AXN floater jet - Hobby King Probleme cu canalul 3
#1
Postat 20 March 2016 - 02:04 PM
Numele meu este Dan, locuiesc in Constanta si sint nou in domeniu. Iata povestea pe scurt:
Am achizitionat un trainer AXN Floater Jet 1127 mm PNF, pe 4 canale, eu avind deja un transmitator Align T6 (similar Futaba T6j) si receptorul aferent, Futaba R2006GS pentru 6 canale.
Link-urile pentru avion, receptor si transmitator sint aici:
http://www.hobbyking...Warehouse_.html
https://www.align-tr...006gs-2-4g.html
http://shop.align.co...roducts_id=4965
Am incheiat toate operatiunile de asamblare, binding samd.
Problema pe care o intimpin este ca eleroanele (ch 1), cirma (ch 4) si elevatorul (ch 2) raspund corect la comenzi dar cind actionez stick-ul pt turatie motor (ch 3) nu se intimpla nimic.
Initial am crezut ca speed controller-ul (esc) e de vina sau motorul electric, drept pt care le-am inlocuit. Din pacate, situatia este ca la inceput, canalul 3 pur si simplu refuza sa dea vre-un semn de viata, nu se intimpla nimic.
Iata link-ul cu noul ESC:
http://www.hobbyking...warehouse_.html
Ati mai intilnit asa ceva si daca da, cum as putea sa rezolv problema? Mis-a mai spus de catre cei de la Align ca ar putea fi de vina EPA sau ca turatia este inversata dar mi-e teama ca nu prea cunosc chestiile astea, desi am citit manualul transmitatorului iar setarile cred ca sint corecte.
Daca este cineva din Constanta care poate eventual sa ma ghideze, ar fi super.
Multumesc.
Dan
#2
Postat 20 March 2016 - 02:49 PM
Muta mufa de la esc pe un alt canal(5-6)
Pune un servo pe canalul 3.
Misca din stickul de gaz si vezi daca se misca.
Daca se misca atunci problema vine de la programarea esc-ului care fie nu stie cursa stickului fie canalul 3 e pe invers si regulatorul intra in protectie si nu porneste motorul.
Incearca asta si spune-ne ce iese.
#3
Postat 20 March 2016 - 04:55 PM
Ciprian97, la 20 March 2016 - 02:49 PM, a spus:
Muta mufa de la esc pe un alt canal(5-6)
Pune un servo pe canalul 3.
Misca din stickul de gaz si vezi daca se misca.
Daca se misca atunci problema vine de la programarea esc-ului care fie nu stie cursa stickului fie canalul 3 e pe invers si regulatorul intra in protectie si nu porneste motorul.
Incearca asta si spune-ne ce iese.
Salut,
Am facut intocmai, am pus eleroanele pe canalul 3 si am obtinut miscare pe ambele sensuri in eleroane (cind miscam stick-ul de throttle sus-jos) desi receptorul piuia ciudat iar cind stick-ul era la punctul zero impingea ca naiba in maximul de cursa la servo.
Deci, pot sa stiu daca e ceva de facut?
Multumesc,
Dan
#4
Postat 20 March 2016 - 05:47 PM
Pentru inceput lasa elicea scoasa si pune esc-ul inapoi pe canalul 3. Du stickul din stanga sus de tot si porneste statia si modelul. Esc-ul ar trebui sa inceapa sa faca niste beep-uri. Dupa 1-2 bipuri de la motor(lasa motorul conectat la esc dar fara elice) du stickul jos inapoi, asteapta 2-3 secunde si decupleaza bateria de la esc si du stickul de gaz inapoi pe zero.Apoi verifica daca merge motorul.
Ca ultima verificare, pentru ca statia e de la heli, cauta daca nu ai cumva un THR HOLD activat(desi daca servo de eleroane puse pe ch3 au miscat... doar sa fie pe un switch si sa-l fi atins din greseala candva).
Procedura din manual suna asa:
Push the pull rod of throttle in the ESC to the highest position to make the ESC enter the setting mode andthen turn on the ESC.
Remark: the ESC enters the setting mode when the pull rod of throttle in the ESC is pushed to the highest position; the ESC enters the working mode when the pull rod of throttle in the ESC is pushed to the lowestposition.
Connect the battery pack to the ESC. After two seconds, a beep shows that the ESC enters the setting mode.
During the four periods when music rings, push thepull rod of throttle in the ESC to the lowest position. Then the motor will give out a beep to inform thatcorresponding parameters have been stored, and the ESC enters the working mode.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 20 March 2016 - 05:52 PM
#5
Postat 20 March 2016 - 05:53 PM
http://www.hobbyking...69X595538X6.pdf
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 20 March 2016 - 05:54 PM
#6
Postat 20 March 2016 - 05:59 PM
Ciprian97, la 20 March 2016 - 05:47 PM, a spus:
Pentru inceput lasa elicea scoasa si pune esc-ul inapoi pe canalul 3. Du stickul din stanga sus de tot si porneste statia si modelul. Esc-ul ar trebui sa inceapa sa faca niste beep-uri. Dupa 1-2 bipuri de la motor(lasa motorul conectat la esc dar fara elice) du stickul jos inapoi, asteapta 2-3 secunde si decupleaza bateria de la esc si du stickul de gaz inapoi pe zero.Apoi verifica daca merge motorul.
Ca ultima verificare, pentru ca statia e de la heli, cauta daca nu ai cumva un THR HOLD activat(desi daca servo de eleroane puse pe ch3 au miscat... doar sa fie pe un switch si sa-l fi atins din greseala candva).
Procedura din manual suna asa:
Push the pull rod of throttle in the ESC to the highest position to make the ESC enter the setting mode andthen turn on the ESC.
Remark: the ESC enters the setting mode when the pull rod of throttle in the ESC is pushed to the highest position; the ESC enters the working mode when the pull rod of throttle in the ESC is pushed to the lowestposition.
Connect the battery pack to the ESC. After two seconds, a beep shows that the ESC enters the setting mode.
During the four periods when music rings, push thepull rod of throttle in the ESC to the lowest position. Then the motor will give out a beep to inform thatcorresponding parameters have been stored, and the ESC enters the working mode.
Multumesc, incerc sa fac ce mi-ai spus si revin, sper sa mearga.
#7
Postat 20 March 2016 - 06:10 PM
coromel, la 20 March 2016 - 05:59 PM, a spus:
Am facut cu mi-ai recomandat, din pacate nu merge...motorul cinta in toate felurile de vreo 3 minute dar...nimic. Totusi, motorul pulseaza in timp ce piuie dar cam atit. Am oprit tot si am luat-o de la capat, acelasi rezultat, nimic.
#8
Postat 20 March 2016 - 06:12 PM
coromel, la 20 March 2016 - 06:10 PM, a spus:
Este super frustrant...
#10
Postat 20 March 2016 - 07:39 PM
si cand ai auzit seria de bipuri respective revi cu mansa de acceleratie pe zero si decuplezi bateria. dupa fiecare operatie(setare) se decupleaza bat.si se reia pt.o alta setare.
Este bine ca aceste setari sa le faca cineva care a mai facut.In primul rand trebuie sa iti recunoasca,dupa care poti face ori ce setare(acceleratie,tensiune bat,etc.)
Cere ajutor la cineva,s-au tradu pdf. si respecta in tocmai tabelul.
O zi buna.
#11
Postat 20 March 2016 - 08:14 PM
Retine de acum ca sa stii pentru aceasta statie, ca si orice alta statie Futaba, la orice model vei avea de acum, prima miscare la programarea unui model nou, reverse pe canalul de motor.
#12
Postat 21 March 2016 - 10:56 AM
renatoa, la 20 March 2016 - 08:14 PM, a spus:
Retine de acum ca sa stii pentru aceasta statie, ca si orice alta statie Futaba, la orice model vei avea de acum, prima miscare la programarea unui model nou, reverse pe canalul de motor.
Asta inseamna ca am stricat esc-ul sau doar ca trebuie sa-l reprogramez din nou? Macar de ar avea un reset to default sau ceva de genul.
Eu oricum am sa incerc sa folosesc manualul pt a face motorul sa mearga, pt ca de dat "haotic din stick am dat...sper sa nu fi stricat ceva la esc, atit.
Din ce inteleg eu din manualul esc-ului este ca partea de motor/throttle se seteaza la inceput...ma rog, am sa-mi fac temele si sper sa pot face ceva daca nu o sa caut pe cineva din Constanta care stie si ma poate ajuta.
In acest moment, totul pare foarte complicat si greu de aplicat, mai ales ca engleza manualului e ""chinezeasca"".
Multumesc mult tuturor.
Dan
#13
Postat 21 March 2016 - 11:01 AM
soryn65, la 20 March 2016 - 07:39 PM, a spus:
si cand ai auzit seria de bipuri respective revi cu mansa de acceleratie pe zero si decuplezi bateria. dupa fiecare operatie(setare) se decupleaza bat.si se reia pt.o alta setare.
Este bine ca aceste setari sa le faca cineva care a mai facut.In primul rand trebuie sa iti recunoasca,dupa care poti face ori ce setare(acceleratie,tensiune bat,etc.)
Cere ajutor la cineva,s-au tradu pdf. si respecta in tocmai tabelul.
O zi buna.
Inca nu am inteles ce inseamna sa setez ceva la esc-ul asta...neavind un ecran ca sa pot vedea ceva (valori/optiuni/etc) ce sa inteleg din asta? CUm pot sa setez ceva doar dupa bip-uri? Ok, Aud bipul pt motor, cu mansa sus? Inchid batreria, da? Si dupa aia ce "setez" ca nu-mi dau seama ce trebuie sa fac in continuare? Imi pare rau dar pentru mine este de neinteles...
#14
Postat 21 March 2016 - 11:14 AM
coromel, la 21 March 2016 - 10:56 AM, a spus:
Eu oricum am sa incerc sa folosesc manualul pt a face motorul sa mearga, pt ca de dat "haotic din stick am dat...sper sa nu fi stricat ceva la esc, atit.
Din ce inteleg eu din manualul esc-ului este ca partea de motor/throttle se seteaza la inceput...ma rog, am sa-mi fac temele si sper sa pot face ceva daca nu o sa caut pe cineva din Constanta care stie si ma poate ajuta.
In acest moment, totul pare foarte complicat si greu de aplicat, mai ales ca engleza manualului e ""chinezeasca"".
Multumesc mult tuturor.
Dan
Nu l-ai stricat, dar readucerea la default e loterie... daca nu ai o foaie cu instructiuni clare despre sunetele acelui ESC.
Ca idee generala, nu am avut pana acum caz de ESC care sa nu mearga cat de cat "cumva" exact in starea cum l-am scos din punga.
In majoritatea cazurilor schimb o singura setare, activez franarea, pentru ca zbor aproape numai planoare.
In rest astazi toate vin setate deja pentru detectie automata numar celule LiPo si cuttoff la 3.x volti, prag la care nu ajung cu un planor.
La timing umbla numai obsedatii :)
Deci nu ai fi avut de ce sa schimbi la el ceva setare musai, problema ta a fost reversul la throttle, care pe o statie Futaba trebuie sa devina obisnuinta, la orice model nou.
Neavand revers, cu trottle la minim el de fapt a pornit ca si cum ar fi fost la maxim, a intrat in mod programare, si de aici te-ai zapacit si nu mai stim in ce stadiu esti.
#15
Postat 21 March 2016 - 11:38 AM
renatoa, la 21 March 2016 - 11:14 AM, a spus:
Ca idee generala, nu am avut pana acum caz de ESC care sa nu mearga cat de cat "cumva" exact in starea cum l-am scos din punga.
In majoritatea cazurilor schimb o singura setare, activez franarea, pentru ca zbor aproape numai planoare.
In rest astazi toate vin setate deja pentru detectie automata numar celule LiPo si cuttoff la 3.x volti, prag la care nu ajung cu un planor.
La timing umbla numai obsedatii :)
Deci nu ai fi avut de ce sa schimbi la el ceva setare musai, problema ta a fost reversul la throttle, care pe o statie Futaba trebuie sa devina obisnuinta, la orice model nou.
Neavand revers, cu trottle la minim el de fapt a pornit ca si cum ar fi fost la maxim, a intrat in mod programare, si de aici te-ai zapacit si nu mai stim in ce stadiu esti.
...si nestiind in ce stadiu sint cu esc-ul, sansele de a-l face sa mearga sint minime la cit de "priceput" sint eu in acest moment...dar o sa incerc pe contr propriu sa fac ceva, nu stiu ce, sper sa nu-l pirlesc cumva...inca o data, eu nu am inteles cum se face programarea asta, chiar pt un singur tip de setare cum ar fi motorul...adica am inteles ca pot intra in modul programare cu gazul la maxim, decuplez bateria dupa care nu mai stiu ce sa fac, care-i pasul in care setez intr-adevar ceva? asta nu inteleg...nici pe youtube nu gasesc nimic in sensul asta si iti dai seama ca ma uit ca curca-n lemne la avion si nu pot face mai nimic...
#16
Postat 21 March 2016 - 11:59 AM
coromel, la 21 March 2016 - 11:38 AM, a spus:
pai cred ca nu ai inteles corect...
asa cum spuneau colegii mai sus "fara elicce"...
1. conectezi esc-ul la motor si la reciver (de obicei canalul 3)
2.Pornesti statia cu stick-ul de acceleratie la maxim
3. Conectezi ESC-ul la baterie
4. Ar trebui sa auzi niste bipuri (melodii, ceva)
5.Dupa ce ai auzit acele bipuri si nu se mai aude nimic duci acceleratia la zero
6.Decuplezi Esc-ul de la baterie
Acum verifici daca ai rezolvat ceva
Conectezi iar ESC-ul la baterie, de aceasta data cu stick-ul de acceleratie la minim, astepti initializarea (adica cateva bipuri) si incerci sa vezi daca merge motorul (incepi si misti stick-ul de acceleratie
Bafta
#17
Postat 21 March 2016 - 12:02 PM
- ai dat reverse la canalul de throttle ?
- fara elice, statia pornita, mansa jos
- alimentezi avionul, ce se aude ? daca auzi 3 beep esti ok, ar trebui sa insemne ca a detectat lipo 3s, nu toate ESC fac exact asa, al tau da. Dupa cele 3 ar trebui sa mai auzi 1 sau 2 in functie de cum este frana.
- daca ai auzit astea ar trebui daca ridici mansa sa se invarta motorul.
- daca nu le-ai auzit si incepe cu alte muzicutze, nu te mai atingi de throttle si deconectezi bateria, inseamna ca nu ai reverse pe throttle, sau canalul de throttle este altul decat cel care iti inchipui tu. Ne spui aici ce se aude si mai cugetam.
#18
Postat 21 March 2016 - 12:08 PM
Iar secventa de mai sus nu face nimic, doar o calibrare de cursa max-min a ESC-ului, nu il baga in programare.
Eu inca nu sunt convins ca el e pe canalul thr real.
Chiar nu e nimeni din Constanta pe receptie ? :unsure:
#19
Postat 21 March 2016 - 12:19 PM
renatoa, la 21 March 2016 - 12:08 PM, a spus:
Iar secventa de mai sus nu face nimic, doar o calibrare de cursa max-min a ESC-ului, nu il baga in programare.
Eu inca nu sunt convins ca el e pe canalul thr real.
Chiar nu e nimeni din Constanta pe receptie ? :unsure:
Bine spus "ratacit" :), totusi cred ca sint pe canalul de throttle. asa cum a spus Sid, am facut aseara...ce-i drept conectasem toate cele 4 canale la receiver, 3 mergeau ok, gazul nu.
Am gasit totusi pe youtube filmul asta la care ma uit acum, imi spuneti voi daca e ok sa urmez ce zice tipul acolo?
https://www.youtube....h?v=OZNxbxL7cdc
Multumiri pt. implicare,
Dan
#20
Postat 21 March 2016 - 01:06 PM
https://www.youtube....h?v=CWItbhW7b6c
Incerc sa merg pe ideea din film...
Dan
#21
Postat 21 March 2016 - 05:56 PM
Pune un film asa cum face acum, eventual si cu ecranele statiei prin toate meniurile si ne prindem noi. La nevoie, cauta pe la jurnal de zbor cine zboara pe langa tine si in 5 minute la camp se rezolva.
#22
Postat 21 March 2016 - 06:01 PM
Daca pornesc in acelasi mod dar cu stick-ul sus, obtin doar un singur bip dupa care, orice as face, nu mai piuie nimic.
A nu se uita, toate celelalte 3 canale merg corect inca de prima data.
Mai departe nu stiu ce sa fac.
#24
Postat 21 March 2016 - 06:05 PM
Cauta in manual cum se da reverse la canalul 3.
Aici manualul, pagina 27: http://manuals.hobbi...t/6j-manual.pdf
Dupa ce ai confirmat daca ch3 e dat acum pe reverse, citeste in continuare.
Ce trebuie sa faci tu e sa setezi cursa mansei de gaz.
Ca sa faci asta trebuie sa intri in meniul de programare.
Intrarea in meniul de programare se face alimentand esc-ul in timp ce mansa de gaz e sus de tot. Esc-ul da o serie de tonuri scurte sa arate ca a intrat in modul de programare.
Apoi lasi mansa sus si astepti prima melodie, din beepuri tip A-A-A-A-A(cum sunt descrise in manual).
Selectarea unei optiuni din meniul ala din manual(ala cu A-A-A-A-A si B-B-B-B-B etc) se face ducand stickul de gaz din pozitia de maxim la cea de minim in perioada in care se aud tonurile respective A-A-A-A-A sau B-B-B-B-B etc, daca il lasi sa cante in continuare si nu duci mansa jos esc-ul va trece la urmatorul articol din meniu, si vei auzi altfel de bipuri.
Cand incepi sa auzi A-A-A-A-A pe la al doilea sau al treilea beep du stickul jos. O sa se opreasca melodia si o sa auzi 2-3 bipuri distincte de confirmare. Mai stai 3-4 secunde, ar trebui sa fie liniste. Opreste tot si reprobeaza.
Am avut vreo 5-6 esc-uri ca asta, toate fac asa pana le setezi. Dupa n-ai treaba cu ele.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 21 March 2016 - 06:09 PM
#25
Postat 21 March 2016 - 06:12 PM
Ciprian97, la 21 March 2016 - 06:05 PM, a spus:
Cauta in manual cum se da reverse la canalul 3.
Aici manualul, pagina 27: http://manuals.hobbi...t/6j-manual.pdf
Dupa ce ai confirmat daca ch3 e dat acum pe reverse, citeste in continuare.
Ce trebuie sa faci tu e sa setezi cursa mansei de gaz.
Ca sa faci asta trebuie sa intri in meniul de programare.
Intrarea in meniul de programare se face alimentand esc-ul in timp ce mansa de gaz e sus de tot. Esc-ul da o serie de tonuri scurte sa arate ca a intrat in modul de programare.
Apoi lasi mansa sus si astepti prima melodie, din beepuri tip A-A-A-A-A(cum sunt descrise in manual).
Selectarea unei optiuni din meniul ala din manual(ala cu A-A-A-A-A si B-B-B-B-B etc) se face ducand stickul de gaz din pozitia de maxim la cea de minim in perioada in care se aud tonurile respective A-A-A-A-A sau B-B-B-B-B etc, daca il lasi sa cante in continuare si nu duci mansa jos esc-ul va trece la urmatorul articol din meniu, si vei auzi altfel de bipuri.
Cand incepi sa auzi A-A-A-A-A pe la al doilea sau al treilea beep du stickul jos. O sa se opreasca melodia si o sa auzi 2-3 bipuri distincte de confirmare. Mai stai 3-4 secunde, ar trebui sa fie liniste. Opreste tot si reprobeaza.
Am avut vreo 5-6 esc-uri ca asta, toate fac asa pana le setezi. Dupa n-ai treaba cu ele.
Multumesc, daca as gasi in manual cu sa dau reverse la ch 3 ar fi bine, cel putin pt inceput.
#26
Postat 21 March 2016 - 06:20 PM
#27
Postat 21 March 2016 - 06:24 PM
coromel, la 21 March 2016 - 06:12 PM, a spus:
La asta nu se poate raspunde decat cu... read that F.... manual ! :angry2:
Plus indicatiile producatorului, vezi aici penultimul paragraf:
http://www.futabarc....4ghz.html#q1179
#28
Postat 21 March 2016 - 06:24 PM
Ciprian97, la 21 March 2016 - 06:20 PM, a spus:
L-am deschis, caut, nu gasesc reverse on ch 3, in schimb am gasit t-cv care la mine era inhibat...l-am dezinhibat dar mumu...mai caut.
#29
Postat 21 March 2016 - 06:28 PM
renatoa, la 21 March 2016 - 06:24 PM, a spus:
Plus indicatiile producatorului, vezi aici penultimul paragraf:
http://www.futabarc....4ghz.html#q1179
merci, esti un dragut, nu sint chiar un retardat, m-am uitat in manual...daca te fac sa-ti pierzi timpul cu mine, scuze dar nu uita ca poate si tu ai fost noob cindva...