Modelism - RHC Forum: Discutii cu adevarat libere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

Discutii cu adevarat libere

#91 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 May 2016 - 08:03 PM

120m la Belgieni unde? la modele peste 1kg care necesita inmatriculare ?

Irlandezii au 120m si la clasa open sub 1kg !

Jeturile in Austria sunt interzise de cativa ani, si nu de siguranta, ci ca tulbura turismul... :angry2:
Te duci sa zbori la vecini daca ai jet, in special la frontiera ceheasca s-a dezvoltat industrie de terenuri de zbor...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#92 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 02 May 2016 - 08:43 PM

Pt orice aeromodel. paragraful 7 aliniatul A : La zone de vol présente une forme déterminée par les obstacles (voir point
3.2.1.d) situés aux alentours du terrain d’aéromodélisme et est limitée par un cylindre dont la base est le sol, dont la
hauteur maximale est de 120 m et dont le rayon maximal est de 400 m
; En dehors des zones de contrôle (CTR)d’ aéroports civils la DGTA peut, sur demande écrite, élever la hauteur de la zone de vol jusqu’à 200 m au-dessus du sol dans le cadre des :
1. spectacles aériens d’aéromodélisme ;
2. concours d’aéromodélisme qui sont
organisés par les clubs d’aéromodélisme
ou les associations reconnues

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#93 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 May 2016 - 08:51 PM

Pai lumea nu vrea legare de glie... daca aeromodelismul este definit de existenta teren, s-a terminat cu libertatea hobby-ului... :)
Desi, la auto se pare ca s-au legat singuri si de bunavoie de un teren cu circuit, decat noi la aero de un teren de aterizare :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#94 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 03 May 2016 - 06:18 AM

Situatie este destul de negru. Pe o parte avem aeromodelisti fara nicio vina care au zbruat vreo peste 100 de ani fara incidente si care cad in capcana de multicoptere comerciale, care si ele pana acum nu au creat acidente nici macar cu persoana vatamate. Totul din cauza comercialului si interesul starnit in mass media.
Tragic mie se pare ca modelismul prin inovatie care mereu se creaza in domeniu s-a ingropat singur. Inventia sistemelor de zbor automat practic sint cauza tulburari. Fara ele nici nu s-ar gindi nimeni de comercializarea aviatiei mic si automat comercial.
Singura sansa noastra este sa nu se dezvolta surse energetice care permit zboruri electrice de anduranta mare, fara ele comercialul nu o se atinga scopul si cerul sa ramane mai liber.
Daca sa imbunatateste partea energetica, chiar numai se dubleaza anduranta, atunci vai de capul nostru, nu doar de modelism, ci a vietei noastre fizice private. O se vedem miriade de aparate automate zburatoare peste capurile noastre ca si in filmele SF.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#95 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 May 2016 - 09:16 AM

Vezi postareawabo1, la 03 May 2016 - 06:18 AM, a spus:

Situatie este destul de negru. Pe o parte avem aeromodelisti fara nicio vina care au zbruat vreo peste 100 de ani fara incidente si care cad in capcana de multicoptere comerciale, care si ele pana acum nu au creat acidente nici macar cu persoana vatamate. Totul din cauza comercialului si interesul starnit in mass media.
...


Nu e chiar asa... doar in Craiova am raportat eu la vremea respectiva doua cazuri de persoane ranite de un multicopter zburat "profesional" la spectacole cu public numeros, de un operator habarnist.
Culmea ca in aceste cazuri media a ingropat incidentele, fiind aservita politicienilor locali, ca si operatorul video respectiv.

Nu mai vorbesc de cazurile cunoscute cand la show-uri aeriene s-au produs chiar decese, cel din Ungaria pomenit chiar aici de multe ori, iar cele mai recente, din ultimul an, cu un elicopter de clasa mare care si-a decapitat realmente pilotul, o tanara speranta de 19 ani parca, sau la un spectacol de rachete, cand au fost lansate gresit in plan orizontal, si au intrat in public.

Dar e evident ca nu din cauza acestor cazuri izolate se iau masurile de azi impotriva noastra...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#96 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 03 May 2016 - 01:44 PM

In Italia situatia este ceva mai buna ...:Fisier atasat  Reg.APR_ sectiunea VII- aeromodele_traducere editia 2.pdf (15.09K)
Number of downloads: 315





Precizez ca:
-asigurarea RCT nu este obligatorie;
-aeromodelele nu se inmatriculeaza.

Cer senin!

Aceasta postare a fost editata de aeromax: 03 May 2016 - 01:45 PM

"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#97 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 May 2016 - 03:24 PM

"...aceste activitati (de zbor) pot fi efectuate in arii nepopulate, selectionate in mod oportun de aeromodelist, cu o raza max. de 200m si o inaltime de 70m suficient de indepartate de edificii, infrastructuri si instalatii (aeromodelistul poate depasi limita de inaltime de 70m numai daca este in posesia unui Atestat de Aeromodelist);"

De bun simt, dar un pic stramtorat si la voi... jos palaria insa pentru 25kg ! :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#98 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 04 May 2016 - 06:50 AM

In Italia, din cate stiu eu si ULMuri au voie se zboara doar PANA 150m de la sol. Nu stiu daca asta a fost schimbat in ultimi ani.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#99 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 05 May 2016 - 10:31 AM

Vezi postareawabo1, la 04 May 2016 - 06:50 AM, a spus:

In Italia, din cate stiu eu si ULMuri au voie se zboara doar PANA 150m de la sol. Nu stiu daca asta a fost schimbat in ultimi ani.


Inaltimea maxima de la sol, intre 500 si 1000 picioare (in functie de caracteristicile ULM-ului).


Cer senin !
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#100 Useril este offline   Arise 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 22-December 11

Postat 13 May 2016 - 04:40 PM

La noi care sunt restricțiile speculate că vor intra în vigoare?
0

#101 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 May 2016 - 05:04 PM

500g la max 50m inaltime.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#102 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 14 May 2016 - 06:03 AM

Vezi postareaArise, la 13 May 2016 - 04:40 PM, a spus:

La noi care sunt restricțiile speculate că vor intra în vigoare?


100m inaltime
Inmatriculare cu 108 EUR fiecare aeromodel peste 500 grame samd.
Cea ce practic este interzicerea aeromodelismului in general
Walter Born
rhc@born.ro
0

#103 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 May 2016 - 06:42 AM

100m ? :unsure:

"2.5 Excepții
Prevederile prezentei reglementări nu se aplică:
a)AFPB cu masa mai mică de 0,5 kg atâta timp cât nu sunt operate la înălțimi mai mari de 50 de metri, deasupra zonelor dens populate sau în perimetrul aerodromurilor;"

108 = 90+tva ?

pot inmatricula pe firma, sa deduc tva-ul ? :D

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 May 2016 - 06:44 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#104 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 May 2016 - 11:51 AM

Sarlatanie curata...
TVA = Taxa pe Valoarea Adaugata
Care este acea valoare adaugata pe care o aduce statul?
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#105 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 May 2016 - 02:13 PM

Deplasarea mea la Bucuresti ? :D
150 lei gazul, din care statul ia 60%, taxe pe ce mananc acolo, poate si dorm o noapte, ca am modele multe si probabil voi sta la coada... :rofl:
Se da ceva discount de la 10 modele in sus ? :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#106 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 16 May 2016 - 07:34 AM

Indiferent daca vor fi 100 sau 50metri, in combinatia cu inmatricularea si costuri aferente(TVA si deplasarea inclusa) pun capat modelismului.

Numai poti zbura cu aproape nimic nici in gradina ta si nici pe terenul altcuiva cu aeromodele tipice de cit cu jucarii de la cora.
Si asta doar daca Cora si asemenea magazin vor achita taxele aferente pentru comercializare materialul aeronautic...

In plus si asta ati cam neglijat in discutia, ca comercianti vor disparea complet. Nu o se mai ai unde cumpara nici materiale de construit. Ca ei sint vizati sa cotizeze din greu pentru fiecare clasa de motor sau aeromodel separat si anual in asa fel ca sa aduna la un magazin de aeromodelism normal o suma anuala de platit citeva zeci de mii de EUR.

Aberatiile astea se pare ca nici nu se mai discuta de cit in cerc secret din frica sa se sezizee modelisti cumva la ce se pregatesc autoritatiile. Si inclusif ARA a devenit brusc tacit ca sa nu se vada ca nu au nicio influenta sau putere sa freneze procedura de ingropare a aeromodelismului. In schimb poate vor se devene parteneri in afaceri cu autoritatiile romane in legatura cu mult speculate profituri cu RPAS comerciale.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#107 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 07:14 PM

inclusif ARA a devenit brusc tacit ca sa nu se vada ca nu au nicio influenta sau putere sa freneze procedura de ingropare a aeromodelismului. In schimb poate vor se devene parteneri in afaceri cu autoritatiile romane in legatura cu mult speculate profituri cu RPAS comerciale.
[/quote]
Walter as aprecia daca nu ai mai face informari nefondate. Uitate putin pe pagina asociatiei pe parte legislativa. Daca ai fi membru ai fi fost informat. Renato poate sa iti confirme.

https://aeromodelism.ro/legislatie

In prezent ARA este singura entitate care lupta pentru drepturile aeromodelistilor dovezi sunt foarte multe....doar sa acesati pagina asociatiei.

Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 17 May 2016 - 07:24 PM

Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#108 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 07:21 PM

Hmmm... ce e nou in site, nu vad nimic, de la abrogarea Ord.8 incoace ? :unsure:

Iar email de la ARA... din 13 Aprilie, cele 3 documente de analizat si propus, la fel nimic nou.

Doar ce ai postat azi pe forum, propunerea de cod aerian, care s-a introdus spre cercetare.
Care, fie vorba intre noi, la multi le-ar conveni, cu 7kg si 130m... doar ca nu pricep de unde iau stimabilii numerele astea, nu le spune nimeni ca exista categoria competitionala de 25 kg ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 May 2016 - 07:22 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#109 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 07:37 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 May 2016 - 07:21 PM, a spus:

Hmmm... ce e nou in site, nu vad nimic, de la abrogarea Ord.8 incoace ? :unsure:

Iar email de la ARA... din 13 Aprilie, cele 3 documente de analizat si propus, la fel nimic nou.

Doar ce ai postat azi pe forum, propunerea de cod aerian, care s-a introdus spre cercetare.
Care, fie vorba intre noi, la multi le-ar conveni, cu 7kg si 130m... doar ca nu pricep de unde iau stimabilii numerele astea, nu le spune nimeni ca exista categoria competitionala de 25 kg ?


Doc oficiale trimise catre presedintie si catre guvern nu ti-a sarit in ochi? ai primit si pe mail...asteptam raspunsul lor si asteptam varianta oficiala a codului aerian la care membri deja aveau acces care acum este public. NU este tacere asteptam raspunsuri oficiale acuma....de la autoritati si avem confirmarea ca acele doc au facut multe valuri....:)

Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 17 May 2016 - 07:40 PM

Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#110 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 07:41 PM

Pe email am primit in ultima luna numai schimbul de mesaje legat de plata taxei anuale si anunturile cu RR si HF, nimic altceva.
O sa casc ochii mai mari in pagina de legislatie, poate sunt la coada, nu on top, unde ma asteptam sa le vad...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#111 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 07:44 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 May 2016 - 07:41 PM, a spus:

Pe email am primit in ultima luna numai schimbul de mesaje legat de plata taxei anuale si anunturile cu RR si HF, nimic altceva.
O sa casc ochii mai mari in pagina de legislatie, poate sunt la coada, nu on top, unde ma asteptam sa le vad...


la forum citesti de fiecare data prima pagina? Eu cred ca din prima mergi la ultimele posturi care se afla la ultima pagina. :)
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#112 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 07:46 PM

La stiri ma astept altfel, stiva LIFO, cele mai recente sa sara in ochi.

Iar la coada paginii am gasit tot old news, 12 aprilie, adresa catre presedinte si guvern.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 May 2016 - 07:48 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#113 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 07:50 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 May 2016 - 07:46 PM, a spus:

La stiri ma astept altfel, stiva LIFO, cele mai recente sa sara in ochi.

La legislati se face update ca pe forum. Stirile se afla pe prima pagina care intradevar cele recente sunt on top. DAca folosc stiri pentru fiecare schimbare pe parte legislativa nimeni nu va putea urma mai multe stiri si sa le lege intre ele.
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#114 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 07:58 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 17 May 2016 - 07:37 PM, a spus:

Doc oficiale trimise catre presedintie si catre guvern nu ti-a sarit in ochi? ai primit si pe mail...asteptam raspunsul lor si asteptam varianta oficiala a codului aerian la care membri deja aveau acces care acum este public. NU este tacere asteptam raspunsuri oficiale acuma....de la autoritati si avem confirmarea ca acele doc au facut multe valuri....:)


Mai adaug ceva...stiind de codul aerian care va fi in dezbatere sau trimis proactiv doc catre presedintie si guvern si inclusiv in paralel petitia....ca in urma analizei codul aerian face mai mult rau decat fostul ordin 8. Walter unde este linistea? Urmeaza sa vedem acuma cum depunem petitia cu nu e asa de simplu...
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#115 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 09:07 PM

Ce rau face, am intrebat si unde ai postat prima oara azi, este corecta interpretarea ca e liber la 7kg si 130m inaltime ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#116 Useril este offline   Arise 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 22-December 11

Postat 17 May 2016 - 09:34 PM

7kg și 130m înălțime cred că ar mulțumi pe mulți, evident nu pe toți. Mereu e cineva cu un caz mai special.
Dar camera video este acceptată? Transimisia FPV?
0

#117 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 09:49 PM

Am regasit prevederea din vechiul cod cu filmarea aeriana care de la o anumita scara se face numai cu aprobare de la MAPN.
Este cod aerian, nu se ocupa de detalii de genul transmisii de date.

Din pacate documentul este un scan grafic, nu se poate cauta in el, asa ca e de citit integral, 78 pagini.
Asa e el... mai "aerian" ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#118 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 09:59 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 May 2016 - 09:07 PM, a spus:

Ce rau face, am intrebat si unde ai postat prima oara azi, este corecta interpretarea ca e liber la 7kg si 130m inaltime ?

Pentru a intalege foarte bine legislatia trebuie sa citesti:
1. Cele 3 documnete care le-ai primit pe mail (Codul aerian este public) . Codul Aerian; HG912/2010; si acel docu AFPB.
2. Trebuie sa iei in considerare zborul in zona G si CTR
3. In ce conditii poti ateriza si decola si unde
4. ....

Problema este ca Codul Aerian nu se pupa cu propunerea de HG912/2010

Ca sa fiu foarte clar ARA va lupa ca aeromodelul sa nu fie sub incidenta codului aerian si a actelor anexe ci sa aiba reglemenatre separta (Nu suntem aeronave)

Te rog sa imi zici de ce capitol, lietera etc.. vorbesti ca sa nu facem confuzii.

Te rog sa postezi pe http://www.rhcforum....e/page__st__120

Aici am vrut doar sa clarific o chestiune ce a specificat Walter.

O zi buna
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#119 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 18 May 2016 - 06:51 AM

Totusi 130m sint prea putin si pentru aeromodel de 7kg. Doar programul FAI cu F3A ar trebui se va convinge. Scuze, eu nu pot zbura niciun aeromodel F3A in limita asta si dupa program. Si asta sint modele cu mult SUB 7kg. Se nu vorbim de planoare!

Pe urma este o aberatie se reglementezi si spatiu PANA 130m in zonele G (practic oricum cam inexistent in Romania) cu Romatsa daca practic nici aeronave mari nu au ce cauta acollo in afara CTR. In plus se tratetz un om care nu face parte de o bisericuta(asociatie de profil) altfel de cit unul ne-membru de grup de interese, cred ca este contra constitutia si in Romania socialista actuala si contra drepturile omului daca vrei. Omeni sint egali si cu drepturi nu dupa bisericuta sau credinta in interese de grupe. La grupe ma refer si la grupe de interes comercial care mizeaza pe comert aviatic cu RPAS in psatiu aerean pana acum LIBER pentru toti.

Din pacate in afara de scrisore generala la presedentie ARA nici pe situl lor au publicat amendamentele si modificari propuse de ei.
In schimb domnule presedinte tine mortis sau nu vrea sau poate explica pozitia concret, sa ne spune lucruri de gen cum ar fi "prea complicat" "impozibil" sau ne trimite se citim legi. Atunci daca sintem trimisi catre legi, de ce oare mai exista ARA? Ca se trimite scrisori fara continut la presedintie plin de limbaj de lemn fara sa contine punctul de vedere a modelistiilor?

Cred ca fara provocare mai dura nu se va misca nimic. Pana la urma va trebui luptat cu avocatura contra comercializarea spatiului aerean si contra comercializara vietei noastre in genereal. Am oarecum impresia ca in momentul cind asocitaiile, dealtfel fondate se lupte pentru interesele comune ale fondatoriilor si membriilor, o data intart in contat cu administratia publica se pare schimba rolul si devin portavoce unei reglementari aberante si se introc dimpotriva intereselor initiale. Ultima concluzia imi vine de la formularilor folosite de presedinte ARA unde nu vorbeste de proiect ci zice cum ar fi deja in vigoare unele reglementari pe cind de fapt momentan totul este in flux inca.

Imi pare rau ca uni ma interpreteaza in felul se fiu anti-miscarea curentului, dar mi se pare absolut necesar sa exista nu doar yesmani si linguisori in lupta contra o administratie si proiecte de legi abuzive. O se fiu contra methodele ARA pana cind vor deveni mai agresive fata de INAMICI zborului privat. (pana la urma si zborul privat 1:1 est in pericol, doar ca nu s-au trezit inca piloti)

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 18 May 2016 - 06:55 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#120 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 May 2016 - 02:56 PM

Slovenia ne acompaniaza, ban total, orice greutate necesita inregistrare, tot la CAA-ul lor, ca si la noi, fara camere, isterie totala...
Nu se mai pot antrena legal pentru competitii, ca ei le au serioase, au industrie de compozite, nu ca noi :)

Au lansat si ei petitie, la fel ca noi.
http://www.pravapeti...bliki_sloveniji

Le-am scris sa trateze autoritatile tot ca noi :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 May 2016 - 02:57 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro