Discutii cu adevarat libere
#362
Postat 21 July 2017 - 10:44 PM
renatoa, la 20 July 2017 - 11:46 AM, a spus:
Mda. Un articol fără valoare, doar incendiar bazat pe naivitatea, sau prostia turmei.
Argumentul principal - comparația între lucrătorii din CT - nu stă în picioare din punct de vedere al bunului simț, logicii și metodelor reale de stabilire a unui tipar, adică analiza statistică. Nu poți categorisi o întreagă breaslă dând exemplu un singur individ, mai ales când cele două exemple sunt opuse. Interpretarea e doar tendențioasă și vrea să atace doar eternul subiect cu ”salarii nesimțite” și ”politizarea instituțiilor”. În lipsa argumentului principal restul cade fără suport, deși politizarea instituțiilor s-ar fi putut păstra în atenție, dar cu siguranță nu ar produce același efect în cadrul audienței plictisite.
Ce nu se înțelege, în general, este faptul că în momentul în care faci comparație cu salariul altei bresle să obții pentru breasla ta un salariu mai mare, deja ai pierdut. Același lucru e valabil și la negocierile individuale. Nu vreau un salariu mai mare decât al nu știu cărui coleg pe care-l consider mai puțin pregătit, sau chiulește, sau ... etc. Vreau un salariu mai mare pentru că îl merit, sunt capabil, vreau să-mi asigur un anumit nivel de trai. Nu mă interesează ce salariu are colegul, sau vecinul de la etajul VI.
Foarte mulți nu pricep, sau nu vor să priceapă acest principiu și asta pentru că la noi a dispărut complet un sistem de valori real, de bun simț, a dispărut mândria personală fiind înlocuită cu orgoliul prostesc, toleranța înlocuită cu invidia și lista poate continua.
#363
Postat 24 July 2017 - 05:21 PM
#364
Postat 24 July 2017 - 05:31 PM
Ce sa inteleg, ca daca articolul nu are valoare, ar fi meritat acei bani ? :unsure: asa fara valoare, mie imi arata clar ca nu ii merita !
Si daca la ROMATSA s-ar putea intra pe bune, nu ca intr-o masonerie, fiti siguri ca ar veni controleri din EU ca sa candideze pe posturile lor, pentru asemenea salarii...
#365
Postat 25 July 2017 - 03:26 PM
În altă ordine de idei, apăruse la un moment dat un zvon cu înmatricularea dronelor la preț de bun simț s.a.m.d, s-a mai întâmplat ceva între timp?
Pe pagina aacr-ului a rămas aceeași bărbologie inutilă!
#367
Postat 26 July 2017 - 09:31 AM
renatoa, la 25 July 2017 - 04:02 PM, a spus:
O ard cu zborul in CTR, adica recunostere ca zburam aeronave...
Ma refeream la "propunerea legislativă" care "statea să apară" acum vreo lună și ceva...
ARA, am văzut într-adevăr direcția, pe ei probabil că îi doare în principal povestea cu CTR, la Cluj.
Neavând picior de aeroport în zonă, pe o rază de 150km, singura mea problemă e legată de povestea cu "înmatricularea", chestie care, din câte știu a rămas la fel. Povestea cu "segregarea zonei", nu vreau să-mi bat capul, n-am idee cine e responsabil prin zonă și nici nu mă interesează în mod deosebit, vreau doar să mă duc în câmp și atât, fără să mă cred aeronavă. Numai că orice garcea poate să te întrebe de ce n-ai "șapcă" (abțibildul dd la AACR)...
Mă gândesc serios să trec sub 500g și sănătate!
Sincer, acum îmi pare rău că n-am luat un Bebop și gata!
Aceasta postare a fost editata de Garett: 26 July 2017 - 09:32 AM
#368
Postat 26 July 2017 - 09:39 AM
Nu mai zic de turnurile GSM, care sunt la 10 km unul de altul.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 July 2017 - 09:41 AM
#370
Postat 26 July 2017 - 03:06 PM
#372
Postat 29 July 2017 - 08:13 PM
Articolul este un exemplu clar de fugă după audiență şi intră în tiparul mesajelor manipulative menite să abată atenția de la adevăratele probleme.
Ce e aia "salariu nesimţit". Sună bine, pompos, e incendiar, nu ?
Cum poți afirma despre un salariu că este nesimțit ? Nesimțirea este un atribut exclusiv al ființelor raționale şi ataşarea lui unei valori de referință nu are nici măcar valoare de figură de stil, dar este incendiar prin personificare - transmite subliminal o idee, falsă, dar care din păcate prinde.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 29 July 2017 - 08:15 PM
#374
Postat 01 August 2017 - 01:54 PM
ViP_Eol, la 29 July 2017 - 08:13 PM, a spus:
Aaaa, DA!
Câtă vreme noi le plătim salariile via taxe de survol care, ce să vezi, sunt incluse în biletul de avion, da, avem toată cadrrea să îi judecăm!
Așa cum putem judeca orice alt prestator de servicii!
Doar că spre deosebire de frizeri, taximetriști sau altceva ăștia și-au permis să șantajeze autoritățile folosind călătorii drept ostatici!
Dacă aveai un zbor programat în perioada "grevei" și pierdeai o legătură din cauza indolenței unora cărora li se pare insuficient un salariu de 5000e mai erai așa de înțelegător?
#377
Postat 09 August 2017 - 03:24 PM
Il putem citi undeva, daca l-au finalizat ? :unsure:
https://www.news.ro/...017081517137759
Se mai supune dezbaterii publice, sau numai parlamentul ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 August 2017 - 03:26 PM
#378
Postat 09 August 2017 - 07:57 PM
#379
Postat 11 August 2017 - 01:36 PM
Stimati Aeromodelisti,
Va rugam sa consultati postul 18. Informare postată la data de 10.08.2017 de pe pagina https://aeromodelism.ro/legislatie
Atasat veti putea gasi amendamentele propuse din partea ARA. Asteptam idei/propuneri pe adresa info@aeromodelism.ro pana in data de 13.08.2017.
Documentul cu amendament este MT_10.08.2017_V1.pdf
O zi buna,
Attached File(s)
- http://www.rhcforum.ro/public/style_extra/mime_types/pdf.gif MT_10.08.2017_V1.pdf (542.04K)
Number of downloads: 5 - http://www.rhcforum.ro/public/style_extra/mime_types/pdf.gif Anexa1.pdf (1.78MB)
Number of downloads: 2 - http://www.rhcforum.ro/public/style_extra/mime_types/pdf.gif Anexa2.pdf (171.06K)
Number of downloads: 2 - http://www.rhcforum.ro/public/style_extra/mime_types/pdf.gif Anexa3.pdf (812.34K)
Number of downloads: 1 - http://www.rhcforum.ro/public/style_extra/mime_types/pdf.gif Anexa4.pdf (303.5K)
umber of downloads: 2
INCHEI CITATUL.
Ar fi interesant de stiut de ce nu e amintit de ARA ordinul 1338/2016, care ne lasa portita de sub 500 grame, in propunerea ei.
Tacerea FRMD este suspecta.
Nu-i inteleg pe cei care vor neaparat sa zboare pe aeroporturi, cand exista atatea spatii in care se poate zbura fara a avea nici o problema cu zborul 1:1.
Nu inteleg de ce pentru a fi membru al unui club afiliat FRMD, trebuie sa fiu membru AR. Cel putin asta a fost solutia care mi s-a propus mie. Parca se vindea la pachet, stiti voi, ca pe vremuri. Se pare ca se mai practica ... Eu nu vreau sa am nici o treaba cu AR, eventual cu FRMD. Cu ARA m-am lamurit deja. Ma bucur ca am vazut ca dupa mai bine de un an numarul afisat a crescut de la 250 la 251. As fi curios cand se vor mai inscrie 30 ... (asta relativ la problema primirii legitimatiei - vad ca pe site nu s-a schimbat nimic in acest sens).
Pina una alta, continui sa zbor pe unde zburam si pina acum. Sunt locuri destule ... au trecut patrule de jandarmi, politie, politie locala ... Nici o problema. Unii s-au oprit si s-au uitat cateva minute ...
Doar cateva ganduri ... acum ca am venit de la zbor ...
Aceasta postare a fost editata de popad: 11 August 2017 - 01:37 PM
#380
#382
Postat 12 August 2017 - 12:36 PM
renatoa, la 12 August 2017 - 07:23 AM, a spus:
- poate ca aceasta este solutia pentru ei, poate ca trebuiau si poze puse sa nu fie nevoie de gandire ca asta este o operatiune ce se pare ca-i depaseste iar cititul ... , cautatul ..., operatiuni pentru care nu au vreme ca sa nu mai spun ca-i si jignesti ca te dai mai intelept...!
#383
Postat 14 August 2017 - 01:17 PM
de exemplu:
- ARA, e perfect de acord cu legea, ei nu propun nici o modificare, doar ar vrea ca reglementarea sa apara intr-o lege distincta
- altii afirma valida comportarea 'eu ma dau cu trotineta, in cazul meu nu se aplica legea circulatiei pe drumul public', asa ca am sa ma dau cind vreau si unde vreau... RIP
- altii, nu realizeaza ca lumea e un pic mai mare (complexa), nu neaparat ca in tirg la ei. Ia trageti pe harta un cerc de 20 de km, in jurul celei mai apropiate piste de aeroport (de ex la Brasov si la Simpetru sunt doua), si scrieti aici aia care nu ati zburat niciodata in cercul ala...
#384
Postat 15 August 2017 - 11:27 AM
Vă aduc din nou aminte că regulile cunoscute de toată lumea în ceea ce privește zborul cu aeromodele sunt vechi și au ca sursă activitatea FRMd afiliat FAI, având bază legală stabilită.
Cu siguranță că nu este obligatoriu să fii membru AR pentru a deveni membru FRMd. Nu mai știu sigur, dar am impresia că poți deveni membru FRMd independent de orice club. Taxa de legitimare nu este foarte mare și se percepe o singură dată. Doar în cazul în care se dorește a se participa la concursuri se face vizare anuală. Sunt cluburi care nu percep taxe de la sportivi dacă aceștia doresc și participarea la concursuri, în caz contrar costurile legitimării sunt de aproximativ 40 lei. Chiar dacă vi se va răspunde relativ greu, pentru că persoanele respective sunt foarte ocupate cu activitatea de formare sportivi și cu cea competițională, puteți apela la domnul Pop în calitatea de Președinte al Comisiei Tehnice pentru aeromodelism, sau cu domnul Săvulescu care este Secretar al comisiei. Îi cunosc personal pe cei doi și garantez că sunt trup și suflet pentru aeromodelism și dezvoltarea acestuia. Nu vreau să se simtă jigniți ceilalți membri ai comisiei, dar nu-i cunosc (cel puțin după nume) și în consecință nu mă pot pronunța în privința dânșilor.
Să nu rămân dator : observ că în continuare sunt judecate efectele unui sistem în loc să se judece cauza. Am spus că nu am căderea să ”judec” niște salarii, sau pensii, indiferent de mărimea lor, pentru că acest lucru mi-ar abate atenția de la cauză. Existența lor este un efect, iar faptul că se face tam-tam la modul agresiv pe această temă are scopul de a devia atenția publică de la cauza reală și de a dezbina opinia publică în lupte partizane. Pot judeca pensia lui tata ? Fost pilot militar și pilot de încercare, Colonel în Rezervă, are aproximativ echivalentul a 1200 - 1300 euro. E pensie mare ? E pensie mică ? Hm !!!! Eu spun că e undeva aproape de normal, dar veniturile majorității populației sunt insuficiente. Sunt discrepanțe imense în sistemul de salarizare și cel de pensii, dar ... CAUZA ! Aia trebuie vindecată.
P.S. Să nu cumva să uit una din cauzele pentru care am plecat din țară, în acest scurt concediu cineva mi-a speriat telefonul. :pardon:
Am avut ”impertinența” de a localiza aparatul și m-am dus cu Poliția la adresa respectivă. Deja resoftaseră telefonul, deci toate datele din el s-au dus și pentru că au văzut că nu au de ales și trebuie să-l returneze s-au conformat. Mi l-au dat, dar distrus. Cică așa l-au găsit. :rolleyes:
A ! Să nu uit ”urările de bine” primite de la ei. :rofl:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 15 August 2017 - 11:31 AM
#385
Postat 15 August 2017 - 01:52 PM
Intamplarea consta in faptul ca "voi" :p , cei afiliati, zburati pe terenuri omologate, prin prisma faptului ca afilieare implica un club si un teren...
De asta sunteti de neatins, pentru ca acolo nu e spatiu aerian in care sa se bage aacr-ul...
Faptul ca am legitimatie frmd nu imi da insa dreptul sa zbor oriunde, cum vor partizanii libertatii neingradite, dar asta nu afecteaza pe un sportiv afiliat, pentru ca el de asta s-a inscris, ca sa zboare la club.
Asa ca a propune unui fantomist sa se inscrie in frmd este fix frectie la pala quadului, daca ii spui ca libertatea lui se intinde doar pe suprafata parcelei care o vede langa hangar.
Despre pensii... nu s-a scris destul despre discrepanta intre niste generali de pace, care nu au vazut teatru de operatiuni in viata lor, si pensia unuia care a doborat 18 avioane in al doilea razboi ? Si asta e tendentioasa ?
Armata ar trebui sa aiba dupa parerea mea niste salarii absolut normale, in media salariului mediu pe economie, pentru ca atat timp cat nu lupta nu vad ca ar realiza ceva special fata de un civil prestand o activitate similara.
Pentru operatiuni de lupta, de abia atunci acolo ar trebui introduse normative si plusuri care sa justifice riscul... cu "tarife" pentru orice organ afectat, nu e greu, daca societatile de asigurari au asa ceva, nu vad de ce nu s-ar putea face si la armata ? Credeti ca mercenari nu au tarife clare pe riscuri si ce mai poti pati la o adica ?
Puneau niste sindicalisti de-ai lor problema ca se moare si in operatiuni non combat... si pe santiere se moare si nu face nimeni atat caz... iar familia unui constructor nu primeste atatea beneficii cat a unui militar. Ca sa nu mai zic de diferenta de partinire cum e anchetata moartea unui militar si a unui Dorel, ambele produse poate din aceeasi doza de prostie, strict reglementata de disciplina muncii.
Cat despre cat se cuvine fiecarei categorii de bugetari... o povestioara... am vizitat un satuc de pescari in scotia... si era o placa cu istoria lor, mi-a ramas in cap o lectie de economie tare...
pe la 1700 toamna, datorita dezvoltarii asezarii, ceva pe la 7-800 oameni, au ajuns la posibilitatea de a aduce invatator, fierar, doctor... si parca preot... adica bugetari ;)
pai ia sa socotim azi intr-un sat de 700 oameni cati bugetari sunt ?!
aia au adus 3 oameni, ca aia aveau nevoie, si ii plateau din munca proprie, nu le trimitea londra salarii !
Asa ca faptul ca media salariul la bugetari a ajuns sa depaseasca pe cel din productia reala, de unde vin banii adevarati, mi se pare pur si simplu indecent, ca sa nu zic altceva...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 August 2017 - 01:52 PM
#387
Postat 18 August 2017 - 12:01 PM
Nu "va" atinge pur si simplu din intamplare...
Intamplarea consta in faptul ca "voi" :p , cei afiliati, zburati pe terenuri omologate, prin prisma faptului ca afilieare implica un club si un teren...
De asta sunteti de neatins, pentru ca acolo nu e spatiu aerian in care sa se bage aacr-ul...
Faptul ca am legitimatie frmd nu imi da insa dreptul sa zbor oriunde, cum vor partizanii libertatii neingradite, dar asta nu afecteaza pe un sportiv afiliat, pentru ca el de asta s-a inscris, ca sa zboare la club.
Când spun, sau scriu ”noi” mă refer la toți aeromodeliștii. Nu fac diferență între cei legitimați FRMd și cei nelegitimați. Singura diferență pe care o consider reală este cea dată de activitatea în sine. Nu pot numi aeromodelist un om care nu a reparat cel puțin o dată un aeromodel, vorbind de cei care cumpără gata de zbor (PNF). Totuși cei care cumpără ARF mai au ceva de meșterit. Cunosc câteva persoane care-și cumpără numai PNF-uri și dacă dau cu ele de pământ, îl pun la coș și cumpără altul.
Nu există terenuri omologate pentru aeromodelism. Dacă vorbim de aeromodeliștii care își desfășoară activitatea în cadrul AR, Vlad a explicat foarte bine cum se desfășoară aceasta, dar activitatea se desfășoară pe un teren omologat ca aerodrom, nu modelodrom. Similar procedează și celelalte cluburi.
Dacă vorbim de legalitate e cu totul altă poveste și aici intervine ”catârismul românesc”, cel care-i împiedică pe unii să accepte autoritatea FRMd în domeniu, dar tind să accepte autoritatea Autorității Aeronautice, autoritate care este complet pe lângă poveste când vine vorba despre aeromodele. Cei din urmă, prin acțiunile lor acceptă tacit faptul că aeromodelul ar fi aeronavă ceea ce ne poate aduce prejudicii majore tuturor.
Așa cum în Germania, tot aeromodelistul acceptă că dacă vrea să se joace cu un aeromodel mai mare de 500 grame, trebuie să fie legitimat DMFV și să plătească o asigurare, tot așa ar trebui să se accepte și la noi că ar trebui să fim trecuți măcar o dată prin ”filtrul” FRMd, mai ales că la noi nu se pune problema unei asigurări. De fapt este vorba doar de o ”atestare” care spune că ai fost instruit asupra regulilor de către o autoritate recunoscută de statul Român. Dacă vrei să fii numit inginer trebuie să urmezi cursurile unei facultăți și să obții o diplomă, fapt care-ți acordă accesul legal la un post. E foarte adevărat că poți avea cunoștințele respective acumulându-le singur, în afara unei instituții de învățământ, dar aceste cunoștințe nu-ți vor fi recunoscute oficial de absolut nicio firmă, sau instituție și nu vei putea ocupa un post corespunzător. Vorbesc despre calificarea oficială, cea care este cerută peste tot în lume.
Revenind la ”activitatea neîngrădită” aceasta nu există și nu a existat niciodată nici măcar pentru membrii FRMd. Întotdeauna au existat regulile pe care le știm cu toții, reguli privitoare la teren și cele privitoare la activitatea în sine.
Nu am făcut încă poze, dar aceste reguli se pot regăsi în:
”Vademecum pentru Modeliști”, autori Ilie GH. Ionescu; Cimarron Ionescu; Mara Olimpia Ionescu - Editura Sport-Turism 1983
”Rachetomodele” - Ediția a II-a revăzută și adăugită, autor Ion N. Radu - Editura Ion Creangă 1977
”Stații de telecomandă pentru modele reduse” - Ediția a II-a adăugită, autor ing. Sergiu Florică - Editura Ion Creangă 1978
”Navomodelism Pionieresc”, autor Zelea Crantea - Editura Ion Creangă 1984
”Norme de siguranță și protecție în activitatea de modelism”, autori Ilie Gh. Ionescu; ing. Alexandru Frâncu - Editura Sport-Turism 1978
”Manualul Modelistului”, autori Cimarron Ionescu; ing. Alexandru Frâncu; Zelea Crantea - Editura Sport-Turism 1974
#388
Postat 18 August 2017 - 12:12 PM
wabo1, la 15 August 2017 - 03:56 PM, a spus:
Forma actualului proiect este cu mult mai proastă decât preccedenta. În precedenta, definițiile rezolvau exact ce era nevoie: Drona și UAV. În actualul proiect acestea pot fi ușor scoase din sfera Codului Aerian, de către un avocat mediu, fiind considerate aeromodele.
Problema apare, ca la orice lege, în Normele de Aplicare care vor fi emise de către MT și aprobate de Guvern. Vedeți ce se abrogă prin noul proiect ?
Din punctul meu de vedere, acum nu avem ce ataca, ci e mai bine să o lăsăm așa. Orice altă acțiune ar semăna cu povestea drobului de sare.
Restul ”zgomotului” este în curs, dar justiția are talpă de melc. Încă nu am primit nicio dată. ;)
#390
Postat 20 August 2017 - 02:59 PM
ViP_Eol, la 18 August 2017 - 12:12 PM, a spus:
Aham, si asta este rau pentru ca...?
Capra vecinului, much?