Discutii libere Sa nu uitam sa ne respectam reciproc
#361
Postat 12 October 2016 - 12:58 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#362
Postat 12 October 2016 - 03:29 PM
Daca va pasa de aeromodelsim e nevoie de implicare asa ca asteptam propunerile vostre la adresa info@aeromodelism.ro
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 12 October 2016 - 03:31 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#363
Postat 12 October 2016 - 03:43 PM
"...AECS (Aero Club Elveția), BMFA (British model de asociere Flying, ÖAeC (Austrian Aero Club)..."
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 October 2016 - 03:43 PM
#364
Postat 12 October 2016 - 03:47 PM
renatoa, la 12 October 2016 - 03:43 PM, a spus:
"...AECS (Aero Club Elveția), BMFA (British model de asociere Flying, ÖAeC (Austrian Aero Club)..."
Multumesc google translate-ul
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#366
Postat 17 October 2016 - 10:26 AM
#367
Postat 25 October 2016 - 12:24 PM
Andrix_y, la 12 October 2016 - 03:29 PM, a spus:
Daca va pasa de aeromodelsim e nevoie de implicare asa ca asteptam propunerile vostre la adresa info@aeromodelism.ro
Din comunicatul ARA nu a rezultat daca la Friedrichshafen participa si cineva de la EASA, poate primim clarificari... :unsure:
Vad ca la EASA nu este trecuta intalnirea in lista de evenimente...
https://www.easa.eur...upcoming-events
#368
Postat 25 October 2016 - 04:32 PM
Iar cu cererile la EASA... chiar nu realizati ca in momentul cand ati solicitat altitudine nelimitata, am devenit brusc un grup dubios ?!...
Multumim ARA, pentru stampila pus pe aeromodelismul romanesc.
O sa avem ce am votat...
#369
Postat 26 October 2016 - 12:46 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#370
Postat 26 October 2016 - 01:24 PM
Cluburi locale, fiecare cu specificul lui ;)
#371
Postat 26 October 2016 - 01:40 PM
FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
#372
Postat 26 October 2016 - 02:00 PM
Ar fi interesant daca ARA ar fi club afiliat la FRMD. FRMD nu accepta afilieri individuale. Dar cei interesati cunosc aceste lucruri si probabil multe altele ...
Doream acum cativa ani sa devin afiliat la FRMD sau la un club afiliat la FRMD, dar am constatat din discutiile cu cei de la FAI si de la FRMD, oricum nu era nici o sansa sa apara o ramura legata de paramotoare RC http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif (din pacate am sters emailurile schimbate atunci cu FRMD ).
Singura oferta a fost sa devin membru al A.T.Brasov, dar nu am vazut utilitatea, asa cum nu o vad nici acum, in afara doar de taxe sporite si drumuri inutile la Sanpetru.
Asa ca-i dam inainte cu haiducia ... in limite de siguranta si a bunului simt. Eu zbor pe orice teren viran din Brasov, sau accesibil cu mijloacele de transport in comun.
Pina acum n-am deranjat pe nimeni. Ar ramane optiunea sa fac parte dintr-un club si sa obtin si o licenta FAI ...
... din gandurile mele ...
Aceasta postare a fost editata de popad: 26 October 2016 - 02:02 PM
#373
Postat 26 October 2016 - 02:05 PM
Misu199774, la 26 October 2016 - 01:40 PM, a spus:
Ca sa fim originali ?
Pentru ca nici BMFA nici DMFV nu au considerat in cei vreo 'jde ani de cand exista, ca e cazul sa aiba "filiale"...
Nici Aeroclubul Romaniei nu are filiale, nici frmd... ;) ci cluburi afiliate ;) Vezi si postarea popad mai sus
Popad, exista clasa FAI de paramotoare RC ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 October 2016 - 02:07 PM
#374
Postat 26 October 2016 - 02:11 PM
#375
Postat 26 October 2016 - 02:12 PM
FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
#376
Postat 26 October 2016 - 02:21 PM
popad, la 26 October 2016 - 02:11 PM, a spus:
N-ai ce face... popularitatea dicteaza...
Uite de asta pe ESPN au inceput sa se transmita curse de drone, desi nebunia n-are nici 2 ani, dar in rest de aeromodelism pauza, de cand exista transmisii sportive... poate doar vreo manifestare sponsorizata de un brand mare...
#377
Postat 26 October 2016 - 10:34 PM
Misu199774, la 26 October 2016 - 02:12 PM, a spus:
Cluburi afiliate la FRMd sunt multe in tara, cred ca acopera mai toate zonele.
S-a preferat haiducia de-a lungul timpului.
Probabil asa a decis fiecare, variante existau.
#378
Postat 26 October 2016 - 10:59 PM
Clubul elevilor din Tulcea nu mai are nimic din anul 2000 iar la Constanţa situaţia este cam aceeaşi de cam la fel de mult timp.
Acum o întrebare pentru cei care activează pe la cluburi: câţi sunteţi de acord să primiţi modelişti din alte zone pe care să nu-i puteţi controla?
#379
Postat 26 October 2016 - 11:29 PM
De putut se poate, asa cred. Asa cum cluburi din Brasov ar fi acceptat modelisti din Iasi.
Exemple sunt. Important este ca cei care intra intr-un club sa respecte si sa se respecte.
Cum ar controla ARA cu filiale ? Asta s-ar putea ? Intreb si eu.
Eu personal sunt pentru orice forma civilizata de modelism si asta nu se poate decat cu modelisti civilizati.
Cei care intrec masura sau prefera teribilismele cu siguranta nu vor fi bine vazuti, nici in ARA si nici in alte cluburi, afiliate sau nu la FRMd.
Numarul cluburilor afiliate este mare, cel putin asa arata situatia acum 1 luna.
La Constanta este Palatul copiilor si CS Marina Constanta parca, numai ca sunt pe navo.
Posibil sa se gaseasca oportuna infiintarea unei sectii de aero, dar cu siguranta nu pentru o singura persoana si mai ales daca nu participa la competitii.
Orice club plateste anual la FRMd pentru sectiile pentru care are modelisti inscrisi, sectii de juniori sau seniori.
Edy, te asteptam la noi ! :)
#380
Postat 26 October 2016 - 11:42 PM
Cine a vrut s-a putut interesa de existenta cluburilor din zona lui, asta daca a dorit.
La Tulcea e mai greu, dar oricand as primi in club un om ca tine sau ca baietii din Constanta. :)
Exista liste si la Registrul Sportiv din cadrul MTS si la FRMd.
Aceasta postare a fost editata de edy_lucian: 26 October 2016 - 11:44 PM
#381
Postat 27 October 2016 - 07:30 AM
edy_lucian, la 26 October 2016 - 11:42 PM, a spus:
La FRMD lista cluburilor ...???
#382
Postat 27 October 2016 - 08:11 AM
Care "national competent authority" ?
Care "model clubs" ?
"... In this way we are allowing the model clubs to operate as they do today giving maximum freedom..."
Iarasi cluburile... individul pare ca nu exista...
"So if you fly within the remit of a club recognized by your national authority, you do not need to comply with the European rule since we know that a model club already imposes rules providing a sufficient level of safety"
Deci fara club, nu ai autocontrol... Capisci ?
"Therefore I expect that not much will change for people flying under model clubs rules and no modification could be required to their aircraft. "
N-ai club, stai acasa...
#383
Postat 27 October 2016 - 09:19 AM
edy_lucian, la 26 October 2016 - 11:29 PM, a spus:
Posibil sa se gaseasca oportuna infiintarea unei sectii de aero, dar cu siguranta nu pentru o singura persoana si mai ales daca nu participa la competitii.
......
Unii dintre noi preferam sa zburam strict de placere , nu pentru competitie . Indiferent de nivelul pe care il am /voi avea nu sunt interesat sa particip la concursuri si nici timpul disponibil de a participa. Datorita acestui fapt trebuie sa-mi fie interzis sa zbor ? Sa platesc taxe la o FRmd care nu ma reprezinta, care nu face nimic pentru mine ? Doar imi ia banii si de zburat trebuie sa ma descurc in continuare cum pot. Aproape acelasi lucru la cluburi, doar ca pe langa faptul ca platesc taxe la FRmd , mai platesc si la club. Taxe ...pt ce ? Si poate in ultima instanta as plati toate aceste taxe daca as putea zbura linistit ori de cate ori am chef , bineinteles respectand regulile de siguranta si bun simt pe care orice aeromodelist responsabiul le respecta, indiferent ca zboara pe un teren amenajat sau pe un camp pustiu. Teribilisti si prosti vor exista cu sau fara legi, iar aceste legi nu-i vor opri sa faca tampenii, insa ne vor opri pe noi sa ne mai practicam hobby-ul. Cate cluburi din tara asta pot pune la dispozitia aeromodelistilor , terenuri decente de zbor, amenajate special si cu toate utilitatile necesare ? Cate isi permit sa tina aceste terenuri doar pentru acest hobby/sport ? Eu cred ca le numaram pe degetele de la o mana. Pentru o asemenea locatie , situata in vecinatatea orasului de domiciliu, da, as fi dispus sa platesc taxe, altfel mi se pare o nesimtire sa ai doar pretentii si sa nu oferi mai nimic, doar restrictii, zbor cand nu zboara 1:1, etc. Vorbim de Germania, Franta, Anglia, pai suntem la ani lumina departare de ei si asa vom ramane in toate domeniile.
Aceasta postare a fost editata de Radubv: 27 October 2016 - 09:23 AM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#384
Postat 27 October 2016 - 09:24 AM
Habar n-am daca exista sau nu "club" in Galati iar daca cel mai apropiat e la Bacau sau Tulcea e fix-pix, n-o sa fac 100-200km doar ca sa zbor jumatate de zi!
ARA trebuie sa militeze pentru zbor liber in conditii decente, cu bunul simt de rigoare, pentru eliminarea tampeniilor birocratice, nu sa devina FRMD 2.0, "cluburi", "terenuri autorizate" & shit!
In ritmul asta devine mai eficient sa ma duc la Vadeni si sa dau cateva sute/mii de euro pe un curs de zbor 1:1 pe ultrausoare!
Aceasta postare a fost editata de Garett: 27 October 2016 - 09:25 AM
#385
Postat 27 October 2016 - 09:30 AM
Licența se acordă pe secțiuni - aero, racheto, ... etc.
Pe Bogdan l-am luat în club pentru că trebuie să fii prost să scapi un om cu bun simț, dedicat și talentat atât la construit cât și la pilotat. Aşa că e susținut şi financiar în măsura posibilităților (cotizații, taxe de membru și deplasările le suportă clubul), dar câte cluburi din țară mai au posibilitatea asta ? Mereu se ajunge la problema finanțelor deși de doi ani există disponibilitatea de accesare a fondurilor europene special pentru sporturile tehnico-aplicative, dar trebuie să existe și persoana, sau echipa care să fie în stare să facă un program cu care să ia banii.
Chiar la primele discuții avute cu Andras i-am spus despre asta și despre faptul că ARA ar fi trebuit să meargă pe calea afilierii FRMd, sau să constituie un club afiliat, dar pentru asta este necesar să ai un om cu școală (metodist). Mai există varianta ca ARA să se afilieze direct FAI (soluția există), dar și pentru asta condiția este să ai cel puțin un metodist. În schimb s-a preferat o cale haotică, dar populistă - să aibă ce flutura ca realizare în fața neștiutorilor. Patronajul Casei Regale și obținerea acelui certificat ISO sunt complet inutile în realitate, fiind doar de oarece folos ca imagine-publicitate, în rest nu aduc niciun folos cauzei. La fel și implicarea în exercițiile ISU - este acceptată atâta vreme cât e gratuită și legea mai are scăpări în privința certificărilor. După stabilirea și apariția reglementărilor, ARA va fi dată, fain frumos, uitării.
Un alt aspect populist, cu spirit de turmă, a fost și este bătaia impotriva FRMd, fără să se țină cont că nu instituția are o vină, iar "răzvrătirea" chiar a membrilor FRMd (printre care mă număr) avea ca adresă impotența, nepăsarea și inerția celor din conducerea federației.
Dați-i 'nainte cu tupeu, pur românesc, pe aceeași cale că cu atât se rămâne.
P.S. Nu vă legați de cacofonie că e pusă special. :D
#386
Postat 27 October 2016 - 10:07 AM
Radubv, la 27 October 2016 - 09:19 AM, a spus:
Asa este, cei mai multi au preferat zone de zbor gata amenajate, in special piste de aerocluburi. Prin urmare, vrei nu vrei trebuie sa respecti zborul 1:1.
Cei care au reusit sa faca ceva, acei cativa numarati pe o mana, sa stii ca au facut-o prin efortul tuturor care zboara acolo. Si cred ca e valabil si in afara. Nu a venit nimeni plin de bani, a amenajat totul si i-a invitat pe toti modelistii din zona sa zboare organizat, nu are nimeni atatia bani.
La Brasov de ce s-a preferat locatia de la Sanpetru? De ce atunci cand s-a inceput "sectia competitionala sau necompetitionala" a Aeroclubului BV, nu ati cautat o zona unde sa luati teren in locatie, cu bani putini platiti anual si sa va amenajati din taxele care le platiti la club (care nu iti ofera nimic), ceea ce aveti nevoie pentru desfasurarea activitatilor modelistice?
Ideea pe care am vrut sa o scot in evidenta, este ca nici un club nu a putut face nimic fara implicarea directa, inclusiv financiara, a membrilor. Toata lumea viseaza sa plateasca o taxa modica anuala si sa-si desfasoare activitatile modelistice cu toate conditiile asigurate.
Daca vom sta pe margina si vom astepta sa rasara cluburi si sa ne invite sa zburam in conditii decente, cu utilitati, etc., cred ca ... nu se va intampla asta niciodata.
Trebuie sa punem umarul toti cei care activam intr-o locatie geografica, chiar daca e nevoie sa ne afiliem la un club, federatie, etc.
#387
Postat 27 October 2016 - 12:04 PM
renatoa, la 27 October 2016 - 08:11 AM, a spus:
Care "national competent authority" ?
Care "model clubs" ?
................
Aspectele astea au fost clarificate inca de pe vremurile in care se discuta despre RACAR-RPAS, autoritatea nationala competenta in reglementare si autorizare este AACR-ul. Daca atunci RACAR-RPAS ne parea nejustificat de stufoasa si inclacita, incercand sa citesc ineptul prototip al EASA imi dau seama ca se poate cu mult mai rau. In fapt este nu cred ca stiu ce vor sa spuna nici macar cei care l-au scris.
#389
Postat 30 October 2016 - 07:47 AM
rhc@born.ro
#390
Postat 31 October 2016 - 04:11 PM
Daca acesta va intra in vigoare conf dicutiilor avute cu AACR (inclusiv la adunarea generala) ARA va putea identifica aeromodele prin acordul AACR.
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 31 October 2016 - 04:17 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro