Modelism - RHC Forum: Discutii cu adevarat libere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »

Discutii cu adevarat libere

#271 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 26 April 2017 - 08:36 PM

Normal că ați tras aceeași concluzie ca și restul lumii. Dacă e vorba de aeronave până la 0,500 gr. cu siguranță este vorba de aeromodele.
Vă aflați într-o mare eroare.
Voi ajunge și la explicația asta, dar nu acum și nu la subiectul ăsta.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 26 April 2017 - 08:37 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#272 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 April 2017 - 10:42 PM

Daca e aceasi explicatie ca cea de la ARA... nu tzine...
Nu de asta isi vinde wabo modelele, de atata libertate...

Oricum, in cazul asta specific, este vorba de un model care trebuie si am vrut sa fie sub 500g... fata de 420 grame fruntasii clasei, e chiar obez...
Nu toti se omoara dupa fumegatoare mari si grele.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 April 2017 - 10:44 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#273 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 27 April 2017 - 11:40 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 26 April 2017 - 08:36 PM, a spus:

Normal că ați tras aceeași concluzie ca și restul lumii. Dacă e vorba de aeronave până la 0,500 gr. cu siguranță este vorba de aeromodele.
Vă aflați într-o mare eroare.
Voi ajunge și la explicația asta, dar nu acum și nu la subiectul ăsta.


Fara a dori sa intru in polemici am gasit aici : http://www.caa.ro/su...operare-uav-uas (de aici citatele de mai jos)

urmatoarele:

Prin Legea nr. 98/2014 pentru „modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil”, definiţiile din Capitolul I „Prevederi generale”, Secţiunea II „Termeni şi definiţii” a Codului aerian au fost completate prin introducerea unei definiţii privind „aeronava fără pilot la bord” (a se vedea art. 3, alin. 3.81) categorie de aeronavă civilă în care, conform definiţiei, sunt incluse şi aeronave utilizate în scop recreativ sau sportiv - „aeromodelele”.

Conform prevederilor cadrului legal naţional mai sus menţionat, desfăşurarea de activităţi de zbor cu aeronave fără pilot la bord, în condiţii de legalitate, este condiţionată de:
identificarea aeronavelor fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 150 kg (în baza prevederilor OMT nr. 1338/25.10.2016 (a se vedea lit. (a), alin. (1), art. 4) pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-IA “Înmatricularea aeronavelor civile”, ediţia 01/2016. Subliniem faptul că operatorii/proprietarii aeronavelor civile fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mica sau egală cu 500 grame nu mai au obligaţie de a deţine un certificat de identificare emis de AACR - a se vedea OMT nr. 1338/25.10.2016, alin. (2), art. 4);


Clar si la obiect http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif

Aceasta postare a fost editata de popad: 27 April 2017 - 11:41 AM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#274 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 April 2017 - 11:45 AM

Exista paramotor de 500g ? :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#275 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 27 April 2017 - 11:57 AM

Vezi postarearenatoa, la 27 April 2017 - 11:45 AM, a spus:

Exista paramotor de 500g ? :)



Da, la 1.20m dar nu cu aripa din textil.

De aici si conversia mea catre micro/mini dlg http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Un paramotor cu aripa din material textil intre 1.20m si pina la 2m are cel putin 1 kg.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#276 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 April 2017 - 12:32 PM

Aruncati un ochi pe F3-RES, este mai fun ca un dlg... parerea mea :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#277 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 April 2017 - 12:36 PM

Foarte la obiect, dar chiar azi am fost intrebat de cineva interesat de o drona de filmat la nunti... i-am explicat cadrul legal si l-am umplut de ... neincredere :)
Argumentul lui forte era... "si aia de la primarie care iti bazaie pe deasupra capului..." ? Ce sa ii spun, ca o fac pe barba lor ... ?
Pana nu ii vedem pe aia in regula, e absurd sa ne facem tocmai noi atatea griji... :unsure: vandutul modelelelor si renuntatul la hobby chiar e masura prea extrema...

