Noua platforma , numita “ Synergy II “ aduce la nivel teoretic ( demonstrat si in practica deja de mai multi constructori ) multe imbunatatiri in ce priveste inaltimea de lansare , penetrarea , precum si “ plutirea “ in regim de croaziera , deci creste raspunsul la termici slabe, usureaza si asigura revenire la locul de lansare mult mai facil chiar si contra vantului si ofera un nou standard pentru competitorii din clasa F3K .
Desigur asta s-a rezolvat principial prin reducerea grosimii maxime a profilelor ,incadrarea intr-un plan eliptic odata cu reducerea corzii si inducerea de torsiuni aerodinamice pe toata suprafata aripilor , lucru care face destul de dificila constructia aripilor in sistem “ vacuumare intre sabloane de mylar “ fara ca pe parcursul vidarii semiaripile sa nu fie sprijinite pe mulaje corespunzatoare … adica musai sa construiesti niste suporti care nu ai alta solutie decat sa-i modelezi prin frezare cnc ..
Daca esti nevoit sa faci aceasta investitie , de la confectionarea unor mulaje necesare sprijinirii “ pungii de vacuumat “ si pana la crearea unui set de matrite care sa permita laminarea aripii e un pas mic ( frezarea cnc costa aproximativ la fel indiferent ca e vorba de mulaje de sustinere sau de prelucrare de precizie pentru matrite - cea de precizie are timpul de masina cu aprox 35 - 40 % mai lung) .
Urmare am decis sa ma alatur celor care au inceput constructia acestui tip de aripa , in prima faza cu cateva seturi de aripi vacumate si in paralel cu frezarea si finisarea unui set de matrite executate din corian care dovedit face fata la laminarea catorva serii de aripi vs aluminiu care costa aproximativ apropiat( ca material ) …dar la care timpul de prelucrare e de 2,5 ori mai lung ..deci de tot atatea ori mai scump ..
Date , informatii si amanunte ... pe parcurs ….
Aceasta postare a fost editata de OcsiRC: 19 March 2016 - 09:34 PM