F3K " Alpha " un DLG pe platforma Synergy II
#241
Postat 04 August 2016 - 02:48 PM
#242
Postat 04 August 2016 - 06:28 PM
Mai jos “ nou nascuta “ insotita de imagini elocvente :
Fisiere atasate
-
Aripa beta 1.jpg (113.58K)
Number of downloads: 84 -
Aripa beta 2.jpg (106.11K)
Number of downloads: 78 -
Aripa beta 3.jpg (101.92K)
Number of downloads: 72 -
Aripa beta 4.jpg (105.26K)
Number of downloads: 90
#243
Postat 04 August 2016 - 06:30 PM
Fisiere atasate
-
Aripa beta 5.jpg (102.87K)
Number of downloads: 76 -
Aripa beta 6.jpg (114.99K)
Number of downloads: 77 -
Aripa beta 7.jpg (139.79K)
Number of downloads: 76
#245
Postat 04 August 2016 - 08:28 PM
Spor la treaba !
#246
Postat 05 August 2016 - 07:35 AM
Zippo, la 04 August 2016 - 08:28 PM, a spus:
Spor la treaba !
fly, la 04 August 2016 - 06:34 PM, a spus:
Multumesc Gelu si Mugurel !
Sunteti printre putinii care stiu ce volum de munca se ascunde in spatele unei simple aripi confectionate in tehnologia asta …
Acum sistemul e verificat , pot face repede 2 aripi light & budget ca demarez testele de zbor cu noul model … asta dupa ce trec si de ultima provocare… fuzelajul … :rolleyes:
#250
Postat 09 August 2016 - 01:28 PM
http://www.rcgroups....d.php?t=2716810
Atentie, ca a declarat ca nu a folosit smirghel la biroul pe care lucreaza, deci e periculos omu... :) ii ia painea lui ender :)
#251
Postat 09 August 2016 - 09:49 PM
renatoa, la 09 August 2016 - 01:28 PM, a spus:
Nope ..."I'm a different type of crazy" ... eu sunt ala care nu le face din pila ci din CNC (ieftin...facut in casa cu imprimanta 3D si tevi de 25 si rulmenti 608...cam 300 de euro...probabil cu upgrade pentru aspirator si controler de turatie si chain drag va ajunge la 400 de euro) sau cu un laser cutter home made (tot printat 3d .. cam 200 de euro).
Asta e subansamblul cel mai complex (axa Z si cu spindle). Cum ziceam: surub trapez cu pas de 8 mm, motor pas cu pas de 1.8 grade/200 pasi, controller cu microstepping de 1/16 => o rezolutie de 8/200/16 mm=0.0025 mm ..probabil in realitate voi folosi microstepping de 1/8 sau chiar 1/4 (deci 0.005 sau chiar 0.01 mm) ca sa pot freza si altceva decat spuma...
Fisiere atasate
-
spindle_zaxis.jpg (374.3K)
Number of downloads: 65
#252
Postat 09 August 2016 - 10:02 PM
Intreb si eu nu dau cu parul.
Tin minte ca faceam sabloane pentru nervuri, din tabla de otel si ieseu exact dupa trasaj, care era foarte precis. Apoi faceam nervurile in bloc erau perfecte si zburau toate modelele.
Cred ca deja avem prea multa fantezie si prea multa comoditate, ca sa nu zic lene,ca sa ne facem un model simplu cu nervuri.De parca am face ceva pentru NASA.Deja cred ca nu mai e aeromodelism.
Ciao Sorin
#253
Postat 09 August 2016 - 10:36 PM
Si compozitele nu prea le faci fara CNC... se poate pina la urma (template-uri din textolit,taiere cu fir cald, compozit cu saci cu vacuum) ... dar o aripa performanta fara matrita facuta cu CNC mai greu....
Sa nu ma intelegi gresit, imi place la nebunie sa lucrez balsa, inca mai am senzatia aia pe care am avut-o ca pusti cand mi-a pus unchiul meu o "cutitoaie" in mina si m-a invatat sa dau forma la o spita de caruta (bunicul avea fierarie...sau "covalie" cum se spune in nordul Moldovei) ...dar daca am posibilitatea sa le tai laser sau sa le frezez CNC nu vad de ce nu...
#254
Postat 10 August 2016 - 09:03 AM
Altii nu isi permit .
In plus prea mult laser si CNC prosteste , cati mai stiu si pot sa faca azi un model rezonabil fara ele?
Sa stii ca pe vremuri faceam modelele pe care se faceau matritele fara CNC , cu tot felul de sabloane si masuratori etc . si ieseau bine. Acuma nu mai stiu.
La fel cum am umblat prin toata Europa fara GPS, acuma nu mai stiu.
Ciao Sorin
#255
Postat 16 August 2016 - 09:49 PM
E vorba despre pregatirea matritelor , in asa fel incat demularea sa fie o joaca si nu un chin condimentat cu multe dureri de cap si griji , adica, daca vrei sa-ti protejezi matritele si piesele executate ... musai trebuie sa te faci prieten cu PVA-ul , dragalesenie care se aplica incredibil de dificil ,utilizand o tehnica absolut dedicata , mai ales peste un strat de ceara lustruita oglinda !!! :angry:
Solutiile fuctionale , cel putin in cazul meu au fost doua :
- pulverizat cu aerograful - activiate care e foarte lenta cu rezultate atractive dar cu urias consum nervos , concentrare plus o groaza de timp - ca sa nu mai adaug sedinta gratuita de aerosoli …
- intins cu burete, mai mult sau mai putin dedicat ,dar intr-o maniera care musai trebuie exersata de cateva ori ( zeci ..)
Cateva rezultate “decente” mai jos :
Fisiere atasate
#256
Postat 17 August 2016 - 05:36 AM
OcsiRC, la 16 August 2016 - 09:49 PM, a spus:
E vorba despre pregatirea matritelor , in asa fel incat demularea sa fie o joaca si nu un chin condimentat cu multe dureri de cap si griji , adica, daca vrei sa-ti protejezi matritele si piesele executate ... musai trebuie sa te faci prieten cu PVA-ul , dragalesenie care se aplica incredibil de dificil ,utilizand o tehnica absolut dedicata , mai ales peste un strat de ceara lustruita oglinda !!! :angry:
Solutiile fuctionale , cel putin in cazul meu au fost doua :
- pulverizat cu aerograful - activiate care e foarte lenta cu rezultate atractive dar cu urias consum nervos , concentrare plus o groaza de timp - ca sa nu mai adaug sedinta gratuita de aerosoli …
- intins cu burete, mai mult sau mai putin dedicat ,dar intr-o maniera care musai trebuie exersata de cateva ori ( zeci ..)
Cateva rezultate “decente” mai jos :
De ce nu folositi fixativul de par?? Este mult mai usor de aplicat plus ca nu fuge dupa ceara ca si pva ul .
#257
Postat 17 August 2016 - 03:44 PM
fly, la 17 August 2016 - 05:36 AM, a spus:
Adevarat , munca cu fixativul " strong " e mult mai usoara ...dar ... inainte de a trece la frustrarile provocate de " scolarizarea" cu PVA , am facut teste comparative... :rolleyes:
Pare ca filmul de PVA , care dupa uscare creaza un film perfect lucios , aproape de luciul cerii lustruite, ofera o calitate mult mai atractiva a suprafetei laminate .. deci chiar merita efortul :good: nu mai adaug faptul ca demularea se face chiar foarte usor ! ( chiar si in cazul unei tesaturi laminate fara structura de material de sandwich ! )
De altfel , cea mai mare Intelepciune e sa asculti de cei care au trecut deja prin incercari similare , sa iei de bune indicatiile si sa incerci sa le aplici …sau …" poti sa incerci sa gasesti cai noi pentru a-ti demonstra cat esti de inventiv in a ajunge mai greu cu mai multa energie, truda si timp irosit la aceleasi solutii " …. ( citat aproximativ din F2B :clapping: )
Fisiere atasate
-
Suprafata PVA.jpg (75.46K)
Number of downloads: 32 -
Suprafata %22fixativ %22.jpg (75.13K)
Number of downloads: 37
Aceasta postare a fost editata de OcsiRC: 17 August 2016 - 03:46 PM
#258
Postat 17 August 2016 - 04:41 PM
Fisiere atasate
-
image.jpeg (208.54K)
Number of downloads: 19
#259
Postat 17 August 2016 - 04:44 PM
.
Pana la urma fiecare cum ii place 😊,!!spor la mesterit ! :drinks:
Fisiere atasate
-
image.jpeg (331.45K)
Number of downloads: 53 -
image.jpeg (485.99K)
Number of downloads: 53 -
image.jpeg (484.62K)
Number of downloads: 56
#260
Postat 17 August 2016 - 06:52 PM
fly, la 17 August 2016 - 04:44 PM, a spus:
Multumesc !
Te rog sa constati ... nu e comparabil modul de demulare a unei structuri foarte rigide, laminata din tesatura de carbon , foarte probabil peste 100g/m2 cu cantitati de rasina acoperitori pentru raportul de laminare, unde probabil mai indepartezi prin tamponare cate ceva din volumul care iti pare suplimentar , in fond ai un motor acolo :rolleyes: ... in opinia mea, s-ar demula la fel de usor si frumos si utilizand doar ceara :rolleyes: , situatia se schimba radical atunci cand vorbim de o tesatura de sticla de 25g/m2 laminata cu minim de rasina si care din acest motiv are o priza foarte usoara pe materialul de sandwich :angry2: ..aici apare reala provocare ! Sa demulezi in siguranta o structura care nu are nici macar 20 % din rezistenta aripilor din imaginile de mai sus, care in plus mai duce si lupta cu gramele !
E bine venita informatia relativ la aplicatii paralele a produselor de la Nivea ..dar crede-ma ... abordam doua subiecte total diferite cu singurul punct comun legat de calitatea suprafetei demulate ... in rest .. e cu totul o alta poveste :pardon:
#261
Postat 17 August 2016 - 06:58 PM
#262
Postat 17 August 2016 - 07:46 PM
#263
Postat 17 August 2016 - 09:27 PM
spray demulant peste ceara lustruita suna interesant :drinks:
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 17 August 2016 - 09:27 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#264
Postat 19 August 2016 - 02:50 PM
PVA cu burete trebuie aplicat foarte repede in special cind este cald afara.
#265
Postat 24 August 2016 - 08:45 PM
Fisiere atasate
-
Kit Beta - 190g.jpg (77.76K)
Number of downloads: 50 -
Beta 3-127g.jpg (80.28K)
Number of downloads: 55 -
Beta 3-4.jpg (98.17K)
Number of downloads: 56 -
Beta 3-3.jpg (82.91K)
Number of downloads: 55 -
Beta 3-1.jpg (78.43K)
Number of downloads: 48
#266
Postat 24 August 2016 - 09:24 PM
Fa-l si trimitel in ceruri.
Am dus Evo3 la aprope 400M. Era un punct pe cer. Acuma este rindul tau.
#267
Postat 01 September 2016 - 08:55 PM
F2B, la 24 August 2016 - 09:24 PM, a spus:
Aminteste-ti cat de des si de mult ai iesit la zbor in perioada in care lucrai la EVO 3 / 3.1 …. situatia e comparabila in ce ma priveste :pardon:
Mai am de facut incercari pentru a incadra greutatea aripii in targhetul propus de 110-120 g , apoi inca putin de lucru la fuselaj , dupa asta voi sta mai mult pe "camp" decat in atelier .. e o simpla problema de decizie si desigur de timp . Am investit mult prea multa munca si materiale pana la ora asta , nu vreau sa intrerup “ productia “ pana nu finalizez proiectul :rolleyes:
Sunt convins ca intelegi perfect motivatia !
Pana una alta am trecut la solutii de demulare profesionale , care mi-au inlaturat stresul si imi permit inclusiv “ vopsitorie“ :drinks:
#269
Postat 04 September 2016 - 08:34 PM
Fisiere atasate
-
Culori.jpg (203.24K)
Number of downloads: 32
Aceasta postare a fost editata de OcsiRC: 04 September 2016 - 08:35 PM