pe rcgroups sau cel de aici, as zice ca sunt modele mai reusite ca picares, la bani similari, sau mai putini.
Le gasesti majoritatea la hyperflight uk, care are transport catre us mai bun ca site-urile germane.
Dar asta numai daca tinzi la o pasare de rasa, altfel, daca te multumeste un planor decent, pentru cei din US/Can, Chrysalis iese mult mai ieftin.
Cam asa ii arata aripa: https://static.rcgro...%20together.jpg
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 February 2017 - 09:45 PM
#217
Postat 05 February 2017 - 09:50 PM
Eu l-am luat de aici:
https://www.lindinge...hr-cnc-wood-kit
https://www.lindinge...wood-kit-glider
Sunt foarte seriosi si mi se par mai ieftini.
Istoria a fost asa: in nestiinta mea am cumparat varianta cu eleroane. Apoi, precum magarul lui Buridan am vrut si asta si varianta fara. Diferenta dintre kit-ul de aripa si tot modelul nu era foarte mare, asa ca am luat si modelul fara eleroane.
Fuselajul este acelasi. Partea centrala a aripii este aceeasi. Segmentele finale sunt aceleasi. Singura diferenta este in partea care leaga partea centrala cu segmentele finale.
Daca voi dori sa fac si varianta cu eleroane, dar nu cred, voi face alte urechi si gata. Voi avea fuselajul, partea centrala a aripii, la care pot atasa extremitatile, cu eleroane sau fara.
Varianta RES are 2 000mm. Cealalta are 2 500mm. De aceea ii si spune "urechi lungi".
Daca am uitat ceva, spune.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 February 2017 - 09:51 PM
#218
Postat 05 February 2017 - 10:16 PM
Cu transportul la camp nu cred ca ar problema daca se desfac capetele aripii iar diferenta mare de greutate nu e.
De Chrysalis nu am mai auzit. Nu arata rau dar parca imi place mai mult aripa de la Picares. Nu prea-mi inspira incredere lipsa dbox-ului.
#219
Postat 05 February 2017 - 10:26 PM
#220
Postat 05 February 2017 - 10:35 PM
renatoa, la 05 February 2017 - 10:26 PM, a spus:
Mi-ai dat o idee sa imbunatatesc programul de desenat nervuri .. e foarte usor sa calculez on nervura "diagonala" intre doua nervuri data ...pot chiar sa calculez si nervuri in X (adica ambele diagonale).
#221
Postat 05 February 2017 - 10:51 PM
#222
Postat 05 February 2017 - 10:51 PM
victoras_h, la 05 February 2017 - 10:16 PM, a spus:
Cu transportul la camp nu cred ca ar problema daca se desfac capetele aripii iar diferenta mare de greutate nu e.
De Chrysalis nu am mai auzit. Nu arata rau dar parca imi place mai mult aripa de la Picares. Nu prea-mi inspira incredere lipsa dbox-ului.
2 500mm implica eleroane si doua servo-uri in plus. Nu cred ca merita...parea mea.
Despre nervuri in diagonala, sunt de mult. Nu am pretentia sa va arat cele mai vechi. Sunt sigur ca au fost inaintasi.
Dar de ciudatul acesta:
http://www.airfieldm...wing!/index.htm
ce spuneti?
Fisiere atasate
-
Clipboard01.jpg (263.05K)
Number of downloads: 30 -
Clipboard02.jpg (192.74K)
Number of downloads: 29
#223
Postat 05 February 2017 - 11:09 PM
dan_mitea, la 05 February 2017 - 03:50 AM, a spus:
Ne arati si nou ce inseamna "adera bine" ?
Prinzi un eleron cu banda si este capabil sa sustin greutatea intregului avion daca tii suspendat doar de eleronul ala ?
Ce am eu dupa 5-10 flexari deja se desprinde 1mm de langa linia de articulare...
#224
Postat 05 February 2017 - 11:16 PM
Oricum, la mine este o exceptie. Toate celelalte modele au balamale clasice.
#225
Postat 05 February 2017 - 11:16 PM
Referitor la ultimele posturi, legate de nervuri, ce ziceţi de articolul de mai jos?
GeoCapture.JPG (54.35K)
Number of downloads: 26
FiÅierul este scanat dintr-o revistÄ Sport Åi TehnicÄ din anii '70.
Avantajele acestui tip de aripi depÄÅesc cu mult dificultÄÅ£ile tehnice din acea vreme. Acum este mult mai uÅor sÄ scoÅ£i nervurile Åi sÄ le trimiÅ£i la un CNC.
Toate cele bune.
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 05 February 2017 - 11:17 PM
#226
Postat 05 February 2017 - 11:55 PM
edisultan, la 05 February 2017 - 11:16 PM, a spus:
Referitor la ultimele posturi, legate de nervuri, ce ziceţi de articolul de mai jos?
