Bicicleta Electrica
#182
Postat 04 July 2019 - 10:41 AM
Si la bateriile de celulare este la fel, sursa, adica usb-ul, asigura curentul constant, iar inteligenta care asigura monitorizarea si taierea incarcarii este in baterie.
Echilibrarea este alta poveste, la inceputuri cand de abia aparusera lipo, se facea complet separat, de catre alt dispozitiv.
#183
Postat 04 July 2019 - 12:37 PM
O celula se degradeaza prin cresterea rezistentei interne, nu prin scaderea capacitatii. Butoiul ramane acelasi, doar ca imbatranirea (sau frigul) ii strang robinetul din ce in ce mai mult...
Daca incarci cu 1A un pack cu n-1 celule care au Ri 10mO si una singura are Ri 20 mO, aceea va avea tensiunea cu 10mV in fata celorlalte, astfel incat va atinge 4.2V cand celelalte vor avea 4.19V
Invers, la descarcare, de exemplu cu 10A, aceasta celula va avea voltajul cel mai mic din pack, cu 100mV sub restul, asa ca un buzzer setat la 3.3V va suna prima oara pentru celula in cauza, in timp ce restul sunt la 3.4V
Un egalizor ce va face... ii va da in cap, descarcand-o cu 300mA, in cazul chargerelor B6, greseala mare... dupa ce ca are robinetul de iesire mai strangulat decat celelalte, ii mai iei si din capacitate... brava logica... evident ca ceva mai bun nu au gasit, scopul principal fiind sa nu supravoltezi, ca sa elimini orice risc de foc.
Evident ca solutii alternative exista, implementate doar in anumite chargere, cu adevarat inteligente... cea mai mare grija la un pack nu ar trebui sa il mentinem echilibrat prin descarcare, ci sa il incarcam intotdeauna in curent constant pentru toate celulele, dar descrescator pe faza terminala, in ultimii 100mV. Scazand curentul progresiv, dar mentinandu-l acelasi pentru toate celulele, diferenta intre celula cu Ri mai mare si restul s-ar diminua progresiv, pana la egalitate completa, si de tensiune si de capacitate acumulata.
De exemplu, daca in incarcarea de mai sus, cand am ajuns la 4.1V scadem curentul la jumatate de amper, avansul celulei cu Ri mai mare va scadea de la 10mV la 5mV.
Mai departe, daca la 4.15V mai injumatatim odata, la 0.25A, diferenta se va reduce la 2.5mV
Dureaza mai mult, dar asa se face o treaba cinstita... nu luand tocmai de la aia saraci, ca guvernu :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 July 2019 - 12:37 PM
#184
Postat 04 July 2019 - 12:52 PM
renatoa, la 04 July 2019 - 10:41 AM, a spus:
...sau de loc. Inca zbor un model cu o baterie Great Planes care nu are mufa de egalizare. Este perfecta...pentru o baterie de receptie...dupa atata amar de ani.
#186
Postat 05 July 2019 - 12:38 AM
Cu ocazia asta l-am tras in PET :) si am facut si niste masuratori.
Chargerul e de 1A max, nu 1.5 cat scrie pe el.
LEDul de pe charger se schimba pe verde la 180mAh si curentul se stabilizeaza dupa aprox o ora la 60mAh (intuiesc ca e curentul de descarcare/egalizare de pe BMS).
#188
Postat 05 July 2019 - 09:01 AM
Cu egalizare activă sau pasivă sub tensiunea maximă, o celulă bolnavă îți papă tot pachetul. Iar un memory leak în programul bms-ului prea-din-cale-afată de deștept... ți-l sinucide.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#189
Postat 05 July 2019 - 09:20 AM
Tocmai am scris in pagina anterioara ca egalizarea prin descarcare e o prostie, si de ce...
Intre timp, intr-o tara balcanica... :D
https://stirileprotv...t-o-masina.html
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 July 2019 - 09:24 AM
#190
Postat 05 July 2019 - 09:49 AM
Sau un circuit complex, cu multiplexare și încărcarea/monitorizarea secvențială...
Costul ar fi stupid.
De egalizare este nevoie.
Am încărcat pachete de li-ion și li-po fără echilibrare și celulele un pic mai slab încărcate s-au dus pe lumea ailaltă. În grabă.
La 12s nici nu-mi pot da seama din tensiunea totală dacă am două celule la 0V sau una la -8V. Diferența dintre plin și gol e fix tensiunea maximă a două celule.
De când folosesc echilibratoarele astea stand-alone de 100mA, trag 100% din capacitatea multistar-urilor fără frică.
Deci la ultima tură mai lungă pe poteci de munte și forestiere am ajuns acasă cu ~2.5V/celulă lipo. Și erau toate 12 între 2.45 și 2.55 (aici a decuplat esc-ul)
Reîncărcat și la următoarea tură lungă, 77km de asfalt dar vreo mie de metri diferență de nivel, am ajus acasă 20% rămași și diferența între celule încadrată în 10-20mV.
P.s. Da... ok, dacă am două celule la -4V îmi dau seama după miros,
:D
Edit: numai miros de litiu și electrolit.
Aceasta postare a fost editata de Săndel: 05 July 2019 - 09:52 AM
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#192
Postat 05 July 2019 - 10:19 AM
Tot ce am modificat la ele a fost adăugarea câte unui led smd înseriat cu 220ohm, paralel pe fiecare rezistor de balast.
Și le încarc ca orice alte li-po: supravegheat
(Filmare mai veche. De fapt acum se aprind la o diferență de timp mult mai mică https://youtu.be/GnDEL0VBcdc )
Aceasta postare a fost editata de Săndel: 05 July 2019 - 10:19 AM
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#193
Postat 05 July 2019 - 10:24 AM
icsss, la 05 July 2019 - 10:04 AM, a spus:
Sau întrebai cum merg balansoare de 4s la 6s?
Am înseriat 3 module pentru 12s.
Grijă să nu legi celule pe puntea dintre module. Atât.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#194
Postat 07 August 2019 - 03:18 PM
https://www.flux24.r...cat-autobuzele/
sursa studiului:
https://iopscience.i...748-9326/ab2da8
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 August 2019 - 03:20 PM
#195
Postat 07 August 2019 - 03:25 PM
Soluția împotriva încălzirii globale e reducerea comodității și risipei nu promovarea lor, doar că sunt efectuate (comoditatea și risipa) cu mijloace mai puțin poluante.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#196
Postat 07 August 2019 - 08:14 PM
"dockless e-scooters consistently result in higher life cycle global warming impacts relative to the use of a bus with high ridership"
astea erau ideala pentru sanatatea planetei. Iti dai seama ce impact dezastruos are trotineta lui fimiu care a mers in total vreo 30 Km si va mai merge inca vreo 50 pana o abandonam.
renatoa, la 07 August 2019 - 03:18 PM, a spus:
https://www.flux24.r...cat-autobuzele/
sursa studiului:
https://iopscience.i...748-9326/ab2da8
Pe de alta parte ziceam in 2016 ca m-am vazut pe nimeni adult cu trotineta (si asa era). Din 2017 au aparut o tona pe strazi (deci tu vedeai in viitor :) ). Culmea e ca au inceput sa scada vizibil, acum sunt tone de trotinete electrice.
stiganas, la 05 June 2016 - 10:50 PM, a spus:
Asa ca, da, am avut o replica agresiva la gogoasa asta:
"In bucuresti aud ca sunt foarte popularea astea:
http://www.decathlon...id_8129076.html"
Ca peste ceva timp o sa fie si la noi raspandita, foarte probabil, dar acum, nu.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#197
Postat 07 August 2019 - 08:49 PM
Recuperare care costă.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#198
Postat 07 August 2019 - 09:38 PM
Din întâmplare am dat peste ăsta. Mai după mijloc să vezi câte trotinete îs lăsate vraiște pe acolo.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#199
Postat 21 August 2019 - 03:44 PM
Ar trebui sa fim recunoscatori ca la drone avem legi, ce naiba...
#200
Postat 21 August 2019 - 09:02 PM
Prea multe legi.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#201
Postat 24 August 2019 - 06:54 PM
#202
Postat 24 August 2019 - 07:41 PM
Legile circulației pe drumurile publice sunt valabile pentru absolut toți participanții. Oricare se deplasează pe carosabil, se oprește la STOP și la culoarea roșie a semaforului, reduce viteza la trecerile de pietoni ne semaforizate sau oprește când sunt pietoni angajați în traversare, nu depășește linia continuă, nu depășește viteza stabilită pe zona respectivă, etc.
Cu bicicletă, scooter, role, nu contează de-s electrice sau ba, regulile rămân aceleași.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#203
Postat 27 August 2019 - 09:08 PM
#204
Postat 27 August 2019 - 09:27 PM
nickrvl, la 27 August 2019 - 09:08 PM, a spus:
Una bucată de plastic. E bună, șefu? Sau mai punem?
Când impactul unei trotinete de 10kg o să echivaleze victimele impactului unui autoturism de 1600kg, da... școală, examen, firfirei.
La fel cu aeromodelele.
O să plătesc (înmatricularea) pentru un quad 250 sau o spumă de un kil cât pentru un Cessna 1:1 când o să-mi încapă 3 pasageri și bagajele în kwad.
Aceasta postare a fost editata de Săndel: 27 August 2019 - 09:28 PM
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#205
Postat 28 August 2019 - 08:26 PM
Săndel, la 27 August 2019 - 09:27 PM, a spus:
Când impactul unei trotinete de 10kg o să echivaleze victimele impactului unui autoturism de 1600kg, da... școală, examen, firfirei.
La fel cu aeromodelele.
O să plătesc (înmatricularea) pentru un quad 250 sau o spumă de un kil cât pentru un Cessna 1:1 când o să-mi încapă 3 pasageri și bagajele în kwad.
:) prin bucata mea de plastic vroiam sa sa spun permis.... sa inteles altceva, ca la Romani :)
Nu de impact mi-e ci de prioritate, adica poate sa mearga cu trotineta pe autostrada?! poate ca are "impact" mic, poate sa tasneasca pe trecerea de pietoni fara sa se asigure? poate, din nou are "impact" mic, dar priotate de dreapta macar? nici aici .....
Si tot asa...
Sa simplificam din nou totul, tot ce circula pe drumurile publice ar trebuii sa aiba o pregatire minimala a conducatorului fata de regulire de circulatie, din partea mea chiar si bicicletele cu toate ca si eu merg cu bicicleta.....
#206
Postat 28 August 2019 - 10:19 PM
90% din șoferii pe care-i văd în trafic sunt cu telefonul în ureche sau în față.
Cam tot atâția nu dau două parale pe linia continuă, au trecut ani de când n-am mai văzut unul oprit la stop, et cetera, et cetera.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#207
Postat 29 August 2019 - 12:38 PM
nickrvl, la 28 August 2019 - 08:26 PM, a spus:
Nu de impact mi-e ci de prioritate, adica poate sa mearga cu trotineta pe autostrada?! poate ca are "impact" mic, poate sa tasneasca pe trecerea de pietoni fara sa se asigure? poate, din nou are "impact" mic, dar priotate de dreapta macar? nici aici .....
Si tot asa...
Sa simplificam din nou totul, tot ce circula pe drumurile publice ar trebuii sa aiba o pregatire minimala a conducatorului fata de regulire de circulatie, din partea mea chiar si bicicletele cu toate ca si eu merg cu bicicleta.....
Problema cu trotinetele, bicicletele, si alte nazbatii este, dupa mine, ca tot tu esti vinovat daca el iti intra ca un idiot sub roti. Parca o cauta cu lumanarea.
#209
Postat 29 August 2019 - 01:59 PM
Foarte mulți consideră că au prioritate în fața celorlalte vehicule și la stop și la cedează trecerea... și la semaforul roșu.
Oricum, ăștia au impresia că au prioritate și la trecerea la nivel cu calea ferată sau în fața tramvaielor :)
Și toți au carnet, talon, cursuri, examene...
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#210
Postat 03 September 2019 - 11:02 AM