In procesul respectiv nu s-a facut nici un amestec intre drone si aeromodele, nu astea au fost argumentele cu care a castigat. Uite un fragment din pledoarie:
"In short, the 2012 FAA Modernization and Reform Act provides that the FAA “may not promulgate any rule or regulation regarding a model aircraft,” yet the FAA’s 2015 Registration Rule is a “rule or regulation regarding a model aircraft.” Statutory interpretation does not get much simpler. The Registration Rule is unlawful as applied to model aircraft."
In verdict, la care va pot da link, se pomeneste cuvantul drone o singura data, in speech-ul unuia din judecatori, in rest e vorba numai de model aircraft, citez:
"KAVANAUGH, Circuit Judge: Congress has charged the Federal Aviation Administration with maintaining the safety of the Nation’s air traffic. As small unmanned aircraft (
sometimes known as drones) have become more popular, the number of unmanned aircraft-related safety incidents has increased."
Pe de alta parte... incercand sa aflu informatia daca FAI a fost la simpozionul din Montreal, peste ce dau pe site-ul FAI, la sectiunea news... 3 din 4 stiri, toate din sept, sunt drone related. De data asta drone, nu aeromodele ! E adevarat ca toate trei fac referire la acelasi eveniment, un simpozion de drone tinut la Lausanne.
"Drones at the cutting edge Sunday, 03 September 2017 18:57
The sun came out for the third and final day of the FAI International Drones Conference and Expo in Lausanne, Switzerland."
"The Game of Drones: Racing and Sports Sunday, 03 September 2017 09:26
People playing with models in the air is not new, but the scale of Drone Sports is like nothing the world has ever seen before, was the take-away message from the final session at the first FAI International Drones Conference in Lausanne on Saturday 2 September 2017."
"Preparing for the Drone Invasion Friday, 01 September 2017 11:40
The message from the first day at the first FAI International Drones Conference could not have been clearer: The drones are coming, and they are coming fast. Not only that, they are arriving en masse and will affect all air-users within a decade if not well before."
ViP_Eol, la 09 September 2017 - 02:03 PM, a spus:
Observație eronată. Nu știu unde e link-ul, dar îl găsesc. La simpozionul din Canada au fost prezenți și FAI și EASA și FAA și ... . Se vorbește de ICAO pentru că ei au venit cu propunerea asta cam radicală. Problema apare în partea delimitării dronei de aeromodel. Am mai spus și repet: sunt uriașe interese financiare în ceea ce privește legiferarea dronelor comerciale, interese care nu se referă neapărat la taxarea utilizatorului (bani care se duc spre autoritățile aeronautice, în principiu și sumele nu sunt foarte interesante în partea asta), ci pe fabricație și noi sfere de servicii unde au aplicabilitate dronele aeriene civile. Aici e vorba de sumele ”interesante” atât pentru fabricanți cât și pentru bugetele de stat.
Respectivul avocat s-a folosit de o speță care i-a permis să bage dronele sub umbrela aeromodelului și împreună, la grămadă, le-a dat peste nas celor de la FAA. Acest lucru nu ar mai fi fost posibil dacă discuția s-ar fi purtat exclusiv pe partea de drone comerciale civile care să fie declarate prin lege ca fiind aeronave, ne având nicio legătură cu aeromodelele.
Deci discuțiile vis-a-vis de dronă-aeromodel sunt absurde pentru că se leagă de posibilitatea transformării unui aeromodel în dronă, ca și cum se vorbește despre transformarea unei omizi în fluture.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 September 2017 - 02:22 PM
... cu picioarele pe pamant ...