Discutii cu adevarat libere
#91
Postat 02 May 2016 - 08:03 PM
Irlandezii au 120m si la clasa open sub 1kg !
Jeturile in Austria sunt interzise de cativa ani, si nu de siguranta, ci ca tulbura turismul... :angry2:
Te duci sa zbori la vecini daca ai jet, in special la frontiera ceheasca s-a dezvoltat industrie de terenuri de zbor...
#92
Postat 02 May 2016 - 08:43 PM
3.2.1.d) situés aux alentours du terrain d’aéromodélisme et est limitée par un cylindre dont la base est le sol, dont la
hauteur maximale est de 120 m et dont le rayon maximal est de 400 m ; En dehors des zones de contrôle (CTR)d’ aéroports civils la DGTA peut, sur demande écrite, élever la hauteur de la zone de vol jusqu’à 200 m au-dessus du sol dans le cadre des :
1. spectacles aériens d’aéromodélisme ;
2. concours d’aéromodélisme qui sont
organisés par les clubs d’aéromodélisme
ou les associations reconnues
TEL. 0726.191.725
#93
Postat 02 May 2016 - 08:51 PM
Desi, la auto se pare ca s-au legat singuri si de bunavoie de un teren cu circuit, decat noi la aero de un teren de aterizare :)
#94
Postat 03 May 2016 - 06:18 AM
Tragic mie se pare ca modelismul prin inovatie care mereu se creaza in domeniu s-a ingropat singur. Inventia sistemelor de zbor automat practic sint cauza tulburari. Fara ele nici nu s-ar gindi nimeni de comercializarea aviatiei mic si automat comercial.
Singura sansa noastra este sa nu se dezvolta surse energetice care permit zboruri electrice de anduranta mare, fara ele comercialul nu o se atinga scopul si cerul sa ramane mai liber.
Daca sa imbunatateste partea energetica, chiar numai se dubleaza anduranta, atunci vai de capul nostru, nu doar de modelism, ci a vietei noastre fizice private. O se vedem miriade de aparate automate zburatoare peste capurile noastre ca si in filmele SF.
rhc@born.ro
#95
Postat 03 May 2016 - 09:16 AM
wabo1, la 03 May 2016 - 06:18 AM, a spus:
...
Nu e chiar asa... doar in Craiova am raportat eu la vremea respectiva doua cazuri de persoane ranite de un multicopter zburat "profesional" la spectacole cu public numeros, de un operator habarnist.
Culmea ca in aceste cazuri media a ingropat incidentele, fiind aservita politicienilor locali, ca si operatorul video respectiv.
Nu mai vorbesc de cazurile cunoscute cand la show-uri aeriene s-au produs chiar decese, cel din Ungaria pomenit chiar aici de multe ori, iar cele mai recente, din ultimul an, cu un elicopter de clasa mare care si-a decapitat realmente pilotul, o tanara speranta de 19 ani parca, sau la un spectacol de rachete, cand au fost lansate gresit in plan orizontal, si au intrat in public.
Dar e evident ca nu din cauza acestor cazuri izolate se iau masurile de azi impotriva noastra...
#96
Postat 03 May 2016 - 01:44 PM
Number of downloads: 315
Precizez ca:
-asigurarea RCT nu este obligatorie;
-aeromodelele nu se inmatriculeaza.
Cer senin!
Aceasta postare a fost editata de aeromax: 03 May 2016 - 01:45 PM
#97
Postat 03 May 2016 - 03:24 PM
De bun simt, dar un pic stramtorat si la voi... jos palaria insa pentru 25kg ! :)
#99
Postat 05 May 2016 - 10:31 AM
wabo1, la 04 May 2016 - 06:50 AM, a spus:
Inaltimea maxima de la sol, intre 500 si 1000 picioare (in functie de caracteristicile ULM-ului).
Cer senin !
#102
Postat 14 May 2016 - 06:03 AM
Arise, la 13 May 2016 - 04:40 PM, a spus:
100m inaltime
Inmatriculare cu 108 EUR fiecare aeromodel peste 500 grame samd.
Cea ce practic este interzicerea aeromodelismului in general
rhc@born.ro
#103
Postat 14 May 2016 - 06:42 AM
"2.5 Excepții
Prevederile prezentei reglementări nu se aplică:
a)AFPB cu masa mai mică de 0,5 kg atâta timp cât nu sunt operate la înălțimi mai mari de 50 de metri, deasupra zonelor dens populate sau în perimetrul aerodromurilor;"
108 = 90+tva ?
pot inmatricula pe firma, sa deduc tva-ul ? :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 May 2016 - 06:44 AM
#104
Postat 14 May 2016 - 11:51 AM
TVA = Taxa pe Valoarea Adaugata
Care este acea valoare adaugata pe care o aduce statul?
#105
Postat 14 May 2016 - 02:13 PM
150 lei gazul, din care statul ia 60%, taxe pe ce mananc acolo, poate si dorm o noapte, ca am modele multe si probabil voi sta la coada... :rofl:
Se da ceva discount de la 10 modele in sus ? :p
#106
Postat 16 May 2016 - 07:34 AM
Numai poti zbura cu aproape nimic nici in gradina ta si nici pe terenul altcuiva cu aeromodele tipice de cit cu jucarii de la cora.
Si asta doar daca Cora si asemenea magazin vor achita taxele aferente pentru comercializare materialul aeronautic...
In plus si asta ati cam neglijat in discutia, ca comercianti vor disparea complet. Nu o se mai ai unde cumpara nici materiale de construit. Ca ei sint vizati sa cotizeze din greu pentru fiecare clasa de motor sau aeromodel separat si anual in asa fel ca sa aduna la un magazin de aeromodelism normal o suma anuala de platit citeva zeci de mii de EUR.
Aberatiile astea se pare ca nici nu se mai discuta de cit in cerc secret din frica sa se sezizee modelisti cumva la ce se pregatesc autoritatiile. Si inclusif ARA a devenit brusc tacit ca sa nu se vada ca nu au nicio influenta sau putere sa freneze procedura de ingropare a aeromodelismului. In schimb poate vor se devene parteneri in afaceri cu autoritatiile romane in legatura cu mult speculate profituri cu RPAS comerciale.
rhc@born.ro
#107
Postat 17 May 2016 - 07:14 PM
[/quote]
Walter as aprecia daca nu ai mai face informari nefondate. Uitate putin pe pagina asociatiei pe parte legislativa. Daca ai fi membru ai fi fost informat. Renato poate sa iti confirme.
https://aeromodelism.ro/legislatie
In prezent ARA este singura entitate care lupta pentru drepturile aeromodelistilor dovezi sunt foarte multe....doar sa acesati pagina asociatiei.
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 17 May 2016 - 07:24 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#108
Postat 17 May 2016 - 07:21 PM
Iar email de la ARA... din 13 Aprilie, cele 3 documente de analizat si propus, la fel nimic nou.
Doar ce ai postat azi pe forum, propunerea de cod aerian, care s-a introdus spre cercetare.
Care, fie vorba intre noi, la multi le-ar conveni, cu 7kg si 130m... doar ca nu pricep de unde iau stimabilii numerele astea, nu le spune nimeni ca exista categoria competitionala de 25 kg ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 May 2016 - 07:22 PM
#109
Postat 17 May 2016 - 07:37 PM
renatoa, la 17 May 2016 - 07:21 PM, a spus:
Iar email de la ARA... din 13 Aprilie, cele 3 documente de analizat si propus, la fel nimic nou.
Doar ce ai postat azi pe forum, propunerea de cod aerian, care s-a introdus spre cercetare.
Care, fie vorba intre noi, la multi le-ar conveni, cu 7kg si 130m... doar ca nu pricep de unde iau stimabilii numerele astea, nu le spune nimeni ca exista categoria competitionala de 25 kg ?
Doc oficiale trimise catre presedintie si catre guvern nu ti-a sarit in ochi? ai primit si pe mail...asteptam raspunsul lor si asteptam varianta oficiala a codului aerian la care membri deja aveau acces care acum este public. NU este tacere asteptam raspunsuri oficiale acuma....de la autoritati si avem confirmarea ca acele doc au facut multe valuri....:)
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 17 May 2016 - 07:40 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#110
Postat 17 May 2016 - 07:41 PM
O sa casc ochii mai mari in pagina de legislatie, poate sunt la coada, nu on top, unde ma asteptam sa le vad...
#111
Postat 17 May 2016 - 07:44 PM
renatoa, la 17 May 2016 - 07:41 PM, a spus:
O sa casc ochii mai mari in pagina de legislatie, poate sunt la coada, nu on top, unde ma asteptam sa le vad...
la forum citesti de fiecare data prima pagina? Eu cred ca din prima mergi la ultimele posturi care se afla la ultima pagina. :)
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#112
Postat 17 May 2016 - 07:46 PM
Iar la coada paginii am gasit tot old news, 12 aprilie, adresa catre presedinte si guvern.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 May 2016 - 07:48 PM
#113
Postat 17 May 2016 - 07:50 PM
renatoa, la 17 May 2016 - 07:46 PM, a spus:
La legislati se face update ca pe forum. Stirile se afla pe prima pagina care intradevar cele recente sunt on top. DAca folosc stiri pentru fiecare schimbare pe parte legislativa nimeni nu va putea urma mai multe stiri si sa le lege intre ele.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#114
Postat 17 May 2016 - 07:58 PM
Andrix_y, la 17 May 2016 - 07:37 PM, a spus:
Mai adaug ceva...stiind de codul aerian care va fi in dezbatere sau trimis proactiv doc catre presedintie si guvern si inclusiv in paralel petitia....ca in urma analizei codul aerian face mai mult rau decat fostul ordin 8. Walter unde este linistea? Urmeaza sa vedem acuma cum depunem petitia cu nu e asa de simplu...
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#117
Postat 17 May 2016 - 09:49 PM
Este cod aerian, nu se ocupa de detalii de genul transmisii de date.
Din pacate documentul este un scan grafic, nu se poate cauta in el, asa ca e de citit integral, 78 pagini.
Asa e el... mai "aerian" ;)
#118
Postat 17 May 2016 - 09:59 PM
renatoa, la 17 May 2016 - 09:07 PM, a spus:
Pentru a intalege foarte bine legislatia trebuie sa citesti:
1. Cele 3 documnete care le-ai primit pe mail (Codul aerian este public) . Codul Aerian; HG912/2010; si acel docu AFPB.
2. Trebuie sa iei in considerare zborul in zona G si CTR
3. In ce conditii poti ateriza si decola si unde
4. ....
Problema este ca Codul Aerian nu se pupa cu propunerea de HG912/2010
Ca sa fiu foarte clar ARA va lupa ca aeromodelul sa nu fie sub incidenta codului aerian si a actelor anexe ci sa aiba reglemenatre separta (Nu suntem aeronave)
Te rog sa imi zici de ce capitol, lietera etc.. vorbesti ca sa nu facem confuzii.
Te rog sa postezi pe http://www.rhcforum....e/page__st__120
Aici am vrut doar sa clarific o chestiune ce a specificat Walter.
O zi buna
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#119
Postat 18 May 2016 - 06:51 AM
Pe urma este o aberatie se reglementezi si spatiu PANA 130m in zonele G (practic oricum cam inexistent in Romania) cu Romatsa daca practic nici aeronave mari nu au ce cauta acollo in afara CTR. In plus se tratetz un om care nu face parte de o bisericuta(asociatie de profil) altfel de cit unul ne-membru de grup de interese, cred ca este contra constitutia si in Romania socialista actuala si contra drepturile omului daca vrei. Omeni sint egali si cu drepturi nu dupa bisericuta sau credinta in interese de grupe. La grupe ma refer si la grupe de interes comercial care mizeaza pe comert aviatic cu RPAS in psatiu aerean pana acum LIBER pentru toti.
Din pacate in afara de scrisore generala la presedentie ARA nici pe situl lor au publicat amendamentele si modificari propuse de ei.
In schimb domnule presedinte tine mortis sau nu vrea sau poate explica pozitia concret, sa ne spune lucruri de gen cum ar fi "prea complicat" "impozibil" sau ne trimite se citim legi. Atunci daca sintem trimisi catre legi, de ce oare mai exista ARA? Ca se trimite scrisori fara continut la presedintie plin de limbaj de lemn fara sa contine punctul de vedere a modelistiilor?
Cred ca fara provocare mai dura nu se va misca nimic. Pana la urma va trebui luptat cu avocatura contra comercializarea spatiului aerean si contra comercializara vietei noastre in genereal. Am oarecum impresia ca in momentul cind asocitaiile, dealtfel fondate se lupte pentru interesele comune ale fondatoriilor si membriilor, o data intart in contat cu administratia publica se pare schimba rolul si devin portavoce unei reglementari aberante si se introc dimpotriva intereselor initiale. Ultima concluzia imi vine de la formularilor folosite de presedinte ARA unde nu vorbeste de proiect ci zice cum ar fi deja in vigoare unele reglementari pe cind de fapt momentan totul este in flux inca.
Imi pare rau ca uni ma interpreteaza in felul se fiu anti-miscarea curentului, dar mi se pare absolut necesar sa exista nu doar yesmani si linguisori in lupta contra o administratie si proiecte de legi abuzive. O se fiu contra methodele ARA pana cind vor deveni mai agresive fata de INAMICI zborului privat. (pana la urma si zborul privat 1:1 est in pericol, doar ca nu s-au trezit inca piloti)
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 18 May 2016 - 06:55 AM
rhc@born.ro
#120
Postat 21 May 2016 - 02:56 PM
Nu se mai pot antrena legal pentru competitii, ca ei le au serioase, au industrie de compozite, nu ca noi :)
Au lansat si ei petitie, la fel ca noi.
http://www.pravapeti...bliki_sloveniji
Le-am scris sa trateze autoritatile tot ca noi :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 May 2016 - 02:57 PM