Modelism - RHC Forum: Discutii libere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 36 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii libere Sa nu uitam sa ne respectam reciproc

#301 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 26 September 2016 - 09:56 AM

Vezi postareaavy, la 26 September 2016 - 08:37 AM, a spus:

Salut. Ma refeream la faptul ca inainte de a participa la oricare dintre exercitiile comune,sistemele trebuiesc zburate,verificate.. ceea ce presupune niscai ilegalitate. Este adevadat ca Sistemul de identificare ARA certifica participarea legala la aceste actiuni comune cu dar nu se subantelege din acasta ca asigura si auorizarea zborurilor inafara acestor exercitii . Dar daca ar fi posibil,ar fi un castig in momentul de fata pentru toti aeromodelistii si un pas inainte pentru ARA.

In zonele in care au loc astfel de colaborari ale membrilor ARA cu structurile MI, sunt asigurate si zone de antrenament. Membri ARA se pot pregati in legalitate inaintea desfasurarii acestor exercitii, dar cel mai important ar fi ca acolo raman zone cu caracter permanent, dedicate perfectionarii echipamentelor si antrenarii pilotilor, zone in care se pot desfasura zboruri al caror caracter legal este garantat de structurile MI. Inca odata, daca cautati legalitatea perfecta, nu o sa puteti zbura nici macar un avion de hartie, caci si ala-i tot aeronava conform definitiei din codul aerian. Cata vreme sistemul de identificare al ARA cu certificare ISO, a fost acceptat in documentatia Ministerului de Interne, va fi foarte greu angajatului din strada al acestui minister sa puna la indoiala judeata superiorilor sai. In Bucuresti avem o astfel de zona, in care se pot face zboruri cu multicopter dar si cu aripa fixa, insa putini au fost cei care si-au aratat interesul de a zbura legal acolo, astfel ca cel mai probabil in viitor eforturile se vor concetra mai mult in provincie, acolo unde membri ARA manifesta interes pentru acest tip de colaborare.
0

#302 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 26 September 2016 - 09:59 AM

Saptamana asta au loc exercitii cu ISU Botosani, cei care doresc sa participe inca pot trimite un email.
0

#303 Useril este offline   avy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 246
  • Inregistrat: 22-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto Moto Aero

Postat 26 September 2016 - 10:36 AM

Vezi postareaxorg, la 26 September 2016 - 09:56 AM, a spus:

In zonele in care au loc astfel de colaborari ale membrilor ARA cu structurile MI, sunt asigurate si zone de antrenament. Membri ARA se pot pregati in legalitate inaintea desfasurarii acestor exercitii, dar cel mai important ar fi ca acolo raman zone cu caracter permanent, dedicate perfectionarii echipamentelor si antrenarii pilotilor, zone in care se pot desfasura zboruri al caror caracter legal este garantat de structurile MI. Inca odata, daca cautati legalitatea perfecta, nu o sa puteti zbura nici macar un avion de hartie, caci si ala-i tot aeronava conform definitiei din codul aerian. Cata vreme sistemul de identificare al ARA cu certificare ISO, a fost acceptat in documentatia Ministerului de Interne, va fi foarte greu angajatului din strada al acestui minister sa puna la indoiala judeata superiorilor sai. In Bucuresti avem o astfel de zona, in care se pot face zboruri cu multicopter dar si cu aripa fixa, insa putini au fost cei care si-au aratat interesul de a zbura legal acolo, astfel ca cel mai probabil in viitor eforturile se vor concetra mai mult in provincie, acolo unde membri ARA manifesta interes pentru acest tip de colaborare.




:good: :drinks:
0

#304 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 September 2016 - 10:37 AM

Unde este aceasta zona in Bucuresti ?
Ce presupune "inmatricularea ARA" ? Inscriu aeromodelul pe site ARA, capat un numar/cod, si il aplic pe model ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#305 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 26 September 2016 - 01:08 PM

Vezi postarearenatoa, la 26 September 2016 - 10:37 AM, a spus:

Unde este aceasta zona in Bucuresti ?
Ce presupune "inmatricularea ARA" ? Inscriu aeromodelul pe site ARA, capat un numar/cod, si il aplic pe model ?

Vezi pe pagina ARA sectiunea cu pricina, dupa logare.
0

#306 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 26 September 2016 - 01:39 PM

Vezi postareaxorg, la 26 September 2016 - 01:08 PM, a spus:

Vezi pe pagina ARA sectiunea cu pricina, dupa logare.

