Aeroclubul Teritorial Brasov Sectia aeromodelism competitional
#1
Postat 04 April 2016 - 10:43 AM
Pe moment Sectia de aeromodelism din cadrul aeroclubului se transforma in "Sectie de aeromodelism competitional " parte din programele Aeroclubului Romaniei de a sprijini acest sport si mijloc de promovare a aerotehnicii.
Sectia de aeromodelism competitional cuprinde:
- Activitatea de organizare si siguranta zborului pe aerodrom condusa direct de comandantul aeroclubului,Stelian Cojocaru
secondat de departamentul contabilitate si organizare aeromodelism.
- Activitate zbor competitional juniori si seniori condusa de dl.Pop Vasile Petre
- Activitatea de dezvoltare baza tehnica si organizare sectiuni competitionale condusa de Dorin Feldioreanu
Sectiunile au in sprijin urmatorii membri: Albert Stefan,Mugurel Manea,Chiru Bogdan - activitate competitionala Pohl Zoltan , Nica Radu ,Diumea Florin,Pojoga Mihai.
Comenduirea aeroclubului va organiza sambata 9.04.2016 ora 12 ,sedinta de constituire si adoptare a regulamentului sectiei.
Principii :
1. Toata activitatea sectiei are caracter formativ competitional in cadrul calendarului Federatiei Romane de Modelism
2. Scopul organizarii sectiei : cotarea si punctarea performantelor Aeroclubului Romaniei prin Aeroclubul Brasov in
competitiile nationale si internationale.
3. Sectia va atrage si pregati zburatori de performanta cu aeromodelul legitimati Aeroclubul Teritorial Brasov si legitimati
Federatia Romana de Aeromodelism
4. Activitatea sectiei se va desfasura pe baza unui regulament acordat cu prescriptiile statutului Aeroclubului Romaniei si
directivelor Ministerului Transportului.
5. Baza tehnica si de zbor: aerodromul Sanpetru /sala modelism/sala de curs,pista specilal alocata aeromodelelor.
6. Spatiu si timp alocat zborului cu aeromodelul : miercuri dupa ora 14 / sambata si duminica ora 8-19 sau in fiecare zi
libera la zborul de instructaj scolarizare planor (activitate principala pe Sanpetru)
7. Accesul pe aerodrom este permis numai membrilor legitimati ca sportivi ai Aeroclubului Teritorial Brasov.
8. Sportivii altor cluburi sportive au accces numai dupa semnarea acordurilor intre acestea si Aeroclubul teritorial Brasov.
9. Fiecarui sportiv,membru al sectiei,ii revin obligatii privind dezvoltarea si mentinerea bazei tehnice a sectiei ,de
promovare si respectare a regulilor de siguranta zborului pe aerodrom si de a concura pentru aducerea de puncte
in clasamentele competitiilor aeromodelistice FRMd.
10.Organizarea de alte intalniri cu specific aeromodelistic se vor organiza numai cu aprobarea conducerii aeroclubului pe
principiile regulamentului acestuia si cu sustinere financiara in acoperirea costurilor.
11.Dealul Lempes ,cu segmentele de panta Est.NordEst ,este parte din spatiul de zbor alocat aerodromului Sanpetru .Zborul
cu aeromodelul a altor persoane decat legitimatii aeroclubului este limitat la intalnirile aprobate comune cu
membrii aeroclubului pe baza unui regulament de zbor specific.
Toate aceste principii vor fi anuntate si impuse dupa 10.04.2016
#2
Postat 04 April 2016 - 11:11 AM
flypol, la 04 April 2016 - 10:43 AM, a spus:
Pe moment Sectia de aeromodelism din cadrul aeroclubului se transforma in "Sectie de aeromodelism competitional " parte din programele Aeroclubului Romaniei de a sprijini acest sport si mijloc de promovare a aerotehnicii.
Sectia de aeromodelism competitional cuprinde:
- Activitatea de organizare si siguranta zborului pe aerodrom condusa direct de comandantul aeroclubului,Stelian Cojocaru
secondat de departamentul contabilitate si organizare aeromodelism.
- Activitate zbor competitional juniori si seniori condusa de dl.Pop Vasile Petre
- Activitatea de dezvoltare baza tehnica si organizare sectiuni competitionale condusa de Dorin Feldioreanu
Sectiunile au in sprijin urmatorii membri: Albert Stefan,Mugurel Manea,Chiru Bogdan - activitate competitionala Pohl Zoltan , Nica Radu ,Diumea Florin,Pojoga Mihai.
Comenduirea aeroclubului va organiza sambata 9.04.2016 ora 12 ,sedinta de constituire si adoptare a regulamentului sectiei.
Principii :
1. Toata activitatea sectiei are caracter formativ competitional in cadrul calendarului Federatiei Romane de Modelism
2. Scopul organizarii sectiei : cotarea si punctarea performantelor Aeroclubului Romaniei prin Aeroclubul Brasov in
competitiile nationale si internationale.
3. Sectia va atrage si pregati zburatori de performanta cu aeromodelul legitimati Aeroclubul Teritorial Brasov si legitimati
Federatia Romana de Aeromodelism
4. Activitatea sectiei se va desfasura pe baza unui regulament acordat cu prescriptiile statutului Aeroclubului Romaniei si
directivelor Ministerului Transportului.
5. Baza tehnica si de zbor: aerodromul Sanpetru /sala modelism/sala de curs,pista specilal alocata aeromodelelor.
6. Spatiu si timp alocat zborului cu aeromodelul : miercuri dupa ora 14 / sambata si duminica ora 8-19 sau in fiecare zi
libera la zborul de instructaj scolarizare planor (activitate principala pe Sanpetru)
7. Accesul pe aerodrom este permis numai membrilor legitimati ca sportivi ai Aeroclubului Teritorial Brasov.
8. Sportivii altor cluburi sportive au accces numai dupa semnarea acordurilor intre acestea si Aeroclubul teritorial Brasov.
9. Fiecarui sportiv,membru al sectiei,ii revin obligatii privind dezvoltarea si mentinerea bazei tehnice a sectiei ,de
promovare si respectare a regulilor de siguranta zborului pe aerodrom si de a concura pentru aducerea de puncte
in clasamentele competitiilor aeromodelistice FRMd.
10.Organizarea de alte intalniri cu specific aeromodelistic se vor organiza numai cu aprobarea conducerii aeroclubului pe
principiile regulamentului acestuia si cu sustinere financiara in acoperirea costurilor.
11.Dealul Lempes ,cu segmentele de panta Est.NordEst ,este parte din spatiul de zbor alocat aerodromului Sanpetru .Zborul
cu aeromodelul a altor persoane decat legitimatii aeroclubului este limitat la intalnirile aprobate comune cu
membrii aeroclubului pe baza unui regulament de zbor specific.
Toate aceste principii vor fi anuntate si impuse dupa 10.04.2016
Dorine , FELICITARI !
Este singura postare clara , din ce am vazut pe forum , in care se specifica unde ,cand si in ce conditii se zboara.
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#3
Postat 04 April 2016 - 11:17 AM
Sala tehnica : este destinata depozitarii si intretinerii modelelor pentru competitii.Va rugam limitati numarul acestora la 3 ca sa incapem cat mai multi,Momentan aeroclubul nu dispune de mai mult spatiu dat fiind activitatea de reparare si intretinere planoare instructaj si competitie si motorizate.
Segmentele competitionale de interes in Aeroclubul Teritorial Brasov:
- Zbor radiocomandat cu planorul F3J si F5J ...lansat cu sandoul sau motorizat
- Zbor captiv F2..viteza,curse si machete
- Zbor acrobatic F3A si F3M Challenge( clasa in promovare in calendarul FRMd de catre Aeroclubul Brasov)
- Zbor machete clasa F4C si F4H
Functie de dotarea si dorintele fiecaruia trebuie sa va hotarati la ce clasa competitionala doriti sa participati, exeplu:
Pulbere Vasile, F5J si F4H pentru a va legitima la FRMd.
Avem multi membrii din afara Brasovului.Pentru ei incercam sa facem o adunare in 23/24.04.2016
#5
Postat 04 April 2016 - 11:43 AM
1. Regulamentul de acces si zbor este important a fi respectat deoarece nu este exagerat restrictiv si nu da batai de cap celor ce ridica in aer elevi tineri,cu experienta limitata,dar viitori piloti ai aeroclubului.Dl.cdt.Cojocaru impune si bine face,un minim de reguli: de acces la baza de zbor,de echipament la zbor,de prioritati la folosirea pistei,de semnalizari,numar minim de zburatori,directii de zbor.Nu vad niciun impediment sa nu le respectam.
2. De ce activitate competitionala ? Simplu. Apartenenta la aeroclub nu este recreativa ci,prin statut,formativa si
competitiva fiind prinsa in programele nationale de sprijinire a sportului.
Pana la definitivarea punct cu punct a regulamentului se vor respecta urmatoarele:
- zborul cu aeromodelul pe aerodrom numai in echipa : zburator,observator
- Obligatorie vesta reflectorizanta iar intrarea pe pista pentru recuperare model numai dupa o asigurare ca nu vine la
aterizare aeronava motorizata sau planor.
- Pe moment se impune ca la zbor sa fie maxim doua aeromodele in aer simultan,de preferat clase apropiate(ex.planoare).
- Din data de 10 paznicii si ofiterul de serviciu are ordin de a interzice accesul altor zburatori decat membrii clubului.
- Nu se va depasi la zborul modelului planul vertical al pistei nr.3(dinspre foisor-maneca de vant) alocat modelelor pe
lungime de 250 m si latimea de 30m/ cu limitarea inaltimii de zbor la 150m.
- Este obligatorie aterizarea modelului la comanda observatorului cand vine la aterizare o aeronava ,recuperarea modelului
se va face numai dupa aterizare si cu asigurarea ca terenul e liber.
- Aeromodelele cu unul sau mai multe rotoare isi vor limita evolutia la un spatiu de 50x50m in fata foisorului pana cand vom
stabili si marca un spatiu mai mare.
- Toti aeromodelistii isi vor inregistra modelele pe lista aeroclubului pentru a obtine un indicativ :
Tipul(planor,planor motorizat,liber sau RC ) , greutatea,viteza medie de zbor,capacitatea motorului in W sau cmc clasa
competitionala,frecventa receptorului,numele pilotului,telefon,adresa. Vom printa sticuri cu antetul aeroclubului si
numarul de inregistrare al aeromodelului.
#7
Postat 04 April 2016 - 11:54 AM
flypol, la 04 April 2016 - 11:43 AM, a spus:
1. Regulamentul de acces si zbor este important a fi respectat deoarece nu este exagerat restrictiv si nu da batai de cap celor ce ridica in aer elevi tineri,cu experienta limitata,dar viitori piloti ai aeroclubului.Dl.cdt.Cojocaru impune si bine face,un minim de reguli: de acces la baza de zbor,de echipament la zbor,de prioritati la folosirea pistei,de semnalizari,numar minim de zburatori,directii de zbor.Nu vad niciun impediment sa nu le respectam.
2. De ce activitate competitionala ? Simplu. Apartenenta la aeroclub nu este recreativa ci,prin statut,formativa si
competitiva fiind prinsa in programele nationale de sprijinire a sportului.
Pana la definitivarea punct cu punct a regulamentului se vor respecta urmatoarele:
- zborul cu aeromodelul pe aerodrom numai in echipa : zburator,observator
- Obligatorie vesta reflectorizanta iar intrarea pe pista pentru recuperare model numai dupa o asigurare ca nu vine la
aterizare aeronava motorizata sau planor.
- Pe moment se impune ca la zbor sa fie maxim doua aeromodele in aer simultan,de preferat clase apropiate(ex.planoare).
- Din data de 10 paznicii si ofiterul de serviciu are ordin de a interzice accesul altor zburatori decat membrii clubului.
- Nu se va depasi la zborul modelului planul vertical al pistei nr.3(dinspre foisor-maneca de vant) alocat modelelor pe
lungime de 250 m si latimea de 30m/ cu limitarea inaltimii de zbor la 150m.
- Este obligatorie aterizarea modelului la comanda observatorului cand vine la aterizare o aeronava ,recuperarea modelului
se va face numai dupa aterizare si cu asigurarea ca terenul e liber.
- Aeromodelele cu unul sau mai multe rotoare isi vor limita evolutia la un spatiu de 50x50m in fata foisorului pana cand vom
stabili si marca un spatiu mai mare.
- Toti aeromodelistii isi vor inregistra modelele pe lista aeroclubului pentru a obtine un indicativ :
Tipul(planor,planor motorizat,liber sau RC ) , greutatea,viteza medie de zbor,capacitatea motorului in W sau cmc clasa
competitionala,frecventa receptorului,numele pilotului,telefon,adresa. Vom printa sticuri cu antetul aeroclubului si
numarul de inregistrare al aeromodelului.
Eu cum tot construiesc cum fac cu inregistrarea la aeroclub?!😊
#9
Postat 04 April 2016 - 12:00 PM
11.Dealul Lempes ,cu segmentele de panta Est.NordEst ,este parte din spatiul de zbor alocat aerodromului Sanpetru .Zborul
cu aeromodelul a altor persoane decat legitimatii aeroclubului este limitat la intalnirile aprobate comune cu
membrii aeroclubului pe baza unui regulament de zbor specific.
E cel mai periculos loc din toata zona dat fiind ca aeronaleve vin la aterizare cam la 50 m de nivelul dealului in saua de mijloc atinci cand vantul bate din vest.Planoarele prefera aterizarea la capul pistei dinspre est deci fac apropierea tot pe acolo. Un "haiduc" care nu va citi insemnele pe care le vom pune impreuna cu administratorul terenului isi va pierde ceva bani din buzunar. De data asta suntem fermi deoarece stim cu totii unde e aeromodelismul in Romania azi si nu vrem sa pierdem ce am cladit cu greutate la Sanpetru.
#10
Postat 04 April 2016 - 12:06 PM
renatoa, la 04 April 2016 - 11:56 AM, a spus:
Nu ,stickerul e mic,unic pentru fiecare model,inregistrat in caietul evidenta modele.Dupa crash se preda sectiei si se radiaza.
Costa 1,5 roni /40x20mm ...e si frumos.In caietul comandantului va fi scris:
model 032 F5J planor 3m cu motor 510W.2,4Mhz, 1,7 kg/ 40km/h proprietar: Dorin Feldioreanu Brasov str.rozelor 41 0744532747.
O sa le tiparim pe colant pe imprimanta aeroclubului. :pardon:
#11
Postat 04 April 2016 - 12:12 PM
#14
Postat 04 April 2016 - 12:22 PM
flypol, la 04 April 2016 - 12:12 PM, a spus:
Ca idee, poate va ajuta in organizare (si argumentare la alte organe, sper sa nu fie cazul), in alte parti s-a infiintat recent o a treia categorie de zbor, conceptul se refera de fapt la tip de asigurare, care la noi e sublima...
Deci, avem:
1. SPORT AND RECREATIONAL (existing): Flights undertaken where the primary purpose is enjoyment derived from the observation, control, piloting and display of model aircraft.
This includes the capturing of images and footage for the purpose of personal entertainment and recreation.
2. DATA, DEVELOPMENT AND DEMONSTRATION FLIGHTS (new): Flights undertaken where the primary purpose is other than Sporting and Recreational as defined in ( 1) above, but where the pilot does not directly benefit financially as defined in Aerial Work (3). This includes the capturing of data including images and film footage, flights carried out for the purpose of product development, training/testing (other than in respect of the BMFA achievement schemes and sport and recreation as defined in (1) above), education and commercial demonstration (trade display flights).
3. AERIAL WORK (existing): Flights undertaken for the sole purpose of commercial or personal financial gain and carried out in compliance with CAA requirements for this activity (this is not model flying).
https://bmfa.org/Ins...ation-Insurance
Fly si alti constructori, cam acolo ar intra, zic si eu... :unsure:
#15
Postat 04 April 2016 - 12:28 PM
flypol, la 04 April 2016 - 12:12 PM, a spus:
Super! Hai ca vine si IAR ul 99 ,ne dam si cu jetul romanesc care va fi o bijuterie !
Facem stic la toate nu ma deranjeaza !
#17
Postat 04 April 2016 - 12:54 PM
Am cazut de acord si asupra folosirii pauzelor la competitiile FRMd ( sa nu mai fie discutii de cine,unde si cum zboara) de catre toti participantii...de fapt marea schizma de anul trecut. :ph34r:
Regula : organizatorii competitiilor din programul FRMd sau ai cupelor nationale si locale,se vor ocupa de intocmirea unui program de zbor in asa fel facut ca orice pauza competitionala sa poata fi folosita de membrii neconcurenti ai clubului .
Terenul de zbor pentru anumite clase(heli,captive) se va alege in asa fel incat in afara lui sa poata evolua si alti zburatori intr-un spatiu de siguranta impus.
Simplu. Responsabil "Eu" :good:
Asa ,toti membrii aeroclubului vor participa si ajuta competitia FRMd.
#18
Postat 04 April 2016 - 01:15 PM
Care e mai periculoasa ? Nu se zboara parapante pe Lempes ?
#19
Postat 04 April 2016 - 01:18 PM
#21
Postat 04 April 2016 - 01:24 PM
renatoa, la 04 April 2016 - 01:15 PM, a spus:
Care e mai periculoasa ? Nu se zboara parapante pe Lempes ?
