Modelism - RHC Forum: Felipe Vadillo Designed Dynamo - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Felipe Vadillo Designed Dynamo Planor de sandou

#181 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 28 October 2016 - 10:22 PM

Si a zburaaaat :yahoo:

E drept ca doar ca planor pur
si doar aruncat din mana...

Motorul are probleme, intrerupere in bobinaj.

E primul model fara eleron care nu se auto-indreapta si e o placere sa-l vezi ca nu se bataie
cand iei comanda :good:

In rest, e foarte usor, sta mult in aer si totusi vrea un pic de viteza
adus in limita pune botul jos.

Directia are autoritate ok,
profundorul e foarte sensibil, ar fi mers un pic mai lung fuzelajul


CG mai in fata decat la versiunea de 1.5m

Aruncat din mana 10-15m a facut 2-3 ture de teren, un minut si ceva, doua.

fusul a pocnit un pic chiar la bf, l-am scapat in bot de cateva ori

in rest a venit la prins in mana.

pentru 7 grade si vanticel a fost o placere.

Fisier atasat  IMG_20161028_144214.jpg (186.28K)
Number of downloads: 77

Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 28 October 2016 - 10:27 PM

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#182 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 29 October 2016 - 09:34 AM

Bravo, boier. Modelismul n-a murit! ;-)
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#183 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 29 October 2016 - 01:41 PM

Vezi postareaTravel Air, la 28 October 2016 - 10:22 PM, a spus:

Si a zburaaaat :yahoo:
...
pentru 7 grade si vanticel a fost o placere.

Atasament IMG_20161028_144214.jpg


Felicitari !

O sa te poti bucura de el indata ce se termina cu vremea asta ploioasa .. sa vina odata iarna , sa se termine cu noroiul asta ...
0

#184 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 29 October 2016 - 02:49 PM

Vezi postareaTravel Air, la 28 October 2016 - 10:22 PM, a spus:

Directia are autoritate ok,
profundorul e foarte sensibil, ar fi mers un pic mai lung fuzelajul
CG mai in fata decat la versiunea de 1.5m


Sensibilitatea profundorului "e de bine" sau e un defect?
Chestia cu fuselajul era in calcul (pentru pREStige care este fratele lui Dynamo XL dar cu nervurile calculate de mine am un fuselaj facut din placa de balsa de 107 cm).
Fata de Dynamo de 1.5 m la Dynamo XL de 2 m am marit suprafata stabilizatoarelor cu 25% din doua motive: pentru un plus de control la o coada relativ mica si o aripa cu diedre generoase (si care a fost si alungita) ... si al doilea motiv ar fi compensez greutatea segmentului alungit de aripa si care trage CG ceva mai in fata (n-ar fi mult, 1 m de balsa de 1mm si folie si adeziv dar care ar fi contrabalansat greutatea suplimentara din coada).
Am uitat sa iti spun la vremea respectiva: daca te uiti cu atentie la fuselaj in zona pieselor de intarire cu cele 2 ovaluri decupate vei remarca 2 gauri mici de 2 mm (in laterale si in piesele decupate) ...alea sunt pentru CG, bagi o scobitoare dintr-o parte in alta si ai modalitatea perfecta de echilibrare in camp.
Poti sa verifici cum a fost CG-ul tau fata de cel teoretic? Si in ce conditii...ai avut sau nu motorul in bot?

Aceasta postare a fost editata de ender67: 29 October 2016 - 02:50 PM

0

#185 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 29 October 2016 - 04:06 PM

