Discutii libere Sa nu uitam sa ne respectam reciproc
#481
Postat 17 December 2016 - 03:00 PM
"According to the FAA and to the AMA (the other Community Based Organization) People are allowed to fly at night and over the 400ft limit if they belong to a Community Based Organization.
...
"Community Based Organization Defined. A community based organization, public or private nonprofit (including a church or religious entity) that is representative of a community or a significant segment of a community, and is engaged in meeting human, educational, environmental, or public safety community needs."
Si s-a ajuns la...
http://www.dontflystupid.org
#482
Postat 17 December 2016 - 06:13 PM
.3.3. certificatul de identificare emis de AACR are alocată o marcă de identificare pentru proprietarul aeromodelelor, urmând ca aceasta să fie aplicată pe toate aeromodelele aflate în proprietatea acestuia;
Deci obtinem un ID pe care il punem pe fiecare model. E ok asa!
Incepand cu anul viitor o sa ma fac si eu membru ARA. Felicitari ptr demersurile facute!
#483
Postat 17 December 2016 - 06:13 PM
.3.3. certificatul de identificare emis de AACR are alocată o marcă de identificare pentru proprietarul aeromodelelor, urmând ca aceasta să fie aplicată pe toate aeromodelele aflate în proprietatea acestuia;
Deci obtinem un ID pe care il punem pe fiecare model. E ok asa!
Incepand cu anul viitor o sa ma fac si eu membru ARA. Felicitari ptr demersurile facute!
#485
Postat 17 December 2016 - 06:53 PM
Nu as avea nimic impotriva sa platesc... dar sa obtin ceva din asta ! Asa cum am mai povestit, in alte parti membership = asigurare !
Ce serviciu mi se presteaza ca sa dau banii astia ?
#486
Postat 17 December 2016 - 07:05 PM
Asigurarea era parca ptr + 20 kg.
Nu mai retin cum ramane cu segregarea spatiului in functie de greutate.
#487
Postat 17 December 2016 - 07:09 PM
Am avut situatii cand m-am gandit "oare cui o cadea in cap..."
#488
Postat 17 December 2016 - 07:22 PM
cosmin77, la 17 December 2016 - 07:05 PM, a spus:
Asigurarea era parca ptr + 20 kg.
Nu mai retin cum ramane cu segregarea spatiului in functie de greutate.
Buna,
Asigurarea este obligatorie conform legislatiei peste 20kg.
Daca avem identificare pe aeromodel putem zbura si fara zone segregate.
In zona G cu anuntul la MAPN
In zona CTR va trebuii cu protocolo ca nu avem toate conditiile pentru CTR (Trnasponder, comunicatie radio bilaterala, etc...)
O zi buna,
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 17 December 2016 - 07:23 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#489
Postat 17 December 2016 - 08:12 PM
#490
Postat 17 December 2016 - 08:35 PM
RedDevil, la 17 December 2016 - 08:12 PM, a spus:
Buna Stefan,
YR-ARA00176 va fi folosit pe toate aeromodelel tale utilizate.
Aeromodelel pe care le folosesti vor trebui inrgesitrate pe pagina aeromodelism.ro ( dupa ce te autentifici "aeromodelel mele") daca nu mai folosesti una din ele indiferent care este motivul trebuie sa mentionez ca nu il mai utilizez.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#491
Postat 17 December 2016 - 08:40 PM
Andrix_y, la 17 December 2016 - 08:35 PM, a spus:
YR-ARA00176 va fi folosit pe toate aeromodelel tale utilizate.
Aeromodelel pe care le folosesti vor trebui inrgesitrate pe pagina aeromodelism.ro ( dupa ce te autentifici "aeromodelel mele") daca nu mai folosesti una din ele indiferent care este motivul trebuie sa mentionez ca nu il mai utilizez.
Identificativul trebuie scris si pe modele? pe micro drona de 50 grame care e minuscula cum s-ar face asta? Modelele FPV sunt sub aceasi ordonanta ca restul aeromodelelor?
P.S.: Andrei, Stefan e de familie
Aceasta postare a fost editata de RedDevil: 17 December 2016 - 08:44 PM
#492
Postat 17 December 2016 - 08:47 PM
Ptr - 500 grame nu iti trebuie identificare, deci nu pui nimic pe ele, chiar daca ai ID alocat.
Deci daca ai o marca(ID - cum ii zic eu orientativ) alocata conform protocolului, o poti pune pe oricate modele ai mai grele de 500 grame si sa nu depaseasca 150kg
Ai ID alocat poti zbura fara segregare.
#493
Postat 17 December 2016 - 08:52 PM
RedDevil, la 17 December 2016 - 08:40 PM, a spus:
P.S.: Andrei, Stefan e de familie
Normal, cum va arata, din ce va fi facut , etc...este in calrificare cu AACR-ul
Te rog citire text cu atentie "3.3. certificatul de identificare emis de AACR are alocată o marcă de identificare pentru proprietarul aeromodelelor, urmând ca aceasta să fie aplicată pe toate aeromodelele aflate în proprietatea acestuia;"
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 17 December 2016 - 08:53 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#494
Postat 17 December 2016 - 08:57 PM
RedDevil, la 17 December 2016 - 08:40 PM, a spus:
Gravura laser, ce atatea intrebari... :p
#495
Postat 17 December 2016 - 09:00 PM
renatoa, la 17 December 2016 - 08:57 PM, a spus:
Si daca se poate aurita :) Glumesc..:) o sa fie ceva simplu
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#496
Postat 17 December 2016 - 09:01 PM
33 zice ca se aplica pe toate, iar 3.5 zice ca e obligatorie identificarea doar la ce depaseste 500. ?
Deci eu inteleg ca sub 500 nu e obligatoriu obtinerea id si nici aplicare pe model chiar daca mai am unul de + 500
Oricum, e totusi bine ca se are in vedere persoana nu aeromodelul.
#497
Postat 17 December 2016 - 09:03 PM
cosmin77, la 17 December 2016 - 09:01 PM, a spus:
33 zice ca se aplica pe toate, iar 3.5 zice ca e obligatorie identificarea doar la ce depaseste 500. ?
Deci eu inteleg ca sub 500 nu e obligatoriu obtinerea id si nici aplicare pe model chiar daca mai am unul de + 500
Oricum, e totusi bine ca se are in vedere persoana nu aeromodelul.
Normal obligatori la toate care au peste 500g...am modificat sa fie mai clar
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 17 December 2016 - 09:06 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#498
Postat 17 December 2016 - 09:25 PM
#499
Postat 17 December 2016 - 09:31 PM
#500
Postat 17 December 2016 - 09:32 PM
RedDevil, la 17 December 2016 - 09:25 PM, a spus:
Te refri la identificare sau la conditiile de zbor?
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#501
Postat 17 December 2016 - 09:44 PM
Andrix_y, la 17 December 2016 - 09:32 PM, a spus:
Cu identificarea e clara, orice peste 500 grame se identifica, conditiile de zbor sunt neclare. cu drona de racing nu zbor prea departe de mine, dar daca as avea o aripa FPV si as zbura sa zic la 500 metrii de mine sau 1km si o altitudine de 500 metrii sa zic? Evident zborul il fac in loc departe de cladiri si aglomeratie umana dar am sanse sa duc aripa pe traiectoria unui elicopter SMURD sau alta aeronava civila, un ULM, cum putem evita asemenea dezastre?
#502
Postat 17 December 2016 - 09:53 PM
Si cu greutatea.
Daca ai un pic peste 500g, se rezolva usor, la control te prezinti cu o baterie de 500mAh 2s :D
Altitudinea ma tem ca e batuta in cuie peste tot, nu pupam peste 150m... :unsure:
Grija "celorlalti" este sa zboare peste 150m daca vor sa fie safe... nu de grija noastra, dar sub 150m pot fi si altele decat aeromodele ;)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 December 2016 - 09:55 PM
#503
Postat 17 December 2016 - 09:58 PM
RedDevil, la 17 December 2016 - 09:44 PM, a spus:
Cu legislatia actuala in vigoare poti zbura:
1. In zona G cu anuntul la MAPN - recomand zborul pana la 150 m peste 150m zboara aeronavele civile cu zbor VFR (zbor vizual)
2. In zona CTR este nevoie de protocolo cu turnul de control (Romatsa) deoarece nu avem toate conditiile pentru CTR (Trnasponder, comunicatie radio bilaterala, etc...)
3. Ca sa afli daca te afli in CTR sau in zona G ARA pune la dispozitia aeromodelsitilor o harta cu acest zone care sunt la zi (ex. https://aeromodelism...amendament-1116). https://aeromodelism.ro/locatii/
4. Recomand verificare notam-uri active in zona in care zbori pe adresa http://www.aisro.ro/ (Meniul Notam). ARA lucreaza sa includa si notamurile pe pagina https://aeromodelism.ro/locatii/ din pacate lucrurile sunt complexe de a prelua datele...
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#504
Postat 18 December 2016 - 01:15 AM
Andrix_y, la 17 December 2016 - 09:58 PM, a spus:
1. In zona G cu anuntul la MAPN - recomand zborul pana la 150 m peste 150m zboara aeronavele civile cu zbor VFR (zbor vizual)
...............
Zborul sub 150m inca contravine prevederilor, HG912/2010, art.12, alin.(2) "În afara zonelor dens populate, aeronavelor civile le sunt interzise zborurile la o înălţime mai mică de 150 metri faţă de sol, cu excepţia aeronavelor care execută proceduri de aterizare/decolare pe/de pe aerodromuri certificate sau terenuri/suprafeţe de apă stabilite potrivit prevederilor art. 8 alin. (3), aeronavelor care execută zboruri de acrobaţie sau operaţiuni de lucru aerian în folosul agriculturii, silviculturii, sănătăţii publice şi protecţiei mediului, în condiţiile autorizării de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română, precum şi aeronavelor care execută zboruri aferente operaţiunilor aeriene prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. d)."
#505
Postat 18 December 2016 - 07:44 AM
xorg, la 18 December 2016 - 01:15 AM, a spus:
Noi aterizam si decolam de fiecare data :)
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#506
Postat 18 December 2016 - 08:10 AM
#507
Postat 18 December 2016 - 10:48 AM
Andrix_y, la 18 December 2016 - 07:44 AM, a spus:
Acrobatia este o scuza la fel de buna pentru zborul sub 150m. Aterizarea/decolare sunt la randul lor permise doar pe terenuri certificate sau stabilite potrivit prevederilor art. 8 alin. (3). De remarcat insa ca prin lege se impune zburul peste 150m, sub 150m fiind permis doar in situatiile speciale enumerate prin art.12 alin(2) al HG912/2010. Cele de mai sus sunt simpla paranteza asupra profundei aberatii prin care autoritatile incearca reglementarea unor aeromodele si jucarii in regimul aeronavelor civile.
#508
Postat 18 December 2016 - 10:51 AM
Ce regim au, tot aeronave civile ?
De evoluat... cam sub 150m, dar tehnic ar putea si peste... :unsure:
#509
Postat 18 December 2016 - 11:12 AM
xorg, la 18 December 2016 - 10:48 AM, a spus:
De acord, stim foarte bine ca acest HG este unul vechi si nu se poate aplica la aeromodeleor din punct de vedere tehnic...si autoritatile stiu acest lucru...trebuie sa iasa noul hg de 3 ani dar...lucrurile merg greu in tara.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#510
Postat 19 December 2016 - 06:52 AM
Felicitari Andras si colegilor implicati!
In sfarsit vesti bune, acum nu mai trebuie decat sa asteptam clarificarile finale si vreme buna de zbor! :)
Aceasta postare a fost editata de Garett: 19 December 2016 - 06:52 AM