Modelism - RHC Forum: Discutii libere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 36 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii libere Sa nu uitam sa ne respectam reciproc

#211 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 19 August 2016 - 03:01 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 19 August 2016 - 10:11 AM, a spus:

"Radu mamii, Radule ... " :) Trebuie să fii avocatul diavolului ? Ai putea observa că primele texte erau corecte. Nu am mai intrat de ceva vreme pe aacr.ro, dar o să-mi fac timp.
Ceea ce se scrie acolo este redactat de un singur om care are o scuză puternică să facă greșeli în limba română: e neamț, născut, crescut și trăit în Germania, având o limbă maternă cu o gramatică total diferită. Când am avut timp am corectat și adaptat corect ceea ce se scria acolo.....

NU voi intra in polemici sterile cu domnia voastra, era o simpla constatare , de pe margine, sa zicem. Cat despre scuze....putem aduce si de-o parte si de-alta, mii...din pacate ce scriem negru pe alb, ramane, excluzand pe cei care au posibiliatea de editare/redactare/corectare dupa... ;) . A baga pe toata lumea in aceeasi oala , doar pentru ca domnia voastra aveti ceva cu anumiti/anumite persoane din cadrul ARA, denota o oarece lipsa de ...viziune, ca sa nu folosesc cuvinte care ar putea intr-un fel sa va jigneasca. Va saluta cu respect o oaie care nu behaie cum vor berbecii... :drinks:
AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#212 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 21 August 2016 - 08:07 AM

Tipic stilul de online-uri, cind numai sint argumente incepe discutia cu gramatica. Poporul Romaniei are multe diferite etnii, dintre care si unguri si germani de exemplu si ambii pe alocuri nu se exprima perfect dupa dex. Pe mine nu ma deranjeaza daca inteleg senzul si scopul cuvintelor. Asa ca... De cind cu scandalul iesirea din ARA si de cind a aparut opozitia, tacerea mieilor este cea ce mai este vizibil de la ARA si unele comentari rautacioase intre bisericute. Dar constructiv? Contructiv cineva mai face ceva? Cred ca foarte putini mai activeaza contra vintului si in ARA si in afara. Oricum voi continua se public pe aacr.ro si cu multe greseli daca gasesc ceva de publicat. Nu ma deranjeaza critica daca este constructiva si nici ale nevestei mele care spune ca mereu nu se intelege ce vreau se spun:) A inteles cineva ceva?
Walter Born
rhc@born.ro
0

#213 Useril este offline   Misu199774 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 358
  • Inregistrat: 02-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 21 August 2016 - 10:45 AM

Si dumneavoastra cu tot AACR ce faceti constructiv mai exact?

FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
0

#214 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 21 August 2016 - 12:42 PM

Vezi postareaMisu199774, la 21 August 2016 - 10:45 AM, a spus:

Si dumneavoastra cu tot AACR ce faceti constructiv mai exact?

Probabil mai mult de cit ati facut dvs in toata viata de modelism.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#215 Useril este offline   Misu199774 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 358
  • Inregistrat: 02-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 21 August 2016 - 01:15 PM

Eu am pus o simpla intrebare...si ma refeream strict la problema noastra(ARA si AACR) comuna.
ARA, de bine de rau, a mai batut pe la diverse usi incercand sa calmeze situatia. In schimb nu am auzit ca AACR sa faca acelasi lucru

FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
0

#216 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 23 August 2016 - 12:11 PM

Vezi postareawabo1, la 21 August 2016 - 08:07 AM, a spus:

Tipic stilul de online-uri, cind numai sint argumente incepe discutia cu gramatica. .........................

Asta-i in replica la ce-i spunea nea VIP-EOL lui Andras? citez: "Andras, am tot observat că limba română e cam "străină" pentru voi"

Ce sa zic, tre sa fie cam mare plictiseala pe acolo, daca simtiti nevoia voi memri "AACR" sa va combateti intre voi chiar in gradina ARA.
0

#217 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 August 2016 - 10:47 AM

Azi mi-a fost atrasa atentia asupra unui aspect... s-a adus vorba pe aici de-a lungul timpurilor de legislatia in Italia ca exemplu de "Asa da", dar pare ca am citit majoritatea in diagonala numai ce ne-a convenit, si in realitate libertatea de acolo e aproape nula, cand e vorba de modele care noi le consideram normal "jucarii".

