Andrix_y, la 13 March 2017 - 05:10 PM, a spus:
Observ ca apar din nou discutii pe tema definitiei aeromodelului. Acest lucru a fost discutat de foarte multe ori cu aeromodelistii si agreat cu ei.
"aeromodel - aparat de zbor, motorizat sau nemotorizat, având masa maximă la decolare de cel mult 25 kg și care întrunește următoarele condiții cumulative:
i. este utilizat doar în scopuri sportive sau recreative;
ii. nu transportă persoane;
iii. nu execută zbor autonom.
aeromodel autonom - aeromodel care execută toate fazele zborului în mod programat, fără a fi nevoie de intervenția pilotului.
"
Limitarea de 25 Kg vine de la FAI daca mai intreaba cineva. Autoritatile au dorit sa il aduca la 20 Kg si sa agreat in final la 25 KG.
Va intreb prin definitia care o vedeti mai sus vi se pare cumva ca se exclud multirotoarele? Cu siguranta nu.
In data de 24.02.2017 sa trimits un mail catre senat in care am cerut excluderea aeromodelismului de sub incidenta codului aerian (in care le-am dat si definitia de mai sus). Acel e-mail a fost transmis si membrilor ca dovada.
In cazul asta, poate revizuiesti si comunicatul ala menit sa invrajbesca aeromodelistii intre ei de pe siteul ARA prin care spui, ca in perioada imediat următoare, conducerea ARA se vede nevoită să consulte membrii cu privire la păstrarea sau nu în Asociaţie a categoriei de multirotoare mai mari decăt clasa F3U.
In privinta senatului, poate nu ar fi o idee rea sa propui chair intreg RCAR-RPAS ca baza a unui viitor proiect de lege. Pana la urma este una dintre cele mai competente si temeinice reglementari prouse de AACR vreodata in domeniu. Doar un "ghinion" legat de rotatia neincetata a ministrilor de la transporturi a facut ca aceasta reglementare sa nu ajunga atunci ordin de ministru. Cred ca AACR, respectiv MT, chiar merita sa le promovati acesta propunere ca proiect de lege, in fata domnului senator Alexandrescu, mai ales cata vreme domnia sa a afirmat, ca doreste o reglementare a acestui domeniu, distincta de regelementarile codului aerian.