Iar pe pagina https://aeromodelism...are-aeromodelel se poate verifica cui ii aprtine aeromodelul (date cu caracter personal nu sunt publice) daca sti numarul de identificare (ex. unul din modelele mele ARA-897867).
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#307 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 27 September 2016 - 10:20 AM

Nu stiu daca a mai fost dar e instructiv! :D
http://www.go4it.ro/...video-15480506/
http://www.go4it.ro/...video-15497610/
0

#308 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 27 September 2016 - 01:50 PM

Vezi postareaGarett, la 27 September 2016 - 10:20 AM, a spus:


Mda, interesant, pacat ca noi aeromodelistii nu am avut nici o reprezentare acolo si ma refer la aeromodelismul clasic , nu la drone.
AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#309 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 27 September 2016 - 04:29 PM

Vezi postareaGarett, la 27 September 2016 - 10:20 AM, a spus:


Din pacate nu stiam si nu am auzit ca va avea loc acest eveniment clar ca am fi fost prezenti...
Va rugam daca mai auziti despre astfel de evenimnte sa ne anuntati ca nu le stim noi pe toate din pacte...
Sunt foarte dezamagit faptul ca nu se spune adevarul in legatura cu legislatia de exemplu suntem obligati sa zburam peste 150m conform HG/912,si multe altele, faptul ca sau legat de aeromodelisti ca au avut loc incidente cu aeronave cu pilot la bord ...avem doc oficial ca in perioada 2015 nu a avut loc nici un incident si vom cere oficial din 2014 pana in prezent din partea autoritatilor....vom luat atitudine la cele spuse de catre domnul Remus Dogaru. Sunt profund dezamagit de neprofesionalismul lor.
@Garett multumim pentru informare

Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 27 September 2016 - 04:31 PM

Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#310 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 September 2016 - 05:40 PM

Intreaba la Brasov cum un EZ* pe sanpetru a gaurit parbrizul unui ULM... e clar ca s-a musamalizat, la fel ca zborurile filmangiului Olgutzei la Craiova deasupra publicului in conditii de congestie RF, incheiate cu taieturi pe fata unor spectatori, musamalizate si ele... dar undeva par ca sunt contorizate si pot fi scoase la o adica. ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#311 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 27 September 2016 - 07:39 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 27 September 2016 - 04:29 PM, a spus:

Din pacate nu stiam si nu am auzit ca va avea loc acest eveniment clar ca am fi fost prezenti...
Va rugam daca mai auziti despre astfel de evenimnte sa ne anuntati ca nu le stim noi pe toate din pacte...
Sunt foarte dezamagit faptul ca nu se spune adevarul in legatura cu legislatia de exemplu suntem obligati sa zburam peste 150m conform HG/912,si multe altele, faptul ca sau legat de aeromodelisti ca au avut loc incidente cu aeronave cu pilot la bord ...avem doc oficial ca in perioada 2015 nu a avut loc nici un incident si vom cere oficial din 2014 pana in prezent din partea autoritatilor....vom luat atitudine la cele spuse de catre domnul Remus Dogaru. Sunt profund dezamagit de neprofesionalismul lor.
@Garett multumim pentru informare

Ehm, cu placere, nu ma asteptam sa nu va fi informat organizatorii si pe voi, chiar ma miram de ce nu apare nimeni de la ARA pe acolo!
Am descoperit absolut intamplator linkul zilele trecute, cred ca n-am mai intrat pe site-ul ala de cel putin un an!
Ce m-a frapat, amuzat si "inspaimantat" in acelasi timp a fost cat de "urechisti" sunt cei care au un cuvant de spus dpdv legal in toata ciorba asta, de la cei de la AACR, imaginea vie a birocratului care n-are habar despre ce e vorba dar se cramponeaza de lege, oricat de imbecila ar fi (exemplul cu minidrona aia si baiguielile AACR-ului au fost priceless! :) ) pana la "fostul general si autor" care vedea cum cade pamantul din cauza dronelor! :rolleyes:
0

#312 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 27 September 2016 - 10:28 PM

Vezi postarearenatoa, la 27 September 2016 - 05:40 PM, a spus:

