MUGUREL., la 02 February 2017 - 09:48 PM, a spus:
Cu ce sa ajut? Discutia in Germania este destul de complex si foarte aprins.
Incerc totusi sa redau ce stiu eu.
Dupa ce in inca in decembrie 2016 a fost gasit un compromis care cred ca undeva am deschris, in Januarie 2017 Ministerul a iesit cu flyerul conoscut pe "piata".
Doar ca nici flyerul respectiv mai este actual pentru Veto indrodus de ministerul de aparare.
Apoi a aparut documentul alela foarte lung care a venit ca o bomba si dupa care in afara de aermodelodroame existente care au deja un permis de aeromodele peste 5k si peste 100m, practic in restul tari este interzis peste 2kg si peste 100m. Procedura pentru a primi acest permis, este forte greu si uneori impozibil. Dureaza ani de zile oricum.
Documentul va fi discutat in Bundesrat (plenum de Landuri unde representanti de Landuri discuta) si dupa acea eventual trimis la vot in Parlament. Cel putin asa am inteles.
Trebuie stiut ca probabil 2/3 din toti aeromodelisti nu au access la un teren cu permisiune aia mentionata mai sus, nu sint organizati in cluburi cu terenuri sau pur si simplu nu sint informati deloc.
Chestiunea foarte delicata la aceste discutii este ca argumentele de siguranta in aviatie nu sint valabile, neexistand practic de 100 de ani accidente cu aeromodelisti cu aviatie. Pana acum nu a fost problema. Din cauza asta exista dubii daca nu cumva totusi interese commerciale stau in spate.
Pe linga si la aviatie mare, privata se vede pe orizont ca limita de jos care a fost cindva coborit la 300m va fi probabil ridicat din nou la 600. Deci discutia este pentru cine sa fie eliberat spatiu intre 100 si 600 metri? Zvonuri bine fondate prin trimiteri catre asociatiile commerciale de Drone care fac din greu lobby in politica stau in spatele acestor masuri pentru ca tot ce citesti din partea lor este pro interdictie aeromodelism si pro masuri propuse recent de ministere.
Mai departe se vorbeste despre Germania devenind prima tara mostra pentru EASA sa propune si restul tariilor UE altceas masuri. Din cauza asta a fost si fondat EMFU ca sa fie o voce unica cu care poti negotia cu EASA pe plan UE.
In rest se lucreaza din plin in discutii cu politicieni, aeromodelisti trimit sute si mii de mailuri direct la parlamentari si reprezentanti lor in politica. Din pacate reactiile de la ei sint cam sablonate dupa intentiile de ministere asa cum nici nu au priceput ca croiesc sicriu pentru aeromodelism asa cum l cunostem.
Paradox pentru mine este ca in loc ca situatia acollo in D sa devine una cit mai liber ca si pana acum, pare se devine una similar cu Romania unde multe din cele care au aparut in discutii acollo doar in ultimile luni si saptamani, aici in Romania se pare ca sa fie manifestat deja. Ma refer la marcaje si inmatriculare de aeromodele de exemplu.