Mai exact trebuie sa fi certificat ca pilot RPAS pentru orice model peste 300 grame...

"Art. 12 Operations with RPA with operating take-off mass of less than or equal to 2 kg
...
5. Specialized operations with RPA with operating take-off mass of less than or equal to 0,3 kg
with rotating parts safeguarded against impacts and having maximum speed less than or equal to 60 km/h
are to be considered non critical for any operative scenario, without prejudice to provisions laid down in art 12.2.
The pilot, who is not subject to the certificate provision laid down in Art 21,
shall ensure the respect of the Provisions regarding procedures in air navigation and airspace use laid down in Section V.
...
Art. 21 RPAS Pilot Certificate
1. In order to pilot RPAS with RPA having operating take-off mass less than 25 kg ,
in VLOS operations it is necessary to hold the RPAS pilot certificate,
issued by a recognized RPAS training Centre according to the following art. 23.
..."

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 August 2016 - 10:48 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#218 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 31 August 2016 - 01:17 PM

Vezi postarearenatoa, la 26 August 2016 - 10:47 AM, a spus:

Azi mi-a fost atrasa atentia asupra unui aspect... s-a adus vorba pe aici de-a lungul timpurilor de legislatia in Italia ca exemplu de "Asa da", dar pare ca am citit majoritatea in diagonala numai ce ne-a convenit, si in realitate libertatea de acolo e aproape nula, cand e vorba de modele care noi le consideram normal "jucarii".

Mai exact trebuie sa fi certificat ca pilot RPAS pentru orice model peste 300 grame...

"Art. 12 Operations with RPA with operating take-off mass of less than or equal to 2 kg
...
5. Specialized operations with RPA with operating take-off mass of less than or equal to 0,3 kg
with rotating parts safeguarded against impacts and having maximum speed less than or equal to 60 km/h
are to be considered non critical for any operative scenario, without prejudice to provisions laid down in art 12.2.
The pilot, who is not subject to the certificate provision laid down in Art 21,
shall ensure the respect of the Provisions regarding procedures in air navigation and airspace use laid down in Section V.
...
Art. 21 RPAS Pilot Certificate
1. In order to pilot RPAS with RPA having operating take-off mass less than 25 kg ,
in VLOS operations it is necessary to hold the RPAS pilot certificate,
issued by a recognized RPAS training Centre according to the following art. 23.
..."



Salve,
Vezi postarea #96 din topicul: "Discutii cu adevarat libere".
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#219 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 August 2016 - 01:59 PM

Da, din acelasi document sunt si citatele mele, deci pilotul necesita certificat daca zboara orice peste 300 grame.

MEZZI AEREI A PILOTAGGIO REMOTO (REMOTELY PILOTED AERIAL VEHICLES)
Courtesy English Translation

Issue No. 2 dated 16 July 2015
Revision 1 dated 21 Dec. 2015

https://www.enac.gov...01_eng_0203.pdf

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 August 2016 - 02:02 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#220 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 02 September 2016 - 09:29 AM

Vezi postarearenatoa, la 31 August 2016 - 01:59 PM, a spus:

Da, din acelasi document sunt si citatele mele, deci pilotul necesita certificat daca zboara orice peste 300 grame.

MEZZI AEREI A PILOTAGGIO REMOTO (REMOTELY PILOTED AERIAL VEHICLES)
Courtesy English Translation

Issue No. 2 dated 16 July 2015
Revision 1 dated 21 Dec. 2015

https://www.enac.gov...01_eng_0203.pdf



Nu, nu este chiar asa. Aeromodelele nu fac obiectul "Regulamentului ENAC- Mezzi Aerei a Pilotaggio Remoto". Totusi, exista sectiunea VI dedicata aeromodelelor iar scopul este acela de a asigura siguranta pilotilor si a bunurilor aflate la sol.
Daca pilotul nu are "Atestat de Aeromodelist" poate ridica de la sol modele cu o masa maxima de 25kg cu conditia sa respecte inaltimea maxima de 70m si raza de 200m. In cazul in care pilotul are atestat nu mai exista limita de inaltime.
Atestatul de Aeromodelist nu este greu de obtinut. Examenul are doua probe (teoretica, practica) si consider ca nu poate crea dificultati pilotilor (care vor sa obtina acest atestat) trecuti de faza de incepator.

Aceasta postare a fost editata de aeromax: 02 September 2016 - 09:30 AM

"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#221 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 September 2016 - 10:23 AM

Imi pare rau, dar in forumurile italiene de non-aeromodelisti, adica "droneri" :) asta este interpretarea, si pare as fie confirmata si de autoritati...
De unde concluzia ca aeromodelele nu ar face parte din acel document ? Se defineste aeromodelul pe undeva, ca sa il diferentieze de "drona" :D ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#222 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 September 2016 - 10:10 PM

Daca in Italia ar fi asa liber, unii nu ar supune modelele la cura de slabire de la 400 la 300g, ca sa devina "legali".

http://flytodiscover...cro-drone-300g/

Sau, inca nu am lamurit terminologia... ce face o "drona" sa nu fie "aeromodel" ? Ca doar acum are si clasa FAI ! Cu asta de 400g ma pot duce la o competitie oficiala, chiar daca ies pe ultimul loc :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#223 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 05 September 2016 - 12:39 PM

Vezi postarearenatoa, la 02 September 2016 - 10:23 AM, a spus:

Imi pare rau, dar in forumurile italiene de non-aeromodelisti, adica "droneri" :) asta este interpretarea, si pare as fie confirmata si de autoritati...
De unde concluzia ca aeromodelele nu ar face parte din acel document ? Se defineste aeromodelul pe undeva, ca sa il diferentieze de "drona" :D ?


Vezi sectiunea I, articolul 1, paragraful 4 (model aircraft) ; de asemenea art.5 glosar, definitii.
Cum am mai spus , in Italia , prevederile Codului de Navigatie - obligatorii pentru celelalte aparate de zbor fara pilot la bord - nu se aplica aeromodelelor. Sectiunea VII prevede caracteristici ale aeromodelelor (vezi si reg. FAI ) elaborate ca masuri de siguranta a pilotului/ilor si a bunurilor aflate la sol.

Multirotoarele sunt considerate aeromodele atata timp cat sunt folosite pentru recreere sau sport.

Aceasta postare a fost editata de aeromax: 05 September 2016 - 12:42 PM

"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#224 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 September 2016 - 12:46 PM

Atunci aia care au facut usurarea acelei drone la 300g si o vand... o fac de distractie ? :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#225 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 05 September 2016 - 12:56 PM

Vezi postarearenatoa, la 02 September 2016 - 10:10 PM, a spus:

Daca in Italia ar fi asa liber, unii nu ar supune modelele la cura de slabire de la 400 la 300g, ca sa devina "legali".

http://flytodiscover...cro-drone-300g/

Sau, inca nu am lamurit terminologia... ce face o "drona" sa nu fie "aeromodel" ? Ca doar acum are si clasa FAI ! Cu asta de 400g ma pot duce la o competitie oficiala, chiar daca ies pe ultimul loc :)



Sa nu facem confuzie. Daca ai fi tradus, ai fi inteles ca respectiva persoana si-a modificat parrot-ul pentru a fi abilitat sa execute operatiuni specializate non critice.

Cer senin !
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#226 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 September 2016 - 01:47 PM

Adica ... comercial ?
Ce sens are daca la comercial oricum trebuie sa fii autorizat ?
Poate intrati in forumurile italiene unde se discuta de limita de 300g si ii lamuriti :)

De fapt, chiar astazi am constatat ca si la noi exista confuzii similare, daca te iei dupa unii care o tin ca la noi nu se mai poate zbura nimic, si reglementarea care zice ca sub 500 grame este liber.
Pai la ora actuala cele doua zone de maxima popularitate, planoare F3-RES si drone racer sunt ambele sub 500 grame, deci numeric as zice ca 75% din hobby e acoperit.
Restul de 25%, care este compus din fumegatoare si planoare de mari dimensiuni sunt acoperite de clauza cu aeromodelismul competitional... deci ne agitam degeaba de fapt, se poate zbura si la noi destul de legal...
Doar phantomistii nu sunt acoperiti, dar alora nu le port de grija... :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#227 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 05 September 2016 - 08:46 PM

Vezi postarearenatoa, la 05 September 2016 - 01:47 PM, a spus:

reglementarea care zice ca sub 500 grame este liber.


Imi dati si mie un link, va rog. La 499 grame ma incadrez cu unele paramotoare rc.

Aceasta postare a fost editata de popad: 05 September 2016 - 08:46 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#228 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 September 2016 - 09:05 PM

De aici in jos, pana la post-ul 320.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 September 2016 - 09:05 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#229 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 05 September 2016 - 09:30 PM

Vezi postarearenatoa, la 05 September 2016 - 09:37 AM, a spus:

Sincer... nu stiu ce sa mai cred... in lumina acestor "descoperiri", pentru care nu avem nici o scuza ca nu le-am aflat si noi pana acum... nu stiu ce ne mai spamuiesc atunci cei de la ARA ca nu se poate zbura nimic, cand tot ce avem de facut este sa ne asociem in "organiza܊ii de profil"... :unsure:


nu spamuieste nimeni, nimic. intram pe un fagas normal. personal, cred ca acum este momentul sa ne unim fortele, sa lasam deoparte orgoliile non si personale si sa ducem la bun sfarsit ceea ce am inceput: o legislatie care sa ne permita sa zburam fara prea multa birocratie.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#230 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 06 September 2016 - 07:15 AM

Vezi postarearenatoa, la 05 September 2016 - 09:05 PM, a spus:

De aici in jos, pana la post-ul 320.


Multumesc frumos.



Aterizari fericite !

PopaD
0

#231 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 06 September 2016 - 09:28 AM

http://mt.gov.ro/web...4-hg23082016dta

Deci, sub 7kile stam sub 130m, la peste 7kile facem informare de trafic VFR si ramanem tot sub 130m. Asigurarea dupa caz, deocamdata, ce trece de 20kile.
0

#232 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 06 September 2016 - 06:44 PM

Vezi postareaAndrei.N, la 06 September 2016 - 09:28 AM, a spus:

http://mt.gov.ro/web...4-hg23082016dta

Deci, sub 7kile stam sub 130m, la peste 7kile facem informare de trafic VFR si ramanem tot sub 130m. Asigurarea dupa caz, deocamdata, ce trece de 20kile.

Tipic pentru MT, o dezbatere publica pur formala de doar cateva zile.

Asta doar la cateva zile de la raspunsul oficial de aici: https://aeromodelism.../5IBS0dLvDV.PDF

Aceasta postare a fost editata de xorg: 06 September 2016 - 06:46 PM

0

#233 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 07 September 2016 - 02:46 PM

Si uite asa s-a dus naibii si mitul "tehnocratilor capabili"! :lol:
0

#234 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2016 - 07:05 AM

Vezi postareaAndrei.N, la 06 September 2016 - 09:28 AM, a spus:

http://mt.gov.ro/web...4-hg23082016dta

Deci, sub 7kile stam sub 130m, la peste 7kile facem informare de trafic VFR si ramanem tot sub 130m. Asigurarea dupa caz, deocamdata, ce trece de 20kile.



Tot nu e foarte clar acest lucru pentru ca la art.3 pct. (2) spune "(2) Zborul VFR al unei aeronave civile, executat în întregime într-o zonă de spaţiu aerian de clasa G, se consideră autorizat dacă aeronava este asigurată, după caz, conform legii, pentru daune produse terţilor şi:.....".

Sa intelegem, deci, ca aeromodelul trebuie sa fie asigurat, sa fie operat doar in spatiu G si, cumulativ, sa indeplineasca conditiile de greutate, distanta si inaltime de la punctele i-iii?
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#235 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 08 September 2016 - 06:17 PM

Vezi postareaRower, la 08 September 2016 - 07:05 AM, a spus:

Tot nu e foarte clar acest lucru pentru ca la art.3 pct. (2) spune "(2) Zborul VFR al unei aeronave civile, executat în întregime într-o zonă de spaţiu aerian de clasa G, se consideră autorizat dacă aeronava este asigurată, după caz, conform legii, pentru daune produse terţilor şi:.....".