De acord cu tine."Eu" si aici e caz special voi detine trei modele care doua vor avea 15 Kg si al treilea 23 (Wilga 1/3).Aici putem discuta de inmatriculare....si toate problemele .E o huiduma mare,grea cu motor de 200cmc ,elice cat un protzap de caruta si ....face pagube. Parca-mi vine sa ma acopar legal...o sa ma acopar mai ales ca am gasit asigurator.La astea mici.....aici discutiile cred ca se vor prelungii peste vara asta.
#22
Postat 04 April 2016 - 01:30 PM
renatoa, la 04 April 2016 - 01:20 PM, a spus:
Unele scripturi zic ca Iuda ar fi fost chiar un baiat de treaba...
Sigurat a fost de treaba,econom si ascultator. Nu ma bag in treaba asta.Nu fac eu legile si nici nu candidez in parlament.....noi incercam local sa ne adaptam ,ca sa nu fie nevoit intr-o zi seful aeroclubului sa zica: FlyPol,pas,de maine pentru voi zborul e interzis,zburati ,chem jandarmii.....sau sa asist cum intra un tampit cu aeromodelul in cupola unui planor tras la mosor cu un pilot cu doua ore de zbor ( noroc ca are cu el instructori profi).
#28
Postat 05 April 2016 - 08:10 AM
Flying Buddha, la 04 April 2016 - 02:17 PM, a spus:
Supus.....e pretios spus. In aeroclub putem zbura ...avem teren pista speciala,spatiu de tinut modelele,sali tehnice...nu numai ca suntem tolerati,suntem parte din aeroclub....cunoscuti,prieteni cu toata lumea.Trebuie sa respectam un regulament si niste limite .E o situatie complet diferita de un aeromodelist care gaseste un teren si se da pe el cum il taie capul.Asta nu inseamna ca nu consideram ca legislatia actuala e perfecta...
#29
Postat 05 April 2016 - 08:30 AM
Eu fac demersurile pentru inregistrarea si asigurarea unei Cessna 172 3m/70cmc/ 13 kg...pregatita pentru CN F4H .Modelul are o valoare de peste 2400 euro fiind dotat cu sistem de navigare automata si failsafe-uri ( conditie folositoare la asigurare).90 euro plus asigurarea peste 120 euro plus alte costuri...240...10% din valoarea modelului. Avand ca tinta Campionatul Mondial de machete,hai ca se merita.
Precizez....incerc solutii,nu impun solutii mai ales ca la documentatii si legi sunt pe..."afara'
#30
Postat 05 April 2016 - 12:17 PM
Toti aeromodelistii care vor sa faca parte din Aeroclubul Teritorial Brasov sunt rugati sa vina sambata de la ora 11 la sala de scolarizare din aerodromul Sanpetru.
Vom organiza sedinta de deschidere a anului competitional 2016 a sectiei de aeromodelism.
Se pot plati si cotizatiile .
Membrii din afara Brasovului sau care nu pot participa la adunare trebuie sa dea un mail sa confirme ca vor in continuare sa faca parte din club pe adresa: feldioreanudorin@gmail.com si pot trimite cotizatia in contul: RO 65 BTRL 01501201D 48862XX. Se va ocupa dl.Feldioreanu si Dl.Pop sa va trimita chitantele si sa va emita stick-urile pentru aeromodele.
Membrii noi trebuie sa ne trimita urmatoarele date: Nume/Prenume/Adresa/ Adresa Email/clasa competitionala la care se inscrie/lista aeromodelelor de inregistrat( tip/greutate/putere instalata/viteza maxima).Cotizatie este echivalent 15 euro/la cursul zilei.
Subiecte :
1 Definitivarea listei membrilor Aeroclubului Teritoirial Brasov -sectia aeromodelism competitie.
2 Stabilirea claselor competitionale cu care aeroclubul va participa la CN/cupe FRMd si intalniri propri.
3 Programul competitional 2016 la care Aeroclubul Teritorial Brasov se va prezenta
4 Discutarea proiectului regulamentului de zbor pe Sanpetru
5 Stabilirea obiectivelor de dezvoltare a bazei tehnice a sectiei de aeromodelism competitional.
6 Intocmire listei de inregistrare a aeromodelelor ce vor evoula pe aerodromul Sanpetru
7 Stabilirea listei legitimatilor FRMd si echipelor de concurs.
8 Masuri de securitate la zborul cu aeromodelul pe aerodromul Sanpetru.Semnare fise de protectia muncii.
Dupa aceasta sedinta si definitivarea listei membrilor sectiei,accesul pe aerodromul Sanpetru va fi permis doar membrilor cu cotizatia si actele la zi. Semnat, Stelian Cojocaru/cdt AT Brasov