Vezi postareapopad, la 27 April 2017 - 11:40 AM, a spus:

Fara a dori sa intru in polemici am gasit aici : http://www.caa.ro/su...operare-uav-uas (de aici citatele de mai jos)

urmatoarele:

Prin Legea nr. 98/2014 pentru „modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil”, definiţiile din Capitolul I „Prevederi generale”, Secţiunea II „Termeni şi definiţii” a Codului aerian au fost completate prin introducerea unei definiţii privind „aeronava fără pilot la bord” (a se vedea art. 3, alin. 3.81) categorie de aeronavă civilă în care, conform definiţiei, sunt incluse şi aeronave utilizate în scop recreativ sau sportiv - „aeromodelele”.

Conform prevederilor cadrului legal naţional mai sus menţionat, desfăşurarea de activităţi de zbor cu aeronave fără pilot la bord, în condiţii de legalitate, este condiţionată de:
identificarea aeronavelor fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 150 kg (în baza prevederilor OMT nr. 1338/25.10.2016 (a se vedea lit. (a), alin. (1), art. 4) pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-IA “Înmatricularea aeronavelor civile”, ediţia 01/2016. Subliniem faptul că operatorii/proprietarii aeronavelor civile fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mica sau egală cu 500 grame nu mai au obligaţie de a deţine un certificat de identificare emis de AACR - a se vedea OMT nr. 1338/25.10.2016, alin. (2), art. 4);


Clar si la obiect http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 April 2017 - 12:37 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#278 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 27 April 2017 - 11:56 PM

Vezi postareapopad, la 27 April 2017 - 11:40 AM, a spus:

Fara a dori sa intru in polemici am gasit aici : http://www.caa.ro/su...operare-uav-uas (de aici citatele de mai jos)

urmatoarele:

Prin Legea nr. 98/2014 pentru „modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil”, definiţiile din Capitolul I „Prevederi generale”, Secţiunea II „Termeni şi definiţii” a Codului aerian au fost completate prin introducerea unei definiţii privind „aeronava fără pilot la bord” (a se vedea art. 3, alin. 3.81) categorie de aeronavă civilă în care, conform definiţiei, sunt incluse şi aeronave utilizate în scop recreativ sau sportiv - „aeromodelele”.

Conform prevederilor cadrului legal naţional mai sus menţionat, desfăşurarea de activităţi de zbor cu aeronave fără pilot la bord, în condiţii de legalitate, este condiţionată de:
identificarea aeronavelor fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 150 kg (în baza prevederilor OMT nr. 1338/25.10.2016 (a se vedea lit. (a), alin. (1), art. 4) pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-IA “Înmatricularea aeronavelor civile”, ediţia 01/2016. Subliniem faptul că operatorii/proprietarii aeronavelor civile fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mica sau egală cu 500 grame nu mai au obligaţie de a deţine un certificat de identificare emis de AACR - a se vedea OMT nr. 1338/25.10.2016, alin. (2), art. 4);


Clar si la obiect http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif



Mulțumesc foarte mult pentru această intervenție.
Acest răspuns dovedește că mai sunt speranțe la dialog civilizat fără ca cineva să fie orbit de orgoliu, sau vanitate, ci doar încercând să fie rațional.

:drinks: cu tot respectul.

Din păcate timpul meu este destul de limitat așa că nu am avut timp să intru și să continui explicațiile. Tot ce am cerut și cer este să fiu citit. Nu în diagonală și în același timp e bine ca băieții să aibă și ceva răbdare pentru că lucrurile nu sunt chiar simple.
Boala veche a românului: dacă-l critici, sau nu ești de aceeași părere cu el, înseamnă că ai ceva cu el, ori vrei să-i furi calul. Mde ! Partea proastă e că-și închide recepția și nu-l mai bucură decât spectacolele de tip tribal.
Totuși, pentru a fi mai ușor de urmărit, voi continua subiectul tot la ARA.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#279 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 06 May 2017 - 01:49 PM

http://www.ziare.com...ni-mici-1464497

Poate aflam iar ca "apa nu hidrateaza" ...

Propunerile vor fi in dezbatere publica in perioada 12 mai-12 august, iar apoi EASA o vor supune opiniei finale a Comisiei Europene, la sfarsitul lui 2017.


Avem de asteptat ... sunt curios care vor fi concluziile finale ...
Aterizari fericite !

PopaD
0

#280 Useril este offline   monaco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 27-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 06 May 2017 - 05:02 PM

- si din nou poate ne "salveaza" altii desi parca vad cum noi iar o sa incercam a da palme la rahat.

- la ultimul firmware la mavic (2017.04.05) pe langa "wing mod" a fost introdus si NFZ (No Fly Zones) - daca esti sau zbori in astfel de zone aparatul pur si simplu se opreste (nu porneste daca esti jos ori daca te apropi cand zbori; el nu intra in acea zona - desigur daca ai gps -ul pornit sau o harta activa . o harta ale acestor zone se gaseste aici http://www.dji.com/flysafe/no-fly . aceste zone trebuie declarate si aici vad eu prima mare problema a statului nostru - viteza guvernantilor la cata munca au ...

- chestia cu " ... iar in cutiile produselor vor fi incluse liste cu ceea ce au voie sau nu utilizatorii. " ma bucura enorm pentru ca nu trebuie sa mai umblu cu catastiful sa-i explic "organului" ca nu am gresit si ca am voie... - poate se ajunge la acea poza pe care eu tot am postat-o pe aici !

- mai ramane faza cu inregistrarea (o alta posibila palma la rahat) - trebuie sa mergem la Bucuresti, o facem la magazinele de unde luam zburatoarea, la politia locala, la primarie (serviciu taxe si impozite) ?

- urmeaza sa vedem cum rezolva ceilalti ca noi ne certam si facem mistouri.
0

#281 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 May 2017 - 05:32 PM

Nu stiu de ce te consideri salvat de catre DJI, pentru ca solutia lor este pur si simplu injositoare si refuzata de catre oricine din lumea civilizata.
Nu ma refer la NFZ, care este de 2 ani, ci la geofencing.
Daca derulezi vreo doi ani in urma, cand a facut FAA acel comitet care a stabilit "stiintific" drept 250g greutatea unei drone periculoase, si de la care trebuie inregistrata, in acel comitet erau doar 3 firme care puteau vorbi in cunostiinta de cauza, fiind constructori, si nu alt gen de actori in inductria aero: 3DR, care la vremea aia nu a fost de acord cu limitarile, si coincidenta s-a inchis sau a fost ajutata... Parrot, care a acceptat inregistrarea, si DJI care a plusat, venind deja pregatit cu o propunere si mai perfida... nu numai ca nu ii lasam sa decoleze, dar va si spunem pe unde au zburat ! Poate tu te simti confortabil, dar un guvern nu ar accepta ca toate zborurile efectuate de cetateni ai lui sa fie stocate pe servere chinezesti ;) si care sa si decida unde se zboara si unde nu, cu o apasare de buton...

Asa ca nu avea grija cu lenea statul, caci NFZ-urile sunt gestionate de DJI, nu de statele unde se zboara dronele. Automat s-a marcat ca NFZ orice aeroport international si stadion, chiar daca e in constructie, cazul celui din Craiova :) Vezi imaginea atasata.

Chestia din cutie... si ce facem cu cele facute in casa ? Caci la un moment dat se vehicula ideea interzicerii fabricarii de "drone" !

