Discutii cu adevarat libere
#421
Postat 08 November 2017 - 12:05 PM
Nu ai de unde sa stii ce e ala modellbau, trebuie sa ai o "iarna" cel putin in spate ;)
PS: Cine nu urmareste GoT, sa nu isi bata capul sa desluseasca sensul celor de mai sus :)
#422
Postat 08 November 2017 - 09:51 PM
Asta dacă nu luăm în calcul celelalte reviste printre care și cele românești: "Modelism" și mijlocul revistei "Tehnium".
Se pun numeroasele titluri internaționale obținute de sportivii noștri în domeniu?
Cred că nu. După unii modelismul românesc a început când au devenit ei conștienți de existența lui.
#423
Postat 10 November 2017 - 11:28 PM
#424
Postat 10 November 2017 - 11:40 PM
#425
Postat 17 December 2017 - 09:08 PM
#426
Postat 26 December 2017 - 10:16 AM
#427
Postat 28 December 2017 - 04:52 PM
#428
Postat 30 December 2017 - 10:49 AM
#429
Postat 02 January 2018 - 11:31 AM
http://to70.com/to70...ty-review-2017/
...nu se poate, ceva e gresit :D
La Multi Ani 2018 !
#430
Postat 14 February 2018 - 02:59 PM
De ce ?
Am fost întrebat.
Foarte mulți aeromodeliști au cam fost "păcăliți" de intențiile inițiale afirmate, ulterior fiind dezamăgiți total.
Cum ne dăm seama ?
Simplu. Din cei peste 300 membri declarați/calculați, doar aproximativ 70 au plătit prima cotizație anuală stabilită de A.G.-ul din Martie 2016.
La un moment dat pornisem o inițiativă de desființare juridică a asociației și eram pe punctul de a o finaliza, dar am fost rugat să amân acțiunea.
Executivul asociației a întârziat intenționat (părerea mea) organizarea A.G. pentru 2017 și rezultatul a fost că la ședință au fost prezenți doar 3 oameni. Din cauza lipsei unui număr suficient de membri ședința a fost declarată nestatutară și reprogramată pentru luna Februarie a.c. . Oare de data asta va exista cvorum ?
Există două posibilități :
I. Se merge cu calculul membrilor necesari a fi prezenți raportat la cei 70 de membri plătitori pentru 2016. Puțin pobabil;
II. Deja ar fi trebuit să existe o plată a cotizației pentru 2017. Cu siguranță numărul de cotizanți pentru 2017 a fost extrem de mic. Conform legii, o asociație poate lua ființă și funcționa doar cu 3 membri, așa că în conformitate cu prevederile statutului, au drept de vot în A.G. doar membrii activi (cotizația la zi). Șansele ca A.G. să întrunească cvorumul necesar cresc considerabil având în vedere că această cifră s-ar înscrie între 3 și 8 membri prezenți.
O a treia tentativă de convocare a A.G. este riscantă datorită faptului că s-ar depăși termenul de întârziere permis de lege, ceea ce ar duce automat la obligativitatea dizolvarii asociației chiar de către executivul existent.
"Ce-o să fie ?" :)
#431
Postat 14 February 2018 - 03:21 PM
Ma intreb daca demisia secretarului tocmai acum nu ascunde de fapt ceva mai grav... :unsure:
PS: Mugurel, daca vrei sa ma certi, nu ma suna, pe FB te rog :)
#432
Postat 14 February 2018 - 06:34 PM
renatoa, la 14 February 2018 - 03:21 PM, a spus:
Ma intreb daca demisia secretarului tocmai acum nu ascunde de fapt ceva mai grav... :unsure:
PS: Mugurel, daca vrei sa ma certi, nu ma suna, pe FB te rog :)
Hai să nu-l amestecăm pe d-ul Mugurel în discuție imaginându-ne cine știe ce scenarii. A avut motive..., dânsul le știe.
Știu că ești extrem de curios și-ți place în culise. :rofl:
P.S. Majoritate simplă, dar musai cu cotizația la zi. ;)
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 14 February 2018 - 06:35 PM
#433
Postat 20 February 2018 - 11:49 AM
renatoa, la 14 February 2018 - 03:21 PM, a spus:
Ma intreb daca demisia secretarului tocmai acum nu ascunde de fapt ceva mai grav... :unsure:
Pur si simplu m-am apucat de alt hobby. De la ordinul din 2014 pana acum am obosit sa ma tot gandesc la solutii, variante si alte minuni despre aeromodelism. Il am in sange, dar cand ma gandesc ca anii trec si nu se rezolva nimic, ma reorientez. Momentan pana imi termin macheta nu sunt iesit definitiv din hobby, doar 75%. Dupa probabil ma voi reprofila pe partea de constructii pe novomodele si doar iarna.
Deci nu e nici o teorie a conspiratiei sau alte OZN-uri. Timpul e pretios si nu are rost sa il consum inutil.
#434
Postat 21 February 2018 - 07:10 PM
MUGUREL., la 20 February 2018 - 11:49 AM, a spus:
Deci nu e nici o teorie a conspiratiei sau alte OZN-uri. Timpul e pretios si nu are rost sa il consum inutil.
Fain și navo. Eu aș face bărcuța asta : https://youtu.be/bjzNoVlvrjg
#435
Postat 21 February 2018 - 07:20 PM
#436
Postat 21 February 2018 - 08:47 PM
https://www.easa.eur...o%2001-2018.pdf
#437
Postat 22 February 2018 - 01:00 PM
renatoa, la 21 February 2018 - 08:47 PM, a spus:
https://www.easa.eur...o%2001-2018.pdf
Nu e necesar să fie periat foarte mult. Ce interesează se află la pagina 24.
În principiu ne interesează:
Implementarea reglementărilor o vor face organismele deja existente în domeniu (cluburi, aerocluburi, federații). Acestea vor ține evidența, autoriza și gestiona întreaga activitate recreațională și urmează a fi autorizate/agreeate de către autoritățile aeronautice naționale.
Se vor înregistra doar piloții, excepția fiind modelele de peste 25 kg (le taie 5 kg elvețienilor).
Se stabilește un termen de 3 ani pentru punerea la punct a sistemului, iar EASA are ca țintă în 2018 stabilirea unor sugestii separate care să devină reglementare separată.
Se dă un termen de 6 luni, de la publicarea în Jurnalul Oficial al UE, pentru implementarea de către autorităților naționale. Asta mai înseamnă că în lipsa unor reglementări naționale, se aplică cele UE.
Cum am scris la celălalt subiect, în Germania (și nu numai) s-a început deja procesul de aliniere.
Partea bună este faptul că autorizarea dată de un stat e valabilă în toate statele UE.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 22 February 2018 - 01:02 PM
#438
Postat 22 February 2018 - 01:47 PM
La noi MAPN-ul propune restrictii mult mai dure ca in dictaturi (China de ex. cum e in Rusia eu nu stiu), fara discenmaint si fara perceptia realitatii. Mi-ar place sa identificam sursa (inspiratia, ca n-a fost trasnet electric la oficiul juridic), sa-i scriem pe prima pagina. Asa cum avem oameni care imping lucrurile inainte, colegi care de multi ani se apleaca unde stiu si ajuta cit pot, avem colegi carora le datoram si evolutia (trendul) legislatiei. Trebuie sa-i cautam intre noi.
Partea proasta este ca modelismul nu este nici primul nici singurul domeniu 'reglementat' deja.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 22 February 2018 - 01:47 PM
#439
Postat 24 February 2018 - 05:37 AM
vlad1, la 22 February 2018 - 01:47 PM, a spus:
La noi MAPN-ul propune restrictii mult mai dure ca in dictaturi (China de ex. cum e in Rusia eu nu stiu), fara discenmaint si fara perceptia realitatii. Mi-ar place sa identificam sursa (inspiratia, ca n-a fost trasnet electric la oficiul juridic), sa-i scriem pe prima pagina. Asa cum avem oameni care imping lucrurile inainte, colegi care de multi ani se apleaca unde stiu si ajuta cit pot, avem colegi carora le datoram si evolutia (trendul) legislatiei. Trebuie sa-i cautam intre noi.
Partea proasta este ca modelismul nu este nici primul nici singurul domeniu 'reglementat' deja.
Se zvonea la um moment dat că la începutul anului va apărea o tentativă de legislație, s-a concretizat ceva?
Restul lumii o să ajungă la nave spațiale iar noi o să "progresăm" la zmee!
China e parfum, câtă vreme nu zbori în Tienanmen sau peste vreo bază militară, n-ai treabă! Am un amic care se duce la vreo două luni la șantier, zboară la marginea Shanghaiului, pe un teren de fotbal, cu o grămadă de chinezi. N-are nimeni nici o problemă cu ei!
Da' deh, China e "dictatură" nu "democrație" ca România sau restul Europei!
#440
Postat 24 February 2018 - 08:53 AM
Caz concret ca si-a facut militia aparitia si a patit respectivul ceva ? La noi zic...
Si esti sigur ca amicul cunoaste legislatia chineza asa bine ? sau i se rupe, cum ar trebui si noua...
#441
Postat 26 February 2018 - 03:51 PM
vlad1, la 22 February 2018 - 01:47 PM, a spus:
Sursa sa numeste Marinescu, este roman, europarlamentar si v-am sfatuit de foarte mult timp sa-l contactati. El este sursa si persoana care a luptat si lupta pentru un regulament cit mai stalinist. Dar cum nu avem pe niciun representant al modelismului si nicio "entitate de profil" clar ca nu a facut nimeni nimic. Nici macar sa incerca sa-l conataceze.
rhc@born.ro
#443
Postat 26 February 2018 - 08:37 PM
wabo1, la 26 February 2018 - 03:51 PM, a spus:
Hm. Nu știu de unde informațiile. Într-adevăr nu a fost contactat de nicio organizație de profil, dar dacă vorbim de domnul Marian-Jean Marinescu - fost Raportor al Comisie Europene în domeniul reglementării comune a aviației civile - parlamentar din partea Partidului Național Liberal, problema stă cu totul altfel.
După discuțiile de aici am încercat să-l contactez și am reușit prin E-mail la Biroul OnLine. Nu dau multe amănunte, dar dânsul mi-a trimis documentele oficiale cu propunerile de amendamente susținute de domnia sa. Dacă le citiți o să vedeți că ce se întâmplă pe plan intern nu are nicio legătură cu dânsul.
Să nu vă fac să căutați vă transfer doar amendamentele lui, aici :
”(20a) Din motive de securitate și de control, fiecărui proprietar al unei aeronave fără pilot la bord ar trebui să i se atribuie un număr de proprietar care să permită identificarea acestor aeronave. Acest număr ar trebui să fie afișat pe toate aeronavele fără pilot la bord exploatate de proprietar și, de asemenea, ar trebui să apară într-un registru european al aeronavelor fără pilot la bord, care să fie administrat de agenție. Acest registru ar trebui să fie ușor accesibil și ar trebui să fie conform cu normele Uniunii privind protecția datelor.”
”(20b) Aeromodelele sunt aeronave fără pilot la bord utilizate în primul rând pentru agrement și intră sub incidența prezentului regulament. Acestea au un bilanț bun în materie de siguranță de-a lungul mai multor decenii, lucru valabil mai ales în cazul celor operate de membrii unei asociații sau ai unui club. În general, asociațiile și cluburile sunt bine structurate și au instaurat o cultură foarte bună a siguranței. Atunci când adoptă acte delegate și acte de punere în aplicare în temeiul prezentului regulament, Comisia ar trebui să încerce să asigure faptul că aeromodelele pot fi folosite în continuare în aceleași condiții ca în prezent, în temeiul sistemelor naționale aferente. În plus, atunci când adoptă respectivele acte delegate și de punere în aplicare, Comisia ar trebui să țină seama de necesitatea unei tranziții line de la diferitele sisteme naționale la un nou cadru de reglementare și ar trebui să ia în considerare cele mai bune practici existente din statele membre.”
Și sursa pentru cine vrea să studieze mai mult :
http://www.europarl..../RO&language=ro
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 26 February 2018 - 08:39 PM
#444
Postat 26 February 2018 - 08:50 PM
Model aircraft in particular those operated within an association or a club have enjoyed a good level of safety since decades. These associations and clubs are well structured and have put in place a very good safety culture. Whilst it is recognized that model aircraft are unmanned aircraft used primarily for leisure which fall under this Basic Regulation, provisions must be included in the implementing rules or delegated acts so that model aircraft should continue to operate as they do today where under the various national systems. The implementing or delegated acts adopted under this Regulation should allow for a seamless transition from the different national systems, and should take into account existing best practices in the Member States.
Sau o lucrare colectiva a comitetului TRAN, asa cum rezulta la BMFA:
https://bmfa.org/New...Prototype-Rules
#445
Postat 26 February 2018 - 09:55 PM
Mi-a spus doar că în calitate de Raportor a susținut amendamentele respective în raportul semnat de el cu o singură obiecție, neprecizată, referitoare la UAV-uri. Nu am permisiunea de a face public răspunsul dat în E-mail, dar de povestit... se poate.
Părerea dânsului este că reglementarea UAV-urilor este insuficientă, dar asta nu face referire la problema aeromodelelor. A spus că atât EASA cât și dânsul fac distincție clară între UAV-uri și aeromodele deși, deocamdată se produce o confuzie - aeromodelele intrând cam pe aceeași zonă. Acesta fiind unul dintre motivele pentru care susține că reglementarea nu este suficientă lăsând loc de scăpări a unei activități comerciale în zona de agrement.
#447
Postat 27 February 2018 - 04:21 PM
wabo1, la 26 February 2018 - 03:51 PM, a spus:
Chiar vă rog frumos dacă aveți alte surse în privința intențiilor domnului Marinescu, să le spuneți.
Nu exclud că ar putea ocoli adevărul. În definitiv e politician și prin originea și definiția cuvântului... . :)
Nu mă împiedică nimic să-i mai dau e-mail cu noile informații și să cer lămuriri.
Ar fi bine dacă ar face acest lucru și alții. Cât mai mulți.
#448
Postat 28 February 2018 - 08:14 AM
In mai multe scria ca Marinescu este cel mai vehement luptator pentru inscrierea aparatelor SI a pilotiilor.
Oricum cred in continuare ca automat o sa primim un regulament european la care cele mai mari "entitati de profil" sa aiba grija sa putem zbura intrun fel normal.
rhc@born.ro
#449
Postat 04 March 2018 - 12:56 PM
Daca omul sustine sa-i oprim sau macar sa-i inregistram pe RC-isti, arata unora ca el nu vrea decit sa nu mai apara 'succesele' in public. Evident ignorind istoricul RC, statistica evenimentelor sau toate celularele momentului, e o ineptie. In PE mai sunt oameni cu resurse intelectuale. Nu din PE ne parvin noua problemele si 'activitatile' interne. Din PE mi se pare ca pericolul vine de la protectia datelor si a persoanei (la care ei pun un mult mai mare accent).
#450
Postat 04 March 2018 - 05:56 PM
In Rusia: https://aeronet.aero...n_aeronet_01_02
La punctul 4 (tradus cu google translator):
"4. Accounting Procedure
On January 19, the Ministry of Economic Development and Trade of the Russian Federation hosted a meeting with representatives of the Ministry of Transport of Russia, the Federal Security Service of Russia, the Association of Aeronautics, the State Research Institute of Aviation Systems and the Federation of Aviation Model Sport of Russia to develop approaches to accounting for the maximum takeoff weight from 0.25 kg to 30 kg. "
La ei Federatia de profil, vad ca este bagata in seama ... As vrea sa cred ca si la noi ...