SPACEWALKER BAY DULULUTU O minunatie de avion
#1
Postat 27 March 2016 - 05:39 PM
Deci sa trecem la treaba. Am primit modelul la "alb" adica fara scoci, cu ampenajele spate si deriva montate evident si cu eleroanele; asa l-am solicitat intrucat eu am vrut sa il laminez cu folie de laminat documentele aplicata cu fierul de calcat setat pe varianta nailon.
Kitul a fost evident marca Dululutu, foarte bine si atent realizat calitate maxima, fara cuvinte ....
#3
Postat 27 March 2016 - 05:44 PM
Am folosit folie de 80 microni pe care am aplicat-o cu fierul de calcat.
A iesit foarte rezistent si mai ales lucios, dupa aplicare folia se intareste (exact ca la documente); nu e termocontractila dar la temperatura se moaie putin si se poate lua forma modelului.
La colturi am taiat marginile sub forma e triunghiuri mici.
#5
Postat 27 March 2016 - 05:52 PM
La aripa mi-a fost frica sa ma bag, acest model este prima mea lucrare la nivel kit si mu mi-am permis sa risc sa o stric. Asa ca am apelat la Sergiu, e bine sa ai prieteni cumsecade http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
#6
Postat 27 March 2016 - 05:55 PM
#7
Postat 27 March 2016 - 05:58 PM
#9
Postat 27 March 2016 - 06:07 PM
Zboara excelent si e o bijuterie marca Dululutu, pe care il felicit ptr ceea ce iasa din mainile lui, si abia acum inteleg cata munca depune omul acesta si mai ales la ce calitate ofera la un pret derizoriu.
Reiterez ca e prima mea lucrare, am folosit de am avut prin casa, cater de acum 2 ani etc....
https://www.youtube....h?v=6D7TkML_0gA
https://www.youtube....h?v=aZBGJwiYU1A
#10
Postat 29 March 2016 - 11:08 AM
Am facut si o mica greseala si l-am montat cam cu 3 mm in exteriorul fuselajului pe partea din stanga. Am iesit in exterior deoarece am mers stramb cu un holsurub la montarea trenului si am observant abia la final... dar pe parchet, in casa, impins cu mana, modelul merge drept. Vedem cum se comporta in teren propulsat de motor. Oricum acest model pe vant zero decoleaza in max 2-3 metrii.
#12
Postat 29 March 2016 - 02:24 PM
Uite aici niste poze cu un model care l-am facut dupa ce am vazut un avionas de-al lui Dululutu:
https://www.dropbox....ekXUCR-9va?dl=0
#13
Postat 29 March 2016 - 02:42 PM
Multumesc ptr sfaturi, dar este peste puterile mele ...
#14
Postat 29 March 2016 - 02:52 PM
cosmin77, la 29 March 2016 - 02:42 PM, a spus:
Nimeni nu s-a nascut invatat, invelirea a fost cu folie autocolanta...tot cu fierul de calcat dar pentru aripi am pus mai intai folie de laminat hartie cum ai pus si tu pentru a mari rigiditatea, iar lipirea firelor e floare la ureche, un letcon niste pasta decapanta si un cositor ...un kit de pornire te ajunge cca. 50 de lei, iar tutoriale gasesti o gramada pe net, la partea de lemnaraie am facut cea mai mare prostie, toate sipculitele sunt lipite cap la cap, lucru care nu confera nici un fel de siguranta sau rezistenta, dar a zburat si chiar foarte bine pot zice , nu a avut nevoie decat cateva clickuri de trim pentru profundor. chiar vorbisem cu Dululutu daca ar putea sa faca un model ca asta, dar pana sa ii trimit planuri sau sa ii spun cum as vrea sa fie facut ...m-am apucat singur...
si camaruta in care am facut jucarica are doar 4 mp.... asa ca tot pe genunchi se numeste.... ei mai mult pe piept ca lucram din picioare :drinks:
Aceasta postare a fost editata de Ainshtain: 29 March 2016 - 02:54 PM
#15
Postat 29 March 2016 - 03:08 PM
Ptr laminat mi-am luat un fier numai al meu (stift de 39 lei din Mall) dar e ff ok.
Dar imi place cum a iesit, sunt mandru de avionasul acesta, l-am ingreunat putin cu folia, dar a iesit ff rezistent si imi place cum zboara.
Pe viitor vreau sa command tot de la dululutu unul mai mare pe care sa pun un 35-36 la 1270 kv care trage lejer 1700 g si evident tot laminat o sa fie.
#16
Postat 29 March 2016 - 03:20 PM
https://s29.postimg.org/8hwkkedav/rps20160329_161515.jpghttps://s29.postimg.org/ek8somr4n/rps20160329_161530.jpg
https://s29.postimg.org/4bgbit32v/rps20160329_161548.jpghttps://s29.postimg.org/b36qlns2f/rps20160329_161610.jpg
Aceasta postare a fost editata de Ainshtain: 29 March 2016 - 03:22 PM
#21
Postat 17 April 2016 - 08:59 PM
Desi a suflat umpicut vantul avionul, s-a dovedit a fi foarte stabil si manevrabil, si abia astept sa il termin pe cel mare cu anvergura de 1500 mm tot de la Dululutu. http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
https://www.youtube....h?v=tYFtnNtXAOo
Am facut o adevarata pasiune pentru spacewalkerul by Dululutu, cel mai tare avion al meu de pana acum.
Inca o data MULTUMESC DULULUTU pentru ceea ce faci !!!!
Aceasta postare a fost editata de cosmin77: 17 April 2016 - 09:04 PM
#22
Postat 09 February 2017 - 08:55 PM
Cum aripi am vreo 4 , am comandat doar fuselajul, cu motorul si rezervorul gata montate.
Fuselajul este adaptat pentru termic, cu los suficient inauntru.
Motorul, o adevarata bijuterie.
Va fi primul meu termic.
#25
Postat 09 February 2017 - 09:23 PM
Daca pot sa iti fiu de folos cu un mic sfat:
Fii mai generos cu suprafata de lipire a panoului de foc pentru motor catre polistiren.Vibratiile si eforturile trebuie distribuite in functie de calitatea materialului de baza.
Un placaj de 4 lipit pe toata suprafata disponibila ar fi ok.
In acest moment daca deja ai lipit incearca cateva insertii perpendiculare din tije de lemn pentru a distribui eforturile.
Intariri intre motor si CG ar fi fost mai utile decat doar zona de decupare a aripii .
Bafta numai bine si spor la mesterit
Horja
Ps cu scuze canopye in romaneste ii zice CUPOLA
Aceasta postare a fost editata de Horja: 09 February 2017 - 09:27 PM
#27
Postat 13 February 2017 - 08:21 AM
Am ajuns spre finalul lucrarii; am la el 3 aripi de schimb; cea originala cu diedru, una din balsa si cea de pe drake, evident toate marca Dululutu.
Fara acuu si combustibil a iesit la 1011 grame, in conditiile in care i-am tras foarte multa folie - chiar si 3 straturi pe alocuri unde am crezut eu ca sunt punctele slabe, avand in vedere ca pe varianta electrica cunosc acest model si in somn.
Deci despre ce vorbim:
Aceasta postare a fost editata de cosmin77: 13 February 2017 - 08:22 AM
#28
Postat 13 February 2017 - 11:40 AM
Frumos lucrat, sa te bucuri de el cat mai mult.
Merita sa treci pe termic ? cam ce costuri are ?
De unde se poate cumpara folie de laminat care ai folosit ? polistirenul nu se deformeaza de la caldura ?
Multumesc !
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#29
Postat 13 February 2017 - 12:52 PM
La mine e primul termic, ce sa zic am trecut de dragul provocarii.... tre sa o fac si pe asta daca m-am apucat de modelism (.......in locul vanatorii la care am renuntat).
Oricum sunetul scos si fumul sunt dementiale fata de electric si cred ca e ceva mai puternic, dar si mai greut. Fata de electric e ceva mai scump, depinde acu si de motor (second / nou) + toate accesoriile (bujii, incalzitor de bujii + accu receptie + combustibil + ubecul + demaror ...... )
Folie de laminat documente se gaseste cam la orice papetarie mai rasarita. Iti recomand cea de A3 si de 8 micron - cu asta lucrez eu si sunt ff multumit.
Am mai gasit de A4 dar ceva mai groasa, dar cu asta e mai greu la colturi sau suprafetele putin rotunjite si ca sa adere tre tempertura ceva mai mare - asa mi s-a parut....
Evident ca de la o anumita temperatura se deformeaza polistirenul; am un fier normal "casnic" dar de dimensiuni mici (gen voiaj) luat special numai ptr asa ceva. Temperatura cu care aplic prima folie(primul strat) e cu tirbusonul setat la "slik", dupa care se creste in temperatura pana la "wool - asa scrie pe al meu" pentru straturile urmatoare - de regula al doilea sau max al 3-lea.
E mai grea ca scociul, dar nu cu mult, insa e foarte rezistenta. Toata chestia e sa ai puncte unde petreci / imbini sau legi foliile intre ele; adica aplici din aproape in aproape, nu una mare peste toata suprafata vizata. Asa obtii o rezistenta mai mare.
La un space electric de 1200 anv am avut efectiv fuselajul (polistirenul) taiat/rupt in doua de la mijloc si se tinea doar in folie (4 straturi in acea zona - 5,6 cm lungime) si tot am mai zburat 2 accu in ziua aceea. Am vazut ruptura abia cand am plecat acasa. Vezi si filmele in care am abuzat de drake - practic intr-o zi am vrut sa il distrug "omeneste", am dat de pamant cu el de numa, dar nu prea am reuzit sa il fac nefolosibil....
Spor!
#30
Postat 13 February 2017 - 01:06 PM
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s