GeoCapture.JPG
FiÅierul este scanat dintr-o revistÄ Sport Åi TehnicÄ din anii '70.
Avantajele acestui tip de aripi depÄÅesc cu mult dificultÄÅ£ile tehnice din acea vreme. Acum este mult mai uÅor sÄ scoÅ£i nervurile Åi sÄ le trimiÅ£i la un CNC.
Toate cele bune.
...sau la o imprimanta 3D (pe bucati, evident ... semiaripa asta de la planorul de 4 m e formata din 19 bucati de cate 10 cm).
Daca ai modelul 3D al aripii poti sa faci automatizezi o multimre de chestii: desenare nervuri, calcul matrite, printare 3D.
Fisiere atasate
-
snapshot01.png (143.51K)
Number of downloads: 23
#227
Postat 06 February 2017 - 01:49 AM
http://www.hobbyexpr...037035_prd1.htm
Fisiere atasate
-
pr1037035img12sma.jpg (57.36K)
Number of downloads: 25
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 February 2017 - 01:49 AM
#228
Postat 06 February 2017 - 12:46 PM
Fisiere atasate
-
troodon_01.jpg (224.02K)
Number of downloads: 36
#229
Postat 06 February 2017 - 02:23 PM
Stiu ca ne-ar place sa credem ca tot ce vedem afara este o treaba serioasa, rezultata din inginerie aerodinamica si multa stiinta de structuri de rezistenta, dar in cele mai multe cazuri in spatele unui site/model, fie el de succes, sta doar un om, si un strop de inspiratie...
De exemplu un inginer de aeronautica imi spune ca tot ce este la ora actuala propulsie de drone e varza, ca nu asa ar trebui sa arate elicile de multicoptere... pot eu sa il contrazic ? cand tot ce vad la heli ii da dreptate ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 February 2017 - 02:23 PM
#230
Postat 07 February 2017 - 09:41 PM
Uite ce frumos pluteste:
#231
Postat 08 February 2017 - 04:05 AM
Nu zburatul ma ingrijoreaza ci aterizatul.
Sa fiti iubiti.
#232
Postat 10 February 2017 - 04:33 AM
http://hitecrcd.com/...eceiver/product
Va rog sa ma lamuriti in problema atat de simpla, dar, extrem de complicata: are o antena omnidirectionala, cum o asez?
Nenea Hitec m-a asigurat ca are receptia mai buna de cat:
http://hitecrcd.com/...eceiver/product
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 February 2017 - 04:33 AM
#233
Postat 10 February 2017 - 05:28 AM
#234
Postat 10 February 2017 - 05:37 AM
http://youtu.be/SJl4RUZuaps
Este si o secventa cu actionarea spoilerului.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 February 2017 - 05:38 AM
#235
Postat 10 February 2017 - 05:52 AM
victoras_h, la 10 February 2017 - 05:28 AM, a spus:
In fuselaj, sub aripa, sunt servo-urile,plus tijele de actionare din otel. Dupa aripa, inspre spate, sunt panouri inchise si aceleasi tije.
Loc ar fi in fata aripiiā¦cam aproape de motor si controllerā¦
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 February 2017 - 05:53 AM
#236
Postat 12 February 2017 - 10:41 PM
Renatoa, mare suflet, mare caracter, se pare ca ai avut dreptate. Balamaua din folie este excelenta.
Ce fac cu antena?
Fisiere atasate
-
IMG_0042.jpg (152.92K)
Number of downloads: 24 -
IMG_0046.jpg (187.93K)
Number of downloads: 24
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 12 February 2017 - 10:42 PM
#237
Postat 12 February 2017 - 10:53 PM
Indoor se zboara in hale de 100m fara antena de loc.
Oricum ai pune-o tot este un compromis, in clasa asta zbori sub toate unghiurile posibile, la sub 45 grade elevatie ar trebui verticala, peste 45 grade ar trebui orizontala.
O pui cum ti-ai propus sa zbori mai mult, cu gatul dat pe spate sau privind in zare.
#239
Postat 13 February 2017 - 12:47 AM
Abia astpet sa ne povestesti cum pluteste. Sunt aproape decis sa-l comand. La 2m RES, kit nou, varianta motorizata, nu am prea multe variante. La hyperflight.co.uk ar mai fi AndREaS Elektro RES dar parca Picares arata mai bine.
Transportul este destul de scump, indiferent de unde-l iau, fie de la hyperflight din UK sau de la Lindinger din DE, fix $180 ajung sa platesc cu totul.
#240
Postat 13 February 2017 - 03:08 AM
Frumusetea la acest model este ca, exceptand ehiile si panoul de foc, totul este din lemn. Lonjeroanele sunt din pin. Este o nebunie. Nu carbon, fibra de sticla, nimic.