Sa intelegem, deci, ca aeromodelul trebuie sa fie asigurat, sa fie operat doar in spatiu G si, cumulativ, sa indeplineasca conditiile de greutate, distanta si inaltime de la punctele i-iii?

Din paragraful mentionat intelegem ca legea se aplica "dupa caz". Tipic romanesc. Cel mai probabil legiuitorul a dorit sa ne transmita ca exista alte acte normative care stabilesc pt. ce categorii de aeronave sunt necesare asigurarile. Din pacate insa nici de aceasta data nu a reusit sa exprime clar cea ce a gandit si uite asa pt. ca in tara asta face legea cine o face, va iesi o babilonie totala, buna doar se aglomereaze instantele patriei. In cadrul dezbaterilor pe 912 au fost aduse in discutie prevederi ICAO care stabilesc limita de 20Kg ca fiind greutatea peste care devine obligatorie asigurarea. Insa acest aspect nu reiese clar si din textul HGului, mai ales ca prevederile ICAO nu au statut de lege in viziunea MTului.
0

#236 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 12 September 2016 - 06:32 AM

Interesant! ARA nici o reactie, nici un email de anuntarea a acestei legi!!!???
E chiar asa de bine pentru noi?
0

#237 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 12 September 2016 - 07:23 AM

ARA nu raspunde nici la intrebari adresate prin site-ul lor (o nelamurire legata cu taxa valabila, ba 3 luni, ba 12 luni - oricum neclar, cel putin pentru mine). Poate si-au luat concediu ...
Aterizari fericite !

PopaD
0

#238 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 12 September 2016 - 01:13 PM

Vezi postareapopad, la 12 September 2016 - 07:23 AM, a spus:

ARA nu raspunde nici la intrebari adresate prin site-ul lor (o nelamurire legata cu taxa valabila, ba 3 luni, ba 12 luni - oricum neclar, cel putin pentru mine). Poate si-au luat concediu ...



https://aeromodelism.ro/contact

Contact
Asociația Română de Aeromodelism Cluj-Napoca Str. Plopilor, Nr. 77, AP. 1, Jud. Cluj, Cod Postal. 400383, CUI 33519129
Pentru detalii, sugestii, propuneri sau reclamații referitoare la serviciile noastre va rugăm contactati-ne. Completați formularul de mai jos și veți fi contactat în 5 zile lucratoare.

Inca nu au trecut 5 zile lucratoare si ati primit raspuns.

Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 12 September 2016 - 01:15 PM

Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#239 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 12 September 2016 - 01:16 PM

Vezi postareaMUGUREL., la 12 September 2016 - 06:32 AM, a spus:

Interesant! ARA nici o reactie, nici un email de anuntarea a acestei legi!!!???
E chiar asa de bine pentru noi?


Unii mai sunt si in concediu...lucru normal
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#240 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 12 September 2016 - 02:30 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 12 September 2016 - 01:13 PM, a spus:

https://aeromodelism.ro/contact

Contact
Asociația Română de Aeromodelism Cluj-Napoca Str. Plopilor, Nr. 77, AP. 1, Jud. Cluj, Cod Postal. 400383, CUI 33519129
Pentru detalii, sugestii, propuneri sau reclamații referitoare la serviciile noastre va rugăm contactati-ne. Completați formularul de mai jos și veți fi contactat în 5 zile lucratoare.

Inca nu au trecut 5 zile lucratoare si ati primit raspuns.


Cu scuzele de rigoare: mi-a scapat "lucratoare". Am primit raspunsul. Multumesc.

Totusi pe site inca nu s-a corectat:

"Ce este un Membru Activ?
1. Este acel membru care a plătit taxa de aderare și pentru care nu au expirat trei luni de zile de la data în care banii au intrat în contul ARA sau acel membru care a plătit taxa anuală și pentru care nu au expirat 12 luni calendaristice de la data în care banii au intrat în contul ARA. Mebrul activ are toate drepturile conform statut ARA"



Aterizari fericite !

PopaD
0

Arata acest topic


  • 36 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro