Cu... si despre fum Sisteme de fum improvizate cu buget redus
#1
Postat 28 March 2016 - 08:41 AM
Incep topicul asta pentru toti cei vor sa isi faca, au facut, sau au cumparat sisteme de fum pentru motoare termice. Poate putem face un mic tutorial cum ar fi mai usor ... poate niste poze ... impartasim experiente constructive si mai putin... poate si niste retere de fum homemade...
Eu cel putin sunt novice in ceea ce inseamna fum, dar cred ca am inteles principiul de functionare... cei 3 factori: debit, temperatura si dispersie trebuiesc controlati perfect...Haideti sa ii imblanzim aici...
https://s15.postimg.org/67gzm9w7v/Sketch270202559.png
Asta e prima mea incercare de fum .... totul homemade...de la duze, la suportul duzelor(nu am vrut sa gauresc toba). rezervor, T-eu, pompa e singura cumparata, o pompa de 6 volti de pe ebay, iar lichidul de fum ...Johnson's baby oil + motorina in amestec de 50:50. Dupa cum se vede am debitul destul de mare, continue sa faca fum dupa ce am oprit pompa. Poza alaturata reprezinta o mica schita a modalitatii de realizare a duzei si fixarea ei, am mai vazut pe forum ideea asta dar nu mai gasesc topicul sa dau un link, nu e vorba de multumiri ca facusem duza inainte sa vad ce spuneau baietii pe acolo :drinks:ma bucur ca nu sunt singurul care a avut in cap ideea asta.
Momentan fac niste teste cu o alta substanta pentru fum care e undeva la 15 lei litru, in functie cu ce o combin va ajunge la 20 de lei litru... dar cum spuneam ...inca fac teste.... La fel si cu duzele, fac cercetari si teste. Am sa revin primele rezultate!
#6
Postat 29 March 2016 - 07:01 AM
Tocmai mi-a fost expediata pompita care are debit de 100 ml/min si presiune 1.5 bari, e o pompa care se foloseste in industria medicala pentru dozaje exacte. Am sa o fac sa imi dea 30-50 ml/min la relanti si maxim la full.
#7
Postat 29 March 2016 - 07:12 AM
Ainshtain, la 29 March 2016 - 07:01 AM, a spus:
Tocmai mi-a fost expediata pompita care are debit de 100 ml/min si presiune 1.5 bari, e o pompa care se foloseste in industria medicala pentru dozaje exacte. Am sa o fac sa imi dea 30-50 ml/min la relanti si maxim la full.
Poti folosiii si pompita de turbina ,si de aceea am zis sa folosesti diesel pentru ca este mai lichid si scoate fum mult alb !https://www.sportsturbine.com/acatalog/Product-No.--252--Fuel-Pump--Geared--for-bench-test-run-only--182.html
#10
Postat 29 March 2016 - 07:29 AM
cam asa e in functiune ...mai ales cand strange tipul ala de furtun si se formeaza presiune
iar nenea asta ne arata ce presiune poate face pompita asta, ceea ce i se intampla lui mi s-a intamplat si mie la testare , neaparat niste coliere metalice pe furtunele, normal, in functie de diuze, ca daca ai niste bucati de teava in toba ...:good:
#11
Postat 29 March 2016 - 07:30 AM
#12
Postat 29 March 2016 - 07:48 AM
RedDevil, la 29 March 2016 - 07:30 AM, a spus:
am vazut, am testat, si merge cat de cat, un robinet de la Pet Shop pentru acvarii la alimentarea cu aer, asta ca sa nu spun ca poti folosi un jigler de la un motor nitro, unu de ala separat ..
https://images1.okr.ro/auctions.v3/1000_1000/2011/01/06/e/6/249167231-2865171-1000_1000.jpg
se monteaza pe iesirea din pompa, partea proasta e ca merge la o vatiatie de debit foarte mica, adica daca ai pompa care iti da 500 ml/min si vrei sa il limitezi la 50 se face oleaca de presiune pe acolo si daca nu ai furtunelele legate bine s-ar purea sa sara de pe duze si faci totu numai ulei....
Referitor la problema cu iesirile de la pompa mai mari decat furtunele, daca ai peretele de la teava destul de grosut il poti fileta pe interior si dupa sa iei un surubel cu diametru agerent care il gauresti cum am desenat eu in schita aia si il tau astfel incat sa ii lasi cateva ganguri ...dupa care ii cositoresti o bucatica de teava in cap, merge, dar trebuie incalzit substantial si neaparat ceva decapant, dupa care il infiletezi pe iesirea de la pompa cu oleaca de adeziv ..epoxi sau superglue....cred ca va da roade. E doar o idee nu o lua de buna :blush::good:
Aceasta postare a fost editata de Ainshtain: 29 March 2016 - 07:52 AM
#13
Postat 29 March 2016 - 08:02 AM
Ainshtain, la 29 March 2016 - 07:20 AM, a spus:
Am pompita pe turbina si ca sa bage kerosen in turbina trebuie ii trebuie presiune 😊
Filmulet testat cu diesel nu am ,am facut mai dedemult .
http://youtu.be/qOwOoq4iPUo
Asta este turbina !
#18
Postat 29 March 2016 - 10:13 AM
Asa ceva pot realiza.... deci cine are o bara de alama de Ø10 x 100 :lol:
Aceasta postare a fost editata de Ainshtain: 29 March 2016 - 10:14 AM
#20
Postat 29 March 2016 - 01:22 PM
In schimb dca ai o pimpita care ii reglezi turatia printr-un mix care e slave la acceleratie o sa ai un debit constant in toba si de acolo il poti regla astfel incat la ori ce plaja de turatie o sa ai un debit suficient astfel incat sa se vaporizeze majoritatea uleiului, chiar daca ai turatia constanta o sa "arzi" tot ce bagi in toba.
Sau poate nu am inteles eu bine :drinks:????
#22
Postat 29 March 2016 - 06:34 PM
Ainshtain, la 29 March 2016 - 10:13 AM, a spus:
Asa ceva pot realiza.... deci cine are o bara de alama de Ø10 x 100 :lol:
...3,5 bari nu-i cam mult??
#23
Postat 29 March 2016 - 06:38 PM
...doar o idee
Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 29 March 2016 - 06:39 PM
#26
Postat 29 March 2016 - 08:51 PM
Merge si la benzinare si la tobele care nu au despicatura sa i calzesti, numai ca trebuie sa fii ferm convins ca faci asta pentru ca o sa cam mutilezi toba...
Ce face nenea asta aici e cam ciudat parerea mea, nu as pune epoxy sau ce pune el pe toba, mai degraba as cauta niste duze mai mari in diametru si as folosi acelas principiu, faci gauri opuse in toba, bagi o teava in interior si o cositoresti pe pozitie, direct pe duze. Racordarea de la "tur, retur" cu furtun de neopren si daca ai toba destul de mare poti chiar face mai multe treceri prin ea. Din pacate costul unui set de tobe pentru ce motorasul meu e in jur de 30 de euro, nu dispun de banii astia pentru a incerca, ca daca nu merge o sa raman cu" sita" de esapament.
Iar partea cu teva de alama bagata in esapament e super, nu permite lichidului nevaporizat sa paraseasca toba, DAR, a uleiului din benzina sau a altor reziduri, asa ma gandesc eu
#27
Postat 05 April 2016 - 08:06 AM
incepatoru, la 29 March 2016 - 06:34 PM, a spus:
nu cred ca e mult ...asta e o duza mare, gaurica aia e mare dupa cum pare in toba ... gen 1.5-2 mm, eu am sa scalez totul astfel incat sa ajung la diametru de gaura de 0.5 mm ... sau poate si mai mic ...am facut si niste calcule de dinamica fluidelor si daca e gaura de 0.5 mm am o cadesre de presiune de 0.45 bari, ori 2 duze ... adica un bar ...pompita e capabila de 1.5 bari la 12 v... deci e posibil sa mearga, saptamana asta imi vine si pompa deci pe weekend, daca nu e vreme de zbor.... facem teste :yahoo:
#30
Postat 05 April 2016 - 09:34 PM
2 ml/s = 120 ml/ min
http://s22.postimg.org/6ba3x9gfx/20160405_222048.jpg
4ml/s = 240 ml/min
duza facuta de mine in seara asta ....
totusi e prima si e inca prototip, e din aluminiu si nu se prelicreaza frumos, se intinde si nu pot face fante si taieturi cat mai curate .... de asta am in prima poza jetul ala rebel in partea stanga
daca gasesc o modalitate de a le realiza repede si constant am sa le scot pe piata ...