Intreaba la Brasov cum un EZ* pe sanpetru a gaurit parbrizul unui ULM... e clar ca s-a musamalizat, la fel ca zborurile filmangiului Olgutzei la Craiova deasupra publicului in conditii de congestie RF, incheiate cu taieturi pe fata unor spectatori, musamalizate si ele... dar undeva par ca sunt contorizate si pot fi scoase la o adica. ;)

Asta cu incidentele contorizate si tinute la secret, deja bate spre area 51.
0

#313 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 28 September 2016 - 08:32 AM

Vezi postareaGarett, la 27 September 2016 - 10:20 AM, a spus:


Si o cere ARA cu referire la cele spuse de catre domnul Remus Dogaru in legatura cu incidentul creat de catre un presupus aeromodelist.

Fisiere atasate


Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#314 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 29 September 2016 - 02:46 PM

Un document interesant de citit http://www.caa.ro/me...-_RACR-REAC.pdf
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#315 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 29 September 2016 - 03:01 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 29 September 2016 - 02:46 PM, a spus:

Un document interesant de citit http://www.caa.ro/me...-_RACR-REAC.pdf



si o nenorocire pe traseu:

https://vimeo.com/184752149
0

#316 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 September 2016 - 03:13 PM

Ca sa faci limitarea aia ar trebui sa ai flight controller, nu se aplica la aeromodelismul clasic.
Daca cercetati un pic mai atent documentele EASA, o sa gasiti ca practicarea aeromodelismului recreational, in cadrul unui club, pe terenul omologat, ramane ca pana acum. ;)
Acolo este locul unde ne incadram ! Dronistii... RTH-ul fie cu ei...

Vezi postareaAndrix_y, la 29 September 2016 - 02:46 PM, a spus:

Un document interesant de citit http://www.caa.ro/me...-_RACR-REAC.pdf


E despre aviatie strict civila... nu contine nici o referire la RPAS, sau (aero)model... om zbura noi "aeronave", dar nici asa... sau ar fi o forma de greva prin exces de zel, ii ingropam in raporte de crash-uri aeromodele :D

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 September 2016 - 03:18 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#317 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 29 September 2016 - 03:15 PM

Vezi postarearenatoa, la 29 September 2016 - 03:13 PM, a spus:

Ca sa faci limitarea aia ar trebui sa ai flight controller, nu se aplica la aeromodelismul clasic.
Daca cercetati un pic mai atent documentele EASA, o sa gasiti ca practicarea aeromodelismului recreational, in cadrul unui club, pe terenul omologat, ramane ca pana acum. ;)
Acolo este locul unde ne incadram ! Dronistii... RTH-ul fie cu ei...



https://www.easa.eur...vil-drones-rpas

oricum se va interpreta ca la noi!
0

#318 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 September 2016 - 03:28 PM

Daca acceptam ca zburam drone, atunci da... Asta trebuie luptat, sa nu mai fim droneri, ci aeromodelisti...

Si daca va uitati la sursa, adica documentul EASA, Art 15...

"Article 15
Transitional provisions
For recreational operations of UA, such as leisure flights, air displays, sport or competition activities,
conducted in the frame of associations or clubs with proven satisfactory safety records and performed
under national systems before this Regulation enters into force, the following transitional provisions
shall apply:
1. By [3 years after entry into force of this Regulation — estimate 2020], the competent authority
shall issue operational authorisations to associations or clubs for the operations which ..."

https://www.easa.eur...ion%20final.pdf

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 September 2016 - 03:29 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#319 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 29 September 2016 - 04:28 PM

he he, la primul crah mai serios, facem raport la CIAS. vedem care va fi reactia. si putem continua asa...
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#320 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 29 September 2016 - 07:34 PM

Vezi postareaALLEN, la 29 September 2016 - 04:28 PM, a spus:

he he, la primul crah mai serios, facem raport la CIAS. vedem care va fi reactia. si putem continua asa...

Ar fi o forma de protest interesanta, care le-ar putea deschide ochii si ar intelege diferenta dintre un aeromodel si o aeronava. Daca ar primi zilnic 10-15 rapoarte de-astea pe care legea ii obliga sa le ancheteze... si sa nu mai aiba timp de adevarata aviatie, poate ar catadicsi fie sa ne asculte, fie sa ne includa intr-o exceptie de la lege. In ultima instanta si cand ne vom vedea pusi la colt, cred ca va fi o arma buna de contratac.
AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#321 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 30 September 2016 - 06:02 AM

S-a mai mentionat ideea asta mai demult, fara a fi pousa in practica, problema e ca pe undeva prin tot noianul de propuneri legislative, n-am timp sa caut acum unde, se scrie negru pe alb exceptia legata de "RPAS-uri"! Constient sau nu, si-au luat masuri de precautie in privinta asta.
Eu raman la opinia mea, "haosul" asta a fost bine regizat, cu largul concurs, desigur dezinteresat, al AACR-ului!
Se stie foarte bine, la nivel institutional, care este diferenta dintre jucarii si aeronave insa interesul pecuniar primeaza...

Aceasta postare a fost editata de Garett: 30 September 2016 - 06:02 AM

0

#322 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 30 September 2016 - 07:56 AM

Ca sa raportezi accident aviatic trebuie sa ai aeromodelul inmatriculat, asa ca ............. am ajuns de unde am plecat :yahoo:
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#323 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 September 2016 - 09:13 AM

Sigur, raportam numere de inmatriculare ARA :D

Si daca un ULM pica undeva si face gaura mare, cand suni la 112 prima grija este sa il cauti de inmatriculare ? :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#324 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 30 September 2016 - 09:29 AM

Vezi postareaGarett, la 30 September 2016 - 06:02 AM, a spus:

S-a mai mentionat ideea asta mai demult, fara a fi pousa in practica, problema e ca pe undeva prin tot noianul de propuneri legislative, n-am timp sa caut acum unde, se scrie negru pe alb exceptia legata de "RPAS-uri"! Constient sau nu, si-au luat masuri de precautie in privinta asta.
Eu raman la opinia mea, "haosul" asta a fost bine regizat, cu largul concurs, desigur dezinteresat, al AACR-ului!
Se stie foarte bine, la nivel institutional, care este diferenta dintre jucarii si aeronave insa interesul pecuniar primeaza...

Esti sigur ca exceptia de care spui nu este doar intr-un proiect de lege? Mai degraba adevaratul motivul pentru care nu s-a trecut la fapte atunci, tine mai degraba de lipsa noastra de solidalitate din pacate.
0

#325 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 30 September 2016 - 09:32 AM

Vezi postareaold-boy, la 30 September 2016 - 07:56 AM, a spus:

Ca sa raportezi accident aviatic trebuie sa ai aeromodelul inmatriculat, asa ca ............. am ajuns de unde am plecat :yahoo:

Accidente pot avea loc si in hangar, unde nu e musai sa fie deja inmatriculat/identificat. Poti avea un incident care afecteaza grav structura inclusiv atunci cand iti pica modelul/aeronava de pe perete.
0

#326 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 30 September 2016 - 09:38 AM

Vezi postarearenatoa, la 30 September 2016 - 09:13 AM, a spus:

Sigur, raportam numere de inmatriculare ARA :D

Si daca un ULM pica undeva si face gaura mare, cand suni la 112 prima grija este sa il cauti de inmatriculare ? :unsure:



Eu am auzit insa ca alea identificate la ARA nu au fost si nici macar nu vor fi implicate in viitorul aproiat in incidente/accidente, avem doar piloti care-si fac in mod responsabil treburile. Asa ca ramane problema asta doar in sarcina celor care le au identificate la AACR, cel putin pt. moment, functie de cum mai evolueaza lucrurile.
0

#327 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 03 October 2016 - 08:14 AM

Ca tot isi punea lumea speranta in EASA:
http://droneinsider....drone-industry/
Ce imi e dracu' AACR, ce imi e tat-su EASA! :angry:
Acum, pe bune, chiar tot ce tine de reglementari aeronautice pe lumea asta pare populat exclusiv de imbecili patologici care realmente n-au habar pe ce lume traiesc! :huh:

Aceasta postare a fost editata de Garett: 03 October 2016 - 08:18 AM

0

#328 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 October 2016 - 02:53 PM

Au terminat cu dronele, urmeaza alea vii...

http://www.hotnews.r...t-preventiv.htm
... cu picioarele pe pamant ...
0

#329 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 03 October 2016 - 03:05 PM

Vezi postareaGarett, la 03 October 2016 - 08:14 AM, a spus:

Ca tot isi punea lumea speranta in EASA:
http://droneinsider....drone-industry/
Ce imi e dracu' AACR, ce imi e tat-su EASA! :angry:
Acum, pe bune, chiar tot ce tine de reglementari aeronautice pe lumea asta pare populat exclusiv de imbecili patologici care realmente n-au habar pe ce lume traiesc! :huh:


Un mic rezumat.

1. Pagina oficiala se poate gasi la https://www.easa.eur...vil-drones-rpas
2. Nota explicativa cu referire la ‘Prototype’ Commission Regulation on Unmanned Aircraft Operations" https://www.easa.eur...ion%20final.pdf

Justificarea de ce nu au scos aeromodelul "model aircraft" din UA

"Article 15 provides the transitional provisions for recreational operations of UA in the frame of associations or clubs
(‘model aircraft’ operations).It is proposed that they can continue to operate as of today in accordance with National
regulations or practices. After 3 years after the entry into force of the regulation an authorisation shall be issued by
the national authorities to associations or clubs taking into account their safety record and defining limitations and
deviations to the subpart B. No risk analysis will be necessary as the idea is that the safety record, the procedures, the
safety culture of the associations and clubs provide an equivalent safety level.
‘Model aircraft’ are not defined but are covered by the reference to leisure flights, air displays, sport or competition
activities.
The reference to associations or clubs has been made because they have a structure, procedures and safety culture that
created good safety record.
This also means that individual hobbyist should either comply with the rules or join an association or club.
The option of excluding ‘model aircraft’ was seriously envisaged taking into account their good safety record. We
had several attempts to make a definition that could accurately separate classical ‘model aircraft’ from unmanned
aircraft. This has proven difficult as a ‘model aircraft’ is indeed an unmanned aircraft, and the variety of model aircraft
goes far beyond manually controlled fixed wing aircraft. As we could not identify a satisfactory definition, the option
of a transition period combined with an authorisation taking into account the good safety record has been adopted. In
our reflexions, we also took into account that the official Fédération Aéronautique Internationale policy is to attract
unmanned aircraft hobbyists. This will allow hobbyists to benefit from the experience of ‘model aircraft’ associations
and clubs.
Other reasons to keeping ‘model aircraft’ under the prototype rules are as follows:
 Excluding ‘model aircraft’ from these prototype rules would allow operators to declare their UA as a model
and escape to the requirements, therefore opening a safety gap. It must be kept in mind that a significant
number of incidents are caused by UA operated non-commercially;
 Member States would have to develop rules for ‘model aircraft’. Not all have such rules. They would have
to provide a definition of ‘model aircraft’ which, as explained above, is not an easy task;
 The approach being to consider the risk of the operation, being it commercial or non-commercial, excluding
‘model aircraft’ may not be in line with this principle.
Note 1 concerning articles 14 and 15: The dates have taken notably into account a finding coming from the survey
conducted by the EASA geofencing task force that indicates that the majority of the small unmanned aircraft have a
production life of around two years.
Note 2 concerning product requirements: It is acknowledged that some requirements proposed in the appendices to
Annex I may be difficult to comply with by mass produced ‘model aircraft’, and therefore deeper consultation with
stakeholders will be organised to solve this issue"

3. Prototype’ Commission Regulation on Unmanned Aircraft Operations" https://www.easa.eur...ion%20final.pdf

"Article 15
Transitional provisions
For recreational operations of UA, such as leisure flights, air displays, sport or competition activities,
conducted in the frame of associations or clubs with proven satisfactory safety records and performed
under national systems before this Regulation enters into force, the following transitional provisions
shall apply:
1. By [3 years after entry into force of this Regulation — estimate 2020], the competent authority
shall issue operational authorisations to associations or clubs for the operations which would
otherwise require an authorisation according to Subpart B of Annex I to this Regulation.
2. An operational authorisation can be issued without the need to conduct the operational risk
assessment referred to in UAS.SPEC.60.
3. Operational authorisations issued under this Article shall define the conditions, limitations and
deviations from the requirements of Subpart B of Annex I to this Regulation. "

Nu suna bine deloc :( dezamagire totala ...din pacate nu pot injura aici dar cei care au facut acel doc spre sa fi auzit ce le-am transmis

Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 03 October 2016 - 04:10 PM

Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#330 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 October 2016 - 04:05 PM

Pozitia BMFA:

https://www.bmfa.org...manned-Aircraft
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 36 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro