Modelism - RHC Forum: Discutii cu adevarat libere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »

Discutii cu adevarat libere

#391 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 21 August 2017 - 08:11 PM

Vezi postareaGarett, la 20 August 2017 - 02:59 PM, a spus:

Aham, si asta este rau pentru ca...?
Capra vecinului, much?


Mdeah. Vezi matale ? Tocmai așa stau lucrurile, numai că din punct de vedere cronologic, chestia cu capra s-a aplicat vice-versa și acum tind să sufere și aeromodeliștii.

Tot scandalul a început și se continuă pe tema dronelor și nu a aeromodelelor. Peste tot pe unde apare o știre este vorba despre dronă multicopter.. Eee, dar droniștii au spus ...: de ce numai noi și nu și aeromodelele ? Deci în loc să caute argumente exclusiv pentru dronele lor, ei s-au comparat cu aeromodelele și de aici toată povestea. Dacă vrem să fim corecți trebuie să acceptăm că ăsta a fost mersul lucrurilor și nu invers.
Discuția ar fi fost simplă, legată de greutate și scop și ... gata.
Zlinul meu de 2,15 m anvergură e aeromodel. Dacă-i pun cameră, sau nu tot aeromodel rămâne, dar dacă-i montez antena gps și computer de bord l-am transformat în dronă. Același lucru și cu multicopterele.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#392 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 August 2017 - 09:29 PM

Interesant este ca nici cand a aparut FPV-ul, prin 2006, cu mult inainatea dronelor, nu s-a alarmat nimeni... pentru ca inca se zbura numai de catre cei care stiau... desi existau si bezmetici care zburau la modul iresponsabil absolut, vezi brazilianul Gabriel, inca are clipurile pe 'tub...

Schimbarea s-a produs cand a inceput sa se creada ca o drona este o jucarie accesibila oricui.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#393 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 21 August 2017 - 10:47 PM

Vezi postarearenatoa, la 21 August 2017 - 09:29 PM, a spus:

Interesant este ca nici cand a aparut FPV-ul, prin 2006, cu mult inainatea dronelor, nu s-a alarmat nimeni... pentru ca inca se zbura numai de catre cei care stiau... desi existau si bezmetici care zburau la modul iresponsabil absolut, vezi brazilianul Gabriel, inca are clipurile pe 'tub...

Schimbarea s-a produs cand a inceput sa se creada ca o drona este o jucarie accesibila oricui.


La care FPV prin 2006 te referi ? Când a apărut disponibil publicului larg probabil și atunci numai celor cu buzunare destul de bine asezonate. Am luat contact cu FPV-ul prin 2000-2001 și-mi aduc aminte că cei din departamentul aprovizionare făcuseră ceva tam-tam referitor la costurile unor ”rahaturi” cum le ziceau ei, care ajungeau pe undeva la 6000 de dolari. În capetele lor crețe prețul ar fi trebuit să fie direct proporțional cu dimensiunea. :pardon: ... la kilogram ...
Dacă vorbim de regimul de zbor din statele Americii de Sud ... No comment !
URA şi la zbor fofezelor !
0

#394 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 22 August 2017 - 05:47 AM

Vezi postarearenatoa, la 21 August 2017 - 09:29 PM, a spus:

Interesant este ca nici cand a aparut FPV-ul, prin 2006, cu mult inainatea dronelor, nu s-a alarmat nimeni... pentru ca inca se zbura numai de catre cei care stiau... desi existau si bezmetici care zburau la modul iresponsabil absolut, vezi brazilianul Gabriel, inca are clipurile pe 'tub...

Schimbarea s-a produs cand a inceput sa se creada ca o drona este o jucarie accesibila oricui.

"Drona" este o jucarie accesibila oricui! Nu vorbim de Reapere sau Predatoare, vorbim de 1-1.5 kg de plastic si electronica.
Problema a aparut, cel putin in Romania, fix din "metehnele" vechilor aeromodelisti care se considerau cumva "piloti" si au fost deranjati de "neobrazarea neofitilor" de a lua o morisca si a o inalta pur si simplu!
De aici si dorul de "inmatriculari", "acorduri cu CTR" si alte nebunii! Pana la urma am ajuns la concluzia ca povestea cu "inmatricularea" le-a fost cumva sugerata celor de la aacr, care n-ar deosebi un Phantom de o mierla, dupa creierul lor, ca metoda de a deosebi "pilotii adevarati" de "cocalarii cu drone albe si bemveu"! Numai ca alora in lacomia lor li s-a parut o idee mai buna sa jumuleasca pe toata lumea, au gasit doar o noua vaca de muls, pentru ei fiind irelevanta "experienta" zburatorului ci doar banul gros in buzunarul propriu! Cuplat si cu posibile "cointeresari" desigur "dezinteresate".
Daca se milita de la inceput pe ideea de jucarii pentru oameni mari, ceea ce si sunt, oricat de Serbanescu sau Bazu Cantacuzino s-ar crede unii, si se ridiculiza din start ideea ca ar fi "aeronave", pe toate canalele, asa cum am sugerat, imaginea in public si presiunea pe autoritati ar fi fost alta!
S-a ales calea conformarii, a capului plecat, "sa fie bine ca sa nu fie rau" s.a.m.d!
Doar discutii interminabile fara finalitate concreta!
0

#395 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 22 August 2017 - 05:49 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 21 August 2017 - 10:47 PM, a spus:

Dacă vorbim de regimul de zbor din statele Americii de Sud ... No comment !

No comment, dar aia ZBOARA! Fara birocratie, legi tampite si fite de "piloti"!
0

#396 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 August 2017 - 07:41 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 21 August 2017 - 10:47 PM, a spus:

La care FPV prin 2006 te referi ? Când a apărut disponibil publicului larg probabil și atunci numai celor cu buzunare destul de bine asezonate. Am luat contact cu FPV-ul prin 2000-2001 și-mi aduc aminte că cei din departamentul aprovizionare făcuseră ceva tam-tam referitor la costurile unor ”rahaturi” cum le ziceau ei, care ajungeau pe undeva la 6000 de dolari. În capetele lor crețe prețul ar fi trebuit să fie direct proporțional cu dimensiunea. :pardon: ... la kilogram ...
Dacă vorbim de regimul de zbor din statele Americii de Sud ... No comment !


2006 dincolo, care buzunare largi, chiar la inceputuri cand totul era scump reuseai sa faci ceva sub 500$.
La noi prin 2008 deja eram cativa, scrie si in forum.
In 2009 am participat la o adunare internationala in Franta care era deja la a 4a editie.

Garrett, ar fi trebuit sa vezi masurile de siguranta in care s-a desfasurat adunarea aia, ca sa intelegi ca nu se poate ridica orice oriunde in aer.
Gen statiile confiscate la intrarea pe teren aerodrom, spatiu aerian segregat pana la 500m, chestii care azi ni se par exotice la adunarile noastre.
Niciodata nicaieri in Europa dupa WWII zborul nu a fost "la liber".

Daca il admiri pe unul care zboara "fara birocratie" pilotand din masina in plin trafic, atunci ... no comment.
https://youtu.be/7aIq8r4-m3c?t=90
Stii cum e acum? au ales calea "facila": inchidere totala ! Tot ce nu inspira incredere vamesului blocat in vama... am avut experienta personala cu un set de elici expediat unui brazilian, o luna i le-au tinut ca sa aduca acte justificative.
Nu mai spun cum s-a rugat de mine sa ii cumpar elici Graupner, care la ei sunt o raritate, zboara cu elici de lemn cioplite de mana...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 August 2017 - 07:42 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#397 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 22 August 2017 - 08:06 AM

Garett scuza-ma, dar atitudinea si gandirea ta este "varza". Daca te uiti putin la jurnal de zbor vei vedea ca adevarati aeromodelisti au zburat si zboara doar pe zone nepopulate si nici unul nu vrea sa zboare aeronave indiferent de marimea modelului, deci sigur nu are nici pretentia de a fi pilot.
Acum cativa ani au aparut cocalari indiferent daca au sau nu BMW, dar obligatoriu cu multirotor si au inceput sa-si arate muschii si nesimtirea zburand in oras peste blocuri si oameni "ca se poate si e cool sa te lauzi pe FACEBOOK" si atunci au inceput si necazurile. Inainte de 90 erau inregistrate statiile de comanda si nimeni nu se simtea lezat in "intimitatea" lui (este adevarat ca era o taxa decenta 50 lei/an echivalent a 10 beri).
Din pacate nici cu inmatricularea modelului sau al aeromodelistului nu se va rezolva problema cocalarilor, iar educatie civica este aproape imposibil de facut ( a se vedea un loc public dupa ce trec o serie de "oameni" care mananca seminte sau un meci de fotbal cand se iau galeriile la bataie).
Din pacate aeromdelismul care este totusi un sport-hobby periculos a fost scapat din mana, nu mai poti impune regulile de bun simt care erau implementate la cercurile de aero de la cluburi TRAIACA DEMOCRATIA SI "LIBERTATEA DE A FACE CE VREI".
Problema aeromodelismului poate fi rezolvata prin educatie ( educatie care nu mai este, apropo am vazut aseara un tanar care spunea ca este suficient sa inveti doua saptamani pentru bac dar el din pacate nici timpul acesta nu l-a avut, daca examenul maturitatii se rezolva in doua saptamani nu te astepta ca aeromodelismul sa se rezolve in 3 ani de cand ne luptam cu guvernanti).
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#398 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 22 August 2017 - 12:16 PM

Renato, nu-mi dau seama precis care au fost începuturile pentru FPV la noi. Ceea ce știu precis am scris. Departamentul aprovizionare îmi ceruse să le dau mai mulți furnizori și condiția obligatorie a fost ca aceștia să fie atestați ca furnizori de material aeronautic. Probabil de aici prețul foarte mare. În 2003 am încercat, cu un prieten să înscriem un UAV și ne-am lovit de o groază de birocrație și lipsă de suport legal. Avionul mai există și acum, demontat, în magazia clubului. Am găsit în Israel, cu 6000 de dolari container cu toată aparatura de comandă (centru de comandă UAV) scos la vânzare de armată ca tehnică învechită. Pentru ce vroiam noi era bun, dar am avut nevoie și de instalație FPV de la un furnizor certificat. Cel mai ieftin, găsisem, pe la 5600 dolari. Noroc că nu am apucat să le cumpărăm că nu am fi reușit să luăm certificările și să înregistrăm UAV-ul niciodată.


De fapt, scandalul cu dronele a apărut din două cauze principale : I. Indisciplina celor care au cumpărat și II. Faptul că multe televiziuni au profitat de ocazie și și-au redus cheltuielile cu filmările aeriene, cumulat cu faptul că puteau survola zone inaccesibile elicopterelor la înălțimi la fel de inaccesibile altor aparate de zbor civile. De aici și agresivitatea extremă cu care s-a tratat și se tratează subiectul filmărilor aeriene.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#399 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 22 August 2017 - 05:47 PM

Vezi postareaold-boy, la 22 August 2017 - 08:06 AM, a spus:

... zburand in oras peste blocuri si oameni...

Numărul de victime fiind...?
Trebuiau să fie cel puțin câțiva morți, ochi scoși, gâturi tăiate etc, pe măsura drobului de sare invocat!
Când colo, ce să vezi, nada, nema!
I-a căzut ÎN CAP ăluia la manifestație un Phantom, still alive and kicking!
0

#400 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 22 August 2017 - 06:21 PM

http://www.ziare.com...dicatie-1478161
Aterizari fericite !

PopaD
0

#401 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 22 August 2017 - 08:35 PM

http://interestingen...n-hobby-drones/
Aterizari fericite !

PopaD
0

#402 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 24 August 2017 - 07:21 AM

Vezi postareaGarett, la 22 August 2017 - 05:47 PM, a spus:

Numărul de victime fiind...?
Trebuiau să fie cel puțin câțiva morți, ochi scoși, gâturi tăiate etc, pe măsura drobului de sare invocat!
Când colo, ce să vezi, nada, nema!
I-a căzut ÎN CAP ăluia la manifestație un Phantom, still alive and kicking!


Hai că de-acum fumezi chiștoace. :pardon:
Poate găsești vre-un General prin arhiva discuțiilor ARA.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#403 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 24 August 2017 - 07:23 AM

Vezi postareapopad, la 22 August 2017 - 08:35 PM, a spus:



Aha. Deci dronă nu este egal cu multicopter. :good:
Poate pricep și căpoșii.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#404 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 24 August 2017 - 06:33 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 24 August 2017 - 07:21 AM, a spus:

Hai că de-acum fumezi chiștoace.

Unui asemenea nivel elevat al argumentației mă văd în imposibilitatea de a-i răspunde! :rolleyes:
Reluăm discuția când promovați cei 7 ani...
0

#405 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 24 August 2017 - 10:43 PM

Vezi postareaGarett, la 24 August 2017 - 06:33 PM, a spus:

Unui asemenea nivel elevat al argumentației mă văd în imposibilitatea de a-i răspunde! :rolleyes:
Reluăm discuția când promovați cei 7 ani...


În cazul dumneavoastră nu există nivel de argumentație. Ori joc tenis la perete, ori vi se argumentează normal, rezultatul este același. Aveți recepția închisă pentru că așa doriți s-o păstrați. Mai mult, în lipsă de argumente viabile, dumneavoastră împreună cu alți câțiva ”mândri atacanți” treceți la ”lovituri” nesimțite.
Subiectul respectiv a fost ”fumat” intensiv cîțiva ani. S-a fumat și filtrul. Deci ... .
Aeromodelele nu au ce căuta în oraș. Asta e regula. Nu există niciun argument de bun simț pentru care dronele ar trebui să facă excepție.
Nu mai este vorba de drob de sare pentru că au existat accidente în condițiile în care s-au respectat normele de siguranță existente, iar pilotul respectiv era și campion mondial. În 2006, în Ungaria au murit două persoane și alte 4 au fost grav rănite de un aeromodel F3D cu anvergura de 2,5 metri, benzinar. Spectatorii se aflau în spatele unui gard poziționat la distanța considerată de siguranță când modelul a scăpat de sub control. Degeaba ești campion mondial când nu mai există comunicare între stație și receptor.
Regulile pe care le avem și după care zburăm nu au apărut datorită existenței drobului de sare și ce s-ar întâmpla dacă ar cade, ci datorită faptului că suntem conștienți de faptul că drobul există și nu se pune problema ”dacă”, ci când, pentru că știm sigur că va cade.
Astea sunt argumente reale și de bun simț, nu bătutul din picioare a la Domnul Goe.

Cu siguranță nu va mai fi altă discuție până nu deveniți rațional.

P.S. Nu se pune problema celor 7 ani. Am fost dat la școală la 6.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#406 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 September 2017 - 09:38 AM

Raspunsul probabil standard pe care l-au primit majoritatea, daca nu toti cei care au avut de facut observatii... hai sa mimam dialogul...

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#407 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 September 2017 - 08:39 AM

Acum puteti sa aruncati la cos toata argumentatia care se bazeaza pe ICAO cu dronele, si aia ne vor inmatriculati, la nivel global chiar...

http://www.reuters.c...y-idUSKCN1BJ2CL

Noroc bun la luptat cu asta...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#408 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 09 September 2017 - 09:59 AM

In dimineata asta am facut testul si am primit certificat german care imi permite sa pilotez, cel putin in Germania deocamdata, peste 100m si in afara de limitarea de 100 si aeromodele peste 2kg.


In principiu altceas sistem legislativ si test tradus putea sa fie si in Romania instalat, daca exista de adevarat vointa de siguranta in spatiu aerean. Din pacate se doreste in continuare doar controlul in stil dictatorial.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 09 September 2017 - 09:59 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#409 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 09 September 2017 - 10:01 AM

Vezi postarearenatoa, la 09 September 2017 - 08:39 AM, a spus:

...si aia ne vor inmatriculati...


Exista totusi o diferenta intre o simpla inregistrare(identificare gen cum a instalat ARA) si inmatriculare cum doreste AACR.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 09 September 2017 - 10:02 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#410 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 09 September 2017 - 10:56 AM

Vezi postareawabo1, la 09 September 2017 - 09:59 AM, a spus:

In dimineata asta am facut testul si am primit certificat german care imi permite sa pilotez, cel putin in Germania deocamdata, peste 100m si in afara de limitarea de 100 si aeromodele peste 2kg.
Atasament certificate modelism.JPG

In principiu altceas sistem legislativ si test tradus putea sa fie si in Romania instalat, daca exista de adevarat vointa de siguranta in spatiu aerean. Din pacate se doreste in continuare doar controlul in stil dictatorial.


Da, dar lucrul ăsta ar fi trebuit făcut de FRMd. Cum face DMFV de atâta timp și FRMd ar fi trebuit să ia frâiele în mână să rezolve problema. Asta ar însemna o asumare de responsabilitate care oricum e obligatorie conform legii.
Din păcate la noi, atâta vreme cât vor exista doar ”fuga de răspundere” și ”fuga după lauri și câștig” cu orice preț, nu se va realiza nimic bun pentru aeromodeliști.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#411 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 09 September 2017 - 11:03 AM

Vezi postareawabo1, la 09 September 2017 - 10:01 AM, a spus:

Exista totusi o diferenta intre o simpla inregistrare(identificare gen cum a instalat ARA) si inmatriculare cum doreste AACR.


Vezi că, totuși, discuția e exclusiv pe tema dronelor și nu generalizată pe aeromodelism. Se amintește de succesul impotriva FAA, dar acolo a fost succesul aeromodeliștilor nu a droniștilor. E clar că nu poți pune ”garduri geografice” decât pe drone, pentru că aeromodelul nu are echiparea necesară să permită acest lucru.
Problema este dacă și ”noi” și ”ei” vom continua să nu facem o distincție clară între cele două noțiuni: drona și aeromodelul.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#412 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 September 2017 - 11:42 AM

A fost succesul unui avocat "a model aircraft enthusiast and insurance lawyer", nu al aeromodelistilor.
AMA, ca si FRMd a tacut chitic.
Iar avocatul (de asigurari ;) ) care a dat in judecata FAA nu este fotografiat decat cu drone, nici un aeromodel.

Si inca un amanunt observat de Andras, vedeti pe undeva FAI prezenta la discutii la ICAO ? ;)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 September 2017 - 11:43 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#413 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 09 September 2017 - 02:03 PM

Vezi postarearenatoa, la 09 September 2017 - 11:42 AM, a spus:

A fost succesul unui avocat "a model aircraft enthusiast and insurance lawyer", nu al aeromodelistilor.
AMA, ca si FRMd a tacut chitic.
Iar avocatul (de asigurari ;) ) care a dat in judecata FAA nu este fotografiat decat cu drone, nici un aeromodel.

Si inca un amanunt observat de Andras, vedeti pe undeva FAI prezenta la discutii la ICAO ? ;)


Observație eronată. Nu știu unde e link-ul, dar îl găsesc. La simpozionul din Canada au fost prezenți și FAI și EASA și FAA și ... . Se vorbește de ICAO pentru că ei au venit cu propunerea asta cam radicală. Problema apare în partea delimitării dronei de aeromodel. Am mai spus și repet: sunt uriașe interese financiare în ceea ce privește legiferarea dronelor comerciale, interese care nu se referă neapărat la taxarea utilizatorului (bani care se duc spre autoritățile aeronautice, în principiu și sumele nu sunt foarte interesante în partea asta), ci pe fabricație și noi sfere de servicii unde au aplicabilitate dronele aeriene civile. Aici e vorba de sumele ”interesante” atât pentru fabricanți cât și pentru bugetele de stat.

Respectivul avocat s-a folosit de o speță care i-a permis să bage dronele sub umbrela aeromodelului și împreună, la grămadă, le-a dat peste nas celor de la FAA. Acest lucru nu ar mai fi fost posibil dacă discuția s-ar fi purtat exclusiv pe partea de drone comerciale civile care să fie declarate prin lege ca fiind aeronave, ne având nicio legătură cu aeromodelele.
Deci discuțiile vis-a-vis de dronă-aeromodel sunt absurde pentru că se leagă de posibilitatea transformării unui aeromodel în dronă, ca și cum se vorbește despre transformarea unei omizi în fluture.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 09 September 2017 - 02:03 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#414 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 September 2017 - 02:21 PM

In procesul respectiv nu s-a facut nici un amestec intre drone si aeromodele, nu astea au fost argumentele cu care a castigat. Uite un fragment din pledoarie:

"In short, the 2012 FAA Modernization and Reform Act provides that the FAA “may not promulgate any rule or regulation regarding a model aircraft,” yet the FAA’s 2015 Registration Rule is a “rule or regulation regarding a model aircraft.” Statutory interpretation does not get much simpler. The Registration Rule is unlawful as applied to model aircraft."

In verdict, la care va pot da link, se pomeneste cuvantul drone o singura data, in speech-ul unuia din judecatori, in rest e vorba numai de model aircraft, citez:

"KAVANAUGH, Circuit Judge: Congress has charged the Federal Aviation Administration with maintaining the safety of the Nation’s air traffic. As small unmanned aircraft (sometimes known as drones) have become more popular, the number of unmanned aircraft-related safety incidents has increased."




Pe de alta parte... incercand sa aflu informatia daca FAI a fost la simpozionul din Montreal, peste ce dau pe site-ul FAI, la sectiunea news... 3 din 4 stiri, toate din sept, sunt drone related. De data asta drone, nu aeromodele ! E adevarat ca toate trei fac referire la acelasi eveniment, un simpozion de drone tinut la Lausanne.

"Drones at the cutting edge Sunday, 03 September 2017 18:57
The sun came out for the third and final day of the FAI International Drones Conference and Expo in Lausanne, Switzerland."

"The Game of Drones: Racing and Sports Sunday, 03 September 2017 09:26
People playing with models in the air is not new, but the scale of Drone Sports is like nothing the world has ever seen before, was the take-away message from the final session at the first FAI International Drones Conference in Lausanne on Saturday 2 September 2017."

"Preparing for the Drone Invasion Friday, 01 September 2017 11:40
The message from the first day at the first FAI International Drones Conference could not have been clearer: The drones are coming, and they are coming fast. Not only that, they are arriving en masse and will affect all air-users within a decade if not well before."

Vezi postareaViP_Eol, la 09 September 2017 - 02:03 PM, a spus:

Observație eronată. Nu știu unde e link-ul, dar îl găsesc. La simpozionul din Canada au fost prezenți și FAI și EASA și FAA și ... . Se vorbește de ICAO pentru că ei au venit cu propunerea asta cam radicală. Problema apare în partea delimitării dronei de aeromodel. Am mai spus și repet: sunt uriașe interese financiare în ceea ce privește legiferarea dronelor comerciale, interese care nu se referă neapărat la taxarea utilizatorului (bani care se duc spre autoritățile aeronautice, în principiu și sumele nu sunt foarte interesante în partea asta), ci pe fabricație și noi sfere de servicii unde au aplicabilitate dronele aeriene civile. Aici e vorba de sumele ”interesante” atât pentru fabricanți cât și pentru bugetele de stat.

Respectivul avocat s-a folosit de o speță care i-a permis să bage dronele sub umbrela aeromodelului și împreună, la grămadă, le-a dat peste nas celor de la FAA. Acest lucru nu ar mai fi fost posibil dacă discuția s-ar fi purtat exclusiv pe partea de drone comerciale civile care să fie declarate prin lege ca fiind aeronave, ne având nicio legătură cu aeromodelele.
Deci discuțiile vis-a-vis de dronă-aeromodel sunt absurde pentru că se leagă de posibilitatea transformării unui aeromodel în dronă, ca și cum se vorbește despre transformarea unei omizi în fluture.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 September 2017 - 02:22 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#415 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 09 September 2017 - 06:20 PM

Da Renato, dar FAI nu înseamnă o singură persoană. Știu sigur că au fost prezenți și în Canada. Primisem pe mail știrea și am șters-o, dar dau eu de link.
Mi se pare normal ca FAI să se ocupe și de drone, deși nici ei nu fac diferența dintre drone și aeromodele. Ei spun dronă la tot ce înseamnă multicopter. Pe de altă parte FAI nu este federație de aeromodelism, ci de aviație. Nu mai știu sigur, dar am impresia că a fost prima federație înființată prin 1920-30. Oricum, toate federațiile de modelism din lume sunt afiliate FAI.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#416 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 08 November 2017 - 07:52 AM

Din ce se publica pe siturile germane DMFV de exemplu, EASA intentioneaza un regulament uniform pentru aeromodelism in toate tarile UE. In privinta asta sint in discutie cu "entitatile de profil". Ma rog doar acei entitati care arata interes cea ce nu este cazul parca de "entitati" romanesc. Nu e nimic, asa cel putin ne scapam de chesti mai ciudate pe parcurs.

Ce sa mai aude despre adunari de "entitati" romanesc de altfel?
Walter Born
rhc@born.ro
0

#417 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 November 2017 - 08:25 AM

Si ne incanta asta cumva ?
Conform EASA ne ducem si mai jos, la 250g... fara inmatriculare. :unsure:
Chiar credeti ca aacr-ul lasa din mana gaina cu oua de aur a inmatricularii pe 90 euro ?
EASA nu va reglementa la nivelul asta de amanunt, si aacr poate argumenta ca astea sunt costurile lor administrative...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 November 2017 - 08:26 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#418 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 08 November 2017 - 09:38 AM

Sinteti pesimist din oficiu se pare.
Ca nici daca auziti ca cineva incerca sa influenteze EASA in pozitiv nu va place.
Mai bine ar fi sa nu faca nimeni nimic banuiesc?

AACRul pana la urma se va plia, sunt convins. Chestia cu inmatriculare e ceva pur romanesc. Nu am mai auzit din alta parte asa ceva.
Se vorbeste de inregistrare cel mult, sau mai practic ca si in D de marcarea aparatelor peste 250gr cu adresa posesorului. Dar probabil si asta vi este prea mult sa scrieti adresa pe aparat.

A propo, in zilele urmatoare o se opresc pagina www.aacr.ro, ca a pierdut senzul. Lipsa de interes. Din discutii care am avut si local si national reiese ca aeromodelismul a murit deja.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#419 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 November 2017 - 10:34 AM

Moare cand nu mai e nimeni sa isi aminteasca de el... suntem departe de vremea aia.
Inca mai avem haiducia ;)

Inca nu vad influenta asupra EASA nicaieri, din contra, piata se reorienteaza catre modele sub 250 grame. Or fi si ei pesimisti...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 November 2017 - 10:37 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#420 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 08 November 2017 - 11:50 AM

Vezi postareawabo1, la 08 November 2017 - 09:38 AM, a spus:

A propo, in zilele urmatoare o se opresc pagina www.aacr.ro, ca a pierdut senzul. Lipsa de interes. Din discutii care am avut si local si national reiese ca aeromodelismul a murit deja.

A murit ala care-l considerati dvs si care n-a existat niciodata la noi in tara. Daca-mi sun vreo 2 amici din Galati o sa-mi spuna ca fapt divers ca inca mai fac modele din surcele si le zboara cu orice ocazie. Nu-mi amintesc sa fi auzit de aacr ca i-a afectat cumva.


0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »

24 useri citesc topicul
0 membri, 24 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro