@mario08:
Nu mai căuta în .ro. Nu are rost.
Prețurile sunt la nivel de speculă, calitatea e îndoielnică sau sunt vechi.
L-am luat pe
ăsta, anul trecut. M-a costat atunci 500lei cu tot cu tva-ul la vamă.
Am tras și trag de el ca nebunul. Iarnă, vară, munte (poteci și offroad) și șosea. Stil scooter în oraș, ebike în afară (adică cu pedalat serios).
Bag 20A în el la 48v (am luat varianta 36v, deci îl supraalimentez serios)
Abia se încălzește și acum aprox. o lună l-am desfăcut pentru inspecție și transmisia e în perfectă stare fără urme de uzură. (~1000km cu mult offroad)
Între timp, kitul de circa 3600lei achiziționat de un prieten a cedat. Angrenajul planetar a rămas fără 40% din dantură iar amicul meu n-a tras de bicicletă ca mine.
Mergi cu motorul la un atelier de biciclete și cu janta ta, spițe, nipluri și manopera la atelier, și în circa 50 de lei ai roata gata.
Îți recomand să mergi pe tracțiune spate pentru că furca ta s-ar putea să nu reziste prea bine.
Apoi echilibrezi bicicleta mai bine cu bateria montată pe suportul de bidon.
Cu motorașul pe față, se simte foarte aiurea la manevrat și e foarte incomod când ai de urcat pe scări sau de mers pe lângă ea.
Este compatibil cu casete cu până la 10 pinioane, poți folosi în continuare caseta pe care o ai, janta actuală, este compatibil cu discuri normale de frână, are angrenaj cu roți dințate comune (echivalent bafang) care se găsesc și-s ieftine. Amicul meu a avut un ghinion monstru, rotițele de schimb fiind de negăsit.
Pe viitor poate faci upgrade la cadru, ceva compatibil cu frâne pe disc și drop-out orizontal. Un braț de torsiune ți-aș recomanda oricum.
Eu mi-am asamblat bicicleta actuală acum vreo 10 ani. Am electrificat-o în 2017, pe față inițial cu un motoraș luat de pe olx cu 250lei (defect) la care am adăugat 100lei și 2 luni de căutări și o căruță de noroc chior că am găsit piesa necesară într-un atelier mic din UK. (50 piesa, 50 transportul iar amabilitatea lor, 100% priceless)
Am mers cam un an numai cu asistență față și bicicleta era foarte dezechilibrată.
Când vrei s-o ridici pe roata din spate să o bagi în casă sau să treci de un obstacol (un copac căzut în potecă, de exemplu) o să ai un șoc emoțional de fiecare dată :D
La capitolul acumulatori am optat pentru 2x multistar 6s 8Ah în serie. La 200lei bucata câd o fost un black fraierday la HK, era păcat să nu le iau. Încarc cu o sursă cc-cv boost reglabilă (51Vcv/3Acc) și un set de module de echilibrare li-ion (3x4s) dar sper că anul ăsta iau celule 26650 și fac un pachet 13s4(5)p cu bms. (20-25A 50v în 1000-1300lei)
Acum am 2x2 și merge cam așa:
https://photos.app.g...fdWtJUYQeoJZJHA
Am >50km pe șosea sau o tură din Brașov în vârful Postăvarului sau a Pierei Mari asigurată de lipo-ul ăsta.
Dacă ai bani de un mid-drive, ia un kit Bafang, de la bafang, fugi de no-name.
Dar diferența de bani e mare, de fiabilitate e mică și ai niște impedimente despre care lumea nu vorbește:
Un kit mid-drive îți permite să folosești cele 8-10 viteze din pinioane dar e complicat rău să ai mai mult de o foaie (mare (40-50t), grea, urâtă și care o să fie nasoală rău când o să ai de pedalat cu bateria descărcată.
Un controller universal, 36/48v (20a limita) poți lua repede de la bimax cu 200lei sau la aliexpress cu ~15usd.
Îți mai recomand un manșon/manetă(thumb throttle) de accelerație cu hall nu PAS-uri.
PAS-urile (senzorii la angrenajul pedalier) sunt smucite rău, au îtârzieri mari la pornire șu oprire.
Senzorii hall pe frâne sunt foarte utili dar nu obligatorii dacă ești familiarizat cu scootere/mopede/motociclete (să nu frânezi și să turezi simultan)
Deci, întâi de toate, ~450 lei pentru o
roată cu motoraș mxus care suportă 1kW... și se integrează estetic cu restul bicicletei și e mai discret decât un mid-drive.
~200lei un controller, 30 un manșon de accelerație și 3-4 pack-uri 3s de prin debara până-ți iei sau faci un pack serios... ;)