florianmro, la 30 June 2016 - 07:27 PM, a spus:
Eu zic sa strangi cu cheia dinamometrica, daca asta iti da confort. By the book, asa ar trebui. Tot by the book, cand schimbi becul din tavan ar trebui sa lasi siguranta generala jos. Tot by the book, piulitele de la rotile de la masina ar trebui stranse la cuplu, doar ca atunci cand schimbi roata pentru ca ai pana, Gigelu' ala de la vulcanizare le strange la final cu coarba iar tu te urci in masina. Tot coarba furnizeaza si producatorul masinii in kitul de schimbat roata, in caz ca ti-o schimbi singur, desi in cartea masinii iti spune in DaN cat sa strangi. Ambele exemple tin de siguranta vietii individului. Si as putea continua cu cat de des, by the book, trebuie curatat computerul, aerul conditionat, centrala, unse geamurile, usile, robinetele etc. Ideea este ca orice om care a strans 100 de suruburi de orice fel la viata lui nu va avea probleme in a strange acea piulita de colet la mana. Este in schimb foarte indicat sa folosesti cheia dinamometrica acolo unde sunt situatii speciale, de exemplu la chiulasa, unde niste gaze sub mare presiune nu trebuie sa se intalneasca cu apa si uleiul si unde chiulasa este din aluminiu, blocul motor din fonta si suruburile din otel. Orice producator care vinde ceva filetat, este obligat sa specifice forta de strangere a acelui filet ca fiind limita peste care forta ce se exercita pe elicea filetului naste alungire plastica. Doar ca vei folosi lichid de racire - asa am inteles- si daca ai impuritati pe coada frezei atunci cand schimbi frezele (acelasi diametru de colet pe diverse diametre de freze) si din neatentie nu le stergi, daca strangi la mana ai o sansa sa le simti inainte de a da drumul la ''sapat'', pe cand cu cheia dinamometrica mai greu.