Discutii libere Sa nu uitam sa ne respectam reciproc
#271
Postat 23 September 2016 - 04:47 PM
Am vazut ordinul, OK, care este pozitia ARA?
#272
Postat 23 September 2016 - 06:25 PM
#273
Postat 23 September 2016 - 10:42 PM
MUGUREL., la 23 September 2016 - 06:25 PM, a spus:
Batalia importanta nu mai este pe HG, acolo lucrurile sint rezonabile pana in 7Kg. Asta desigur, daca nu cumva impartasiti opinia acelor colegi de forum in viziunea carora libertatea dauneaza acestui hobby.
#274
Postat 24 September 2016 - 10:47 AM
Pentru ca daca am interpretat corect ce am citit pe acolo obligativitatea "inregistrarii" ramane, indiferent de masa!
Ori, 108 euro PLUS un drum pana la Bucuresti numai rezonabil nu mi se pare! :rolleyes:
#275
Postat 24 September 2016 - 04:11 PM
xorg, la 23 September 2016 - 10:42 PM, a spus:
Eu de cand ma stiu am viziunea mea despre aeromodelism si nu o schimb dupa cum bate vantul. Vezi disputele de acum 10ani despre F4C. In principiu nu vreau sa se schimbe nimic. Daca acest lucru e imposibil atunci macar piederile sa fie minime!
#276
Postat 24 September 2016 - 04:35 PM
Si eu acum 10 ani ii atrageam atentia lui Laur ca isi alege idolii gresit, ca evolutiile unor tembeli ca brazilianul Gabriel din acel timpuri ne vor aduce unde suntem azi... pentru cine nu a apucat, e vorba de exhibitii gen zburat un EZ* intr-un tunel auto, in plin trafic, pilotat din masina... clipul inca mai este pe 'tub...
https://www.youtube....h?v=7aIq8r4-m3c
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 September 2016 - 04:39 PM
#277
Postat 24 September 2016 - 07:08 PM
Multumesc.
#279
Postat 24 September 2016 - 07:26 PM
#280
Postat 24 September 2016 - 09:01 PM
MUGUREL., la 24 September 2016 - 04:11 PM, a spus:
Ce sa mai fie cum era, cata vreme chiar la ai nostrii le tot curg mucii dupa modele de prin tari straine? Speram doar sa ramanem asa cum spuneti, doar cu pierderi minime si schimbari de bun simt.
#281
Postat 24 September 2016 - 10:16 PM
ALLEN, la 23 September 2016 - 11:34 AM, a spus:
cred ca am fost destul de coerent in ceea ce am scris, iar cei care vor sa inteleaga vor intelege, restul... sincer, nici nu vreau sa ma mai intereseze. intelegeti odata pentru totdeauna, in orice tara civilizata, nu se zboara chiar unde vrea muschiul fiecaruia. si va dau ex Germania, Italia, Ungaria: nu esti membru al unei entitati de profil... nu azbori. si daca zbori, o faci in anumite conditii si pe anumite terenuri. si mi se pare absolut normal. doar noi romanii suntem mai cu mot. asa , mai haiduci, dar de fapt suntem de tot rasu-plansu.
Poate unii sant mai bucurosi ca s-au descurct,dar in tara asta nu in toate localitatle se poate zbura "pe anumite terenuri".Ar trebui sa existe o egalitate de sanse dar de la inceputuri ati militat in defavoarea 'maidanezilor'.
Xorg
"Cioteste te rog proiectul de HG912, notiunea de zona segregata a disparut cu totul. La punctul doi in localitatle in care au avut loc exercitii, raman in urma zone de zbor pentru antrenamentul membrilor ARA. Avem in Bucuresti o astfel de zona si cat de curand speram si in CTR la Satu Mare. Asta multumita unor membrii ARA foarte inimosi care din nou si-au rapit din timpul lor pentru a asigura prezenta ARA la acest tip de exercitii. Cel mai probabil prin colaborarea cu Ministerul de Interne, o sa avem curand si zone in care vom putea obtine caracter legal inclusiv pentru zborurile in afara campului vizual. Desigur doar acolo unde exista interes pentru asa ceva."
Si cum sa se antreneze cineva pentru aplicatii alaturi de IGSU daca pana una alta zborul e ilegal ? Deocamdata puneti carul in fata boilor.
#282
Postat 25 September 2016 - 05:13 AM
xorg, la 24 September 2016 - 09:01 PM, a spus:
Pai uite modelul strain: inmatriculare online, 5$!
Modelul romanesc: un drum pana la Bucuresti, asta in cazul fericit in care poti sa rezolvi pe loc, si 108€!
Ce zici, care model este preferabil si de bun simt? :rolleyes:
N-am nici o problema sa pierd pe net 5 minute si 5$ sa inmatriculez "zburatoarea", dar AM o problema cu un drum inutil si 108€, tu nu?
#283
Postat 25 September 2016 - 07:18 AM
Poti avea oricate zburatoare in 5$ !
#284
Postat 25 September 2016 - 07:40 AM
icsss, la 24 September 2016 - 07:26 PM, a spus:
Nu e chiar asa... am fost acolo, avand modele cu mine, asa ca ti-o pot spune la prima mana.
Pe terenurile lor de club, vreo 820, nu poti fi decat spectator, nu te lasa sa zbori neasigurat.
In afara localitatilor nu exista teren viran sau al nimanui... am incercat sa zbor aici, si in 15 minute a aparut cineva de la ferma din vale, noroc ca nu era pus pe hartza, si acolo era pasune, nimic cultivat. M-a lamurit binevoitor ca alti pur si simplu cheama politia.
Ce am aflat de la cluburi este ca pantele sunt cele mai safe locuri de zburat, daca sunt non agricole. Sunt printre rarele pamanturi ale nimanui in regat.
#285
Postat 25 September 2016 - 08:18 AM
Garett, la 25 September 2016 - 05:13 AM, a spus:
Modelul romanesc: un drum pana la Bucuresti, asta in cazul fericit in care poti sa rezolvi pe loc, si 108€!
Ce zici, care model este preferabil si de bun simt? :rolleyes:
N-am nici o problema sa pierd pe net 5 minute si 5$ sa inmatriculez "zburatoarea", dar AM o problema cu un drum inutil si 108€, tu nu?
Asta nu-i model romanesc, este o doar o viziune a unor autoritati mai "competente",(poate va reamintiti ca aceast lucru si dintr-unul dintre raspunsurile MT-ului)
#286
Postat 25 September 2016 - 08:28 AM
avy, la 24 September 2016 - 10:16 PM, a spus:
Xorg
"Cioteste te rog proiectul de HG912, notiunea de zona segregata a disparut cu totul. La punctul doi in localitatle in care au avut loc exercitii, raman in urma zone de zbor pentru antrenamentul membrilor ARA. Avem in Bucuresti o astfel de zona si cat de curand speram si in CTR la Satu Mare. Asta multumita unor membrii ARA foarte inimosi care din nou si-au rapit din timpul lor pentru a asigura prezenta ARA la acest tip de exercitii. Cel mai probabil prin colaborarea cu Ministerul de Interne, o sa avem curand si zone in care vom putea obtine caracter legal inclusiv pentru zborurile in afara campului vizual. Desigur doar acolo unde exista interes pentru asa ceva."
Si cum sa se antreneze cineva pentru aplicatii alaturi de IGSU daca pana una alta zborul e ilegal ? Deocamdata puneti carul in fata boilor.
Zborurule desfasurate in cadrul acestor exercitii se desfasara in deplina legalitate, sper ca nu va inchiputi altfel. Sunt o serie intreaga de functionari ai statului si militari de rang inalt, care au dat comunicate de presa pe tema exercitiilor comune si au semnat rapoartele ocazionate de aceste evenimente. Conditiile in cea ce ne priveste sunt simple, sa fim membrii activi ai ARA si sa avem identificate modelele in sistemul ARA. Numerele de identificare din sistemul ARA, care va reamintesc este certificat ISO, sunt folosite in toate rapoartele oficiale ocazionate de aceste exercitii.
#288
Postat 25 September 2016 - 11:32 AM
xorg, la 25 September 2016 - 08:18 AM, a spus:
Autoritati, neautoritati, competente sau nu, ASTA este suma ceruta in prezent pentru "identificarea" unui aeromodel, INDIFERENT DE MASA!
Spera careva ca aceasta suma se va diminua, doar asa, din "bunavointa" fix a celor care trebuie s-o incaseze si CARE BENEFICIAZA DIRECT DE SUMELE STRANSE??
Acum, pe bune, suntem nascuti ieri, am ajuns ieri in Romania sau ce?
#289
Postat 25 September 2016 - 03:52 PM
Garett, la 25 September 2016 - 11:32 AM, a spus:
Spera careva ca aceasta suma se va diminua, doar asa, din "bunavointa" fix a celor care trebuie s-o incaseze si CARE BENEFICIAZA DIRECT DE SUMELE STRANSE??
Acum, pe bune, suntem nascuti ieri, am ajuns ieri in Romania sau ce?
Cuantumul taxei nu este stabilit prin HG.
#292
Postat 25 September 2016 - 06:12 PM
#293
Postat 25 September 2016 - 06:25 PM
#294
Postat 25 September 2016 - 07:15 PM
Garett, la 25 September 2016 - 06:12 PM, a spus:
Pai asta tre sa obtinem, recunoasterea inclusiv din partea AACR-ului, o cu totul alta poveste decat HGul. Ministerul de Interne a acceptat sistemul nostru de identificare in documentele oficiale inca de anul trecut, cata vreme politia tine de MI, de ce sa nu recunoasca si agentul din strada ce recunoaste ministerul?
#295
Postat 25 September 2016 - 07:28 PM
renatoa, la 25 September 2016 - 06:25 PM, a spus:
Daca bazele de date ale politiei rutiere din Bulgaria nu sunt unificate cu cele ale Romaniei, cerzi ca-ti este interzis sa circuli in Ro cu masina inmatriculata pr Bulgaria? Haide sa fim seriosi, cerd ca uneori ajungem sa ne dam o mult prea mare importanta, iar asta aduce adevaratele pierderi acestui hobby. In ritmul asta maine poimaine ne vom pune problema aprobarilor de la NASA, ca nu cumva sa dam peste nu stiu ce satelit. Haideti sa revenim la relitate in fapt zburam niste jucarioare, poate ceva mai mari, dar cu siguranta mult mai putin periculoase decat orice scuter sau o banala bicicleta. Statul roman nu-i in stare sa unifice baza de date cu impozitele de la primarie si directia de inmatriculari auto, avem o grmada de masini scoase de la impozit care circula fara probleme dar noi ne facem griji pt. bazele de date cu numerele de identificare ale jucariilor.
#296
Postat 25 September 2016 - 07:54 PM
#297
Postat 25 September 2016 - 09:23 PM
renatoa, la 25 September 2016 - 07:54 PM, a spus:
Ce crezi tu ca poate sa faca AACR cu pretioasa baza? AU o mana de agenti constatori proprii pe toata tara, astfel ca tot la politisti ajunge problema si doar nu gandesti ca politistul de proximitate sau seful de post nu stie ce se-ntampla in zona lui, ori ca habar nu are pe unde zburam noi? Sa fim seriosi ar fi putut face oricand o vizita si la locatiile declarate aici pe forum, nu suntem invizibili asa cum ne credem. Cu totul altu-i motivul pt. care n-a fost nimeni amendat. Sa mai spunem, ca peste drum de sediul AACR-ului, in parcarea de la Baneasa Shopping City, au loc in fiecare saptamana evenimente filmate cu drone pe deasupra spectatorilor, iar de sanctiuni n-a auzit nimeni pana acum.
#298
Postat 26 September 2016 - 08:37 AM
xorg, la 25 September 2016 - 08:28 AM, a spus:
Salut. Ma refeream la faptul ca inainte de a participa la oricare dintre exercitiile comune,sistemele trebuiesc zburate,verificate.. ceea ce presupune niscai ilegalitate. Este adevadat ca Sistemul de identificare ARA certifica participarea legala la aceste actiuni comune cu dar nu se subantelege din acasta ca asigura si auorizarea zborurilor inafara acestor exercitii . Dar daca ar fi posibil,ar fi un castig in momentul de fata pentru toti aeromodelistii si un pas inainte pentru ARA.
#299
Postat 26 September 2016 - 08:42 AM
xorg, la 25 September 2016 - 07:15 PM, a spus:
Bun, aveti o adresa oficiala din partea AACR, MT etc in care sa spuna negru pe alb ca numarul de identificare ARA identifica efectiv aeromodelul?
MI nu are atributii pe partea de legalizare a spatiului aerian deci este irelevant ce accepta sau nu.
#300
Postat 26 September 2016 - 09:32 AM
Garett, la 26 September 2016 - 08:42 AM, a spus:
MI nu are atributii pe partea de legalizare a spatiului aerian deci este irelevant ce accepta sau nu.
Asta tot incerc sa-ti explic, urmatorul pas pe care-l avem de facut, este sa obtinem si o recunoastere oficiala inclusiv din partea AACR-ului. Cei care au participat la adunarea noastra generala, stiu foarte bine ca la momentul respectiv a fost ridicata inclusiv aceasta problema domnilor de la AACR care au fost prezenti acolo. Putem spune ca exista un acord verbal obtinut in cadrul acelei intalniri, iar acum dupa rezolvarea problemelor cu HG-ul, acordul ar putea fi transpus intr-un document oficial. In privinta politiei si chiar a jandarmeriei, eu zic sa fiti atenti, pt. ca au atributii si chiar multiple posibilitati sa aplice sanctiuni in acest doemniu.