Exista asa mari diferente intre cum au ales sa "rezolve ceilalti", incat nu imi fac nici o iluzie ca iar vine cineva sa ne faca... lucrul bine facut...
Din draft, ce vrea EASA e mai rau decat ce e acum, nu mai avem nici macar 500g...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: NFZ Craiova.jpg

... cu picioarele pe pamant ...
0

#282 Useril este offline   monaco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 27-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 06 May 2017 - 06:04 PM

este sigur parerea mea :)

- dji cu Parot ... incearca sa ma salveze :)

- geofencing - da, un gard virtual - daca unii chiar nu pot sau nu vreau sa inteleaga ca acolo nu se zboara chiar cred ca el trebuie creat - nu se mai poate zice ca nu s-a stiut ca pe acolo ii aeroport sau stadion.

- NFZ-urile sunt gestionate (ce intelegi prin gestionate? - daca doar pentru informarea celor ce zboara ok - pot afla pe unde am zburat doar daca transmit eu logo-ul altfel... mai greu ) de dji deocamdata, dar sunt create de fiecare stat (si de aceea ziceam eu de cei "harnici") nu de dji.

- si cu stadioanele in constructie ca cel din craiova ... poate-l si termninati - desigur puteau sa-l bage si in al 300-lea update de firmware de acum incolo poate atunci chiar o sa fie gata

- chestiua in cutie este doar o informare; cei ce fac in casa sunt clar mai informati per total ca si cel ce cumpara din magazine :)

- chiar daca motivele lor sunt diferite, comerciale sau de protectie fac ceva ceea ce imi permite posibil sa ies si eu la zbor macar in munti fara sa ma uit in jur dupa potera - doar ai zis ca-s "haiduc" (asta-mi placu :) )

- si la urma ce daca este sau nu "500 grame" - ? - ideea era la mine sa pot sa ies fara segregare, fara sa merg peste 1000km sa platesc pentru nici o oferta din partea lor... ci doar restrictii chiar in afara orasului.

- mai vedem ce o sa fie!!
0

#283 Useril este offline   monaco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 27-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 06 May 2017 - 06:22 PM

Vezi postarearenatoa, la 06 May 2017 - 05:32 PM, a spus:

... Din draft, ce vrea EASA e mai rau decat ce e acum, nu mai avem nici macar 500g...

- ei cu edit-ul asta ...

- am uitat sa mai scriu ca acolo am vazut : "Reglementarea dronelor care cantaresc sub 150 de kilograme revine in prezent statelor membre, rezultand un cadru legal fragmentat." - de aici inteleg ca tot ai nostri stabilesc "greutatile"
0

#284 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 11 May 2017 - 06:52 PM

EASA publica reglamentul amendat pentru aeronave fara pilot.

Nu cred ca cineva putea complica mai mult lucrurile ... http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/angry.gif

Pentru cine are rabdare sa citeasca !

Eu am dat o cautare dupa "model". Apare de 60 de ori asociat cu model aircraft, model clubs, model associations.

La punctul "2.3.1.5 Model aircraft" incearca si o definitie ...

Oricum, destul de greu de citit pentru mine http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif
Aterizari fericite !

PopaD
0

#285 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 May 2017 - 07:52 AM

Pentru cine credea ca salvarea o sa vina de la ...ue. La pagina 8...

"Registration: UAS operators must register the UA except those operating UAS with an MTOM of less than 250 g.
It was considered that below this weight threshold, in case of impact, the energy involved is low enough to pose only some negligible safety risk.
The performance of the UA, in terms of autonomy, additionally reduces the privacy risk.
For security considerations, the UAS operator must also register the UA when the UA is heavier than 900 g."

Ghici cine va adopta imediat cu draga inima paragraful asta ? :( Ce o sa regretam vremurile cu 500g...

Inca una...

"Electronic identification: this functionality is required for UAS equipped with an audio sensor or a camera of more than 5 megapixels (MP)
and a real-time video transmission link or any other type of sensor able to record personal data, or required by the zone of operation."

si bomboana... de pe coliva...

"Geofencing: this functionality is required for UAS heavier than 900 g, or required by the zone of operation"

Nu dupa model trebuia sa te uiti, ci dupa weight ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#286 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 May 2017 - 08:38 AM

Aveti la coada, la pag.119, modelele de flyere propuse de EASA... nu unul, ci CINCI !
De la clasa pregatitoare, grupa mare gradinita adica... C0, pana la C4.
Daca e birocratie, pai sa o facem cum trebuie, ca la ...ue.

Ganduri de ROxit careva ? :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 May 2017 - 08:39 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#287 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 May 2017 - 09:16 AM

Cata ipocrizie...

http://incont.stiril...-si-pentru.html

Da, se vinde cerul, la kg...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#288 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 May 2017 - 10:08 AM

Pentru cine are timp, si pofta, de invatat si sapat in "legaleza", ar fi de investigat paragrafele astea:

Citeaza

the NPA contains in Article 14 of Regulation (EU) 201X/XXX dedicated requirements for recreational flight activities conducted in the framework of model clubs and associations, allowing competent authorities to issue an operational authorisation in which they may define deviations from the rules proposed in this NPA. This operational authorisation is issued based on the procedures, management system, etc. of the club or association, without further showing of compliance. In addition to said Article 14, this NPA offers two other possibilities to model aircraft pilots not intending to join a model club:

— operations in specific zones designated by MSs, as described in Article 12(1)(d) of Regulation (EU) 201X/XXX, where MSs can alleviate the requirements of the rules proposed in this NPA; and

— operations in Subcategory A3 of the open category.


...

Citeaza

According to Article 15 of Regulation 201X/XXX, all model aircraft currently in use will be able to be operated also after the entry into force of this Regulation, still using one of the three options explained above (be member of a model club, operate in dedicated areas, or follow the operational limitations for Subcategory A3), without the need of any modification to the aircraft.

... cu picioarele pe pamant ...
0

#289 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 May 2017 - 11:28 PM

Mai simplu nu se putea... alta intrebare ?

http://tb.ziareromania.ro/VIDEO--Cum-suna-piesa--Alta-intrebare--dedicata-ministrului-Justitiei-si-protestelor--compusa-de-un-muzician-bistritean/34c7b415cae3050184/240/0/1/70/VIDEO--Cum-suna-piesa--Alta-intrebare--dedicata-ministrului-Justitiei-si-protestelor--compusa-de-un-muzician-bistritean.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: EASA-May2017.jpg

... cu picioarele pe pamant ...
0

#290 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 13 May 2017 - 06:31 AM

Sa nu uitati ca documentul este o propunere, nu legislatie. Intro varianta finala asteptata nu inainte 2018 intre si negocierile cu asociatia europeana de aeromodelism din care din pacate ARA sau FRMD nu fac parte, ca nu au considerat necesar sa se alatura. Asa ca nu prea avem ce discuta daca nu dorim sa participam la negocieri.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 13 May 2017 - 06:32 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#291 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 May 2017 - 09:05 AM

Nu uitam, era un dus pentru cei care viseaza ca ne salveaza ...ue.

Sa nu ne facem totusi ca nu vedem ca aceste prevederi nu se aplica terenurilor cu spatiu segregat ! ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#292 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 May 2017 - 09:13 AM

Solutia cea mai facila paradoxal ramane tot coagularea pe plan local, pentru creerea unui modelodrom, oricat de modest.
De abia dupa aia poate sa vina si asocierea nationala a acestor structuri. Va fi mult ma simplu decat sa incerce de la un centru sa se obtina peste 100 de spatii segregate. Si nu va mai putea acuza nimeni centrul ca nu a facut si nu a dres, va vedea fiecare cum e lupta cu birocratia.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 May 2017 - 09:14 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#293 Useril este offline   monaco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 27-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 May 2017 - 04:10 PM

Vezi postarearenatoa, la 13 May 2017 - 09:05 AM, a spus:

...un dus ....
Sa nu ne facem totusi ca nu vedem ca aceste prevederi nu se aplica terenurilor cu spatiu segregat ! ;)


eu am pe langa altele, trei zburatoare cu care ies (in ordinea achizitiei):
- easystar II - aprox. 900gr
- f5j - aprox. 700-800gr
- mavic pro - aprox. 736gr

pun trei imagini cu locatii. imi poti spune:
- daca si in ce conditii pot zbura azi in acele locuri cu oricare dintre aparatele de mai sus, dupa legislatia in vigoare?
- dupa propunerea EASA voi putea sa zbor pe acolo, cu aceleasi zburatoare si in ce conditii ?

in legatura cu segregarea... - poate SI cu segregarea = nu inteleg, vorbim despre toti sau despre un grup care vrea asociere intr-un club sau cum s-ar numi el ?
in ultimele 2 poze se vede un loc segregat - iarna si in restul anului :( - multumesc!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: loc1.jpg
  • Imagine atasata: loc2.jpg
  • Imagine atasata: loc3.jpg
  • Imagine atasata: sg iarna.jpg
  • Imagine atasata: sg restul anului.jpg

0

#294 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 May 2017 - 06:40 PM

Se pare ca tabelul necesita traducere... :)

A1 C0 = Liber absolut, categoria musca, inclusiv zbor peste oameni :)
< 250g SI fara camera sau cu camera < 5M, SI sub 50m inaltime. Adica bazaitoarele cu camera de 2-5M care se vand in supermarketuri.
Daaar... pentru ca aici intra si DIY, nu va lasati pacaliti de aparenetele limitari ale clasei, ingenioztatea builderilor e deja in priza de cateva luni, exista thread special de drone potente sub 250g, si chiar o clona de mavic la sub 250g !

A1 si A2 se refera numai la scule cumparate, deci teoretic de interes mai mic...
A1 C1 = scule cumparate, producatorul va afisa pe cutie ca zburatoarea este conforma clasei, adica in principal sub 900g, plus alte cerinte constructive (muchii taioase), deci nu se poate zbura in aceasta clasa cu DIY
< 120m, varsta pilot > 14 ani, curs online si test, inregistrare pilot, nu model !
Optional, daca zona o impune, identificare electronica si geofencing

A2 C2 = la fel ca A1 C1, dar 900g-4kg, si alte restrictii pilot:
la 20-50m de oameni
> 16 ani sau supravegheat, curs si test in centru autorizat, inregistrare ambele, atat pilot cat SI model !
identificare electronica si geofencing indiferent de zona !

A3 - asta va fi clasa noastra cea mai draga, pentru simplu fapt ca permite DIY, si limita de greutate este sub 25kg
zbor in locatii fara bipezi care nu au treaba cu modelismul,
C3 pare ca nu impune mediu extraurban, dar impune sistem de gestionare a pierderii legaturii (return home) si limitator de inaltime
C4 este afara din orase si departe de aeroporturi, fara limitarile de mai sus
in rest ambele subclase A3 tot 120m, tot trainig online, dar fara test !, varsta tot mai mare ca 16 ani, sau cu supervizor
si incepe partea trista... inregistrare ambele, atat pilot cat SI model !
Optional, daca zona o impune, identificare electronica si geofencing
... cu picioarele pe pamant ...
0

#295 Useril este offline   monaco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 27-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 May 2017 - 07:07 PM

Vezi postarearenatoa, la 13 May 2017 - 06:40 PM, a spus:

Se pare ca tabelul necesita traducere... :) ...
A1 si A2 se refera numai la scule cumparate, deci teoretic de interes mai mic...


- ai dreptate ..., necesita traducere :)
- oare ce-i mai multi nu sunt deja cei care cumpara (interes mic ....?) ? (respect pentru cei ce mai si fac )
- bun, mai am inca un F15, F35 si un F-22 toate homemade greutatile aprox. 800-900gr - astea nu tot acolo intra? - deci nu se refera "doar" la scule cumparate - de fapt nu scrie acolo nimic despre cumparate sau facute acasa.

Aceasta postare a fost editata de monaco: 13 May 2017 - 07:10 PM

0

#296 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 May 2017 - 07:24 PM

Ba scrie, daca nu vezi in coloana "UAS Class" casutza cu "Privately built", nu ai ce cauta in clasa aia cu o zburatoare construita, chiar ARF.

Atentie, cumparat inseamna Mavicu tau, adica o scula la care nu mai faci montare/asamblare, care sa presupuna modari care sa ii schimbe caracteristicile de zbor !
Numai in acest context producatorul poate sa garanteze caracteristicile din coloana "Main technical requirements", fara de care nu obtine marcajul CE, fara de care nu ajunge pe raft ;)
Orice modificare a unei zburataore din aceste clase care sa violeze cerintele din coloana respectiva, duce la ilegalitatea utilizarii dronei respective.
Ceva de genul cum ar fi sa imi pun la masina pe roti pinteni ascutiti laterali, ca in Mad Max :D cu care sa tai cauciucurile la cine ma supara...

Pana la urma cred ca vom zbura cam toti in A3, si in A1 C0 numai microdronarii.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#297 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 May 2017 - 07:38 PM

Domnii de la ARA vad ca nu au nici o reactie la aparitia acestui document...

Cred ca modul cum se face catalogarea jucariilor inlatura orice dubiu ca s-ar mai putea merge pe atacarea ideii ca aeromodel nu e aeronava.
Da, s-a clarificat asta, si ni s-a pus in fata meniul: uite care sunt conditiile de utilizare a unei jucarii zburatoare in afara unui teren cu spatiu aerian segregat, in speta al unui aeroclub
Toate aceste restrictii nu afecteaza cu nimic pe cei pentru care zburatul a insemnat intotdeauna incarcarea modelelor in masina, si un drum pana la aeroclub.
Ma indoiesc ca aeromodelistii din tarile civilizate cand ies la gratar, au in masina pentru orice eventualitate si un model, sa faca una mica pana se face jarul... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#298 Useril este offline   monaco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 27-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 May 2017 - 09:14 PM

Vezi postarearenatoa, la 13 May 2017 - 07:24 PM, a spus:

Ba scrie, daca nu vezi in coloana "UAS Class" casutza cu "Privately built"...


- ma refeream la cele date de mine ca si exemplu (la ambele postari), ce se inscriu la A1-C1
- si tot nu mi-ai raspuns la postul ala cu poze - daca vrei si poti... :)
0

#299 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 May 2017 - 09:43 PM

Ce sa raspund, asa cum zicea wabo asta e o propunere, si banuiesc ca nu va acoperi modelele existente, ca si la statii, ce exista deja ar trebui sa fie permisa utilizarea.
Pentru ca nu te pot pune in aceeasi oala cu cei care vor cumpara modele conforme EASA, care vin insotite de brosura in cutie, poti lejer sa te faci ca nu ai stiut.

Chiar si atunci doar mavicul il vei putea incadra la A1-C1, celelelte doua sunt construite, nu au cum sa intre acolo.

Asa ar trebui... e doar o interpretare personala...
Daca insa vor fi catolici, va trebui sa ne inmatriculam cu tot ce avem, nici eu cu 4-500g nu mai scap... decat daca le zbor doar pe terenul aeroclubului.

In peisajele alea in care zbori acum... daca nu vrei sa te inmatriculezi, cum nu voi face nici eu... haiducie, ce altceva? la fel cum unii folosesc radarul la masina, sau cum se urca la volan cu un pahar de bere la bord... sperand ca merge si asa...

E o diferenta insa totusi... ca tu esti ilegal si acum, la +500g, asa ca nu vad de ce ti-ai face griji ce va fi dupa EASA ? :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#300 Useril este offline   monaco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 27-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 May 2017 - 09:49 PM

- :) ok, multumesc!
0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »

20 useri citesc topicul
0 membri, 20 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro