Piper 1800mm De la A la Z
#1
Postat 28 March 2016 - 09:10 AM
Si cum arata modelul :;.
#5
Postat 28 March 2016 - 09:46 AM
Care l-am echipat tot cu un ASP 52 2T - iti recomand cu cea mai mare caldura sa muti centru de greutatare mai in fata cam cu 10-15 mm fata de ce spune in plan ...eu nu l-am verificat cum trebuie de prima data si a facut buba... panoul de foc refacut si un pic din fuselaj, dupa care am zis ca e bine, l-am ridicat si la fel, pur si simplu era de necontrolat, nu il mai zburam eu, ci cineva care avea mai multa experienta, de data asta a facut buba mai mare, de la parbriz pana in fata a fost refacut si lungit fuselajul cu cca 30 mm ca sa ajung la un centru de greutate acceptabil pentru zbor. Tot echipamentul electric a fost pus in fata centrului de greutate, singurele care erau la 50 mm in spatele centrului erau servourile care aveau locul prestabilit si nu am vrut sa le modific pozitia. In fine dupa multe incercari si chinuiala cu el am reusit sa il fac sa zboare si acum merge uns.
https://s28.postimg.org/47bap5nnh/2015-06-14_18.53.58[1].jpg
Aici se vede cu cat a trebuit sa fie lungit fuselajul pana la panoul de foc, plus con de Al pe motor si mutat motorul la distanta maxima care era permisa de capota...
Spor la constructie si aterizari usoare, daca ai intrebari, cu cea mai mare placere te ajut ca stiu cat de nervos am fost eu cu acest model...
P.S. zboara foarte frumos iar acesta este un model care te va obliga sa folosesti directia la fiecare viraj, e un model care nu ii place sa nu aiba tractiune la manevre, indiferent daca e in zbor si mai ales la decolare si aterizare.... Iar pentru aterizare daca ai o statie cu mixaje iti mai recomand mixaj de flaperoane, cel putin al meu vine cam tare la aterizare si a fost nevoie....
Aceasta postare a fost editata de Ainshtain: 28 March 2016 - 09:46 AM
#6
Postat 31 March 2016 - 01:54 PM
Sa-ti aduca numai bucurii, mestere.
#8
Postat 31 March 2016 - 11:38 PM
dan_mitea, la 31 March 2016 - 01:54 PM, a spus:
Sa-ti aduca numai bucurii, mestere.
Multumesc , sint pe drum dar nu ma pot apropia calitativ de lucrarile la care trageam cu ochiul cind doream vre-o indrumare ori aveam vre-o nedumerire si interesant acele lucrari erau tocmai ale domnului Mitea. De altfel i-mi place si atelierul dv.
[quote name='SORIN CAIUS' timestamp='1459444981' post='849119']
Cred ca balsa de pe lateralele fuselajului ar fi trebuit sa fie cu fibra paralela cu axa longitudinala a fuselajului nu perpendiculara cum ai pus-o tu.
E mai rezistent cu fibra in lung.Valabil si la capetele aripilor.
Ciao Sorin
Fuselajul este exact cum spui ca trebuie sa fie: Diferenta ca , in planurile originale se solicita pe lateral balsa de 3mm, eu am pus doua de 1,5 primul strat pe verticala si al doilea in lungimea fuselajului. La capetele de aripa : pe interior are destule intarituri iar placarea pe intrados va fii cu fibra in lungimea de deplasare, conform planurilor originale unde se observa in clar pina si fibra materialului. Inca doua poze cu aripile :;.
#10
Postat 02 April 2016 - 08:37 PM
Dilema mea este aceea :Care este sistemul cel mai simplu si practic ,deci rezistent in timp, de legatura a servomecanismului cu cele doua tije care fac legatura cu eleroanele?
#11
Postat 02 April 2016 - 08:39 PM
L.E.Gall, la 02 April 2016 - 08:37 PM, a spus:
Dilema mea este aceea :Care este sistemul cel mai simplu si practic ,deci rezistent in timp, de legatura a servomecanismului cu cele doua tije care fac legatura cu eleroanele?
Eu sunt foarte multumit de astea !http://phoenixmodels.ro/shop/parghie-reglabila-articulatii-sferice-eloxat-p-2679.html
#12
Postat 03 April 2016 - 01:06 AM
L.E.Gall, la 02 April 2016 - 08:37 PM, a spus:
Ceea ce ai scris m-a facut sa cred ca vrei sa folosesti doar un servo pentru cele doua eleroane. Sper sa nu fie asa. Deja s-a incetatenit solutia cu cel putin un servo pr fiecare eleron.
Solutia prezentata de Fly este moderna si foarte buna. Departe de mine de a-i gasi vreo critica. Doar pentru a se consemna, iti prezint si varianta clasica pe care am folosit-o la toate modelele:
http://www.rhcforum....post__p__795744
Pentru rudder si elevator este, un pic, mai delicat. Am avut in mana ceva asemanator si era extrem de greu. Cum luptam cu gramele pentru nu a pune plumb in fata, am optat tot pentru solutia clasica:
http://www.rhcforum....post__p__786059
Numai zboruri de vis, mestere.
#13
Postat 03 April 2016 - 08:07 AM
Dorinta mea este de a ramine la executarea lucrarii conform planurilor originale.
1. Este o provocare pe care as dori sa o rezolv desi este mai migaloasa,are mai multe piese mici.
2. Conform planurilor, servomecanismul eleroanelor este asezat inaintea CG-ului(toate servomecanismele vor fii in carlinga).Daca voi folosi doua ,in aripa, vor cadea pe linia CG,ori cu citiva mm dupa.
3. Executarea echiilor de intoarcere (la 90 grade) vor fii facute di duralumuniu de 2 mm, si cu suruburi, saibe si tje de legatura nu cred ca vor ajunge la greutatea unui servomecanism. (dar cochetez cu ideea de a pune doua sm. de 19g cu forta de aprox 3Kg.) :drinks:
#14
Postat 03 April 2016 - 04:39 PM
Daca ti-e frica sa nu fie greu de spate si este foarte bine asta, poti muta celelalte servo-uri cat mai in fata...zic si eu.
#16
Postat 03 April 2016 - 09:46 PM
Nu va fii greu sa construiesc suportul servomecanismelor in aripi,deci doua de 17g isi vor face treaba. Cistig de cauza pt varianta : mai putine componente maipractic, mai putine defecte.
Inca nefinalizat , una bucata aripa,cea cu eleronul gata:
:drinks:
#17
Postat 03 April 2016 - 10:31 PM
Numai bine, mestere.
#18
Postat 06 April 2016 - 11:20 PM
Rezultatul: pina sosesc piesele noi am vaduvit Spirit-ul 100" de servourile de la flapsuri :. :drinks:
#20
Postat 10 April 2016 - 12:32 AM
#21
Postat 11 April 2016 - 09:54 AM
La modelul anterior Spirit 100 am folosit cite doua Bowden-uri si pe directie si elevator,sistem de trage-trage ulerior spunindu-mi un coleg ca nu era necesar,ar fii fost de ajuns unul.
Intrebarea este daca conform planurilor va fii de ajuns cite un Bowden, cu firul de otel de 0,8mm,pe miscare ?
#23
Postat 11 April 2016 - 01:07 PM
http://www.rhcforum....post__p__447068
Numai bine, mestere.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 April 2016 - 01:08 PM
#25
Postat 12 April 2016 - 08:05 AM
edisultan, la 11 April 2016 - 08:31 PM, a spus:
Zboruri line.
Aceeasi solitie o am eu pe Piper-ul meu, de asemenea am folosit la un Ugly Stick, si cum spunea dl. Dan mai sus daca nu e aliniat perfect are frecari mari... ce am facut eu sa elimin frecarile ....am folosit tija mult mai subtire de metal ...nu e cea mai buna idee daca ai sistanta mare de la echie pana la punctul unde intra tija in teava de plastic dar pentru cursele mele de 1.5 cm la servo era suficient
#28
Postat 30 April 2016 - 11:59 PM
Arata foarte bine, felicitari, mestere.
#29
Postat 16 May 2016 - 08:42 PM
Nene...îți faci probleme că nu îți iese CG...și poți jongla mai bine de 2 cm cu motorul?...uf...e simplu rău de tot în cazul ăsta...că poți să îl muți...mai ales că nu ai încă capota...care, la modelul ăsta...e o banalitate...și se poate face din balsa.