Am uitat sa fac ceva precizari: kitul lui TravelAir a fost un prototip din prima serie taiata, aripa din balsa de 2 mm "standard" si fuselajul din balsa de 3 mm "light" (placile de 3 mm cantareau mai putin decat cele de 2 mm).
Ulterior am trecut la fuselaje facute cu balsa de 2 mm , kitul de taiere il gasiti aici. Mici modificari neesentiale: spoiler (optional, pe un layer separat), taietura in V pentru montarea baghetei de la BF, decupari pentru tuburile patrate de jonctiune intre segmente (optional, layer separat) si taieturi suplimentare pentru decuparea totala a nervurii si scurtarea pieselor pentru trimitere prin colet postal (optional, layer separat). Asta e varianta Dynamo XLS (S de la spoiler) si care este si ea 100% compatibila cu regulamentul F3B-RES.
Dynamo XLS are doi frati pentru F3B-RES denumiti deocamdata pRESto si pREStige cu urmatoarele asemanari si deosebiri fata de Dynamo XLS:
- pornesc de la acelasi profil HM51
- fuselajul este facut cu balsa de 107 cm (deci are cam 10 cm in plus fata de Dynamo)
- stabilizatoarele au alt model de decupaj (retea de hexagoane pentru o usurare suplimentara fara reducerea rezistentei)
- nervurile pentru aripi, lonjeroanele si piesele pentru BF si BA (lonjeron si piesele de placare a D-box-ului) sunt proiectate cu programul prezentat in alt topic
- exista un lonjeron secundar pentru rigidizare
- lonjeroanele sunt taiate cu unghiurile diedre deja formate (la montaj nu vor exista diferente stanga-dreapta)
- aripa poate fi montata fie dintr-o bucata, fie din 2 semiaripi sau din 3 segmente (optiunea se selecteaza la taierea kitului)
- pRESto nu are placare cu D-box (are tija de carbon la BA si nervurile dublate, aripa este mai usoara si se construieste mai simplu), pREStige are placare D-box cu balsa exact ca la Dynamo
- lonjeroanele si BF au exact acelasi sistem de montare ca la Dynamo
Pentru cine vrea sa incerce aripile de pRESto / pREStige rulati programul de aici cu urmatorii parametri:
- raspundeti cu "1" la intrebarea despre valorile implicite RES 2m
- la urmatoare intrebare despre grosime material D-box introduceti 0 pentru pRESto si 1 pentru pREStige
- la "vedere de sus" puteti introduce fie 0 fie 4 (pentru 0 aripa va fi eliptic cu BA si BF curbe eliptice, pentru 4 form eliptica va fi aproximata prin segmente drepte)
- la "vedere frontala" introduceti 4
- la "numar segmente aripa" introduceti 1,2 sau 3 (de preferat 2 sau 3)
- la intrebarile "latime tub jonctiune" si inaltime tub jonctiune" introduceti vlorile dorite (daca tubul de jonctiune este rotund introduceti 0 la inaltime)
- la intrebarile despre optiunile de spoiler/ flaps/ eleroane raspundeti cu 0 (nu) si 1(da) alegand configurati dorita; pentru F3B-RES se accpta numai spoilere; pentru spoilere puteti select 1 spoiler central sau 2 spoilere laterale
- la final introduceti numele profilului (hm51 ...mai puteti selecta si alte profile "clasice" (s4083, ag25, ag35,mh32) dar trebuie sa aveti fisierul .dat in directorul respectiv) si "factorul de subtiere" 1
Fisierul DXF este aproape gata de taiere ...cine are o masa de taiere laser il poate aranja in 5 minute.
Scuze pentru ocuparea topicului si postarea cam lunga ... nu fac reclama programului doar mentionez ca a fost gandit pentru a usura si mai mult constructia unei aripi gen Dynamo (sunt absolut convins ca o aripa de pRESto si chiar de pREStige poate fi construita fara probleme de orice incepator). Variantele "comerciale" pentru pRESto/pREStige vor avea unele nervuri dublate si decupari "de usurare" pe piesele BF in forma de 4 hexagoane (decuparile de pe stabilizatore sunt retea de hexagoane). La rularea programului ar trebui sa obtineti niste fisiere ca cele atasate.

Fisiere atasate


0

#186 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 29 October 2016 - 04:44 PM

Ma bucur ca esti multumit si ca zboara k, sa inteleg ca l-ai scos la 400gr cu tot cu motor si esc, dar ... cand l-ai zburat, ai pastrat si motorul? Mai sus spui ca nu a vrut sa functioneze motorul si pana la urma l-ai facut repede hlg. ... SI mai vad ceva in pozele tale, fuselajul nu l-ai facut drept.... in colturi... l-ai facut facut mai rotunjor, cum ai reusit sa il faci rotund sau oval, nu pot sa imi dau seama exact. Urasc fuselajele colturoase, arata de parca nu ar fi finisat, terminat.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#187 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 29 October 2016 - 05:07 PM

Vezi postareaZeus, la 29 October 2016 - 04:44 PM, a spus:

Ma bucur ca esti multumit si ca zboara k, sa inteleg ca l-ai scos la 400gr cu tot cu motor si esc, dar ... cand l-ai zburat, ai pastrat si motorul? Mai sus spui ca nu a vrut sa functioneze motorul si pana la urma l-ai facut repede hlg. ... SI mai vad ceva in pozele tale, fuselajul nu l-ai facut drept.... in colturi... l-ai facut facut mai rotunjor, cum ai reusit sa il faci rotund sau oval, nu pot sa imi dau seama exact. Urasc fuselajele colturoase, arata de parca nu ar fi finisat, terminat.

La intrebarea cu fuselajul pot sa iti raspund eu.
Kitul pe care il ai contine cele doua parti laterale identice, partea inferioara (cea lunga) si cele 2 parti superioare. Plus 6 baghete de balsa de 5x5 mm.(doua pentru bordul de atac si 4 pentru fuselaj).
Cele 4 baghete pentru fuselaj se lipesc aliniate pe conturul pieselor laterale (ca sa le lipesti precis operatia se face cu piesele laterale fixate pe masa de lucru sau planseta)...iar apoi cu grija lipesti partile inferioara si superioare de cele 2 parti laterale tot prin alinierea baghetelor (muchia baghetei trebuie sa fie la marginea piesei). Asta e o operatiune mai delicata dar ar trebui sa iasa cu putina grija si atentie la asamblare. Singura exceptie din cate imi amintesc este in zona aripii la piesele de ranforsare (piesele trapez cu doua gauri ovale).
In final la fiecare colt ar trebui sa ai bagheta si pe doua laturi ale patratului piesele de fuselaj (nu mai stiu daca ai fuselaj de 3 sau 2 mm). Intre piesele de fuselaj ar trebui sa fie un "gol" cu unghi de 90 de grade.
Cu un cutter sau mai bine cu o rindea pentru balsa poti sa tai muchiile placilor de balsa la 45 de grade sau chiar sa le rotunjesti, poti sa intri putin si in bagheta de balsa dar nu foarte mult.
Nu iti recomand sa faci chestia asta in zona aripii.
Pentru verificare la montarea stabilizatorului orizontal se verifica orizontalitatea acestuia cu o nivela cu bula (cand fuselajul sta pe masa ... ma refer orizontalitatea in lungul stabilizatorului ca cea in lungul fuselajului este data de piesele de sustinere a stabilizatorului) si dupa ce ai verificat chestia asta verifici si orizontalitatea zonei in care se sprijina aripa (partile laterale din fuselaj)...eventual mai faci mici ajustari...si in final verifici si cu aripa montata. Trebuie sa ai grija ca piesele de ranforsare (trapez cu 2 gauri ovale) sa fie montate corect, aliniate la linia fuselajului (la zona in care se sprijina aripa) pentru ca aici mici diferente determina o inclinare nedorita a aripii.
Si sa nu uiti sa montezi piesele cu gauri de prindere a aripii inainte de a lipi fuselajul... le pui pe pozitie fara adeziv, lipesti fuselajul, si in functie de ce joc au piesele in decupaje (sau mai bine zis daca au...ca am facut taierea sa intre prin presare) poti sa le fixezi eventual temporar cu mici aschii de balsa si dupa ce ai verificat alinierea finala a aripii le poti fixa definitiv cu adeziv.




0

#188 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 October 2016 - 11:25 PM

Vezi postareaTravel Air, la 28 October 2016 - 10:22 PM, a spus:

...
adus in limita pune botul jos.
...


Pai, orice model, adus la limita, pune ceva jos... :)
Faptul ca pune botul este semn de model bun ! Va lua viteza si se va redresa singur...
Grav e cand pune jos o aripa ! Intra in vrie si pa...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#189 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 30 October 2016 - 11:49 PM

Exact. E un plus :drinks:

Ce mă ingrijorează e că tot pocneşte fuselajul la bf.
Originalul are dublată zona la interior pe laterale pana după "formerul" de la bf.
La mine nu e nimic acolo.

http://www.rhcforum....ttach_id=251844

O rezolv cu nişte platbanda de carbon.


@Zeus - e un model bun, apucă-te de treabă şi o să-ţi iasă rotund fuselajul :yahoo:


Aropo de motor, este scos şi inlocuit cu pb în bot-să iasă CG-ul.
De fapt motorul are 16 g şi a trebuit să pun 20g ca să fie zburabil.
Are 384 grame :clapping:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#190 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 31 October 2016 - 10:54 AM

Vezi postareaTravel Air, la 30 October 2016 - 11:49 PM, a spus:

Ce mă ingrijorează e că tot pocneşte fuselajul la bf.
Originalul are dublată zona la interior pe laterale pana după "formerul" de la bf.
La mine nu e nimic acolo.

http://www.rhcforum....ttach_id=251844



S-a notat....
Regulile de la F3B-RES spun ca aui voie cu carbon la fuselaj doar pina la 1/2 aripii (adica un tub de carbon se poate intinde de la BF pina la 1/2 din coarda)....ma uit sa vad daca meriyta o ranforsare cu balsa, cu placaj sau chiar cu ceva platbanda de carbon.



0

#191 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 October 2016 - 11:03 AM

E vorba de partea din boom tubular care ar intra in fuselaj, nu se refera la ranforsarea fuselajului in sine, care cred ca descalifica, parerea mea...
Pana la urma cat ar ingreuna sa faci lateralele fuselajului din placi de placaj de aviatie de 1mm, care e mai rezistent decat balsa de 3... ? :unsure:

sau, nu ar merge ceva din furnir tratat la abur, facut tubular pe 3 calapoade, unul conic pentru bot, unul cilindric pentru zona aripii, si unul cilindric pentru prindere boom... ? :unsure:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 October 2016 - 11:05 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#192 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 October 2016 - 12:33 PM

"The model is constructed primarily from wood. That means:
• In the wing, only the spars, wing joiners, and nose rods may be made from composite materials (glass, carbon, Kevlar). The rest must be made from wood.
• If the fuselage has a boom, the boom may be made from a composite material, but may reach no further forward than the middle of the wing root chord.
• The wood fuselage may be covered with a composite material.
• All control horns are exempt from this regulation.

Not allowed is the use of:
• A composite fuselage.
• A hollow composite wing, which includes composite D-box construction.
• A composite wing with a foam core or other plastic material."

https://www.rcgroups...22&postcount=85
... cu picioarele pe pamant ...
0

#193 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 31 October 2016 - 12:49 PM

Vezi postarearenatoa, la 31 October 2016 - 12:33 PM, a spus:


• The wood fuselage may be covered with a composite material.



Asta ne uşurează munca...
Laterale fuselaj glasate pe interior cu sticla si eventual carbon(aşa am făcut la Dynamo) :drinks:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#194 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 October 2016 - 01:05 PM

eu as adopta alta tehnica de constructie...
o colivie de placaj subtire si tare, care sa fie structura de rezistenta, adica montura motor, caseta baterie, ESC, suport aripa, servo-uri si boom... si asta imbracata in balsa doar ca sa ii dea niste rotunjimi... ar trebui sa mearga fara nici o glasuiala.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#195 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 31 October 2016 - 01:07 PM

Vezi postarearenatoa, la 31 October 2016 - 01:05 PM, a spus:

eu as adopta alta tehnica de constructie...
o colivie de placaj subtire si tare, care sa fie structura de rezistenta, adica montura motor, caseta baterie, ESC, suport aripa, servo-uri si boom... si asta imbracata in balsa doar ca sa ii dea niste rotunjimi... ar trebui sa mearga fara nici o glasuiala.



Total de acord...pentru următorul :)
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#196 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 31 October 2016 - 03:10 PM

Vezi postareaTravel Air, la 31 October 2016 - 12:49 PM, a spus:

Laterale fuselaj glasate pe interior cu sticla si eventual carbon(aşa am făcut la Dynamo) :drinks:


De ce nu la exterior... :rolleyes: cateva panglici de carbon si tesatura de sticla peste ..nu cred ca cantareste totul mai mult de 6-8 g la dimensiunile alea :pardon:
0

#197 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 31 October 2016 - 04:32 PM

Adevarul ca balsa aia de 3 din care a fost taiat fuselajul lui era foarte usoara si nu avea cine stie ce rezistenta ..si ca sa fie treaba si mai complicata fuseljaul lui e unul la care am facut si ceva trasari suplimentare pentru amplasarea baghetelor si a pieselor de ranforsare (si fiind balsa aia ceva mai "spuma" a intrat gravarea aia ca in branza, cel putin 1 mm daca nu chiar 1.5 mm).
Pe de alta parte ma uit la fuselajul meu facut cu balsa "standard" de 2 mm (luata de la Brico-Depot) si e chiar solid, la o testare de genul "apucat de coada si izbit cu forta in palma cu zona de la BF" nu are nici o problema, nici un zgomot si nici o fisura aparenta.
Si in alta ordine de idei, din cele 4 baghete de 5x5 mm ar trebui sa ramana 2 bucati de cate 20 cm (zona de sub aripa) si care se pot folosi pentu ranforsari suplimentare in zona. Mie zona critica nu mi se parea a fi la BF ci la surubul de prindere din spate, si acolo ma gandeam sa pun niste piese de ranforsare sau sa le prelungesc pe cele de la surubul din fata.
Dar am retinut ce trebuie modificat pentru urmatoarea versiune a fuselajului.

Aceasta postare a fost editata de ender67: 31 October 2016 - 04:33 PM

0

#198 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 October 2016 - 04:36 PM

Fasii de orice ar fi aplicate pe laterala, in lung, nu vor intari cu nimic fuselajul la testul de mai sus, care simuleaza destul de bine o aterizare...
Trebuie o structura de grinda cu zabrele, tub sau cutie inchisa.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 October 2016 - 04:37 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#199 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 31 October 2016 - 05:26 PM

Bogdan,

Daca vrei sa il intaresti pe interior (sau si pe exterior) iti pot trimite eu niste placaj de aviatie de 0,8 mm si ai rezolvat problema.

Normal la fuselaje de lemn,se intareste interiorul chiar incepand din bot pana la cativa centimetri(10-15 ) de la BF iar intarirea nu se termina brusc ci se reduce treptat pana la 0.

Masoara si vezi ce si cum si iti trimit.

Acolo si cu balsa poti rezolva problema dar trebuie sa fie cu fibra perpendiculara pe lungimea fuselajului ca sa nu mai pleseneasca , dar mai bine cu placaj.


Ciao Sorin
0

#200 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 31 October 2016 - 08:20 PM

Vezi postareaTravel Air, la 30 October 2016 - 11:49 PM, a spus:


.....
@Zeus - e un model bun, apucă-te de treabă şi o să-ţi iasă rotund fuselajul
......

Poate a fost bine sa mai astept putin, in felul asta vad unde sunt punctele slabe.
Ai putea face o poza si sa arati pe poza unde exact ar trebui intarit?
Merci mult si zboruri line.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#201 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 31 October 2016 - 09:15 PM

Si mie la fel, mi s-a părut că la şurubul din spate or să fie probleme.
Şi m-am oprit cu ţesătura 2cm după el.
Fâşia de carbon- un rest de d-box am lăsat-o până mai în spate.

Placaj de .8 este, mulţumesc Sorin.

Aseară m-a apucat hărnicia şi am făcut un şanţ de 0.5*5mm în care am înfipt o platbandă cu epoxi.
De fapt mi-a plăcut să fac o sculă de şlefuit dintr-un rest de balsa de 5. :)

Poze.

A, să vedeţi şi aţa cu arculeţ pentru direcţie :good:

Fisier atasat  IMG_20161030_202435.jpg (50.67K)
Number of downloads: 59
Fisier atasat  IMG_20161030_202458.jpg (49.79K)
Number of downloads: 48
Fisier atasat  IMG_20161031_203757.jpg (67.65K)
Number of downloads: 53
Fisier atasat  IMG_20161031_205019.jpg (66.49K)
Number of downloads: 57
Fisier atasat  IMG_20161031_204101.jpg (71.88K)
Number of downloads: 67
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#202 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 31 October 2016 - 09:20 PM

Mă rog, cât se vede în pozele cu telefonul...
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#203 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 18 November 2016 - 05:38 PM

Acesta este campul...

Fisier atasat  DSCN0783.JPG (114.85K)
Number of downloads: 25

Am luat sandoul, dar n-am avut curaj sa-l intind.
Batea prea tare vantul si se intuneca :angry2:

aruncare
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#204 Useril este offline   Sergiu SF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 27-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 11 February 2017 - 01:47 PM

A ajuns si la mine un Dynamo de la HobbyKing. Am ales varianta HobbyKing din lipsa timpului liber, cu toate ca mi-ar fi placut foarte mult sa il construiesc eu, dar serviciul imi mananca cea mai mare parte din zi. Arata frumos, dar exista totusi niste probleme, in sensul ca un capat de plan e mai greu decat celalalt cu 2-3 grame. Nu stiu cat de mult afecteaza in zbor, dar nu as vrea sa intervin in "structura aripii", asa ca probabil pe planul mai usor voi pune Autocolantul cu Dynamo, poate mai reduc din diferenta.
Am niste nelamuriri in legatura cu CG. In manual scrie 4,5 cm de la BA. Mi se pare cam in fata pentru o aripa cu coarda asa mare cum are Dynamo..cei care aveti deja planorul, fie construit de voi, fie cumparat de la HK, unde aveti CG?
La primul ochi dupa ce l-am montat "pe uscat" imi pare ca va avea nevoie de multa greutate in bot. Nu as vrea sa pun foarte mult plumb sau o baterie enorma, asa ca una din "modificarile" pe care cred ca le voi face va fi sa mut servourile de la locul de sub aripa, in "cabina". Pentru a reduce si mai mult din greutatea din coada, posibil sa renunt si la tijele de comanda cu care a venit planorul, care mi se pare grele pentru un asa planor si probabil voi opta pentru tije de carbon, sau, cine stie, un sistem pull-pull. Ce imi recomandati? Apreciez orice sfat!
-Fly it like you stole it-

Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6

Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
0

#205 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 11 February 2017 - 04:31 PM

Autocolantul e o idee buna, iar daca nu e de ajuns lasa-l asa - o sa aiba tendinta sa spiraleze pe partea respectiva.

Tija otel de 0.5 mm profundor si sfoara cu arc pe directie, asa am pus eu :)

CG....unde zboara mai bine :D

Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 11 February 2017 - 04:32 PM

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#206 Useril este offline   Sergiu SF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 27-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 11 February 2017 - 05:01 PM

Sfoara cu arc pe directie? Exact ca la DLG-uri? Daca da...nu e cam fragil ampenajul pentru asa ceva? Se poate o poza ca sa imi fac o idee?
Cu CG ma voi descurca, dar nu stiam daca sa plec chiar de la 4,5cm pentru ca mi se pare ca va fi prea greu de bot..
-Fly it like you stole it-

Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6

Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
0

#207 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 11 February 2017 - 05:51 PM

O secunda sa fac poza
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#208 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2017 - 06:32 PM

Din pacate e greu de coda asa ca trebuie sa adaugi greutate multa in bot. CG-ul nu merge prea in spate. Evident ca orice poti face sa scazi de la coada e binevenit dar prea multe nu se pot face.

De fapt cred ca daca ii pui un motor usor cam tot pe acolo ajungi (adica nu o sa fie mai greu RTF cu motor)
0

#209 Useril este offline   Sergiu SF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 27-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 11 February 2017 - 06:51 PM

Din cauza ca si mie mi-a parut GREU de coada, am zis ca ii mut servourile mai in bot. Oricum trebuie puse, asa ca ma ajuta sa reduc din plumb daca le pun mai in fata. La motor nu m-am gandit pentru ca vrea sa fie planor pur. Ca si control al comenzilor, cel mai probabil voi merge pe tije de carbon..nu vreau sa risc sa pun pull-spring si nici sa il gauresc pentru pull-pull (inca ma mai gandesc la varianta asta).
Urmatoarea nedumerire: exista vreo relatie intre CG si plasarea carligului pentru sandou? Am vazut ca am un decuapj mai mare pentru plasarea carligului, nu doar o gaura.
-Fly it like you stole it-

Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6

Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
0

#210 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 11 February 2017 - 06:58 PM

Fisier atasat  20170211_175511.jpg (112.54K)
Number of downloads: 28

Fisier atasat  20170211_175735.jpg (111.56K)
Number of downloads: 28

Am pus 2 echii, una la servo, cealalta la un arculet prins intr+o echie de servo
pentru reglaj.


Carligul de sandou e putin in fata cg.
Daca e prea mult in fata nu se ridica, daca e prea aproape de cg se ridica prea mult
si iese sandoul din carlig prea devreme
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro