Modelism - RHC Forum: Piper 1800mm - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Piper 1800mm De la A la Z

#1 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 28 March 2016 - 09:10 AM

Cum inca n-am zburat niciodata cu un termic dar consider ca a sosit vremea sa fac o schimbare si sa incintam si acel simt care ,consider eu, nu prea are de-a face cu modelismul ,dar totusi,atunci sa aba si auzul satisfactia lui. Cum nu sint un pilot vechi si nici excelent,alegerea a cazut pe un trainer usor si anume: modelul mentionat in titlu. Planurile de la " outerzone" ,marimea 71" L-4B Grasshopper. Nicodta nu mi-a placut configuratia lui de vopsire ,dar avionu in sine da. Nici nu voi pastra aceasta configuratie la infoliere. Va fii un pic supra motorizat, conform conform documentatiei atasate ar trebuisa fie de 6-7,5 ccm dar in dotare este un singur motor termic cu alcool de 8,5 ccm si anume : ASP-52 A.

Si cum arata modelul :Imagine atasata: Fotó0020.jpg;Imagine atasata: Fotó0026.jpg.
L.E.Gall
0

#2 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 28 March 2016 - 09:11 AM

si inca Imagine atasata: Fotó0044.jpg,Imagine atasata: Fotó0051.jpg.
L.E.Gall
0

#3 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 28 March 2016 - 09:17 AM

La fuselaj mai este de lucru dar neavind nevoie de suport de fixare am trecut si la executarea aripilor:Imagine atasata: Fotó0052.jpg,Imagine atasata: Fotó0054.jpg,Imagine atasata: Fotó0058.jpg,Imagine atasata: Fotó0064.jpg
L.E.Gall
0

#4 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 28 March 2016 - 09:19 AM

Deci se obsearva constructia clasica :Imagine atasata: Fotó0066.jpg,Imagine atasata: Fotó0067.jpg.
L.E.Gall
0

#5 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 28 March 2016 - 09:46 AM

Salut, eu mi-am cumparat un Piper de la Phoenixmodels
Care l-am echipat tot cu un ASP 52 2T - iti recomand cu cea mai mare caldura sa muti centru de greutatare mai in fata cam cu 10-15 mm fata de ce spune in plan ...eu nu l-am verificat cum trebuie de prima data si a facut buba... panoul de foc refacut si un pic din fuselaj, dupa care am zis ca e bine, l-am ridicat si la fel, pur si simplu era de necontrolat, nu il mai zburam eu, ci cineva care avea mai multa experienta, de data asta a facut buba mai mare, de la parbriz pana in fata a fost refacut si lungit fuselajul cu cca 30 mm ca sa ajung la un centru de greutate acceptabil pentru zbor. Tot echipamentul electric a fost pus in fata centrului de greutate, singurele care erau la 50 mm in spatele centrului erau servourile care aveau locul prestabilit si nu am vrut sa le modific pozitia. In fine dupa multe incercari si chinuiala cu el am reusit sa il fac sa zboare si acum merge uns.
https://s28.postimg.org/47bap5nnh/2015-06-14_18.53.58[1].jpg
Aici se vede cu cat a trebuit sa fie lungit fuselajul pana la panoul de foc, plus con de Al pe motor si mutat motorul la distanta maxima care era permisa de capota...

Spor la constructie si aterizari usoare, daca ai intrebari, cu cea mai mare placere te ajut ca stiu cat de nervos am fost eu cu acest model...
P.S. zboara foarte frumos iar acesta este un model care te va obliga sa folosesti directia la fiecare viraj, e un model care nu ii place sa nu aiba tractiune la manevre, indiferent daca e in zbor si mai ales la decolare si aterizare.... Iar pentru aterizare daca ai o statie cu mixaje iti mai recomand mixaj de flaperoane, cel putin al meu vine cam tare la aterizare si a fost nevoie....

Aceasta postare a fost editata de Ainshtain: 28 March 2016 - 09:46 AM

Stamatin Radu
0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 31 March 2016 - 01:54 PM

Bun venit pe Bulevardul Metanolului. Ai ales un model frumos, dar care necesita un pic de atentie la pilotaj. Este o incantare pentru ochi ceea ce vad ca iese din mainile tale.
Sa-ti aduca numai bucurii, mestere.
0

#7 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 31 March 2016 - 07:23 PM

Cred ca balsa de pe lateralele fuselajului ar fi trebuit sa fie cu fibra paralela cu axa longitudinala a fuselajului nu perpendiculara cum ai pus-o tu.

E mai rezistent cu fibra in lung.Valabil si la capetele aripilor.

Ciao Sorin
0

#8 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 31 March 2016 - 11:38 PM

Vezi postareadan_mitea, la 31 March 2016 - 01:54 PM, a spus:

Bun venit pe Bulevardul Metanolului. Ai ales un model frumos, dar care necesita un pic de atentie la pilotaj. Este o incantare pentru ochi ceea ce vad ca iese din mainile tale.
Sa-ti aduca numai bucurii, mestere.


Multumesc , sint pe drum dar nu ma pot apropia calitativ de lucrarile la care trageam cu ochiul cind doream vre-o indrumare ori aveam vre-o nedumerire si interesant acele lucrari erau tocmai ale domnului Mitea. De altfel i-mi place si atelierul dv.

[quote name='SORIN CAIUS' timestamp='1459444981' post='849119']
Cred ca balsa de pe lateralele fuselajului ar fi trebuit sa fie cu fibra paralela cu axa longitudinala a fuselajului nu perpendiculara cum ai pus-o tu.

E mai rezistent cu fibra in lung.Valabil si la capetele aripilor.

Ciao Sorin

Fuselajul este exact cum spui ca trebuie sa fie:Imagine atasata: Fotó0074.jpg Diferenta ca , in planurile originale se solicita pe lateral balsa de 3mm, eu am pus doua de 1,5 primul strat pe verticala si al doilea in lungimea fuselajului. La capetele de aripa : pe interior are destule intarituri iar placarea pe intrados va fii cu fibra in lungimea de deplasare, conform planurilor originale unde se observa in clar pina si fibra materialului. Inca doua poze cu aripile :Imagine atasata: Fotó0070.jpg;Imagine atasata: Fotó0073.jpg.
L.E.Gall
0

#9 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 01 April 2016 - 10:25 PM

Pt a confirma cele de mai sus postez planurile:http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=6597
L.E.Gall
0

#10 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 02 April 2016 - 08:37 PM

:hi: Intentionez sa folosesc servomecanisme standard SG 5010BB de 6,5 Kg fota la 6 V pentru directionarea modelului si un un HK15148 mikro,de 2,5 Kg pt acceleratie.
Dilema mea este aceea :Care este sistemul cel mai simplu si practic ,deci rezistent in timp, de legatura a servomecanismului cu cele doua tije care fac legatura cu eleroanele?
L.E.Gall
0

#11 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 02 April 2016 - 08:39 PM

Vezi postareaL.E.Gall, la 02 April 2016 - 08:37 PM, a spus:

:hi: Intentionez sa folosesc servomecanisme standard SG 5010BB de 6,5 Kg fota la 6 V pentru directionarea modelului si un un HK15148 mikro,de 2,5 Kg pt acceleratie.
Dilema mea este aceea :Care este sistemul cel mai simplu si practic ,deci rezistent in timp, de legatura a servomecanismului cu cele doua tije care fac legatura cu eleroanele?


Eu sunt foarte multumit de astea !http://phoenixmodels.ro/shop/parghie-reglabila-articulatii-sferice-eloxat-p-2679.html
0

#12 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 April 2016 - 01:06 AM

Vezi postareaL.E.Gall, la 02 April 2016 - 08:37 PM, a spus:

Dilema mea este aceea :Care este sistemul cel mai simplu si practic ,deci rezistent in timp, de legatura a servomecanismului cu cele doua tije care fac legatura cu eleroanele?


Ceea ce ai scris m-a facut sa cred ca vrei sa folosesti doar un servo pentru cele doua eleroane. Sper sa nu fie asa. Deja s-a incetatenit solutia cu cel putin un servo pr fiecare eleron.
Solutia prezentata de Fly este moderna si foarte buna. Departe de mine de a-i gasi vreo critica. Doar pentru a se consemna, iti prezint si varianta clasica pe care am folosit-o la toate modelele:
http://www.rhcforum....post__p__795744
Pentru rudder si elevator este, un pic, mai delicat. Am avut in mana ceva asemanator si era extrem de greu. Cum luptam cu gramele pentru nu a pune plumb in fata, am optat tot pentru solutia clasica:
http://www.rhcforum....post__p__786059
Numai zboruri de vis, mestere.
0

#13 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 03 April 2016 - 08:07 AM

:hi:
Dorinta mea este de a ramine la executarea lucrarii conform planurilor originale.
1. Este o provocare pe care as dori sa o rezolv desi este mai migaloasa,are mai multe piese mici.
2. Conform planurilor, servomecanismul eleroanelor este asezat inaintea CG-ului(toate servomecanismele vor fii in carlinga).Daca voi folosi doua ,in aripa, vor cadea pe linia CG,ori cu citiva mm dupa.
3. Executarea echiilor de intoarcere (la 90 grade) vor fii facute di duralumuniu de 2 mm, si cu suruburi, saibe si tje de legatura nu cred ca vor ajunge la greutatea unui servomecanism. (dar cochetez cu ideea de a pune doua sm. de 19g cu forta de aprox 3Kg.) :drinks:
L.E.Gall
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 April 2016 - 04:39 PM

De asta imi era frica. Un servo mai mare plus toata complicatia va cantari cam cat doua mai mici. Simplicitatea inseamna siguranta. In plus, in varianta cu un servo vei avea jocuri. Solutia cu un servo este de pe vremea cand un servo costa o avere. Nu are alt avantaj.
Daca ti-e frica sa nu fie greu de spate si este foarte bine asta, poti muta celelalte servo-uri cat mai in fata...zic si eu.
0

#15 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 03 April 2016 - 04:45 PM

Da, sa incerci sa le pui cat mai aproape de centru de greutate, la al meu nu am nimic dupa centru de greutate, dedesubtul lui am placa cu servourile de la profundor directie si acceleratie... si tot a fost usor de bot.......
Stamatin Radu
0

#16 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 03 April 2016 - 09:46 PM

:hi: Stadiul actual al aripilor :Imagine atasata: Fotó0081.jpg. Urmeaza si celalalt eleron .
Nu va fii greu sa construiesc suportul servomecanismelor in aripi,deci doua de 17g isi vor face treaba. Cistig de cauza pt varianta : mai putine componente maipractic, mai putine defecte.
Inca nefinalizat , una bucata aripa,cea cu eleronul gata:Imagine atasata: Fotó0078.jpg
:drinks:
L.E.Gall
0

#17 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 April 2016 - 10:31 PM

Bun asa. Nu uita sa introduci un tub prin care sa tragi cablurile.
Numai bine, mestere.
0

#18 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 06 April 2016 - 11:20 PM

:hi: Desi am impresia de nereusita ,din dorinta de a ma conforma planurilor,iar solutia colegului nostru @ fly era ideala,cintarind toate aspectele, am luat hotarirea de a ma conforma simplitatii. Mai putine piese si jocuri intre ele.
Rezultatul: pina sosesc piesele noi am vaduvit Spirit-ul 100" de servourile de la flapsuri Imagine atasata: Fotó0094.jpg:Imagine atasata: Fotó0096.jpg. :drinks:
L.E.Gall
0

#19 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 09 April 2016 - 05:24 PM

:hi: Lucrarile de constructie a aripilor s-au terminat si impreuna cu servomecanism de 17 g si suportul aferent + teava de fibra de sticla prin care vor trece conductorii de alimentare a servoului in total 215g bucata.
Imagine atasata: Fotó0099.jpg. :drinks: .
L.E.Gall
0

#20 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 April 2016 - 12:32 AM

Mestere, jos palaria. Arata din ce in ce mai bine.
0

#21 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 11 April 2016 - 09:54 AM

Multumesc d-lui Mitea pentru apreciere, adevarul ca incep si eu sa fiu, cit de cit, multumit dar sunt inca departe de a fii satisfacut de calitatea lucrarilor . Observ totusi ca avansez calitativ de la un model la altul, dar de: am doi de 5 si nu doi de 2 , si o pauza de 32 anisori in ale modelismului.
La modelul anterior Spirit 100 am folosit cite doua Bowden-uri si pe directie si elevator,sistem de trage-trage ulerior spunindu-mi un coleg ca nu era necesar,ar fii fost de ajuns unul.
Intrebarea este daca conform planurilor va fii de ajuns cite un Bowden, cu firul de otel de 0,8mm,pe miscare ?
L.E.Gall
0

#22 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 April 2016 - 11:32 AM

Eu as merge pe solutia veche cu tija de lemn și furci metalice.
Sultan Eduard
0

#23 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 April 2016 - 01:07 PM

Eu as merge pe solutia cu tub din plastic si tija metalica in interior. Intre tija metalica si parghii as folosi doar articulatii sferice. Piticul responsabil cu aceasta lucrare ma obliga sa pozitionez tuburile drept, pentru a nu avea frecari. Cam asa ceva:
http://www.rhcforum....post__p__447068
Numai bine, mestere.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 April 2016 - 01:08 PM

0

#24 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 April 2016 - 08:31 PM

Corect, solutia cu tub din plastic si tija metalica in interior este mult mai elegantă şi mai modernă. Până la urmă va fi alegerea constructorului.
Zboruri line.
Sultan Eduard
0

#25 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 12 April 2016 - 08:05 AM

Vezi postareaedisultan, la 11 April 2016 - 08:31 PM, a spus:

Corect, solutia cu tub din plastic si tija metalica in interior este mult mai elegantă şi mai modernă. Până la urmă va fi alegerea constructorului.
Zboruri line.


Aceeasi solitie o am eu pe Piper-ul meu, de asemenea am folosit la un Ugly Stick, si cum spunea dl. Dan mai sus daca nu e aliniat perfect are frecari mari... ce am facut eu sa elimin frecarile ....am folosit tija mult mai subtire de metal ...nu e cea mai buna idee daca ai sistanta mare de la echie pana la punctul unde intra tija in teava de plastic dar pentru cursele mele de 1.5 cm la servo era suficient
Stamatin Radu
0

#26 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 30 April 2016 - 08:41 PM

:hi: Sa montat motorul Imagine atasata: Fotó0125.jpgsi observ ca este cam greu de " bot",chiar si asa fara rezervor si servomecanisme. Va trebui sa mut servomecanismele pt directie si elevator in spate. Aripile in momentul ectual:Imagine atasata: Fotó0137.jpg.
L.E.Gall
0

#27 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 30 April 2016 - 08:46 PM

Inainte de a lipi ampenajul orizontal am verificat unghiurile :Imagine atasata: Fotó0121.jpgsi in spate :Imagine atasata: Fotó0122.jpg :drinks: .
L.E.Gall
0

#28 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 30 April 2016 - 11:59 PM

Nu uita de folie, tije si alte cele. S-ar putea sa muti servo-urile in fata, zic si eu.
Arata foarte bine, felicitari, mestere.
0

#29 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 16 May 2016 - 08:42 PM

ce mă enervați....!...


Nene...îți faci probleme că nu îți iese CG...și poți jongla mai bine de 2 cm cu motorul?...uf...e simplu rău de tot în cazul ăsta...că poți să îl muți...mai ales că nu ai încă capota...care, la modelul ăsta...e o banalitate...și se poate face din balsa.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro