Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 March 2018 - 02:38 AM
Diverse informatii despre cnc-uri
#421
Postat 13 March 2018 - 02:36 AM
#422
Postat 13 March 2018 - 03:24 AM
O singura data am fost intr-o echipa la un strung SN800x3000 unde se aschia continuu cateva zile, aproape fara incetare, adica in 3 schimburi, cate un arbore urias. Se oprea pentru masuratori, in rest... Amintiri. Si tot pe strung se rectificau tamburii pentru fabricile de hartie. Erau si meseriasi, era si raspundere, erau poate si pretentii mai scazute. Nu stiu.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 March 2018 - 03:29 AM
Telefon: 0721 385365
#423
Postat 13 March 2018 - 08:24 PM
Am o problema in Fusion 360 si caut un ajutor ca disperatul. incerc sa unesc 4 profile extrudate sa fac un cadru si primele 3 laturi le pot unii cu functia JOIN dar a 4-a latura care inchide cadrul nu sta
la locul ei. Selectez functia JOIN aleg 2 puncte unde sa se lipeasca dar dupa ce dau OK profilul de deplaseaza (se roteste in jurul punctului in care vreau sa se lipeasca) . celelalte 3 laturi merg perfect
#424
Postat 04 April 2018 - 06:17 PM
Multumesc!
#427
Postat 05 April 2018 - 02:05 AM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 April 2018 - 02:06 AM
Telefon: 0721 385365
#428
Postat 05 April 2018 - 01:17 PM
#430
Postat 06 April 2018 - 08:49 AM
Aceasta postare a fost editata de ThePuiu: 06 April 2018 - 08:53 AM
#432
Postat 06 April 2018 - 12:23 PM
#433
Postat 18 April 2018 - 07:46 AM
pentru axa ce-a mai lunga la un CNC (750 mm) si un surub cu bile 2005 ce ma sfatuiti sa fac : sa pun un motor nema 34 de 8,5 N si sa ramana cu un surub sau sa sa mai cumpar un surub asemanator si sa pun 2 motoare nema 23 de 3N?
Aceasta postare a fost editata de emilemir: 18 April 2018 - 07:46 AM
#434
Postat 18 April 2018 - 09:44 AM
Telefon: 0721 385365
#435
Postat 18 April 2018 - 11:01 AM
bitex, la 18 April 2018 - 09:44 AM, a spus:
distanta intre ghidaje e de 550 mm. In plan era sa cumpar pentru axa y un surub 2010 dar am gasit unul 2005 la un pret foarte bun si daca ar merge un motor nema 34 pe 2005 ar fi perfect pentru mine.
#436
Postat 18 April 2018 - 11:05 AM
emilemir, la 18 April 2018 - 07:46 AM, a spus:
pentru axa ce-a mai lunga la un CNC (750 mm) si un surub cu bile 2005 ce ma sfatuiti sa fac : sa pun un motor nema 34 de 8,5 N si sa ramana cu un surub sau sa sa mai cumpar un surub asemanator si sa pun 2 motoare nema 23 de 3N?
Este corect ce spune Bitex; in plus, cred ca este la fel de important cat de precis poti tu sa pui sinele in paralel si 1 singur surub pe mijloc. Cea mai mica abatere de paralelism inseamna forta de franare pentru motor/uzura sine si surub. Daca ai doar ruleta si echer din Brico pentru alinieri, ti-as sugera 2 suruburi.
#437
Postat 18 April 2018 - 11:28 AM
domeniu nou pentru mine
Aceasta postare a fost editata de emilemir: 18 April 2018 - 11:29 AM
#438
Postat 18 April 2018 - 11:33 AM
Aceasta postare a fost editata de florianmro: 18 April 2018 - 11:35 AM
#439
Postat 18 April 2018 - 12:14 PM
florianmro, la 18 April 2018 - 11:33 AM, a spus:
Pe axa X am cumparat un surub cu pas de 10 si as vrea ca si axa Y sa se miste la fel de repede ca si X dar fara sa incalzesc motorul
#440
Postat 18 April 2018 - 03:14 PM
emilemir, la 18 April 2018 - 12:14 PM, a spus:
Cel mai bun regim de turatii pentru steppere este in jur de 300-400 rpm; nu se incalzeste iar cuplul inca nu scade dramatic fata de holding torque. La 400 rpm si surub de 5 mm ai avans de 2 m/min . Este suficient pentru orice proiect care nu inseamna productie de serie.
#441
Postat 18 April 2018 - 04:52 PM
steelmind, la 18 April 2018 - 03:14 PM, a spus:
regimul acesta de turatii se aplica la toate dimensiunile de stepere? de exemplu daca pe x am surub de 1610 si motor nema 23 de 3 N cu turatie de 300 ture iar pe y pun surubul de 2005 cu motor nema 34 de 7-8 N la 600 de ture e corect?
#442
Postat 18 April 2018 - 06:37 PM
emilemir, la 18 April 2018 - 04:52 PM, a spus:
Nu, nu se aduna matematic. Adica vei avea tot 3000 mm/min la surub insa este posibil ca la 600 rpm la motor (pentru pasul de 5mm) sa se incinga mai mult nu doar motorul ci si surubul. Fiecare motor are caracteristicile lui si producatorul face teste si la sfarsitul testelor construieste un grafic din care rezulta comportamentul acelui tip de motor. In cazul chinezariilor gen Wantai si Longs n-am vazut grafice -poate exista dar nu m-am intersectat eu cu ele. Si atunci recurgem la "intelepciunea generala" a stepperelor in care 3-400 de rpm este optim pentru un Nema 34; prin "optim" se intelege cam care ar fi turatia pana la care motorul isi pastreaza intre 2/3 si 3/4 din holding torque. Cu cat motorul este mai mic, cu atat scaderea cuplului este mai putin dramatica (asimtota este mai lina). Intr-un final totul va depinde de testele pe care le vei face tu pe masina ta. Este posibil ca la 478 rpm (de ex) masina ta sa intre in vibratie si atunci fie cobori cu setarile de avans spre 300+ fie urci spre 500+. Fiecare masina are mai multe praguri de vibratie (moduri de rezonanta) care depind de cantitatea de metal si distributia acesteia coroborata cu turatia motoarelor. De aceea este de preferat sa ai cuplaj intre motor si surub cu fulie si curea ; cureaua intrerupe "traseul" vibratiilor. Nu-ti bate prea tare capul cu vitezele de avans. Crede-ma, la 2000 mm/min avans, esti mai mult decat ok. Mai ales ca poti mari sau micsora DOC-ul in functie de muschii pe care ii are partea de sasiu a masinii. Fa-ti socotelile preliminare pe 300-400 rpm la stepper si daca in teste rezulta ca din 600 rpm sau chiar mai mult, nu se incinge prea tare, atunci vei avea o surpriza placuta. Motorul se incinge datorita inductantei motorului, care este un fel de "frana" electròmagnetica care , cu cat se mareste turatia motorului , se mareste si franarea acestuia si se "incing" niste placute imaginare -ca sa fac o paralela cu franele la masina. Exista si situatii in care 10 minute la 1000 rpm nu este un capat de tara, pentru ca timpul de utilizare la aceasta turatie este scazut (setari in Mach 3). Repet, nu-ti bate capul cu avansuri mai mari de 2000 mm/min.
Aceasta postare a fost editata de steelmind: 18 April 2018 - 06:41 PM
#443
Postat 18 April 2018 - 08:06 PM
Dupa parerea mea motorul se incalzeste datorita componentei rezistive a bobinelor, care disipa o cantitate de caldura proportionala cu patratul curentului care le parcurge.
Deasemenea, la turatii mari este posibil ca acest curent sa nu ajunga la valoarea maxima setata in driver din cauza componentei inductive si tocmai din acesty motiv incalzirea bobinelor sa fie de fapt mai mica.
Daca driverul n-ar reduce curentul in bobine cand motorul sta pe loc, atunci in stationare s-ar incalzi cel mai tare.
Parerea mea... :).
... niste lucrari :)
#444
Postat 18 April 2018 - 08:45 PM
steelmind, la 18 April 2018 - 06:37 PM, a spus:
Am inteles sa traiti!!! Multumesc mult
#445
Postat 18 April 2018 - 08:50 PM
Ce parere aveti despre metoda de a turna plumb in profilele de aluminiu? Afecteaza plumbul topit structura profilului ?
#446
Postat 18 April 2018 - 09:40 PM
emilemir, la 18 April 2018 - 08:50 PM, a spus:
Ce parere aveti despre metoda de a turna plumb in profilele de aluminiu? Afecteaza plumbul topit structura profilului ?
daca intrebi din punct de vedere al topiri nu are nici o problema , in afara faptului ca la turnare se va incalzi destul de bine aluminiu ....
in schimb i-a in calcul greutatea : la un profil 60x60 partea din mijloc are volum aproximativ 16.8 cm patrati x 10 cm lungime = 168 cm cubi x 11 g/cm3 ( densitate plumb ) = 1.84 kg / 10 cm lungime
un cadru : cu lungime 100 x 50 cm ar avea undeva in jur de 65 kg ....
Aceasta postare a fost editata de alexdumi: 18 April 2018 - 09:43 PM
#447
Postat 18 April 2018 - 09:50 PM
#449
Postat 18 April 2018 - 10:23 PM
informer, la 18 April 2018 - 08:06 PM, a spus:
Dupa parerea mea motorul se incalzeste datorita componentei rezistive a bobinelor, care disipa o cantitate de caldura proportionala cu patratul curentului care le parcurge.
Deasemenea, la turatii mari este posibil ca acest curent sa nu ajunga la valoarea maxima setata in driver din cauza componentei inductive si tocmai din acesty motiv incalzirea bobinelor sa fie de fapt mai mica.
Daca driverul n-ar reduce curentul in bobine cand motorul sta pe loc, atunci in stationare s-ar incalzi cel mai tare.
Parerea mea... :).
Cu siguranta tu te pricepi mai bine la asta. Citez mai jos de pe site-ul celor de la Gecko Drive, care probabil spun ce spui si tu:
Anytime there are turns of wire surrounding a magnetic material such as the iron in the motor’s stator, it will have an electrical property called inductance. Inductance describes the energy stored in a magnetic field anytime current passes through this coil of wire.
Inductance (L) has a property called inductive reactance, which for the purposes of this discussion may be thought of as a resistance proportional to frequency and therefore motor speed.
According to Ohm’s law, current is equal to voltage divided by resistance. In this case we substitute inductive reactance for resistance in Ohm’s law and conclude motor current is the inverse of motor speed.
Since torque is proportional to ampere-turns (current times the number of turns of wire in the winding), and current is the inverse of speed, torque also has to be the inverse of speed.
.........................................
There are two major causes of motor heating: copper losses and iron losses. Copper losses are the easiest to understand; this is the heat generated by current passing through a resistance, as in the current passing through the motor’s winding resistance. Often this is referred to as “I2R” dissipation.
This cause of motor heating is at a maximum when the motor is stopped and rapidly diminishes as the motor speeds up since the inductive current is inversely proportional to speed.
Eddy current and hysteresis heating are collectively called iron losses. The former induces currents in the iron of the motor while the latter is caused by the re-alignment of the magnetic domains in the iron. You can think of this as “friction heating” as the magnetic dipoles in the iron switch back and forth. Either way, both cause the bulk heating of the motor. Iron losses are a function of AC current and therefore the power supply voltage.
As shown earlier, motor output power is proportional to power supply voltage, doubling the voltage doubles the output power. However, iron losses outpace motor power by increasing non-linearly with increasing power supply voltage. Eventually the point is reached where the iron losses are so great that the motor cannot dissipate the heat generated. In a way this is nature’s way of keeping someone from getting 500HP from a NEMA 23 motor by using a 10kV power supply
#450
Postat 18 April 2018 - 10:26 PM
emilemir, la 18 April 2018 - 09:50 PM, a spus:
Daca tot te gandesti la varianta profilelor pline alege sa faci proiectul cu table groase din aluminiu din categoria dural si nu folosi profile . E mai costisior dar si mai bine