Felipe Vadillo Designed Dynamo Planor de sandou
#91
Postat 01 June 2016 - 07:33 AM
Cred totusi ca decupajele facute la bordul de scurgere sunt pur estetice, nu scoti mult de acolo si se poate intampla ca in timp sa se onduleze.
O placa de balsa cu o fibra dreapta si omogena ar fi mai ok dar astea se pot schimba pe parcurs.
#92
Postat 01 June 2016 - 07:34 AM
#93
Postat 01 June 2016 - 11:28 AM
Am fost cu Dragos sa vad primele zboruri. Nu sunt dezamagit. Nu se balangane, se simte light, penetreaza bine, urca mult din sandou.
IMG_5780.JPG (248.03K)
Number of downloads: 56 IMG_5782.JPG (334.04K)
Number of downloads: 58 IMG_5786.JPG (166.56K)
Number of downloads: 56
un mic clip cu o aruncare din mana si o lansare din sandou.
Mai multe impresii de la Dragos.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 01 June 2016 - 11:31 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#95
Postat 01 June 2016 - 12:03 PM
Am fost deja la Chitila cu Stefan, nu am apucat sa vad mesajul..scuze.
Zboara super !Se vede clar diferenta fata de cel de la HK,simte fiecare briza de aer cald.La prima lansare am intins sandoul destul de putin,(am declansat cam la 30-40m)si aproape ca nu mai cobora.Stefan a ramas placut surprins ca nu balangane din aripi atunci cind actionezi directia.Eu nu am zburat genul asta de planoare, dar mi-a placut ca desi nu are eleron,este foarte manevrabil.CG-ul recomandat e ok,chiar am facut si o coborire la 45 si nu a dat sa iasa,cirligul pt sandou e foarte bine pozitionat.Cu aripa asta standard se misca foarte vioi.
Partea mai putin buna e ca este destul de fragil.Am facut o aterizare mai dura (fix in bot)si s-a fisurat putin fuselajul la prinderea din spate a aripii.Acolo ar trebui o intaritura dar nimic grav,o picatura de cyano (din ala "scump si bun" de la benzinarie )si totul a fost ok.
In concluzie ;un planor de 1,5m pentru termica slaba cu mult potential,foarte reusit atit pentru sandou cit si pentru lansare din mina..sunt super bucuros ca am construit asa ceva si il recomand cu caldura celor pasionati de acest gen de zbor.
Am facut si ceva filmulete pe care o sa le posteze Stefan mai tirziu.
#96
Postat 01 June 2016 - 03:31 PM
Problema este ca nu stiu daca sa il modific pt eleroane sau nu, nu am zburat niciodata un model fara eleroane, se piloteaza usor?
Intreb pt ca si la tine e prima oara cand pilotezi fara eleroane.
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 01 June 2016 - 03:31 PM
#97
Postat 01 June 2016 - 04:11 PM
Daca dai in stanga merge in stanga si daca dai in dreapta merge in dreapta. Aripa cu diedru multiplu de RES nici nu merge cu eleroane.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 01 June 2016 - 04:16 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#98
Postat 01 June 2016 - 04:55 PM
Dar cu siguranta nu este mai greu, doar diferit, si poate mai placut :)
#99
Postat 01 June 2016 - 06:41 PM
Zippo, la 01 June 2016 - 07:33 AM, a spus:
Cred totusi ca decupajele facute la bordul de scurgere sunt pur estetice, nu scoti mult de acolo si se poate intampla ca in timp sa se onduleze.
O placa de balsa cu o fibra dreapta si omogena ar fi mai ok dar astea se pot schimba pe parcurs.
Eu am facut aripa standard si sectiunule nu sunt usurate,la aripa light sunt aceste nervuri usurate ,profilul fiind un pic mai gros.Nu stiu ce sa zic ..ai dreptate plus ca daca nu profilezi bordul de fuga inainte nu cred ca mai ai vreo sansa sa o faci dupa aceea.Chiar nu-mi dau seama cu cit ar putea iesi mai usoara,asta a iesit la 96g fara oralight si fara sa selectionez balsa ,nici nu am avut de unde.E clar ca aripa light a fost proiectata pentru vint zero.
#100
Postat 01 June 2016 - 07:56 PM
#101
Postat 01 June 2016 - 10:50 PM
Daca mai sunt doritori as putea sa pun la vanzare 1 sau 2 kituri (limitat de numarul de ampenaje taiate). Pretul unui kit standard (cele 5 placi de balsa: 2 pentru fuselaj, 1.5 cu nervuri, 0.5 placi cu stabilizatoarele si 1 placa cu lonjeron si BF specifica anvergurii) este de 200 de lei (indiferent de anvergura ...diferenta de cost de taiere intre 1.5 m si 2m este sub 10 lei). La cerere pot include in kit si balsa de 1 mm pentru D-box, baghete de carbon pentru lonjeroane, folie si chiar piese pentru imbinari (suruburi si piulite ingropate pentru aripi, piese de legatura intre segmentele de aripa, etc.)...pentru un cost suplimentar.
Daca nu sunt doritori acum voi folosi acste kituri pentru realizarea modelelor de 1.7m, 1.8 m si 2m pentru uz personal si pastrarea unui set de nervuri ca piese de schimb.
Alte kituri voi taia in viitor doar cu precomanda si in seturi de cate 5 kituri (un compromis intre cantitatea minima care sa justifice deplasarea si cantitatea maxima ce poate fi taiata intr-o sesiune de lucru).
Sau va dau fiserele de taiere si va descurcati singuri cu comanda de materiale si taierea placilor.
#102
Postat 01 June 2016 - 11:31 PM
- in planurile originale Dynamo sunt 42 de nervuri (24 de1.5 mm si 18 de 5 mm)
- setul meu contine 78 de nervuri de 2 mm de aceleasi dimensiuni ca cele originale Dynamo (nervurile de 1.5 mm au fost taiate de 2 mm , pentru nervurile de 5 mm s-au taiat 3 nervuri de 2 mm ce pot fi lipite in sandwich cate 2 sau 3 si unele nervuri pot fi folosite ca piese de rezerva)
- fuselajul nu a fost taiat din 3 parti lipite intre ele ca in planurile originale (facute pentru bucati mici de balsa) ci dintr-o singura bucata (pentru placa de balsa de 100 cm lungime)
- a fost optimizata amplasarea pieselor ...in loc de 7 placi de diverse grosimi (1.5 mm, 2 mm si 5 mm plus placaj) se folosesc doar 5 placi de 2 mm
- bordul de fuga in setul meu (in versiunea taiata saptamina trecuta) are gravari suplimentare cu numarul nervurii montate in acea zona
- sunt modiicari minore la nervuri si lonjeroane la decupajele specifice grosimilor placilor de balsa folosite (taieturile au fost adaptate pentru placa de balsa 2 mm la nervuri si 4 mm la lonjeron - format din 2 piese de 2 mm lipite intre ele)
- suprafata ampenajului orizontal este marita cu 25% pentru un control mai bun la aripi cu anvergura marita
- setul de nervuri este comun pentru toate anvergurile (si este compatibil cu cel original Dynamo, singura operatie necesara este o slefuire fina pentru adaptarea grosimii lonjeronului de la 4 la 5 mm) dar placa cu lojeroane si BF este specifica pentru o anumita anvergura
- in saptaminile viitoare voi face si kituri de 2.2 m si 2.4 m dar pentru asta trebuie sa fac comanda de placi de balsa de 107 cm
- kitul de 1.5 e 100% Dynamo, cel de 1.7 are modificari minore (acelasi planform, se mareste doar distanta intre nervuri de la 44 la 50 mm), cel de 2m este de fapt un 1.7 m cu o portiune dreptunghiulara inserata in mijloc, cel de 1.8 m e un 2m scalat cu 0.9
Planurile pentru 1.7m, 1.8 m si 2m si fisierele de taiere au ajuns pe data de 25 mai si la Felipe Vadillo conform intelegerii avute (ca putem folosi liber aceste planuri dar ar vrea sa aiba acces la modificarile facute).
In curand sper sa poata fi comparate Dynamo HK cu Dynamo "home-made" si Dynamo XL (cele 2 aripi de 2 m de la TravelAir si Zeus si aripile mele de 1.7 m, 1.8 m si 2 m)
#103
Postat 02 June 2016 - 05:53 PM
Acum ma tot scarpin cu comenzile.
Fisiere atasate
-
IMG_5792.JPG (106.08K)
Number of downloads: 62 -
IMG_5795.JPG (76.12K)
Number of downloads: 61 -
IMG_5796.JPG (114.34K)
Number of downloads: 63
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#104
Postat 02 June 2016 - 06:30 PM
Aceasta postare a fost editata de Focke: 02 June 2016 - 06:31 PM
#105
Postat 02 June 2016 - 06:44 PM
Micile chestii care mananca timp (si nervi). Carligul de sandou. Se pleaca de la un flybar busit de heli.
IMG_5799.JPG (181.42K)
Number of downloads: 57 IMG_5801.JPG (138.78K)
Number of downloads: 57
si se ajunge la un carlig
IMG_5802.JPG (120.21K)
Number of downloads: 67 IMG_5804.JPG (89.84K)
Number of downloads: 74
guta praospata si ieftina (din belsug - cine vrea sa spuna)
IMG_5809.JPG (132.07K)
Number of downloads: 68
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#106
Postat 02 June 2016 - 07:01 PM
De ce sa pui de 29 kg cand tu nu intinzi de 5 kg ?
#107
Postat 02 June 2016 - 07:05 PM
Guma rosie de la HK trage doar 2 Kg. Am pus fie de 0.35mm. E minunat cat timp este in aer. Dar odata ajuns pe iarba e un chin. Se'ncalceste, se'agata de orice firisor, nu merge. Poate in Germania pe iarba tunsa la fix 2.5cm cat vezi cu ochii.
renatoa, la 02 June 2016 - 07:01 PM, a spus:
De ce sa pui de 29 kg cand tu nu intinzi de 5 kg ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#108
Postat 02 June 2016 - 07:08 PM
#109
Postat 02 June 2016 - 07:47 PM
renatoa, la 02 June 2016 - 07:08 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#110
Postat 02 June 2016 - 07:49 PM
in poza din mijloc cu fuselajul, pare carn botul , cum te uiti la poza pare indoit spre dreapta,poate din cauza pozei, verifica .
Taie mai cu atentie balsa sa nu cada bucatele din ea ca acolo la bot in fata stanga.
Carligul de ce l-ai indoit pe filet acolo se va rupe . Puteai sa-l indoi dupa filet si era ok. Ei la guma aia poate tine mai mult.
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 02 June 2016 - 07:51 PM
#111
Postat 02 June 2016 - 09:33 PM
Asa e, acolo se rupe, daca se rupe, am avut noroc si nu s-a rupt cand l-am indoit, de la sandou nu se rupe sigur. Em fost destul de relaxat caci am filiera de 3mm.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#112
Postat 03 June 2016 - 11:47 AM
Aceasta postare a fost editata de OcsiRC: 03 June 2016 - 11:47 AM
#113
Postat 03 June 2016 - 12:10 PM
stiganas, la 02 June 2016 - 06:44 PM, a spus:
Micile chestii care mananca timp (si nervi). Carligul de sandou. Se pleaca de la un flybar busit de heli.
IMG_5799.JPG IMG_5801.JPG
si se ajunge la un carlig
IMG_5802.JPG IMG_5804.JPG
guta praospata si ieftina (din belsug - cine vrea sa spuna)
IMG_5809.JPG
Ca si sugestie pentru carlig, imi amintesc cum faceam si eu la primele planoare din balsa facute la Palat :)
Carligul il faci sub forma de U cu o parte mai lunga si usor inclinat pentru a declansa usor cand nu mai ai tractiune.
Atunci cand este tras, practic nu are cum ceda pentru ca se opreste in panoul mic de placaj... asa cum este in foto cu prindere cu surub se smulge rapid.
Am pus o foto sper destul de explicita.
fus.jpg (41.06K)
Number of downloads: 49
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 03 June 2016 - 12:11 PM
#114
Postat 03 June 2016 - 02:22 PM
Este prins de placaj cu doua saibe de metal peste doua roti mari de la servo - efortul se distribuie si la randul lui placajul e prins tot de placaj, in acea zona fuselajul e cel mai solid.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#115
Postat 03 June 2016 - 09:36 PM
A ajuns si kitul :yahoo:
Teava de pexal e foarte flexibila :lol:
20160603_213627.jpg (81.03K)
Number of downloads: 54
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#116
Postat 04 June 2016 - 07:16 AM
#117
Postat 04 June 2016 - 07:39 AM
In schimb materialul si taietura pieselor din kit sunt de cea mai buna calitate, am si piesele din placaj :yahoo:
abia astept sa ma apuc de el(fiica-mea nu :lol: )
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#118
Postat 04 June 2016 - 07:43 AM
Refuzat primirea si imputat paguba !
#119
Postat 04 June 2016 - 08:29 AM
Sa pui poze cu progresul constructiei.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#120
Postat 04 June 2016 - 07:23 PM
Ingrozit de slefuirea bordului de fuga am improvizat ceva sa ii dau forma inainte de al monta.
O placuta de test.
IMG_5824.JPG (167.82K)
Number of downloads: 43 IMG_5828.JPG (159.83K)
Number of downloads: 45
E prins intre o platbanda de 2mm si o rigla metalica.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/