Discutii libere Sa nu uitam sa ne respectam reciproc
#451
Postat 29 November 2016 - 01:21 PM
#454
Postat 29 November 2016 - 06:31 PM
xorg, la 29 November 2016 - 04:11 PM, a spus:
Ah... Aeronave de stat... cum de nu mi-a dat prin cap... ce naiba, doar era clar ca aeromodel = aeronava :D
#455
Postat 30 November 2016 - 10:55 AM
renatoa, la 29 November 2016 - 06:31 PM, a spus:
Aeromodelul face zboruri cu scop recreativ-educativ sau sportiv, cata vreme are un scop lucrativ, nu poate fi asimilat aeromodelismului. Asa este acceptat inclusiv in definitiile propuse de ARA, asta prevede ICAO, tot asta prevedeau inclusiv propunerile de reglementare ale AACR, RACAR-RPAS si etc.. Ce-ti pare atat de neclar?
#456
Postat 30 November 2016 - 11:16 AM
Degeaba toata lumea propune separarea aeronava-aeromodel, nu vezi cei care au puterea de reglementare trag invers ?
#457
Postat 30 November 2016 - 01:11 PM
Bugetarii au legile lor (se numesc speciale). Pot sa-ti dau exemple, dar asta nu ii ajuta pe ei. Durerea lor este ca din cauza ca se restringe sectorul de stat, sfera de aplicare se restringe si ea. Aceasta a fost contributia socialismului la dreptul contemporan. Evolutia continua (de la dreptul roman, coroborat cu dreptul Napolean...), pentru ca realitatea e implacabila. Trebuie sa lucrezi la stat ca sa intelegi.
Categorisirea aeromodelelor in functie de utilizare (sau buna intentie a pilotului RC) este daca nu contributia (inventia) cel putin dorinta ARA. Trebuie sa recunosti ca cei cu umile abilitati intelectuale, dorim, visam... E ceva normal, (imparteala dupa utilizare) se intilneste si la circulatia publica, si la pescuit, si la armament... Daca esti mai mititel asa de felul tau, sau ai scula mai mica (modelul), sau esti minat numai de bune intentii (scopuri recreative), atunci vrei legea ta. Trebuie s-o afirmi si s-o sustii daca nu ai de lucru (deocamdata nu ai dreptate ca nu scrie la lege, dar oricum aia nu se pune, e numai pentru fraieri). Unii nu pricep, alti sunt prea amabili (oficiali) sa-ti spuna ca vorbesti prostii. Lasa-i sa mearga pe drumul lor. Cine stie, careva tot trebuie sa fie primul. Recunoaste, n-ar fi bine sa fim noi primul stat care sa lasam RC-ul la liber ? peste oameni, peste proprietati... canci asigurare, ciuciu inmatriculare ? IDM (inainte si d'amoaca). De ce sa n-avem noi o asociatie care militeaza pentru asa ceva?
Ce, aia care militeza pentru drepturile delfinilor (sau libera circulatie a ursilor pe sub autostrada) sunt mai breji? sau mai organizati, poate.
Noi sa fim sanatosi, privim, unii pricepem, si apoi mergem la zbor (cui ii place asta).
#458
Postat 01 December 2016 - 09:21 AM
Tarabe cu jucarii, ce-mi vad ochii pe una dintre ele? Vreo zece aeronave!
O fi platit taxele de acreditare pentru "comercializarea de material aeronautic"? :D
Cat era, 2500e/an? :p
Chiar sunt curios ce caft isi lua vreo "personulitate" de la aacr daca ii lua pe aia la intrebari despre inmatricularea "aeronavelor"! :D
Aceasta postare a fost editata de Garett: 01 December 2016 - 09:24 AM
#459
Postat 01 December 2016 - 10:55 PM
Garett, la 01 December 2016 - 09:21 AM, a spus:
Tarabe cu jucarii, ce-mi vad ochii pe una dintre ele? Vreo zece aeronave!
O fi platit taxele de acreditare pentru "comercializarea de material aeronautic"? :D
Cat era, 2500e/an? :p
Chiar sunt curios ce caft isi lua vreo "personulitate" de la aacr daca ii lua pe aia la intrebari despre inmatricularea "aeronavelor"! :D
Le expusesera acolo probabil in speranta ca le va cumpara MAPN-ul: http://www.activenew...OMANESTI-132536
#461
Postat 02 December 2016 - 06:52 PM
xorg, la 01 December 2016 - 10:55 PM, a spus:
Multe chestii isi inchipuie presa pafaristica ca se pot face in tara... ARCA a dat idei multora... cum sa iei o spuma de 80$ de la HK si sa o vinzi cu 2800 drept UAV
http://uavrobotics.e...rodus/zephirus/
#462
Postat 02 December 2016 - 10:24 PM
lrbc, la 02 December 2016 - 05:56 PM, a spus:
Aeronave de stat sunt doar cele folosite de institutii din aprare, ordine publica, siguranta nationala si servicii vamale. Pe noul cod sunt considerate aeronave de stat si cele folosite in managementul situatiilor de urgenta. Ar fi fost interesant insa sa vedem aeromodelele aflate in prop statului, spre exemplu cele de la Palatul Copiilor, ca fiind considerate aeronave de stat.
#463
Postat 02 December 2016 - 10:29 PM
renatoa, la 02 December 2016 - 06:52 PM, a spus:
http://uavrobotics.e...rodus/zephirus/
ARCA? Nu stiu ce vrei sa spui, dar imi pare a fi mai mult reclama pe forum.
#465
Postat 07 December 2016 - 07:46 PM
#467
Postat 07 December 2016 - 07:57 PM
#468
Postat 09 December 2016 - 02:24 PM
MUGUREL., la 07 December 2016 - 07:18 PM, a spus:
http://www.rhcforum....post__p__869316
"http://mt.gov.ro/web...-omt06102016dta
Daca acesta va intra in vigoare conf dicutiilor avute cu AACR (inclusiv la adunarea generala) ARA va putea identifica aeromodele prin acordul AACR."
Deci a intrat in vigore asteptam un feedback de la AACR in acest sens dar se pare ca replicarea la autoritati este mai inceata.
Este planificat ca in data de 13.12.2016 sa fiu la AACR ca sa demaram procedura ca ARA sa identifice aeromodele.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#470
Postat 09 December 2016 - 02:49 PM
cosmin77, la 09 December 2016 - 02:41 PM, a spus:
Pana in prezent ce stim va fi 0 Euro. Vom vede in data de 13.12.2016 dupa intalinrea cu AACR-ul.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#471
Postat 09 December 2016 - 02:59 PM
#472
Postat 09 December 2016 - 03:01 PM
renatoa, la 09 December 2016 - 02:59 PM, a spus:
Din pacate nu se vrea....am discutat asat de mai multe ori cu ei inclusiv la adunarea generala.....
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#473
Postat 13 December 2016 - 11:30 AM
A-si dori sa reincep aeromodelismul si sunt cam confuz cu atata legi.
Ma poate lamuri cineva unde, cand, cum, cu ce pot zbura. Am modele sub 1kg dar peste 500g. (pana acum asa stiam ca pina in 1kg am voie dace este fara camera)
Multumesc !
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#475
Postat 14 December 2016 - 06:50 PM
cosmin77, la 14 December 2016 - 03:10 PM, a spus:
In decursul zilei de maine veti primi un raspuns.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#476
Postat 15 December 2016 - 06:03 PM
Andrix_y, la 14 December 2016 - 06:50 PM, a spus:
Mai asteptam o confirmare de la AACR.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#478
Postat 17 December 2016 - 01:26 PM
In link-ul https://aeromodelism...a-aeromodelelor veți putea găsi detali despre identificarea aeromodelelor.
Cu Stimă,
Echipa ARA
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#479
Postat 17 December 2016 - 01:38 PM
#480
Postat 17 December 2016 - 02:01 PM
renatoa, la 17 December 2016 - 01:38 PM, a spus:
Buna Renato,
Te rog citeste textul cu atentie
"Instituțiile guvernamentale cu atribuții în domeniul aviației civile agreează propunerea ca identificarea aeromodelelor să se facă de către entitățile de profil agreate de AACR în baza unei proceduri. În acest scop, AACR va înainta o propunere de modificare a ordinului OMT 1338/2016, astfel încât, începând cu sezonul aeromodelistic 2017 identificarea de aeromodele să se facă de către entitățile de profil agreate de AACR"
Orice entitate de profil care este agreat de AACR va putea optine certificari pentru membri sai. ARA nu poate cere certificari in numele altor entitati de profil.
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 17 December 2016 - 02:34 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro