Schimbare electronica Sfaturi?
#1
Postat 16 March 2016 - 10:35 PM
Modelul are ca 110 cm lungime.
Dupa ce l-am eviscerat, a urmat laminare in doua straturi cu kewlar-
Motorizarea a trecut la un motor de la tppower model 5650.Esc HiFei Swordfish Pro 300A.Escul l-am achizitionat fara carcasa de plastic.
Am montat motorul in coca,urmind restul.Suportul motorului e home made cu reglarea unghiului.
Acum,intrebarea este urmatoarea:Electronica nu e prea puternica pentru acest model la aceasta dimensiune?Mi s-a spus ca s-ar distruge in full gas ,asta daca voi folosi lipo 12 cell.
Nu am mai folosit astfel de motor puternic si de aceea cer sfaturi celor ce au bestii.Ce trebuie sa am in vedere_La montarea batiului motor,in afara de epoxi,mai trebuie sa il fixez cu ceva?Sa il asigur...?
Axul flexibil e de 8mm la fel ca axul motorului.Elice aluminiu in 2 pale 58mm diametru.
Astept sfaturi si observatii.
Va multumesc.
Ps:Atasez citeva foto.
#2
Postat 16 March 2016 - 10:38 PM
http://www.tppower.c...ss_id=4&news=98
https://www.hyperion...ish+Pro%2B+300A
Aceasta postare a fost editata de raoul_bvand: 16 March 2016 - 10:38 PM
#3
Postat 18 March 2016 - 11:15 PM
#5
Postat 20 March 2016 - 09:17 PM
Zue, la 20 March 2016 - 09:01 PM, a spus:
Multumesc de raspuns.
La electronica sunt paralel.Ma poti ajuta cu o schema?
Ar fi indicat sa falasesc asta?
http://www.aliexpres...1437454272.html
Aceasta postare a fost editata de raoul_bvand: 20 March 2016 - 09:22 PM
#6
Postat 20 March 2016 - 09:26 PM
http://www.aliexpres...72-e0bb8ab8ff6b
#7
Postat 30 March 2016 - 10:50 PM
Zue, la 20 March 2016 - 09:26 PM, a spus:
http://www.aliexpres...72-e0bb8ab8ff6b
Salut.
O schema cu legarea lor,se poate sa imi dai?Nu vreau sa fac vreo prostie.
Multumesc
#8
Postat 01 April 2016 - 10:12 AM
In primul rand nu e nici o problema daca ESC-ul este de curent mai mare. E ca si cum pui o cutie de viteze de la un Jeep la un autoturism mai mic. Totul e sa incapa!
Problema este ca acest ESC nu are BEC adica nu va alimenta receptorul si servo cu tensiune din baterie. Va trebui sa mai cumperi un BEC extern pentru asta.
In al doilea rand am niste recomandari privind corelarea motorului cu numarul de celule de baterie si cu diametrul elicei.
Trebuie sa pleci de la faptul ca turatia motorului pentru o asemenea barca ar trebui sa fie 27000...30000 ture pe minut.
Turatia motorului se calculeaza inmultind kv-ul din catalogul de motoare cu numarul de celule si cu tensiunea unei celule. La LiPo se considera 3.6V pe celula.
Asadar pentru 12 S avem:
30000=kv*12*3.6 => kv=30000/12/3.6=694
Din catalogul TP5650 rezulta ca singurul motor care se potriveste este 7Y adica cu 7 infasurari conectate in stea.
Nu stiu ce motor ai tu dar daca nu e 7Y atunci trebuie sa schimbi numarul de celule astfel: 30000/kv/3.6.
Atentie, tensiunea totala a bateriei trebuie sa fie mai mica decat tensiunea maxima a motorului data in catalog.
Alta problema ar fi asezarea bateriilor in barca. Centrul de greutate al barcii ar trebui sa fie aproximativ la 33cm de la spate spre bot, adica cam pe unde se afla motorul!
Totodata pentru a nu se ridica centrul de greutate al barcii, bateriile ar trebui asezate cat mai jos pe fundul barcii.
Trebuie sa tii cont ca firele de la baterie trebuie sa fie cat mai scurte (si destul de groase ca sa nu se incalzeasca) pentru ca ele functioneaza ca niste antene care emit paraziti ce pot afecta receptorul. Daca firele sunt mai lungi de 20cm atunci pentru a reduce acesti paraziti trebuie legate 1..2 condensatoare "low ESR" intre firul "+" si cel "-" undeva pe la mijlocul lungimii firelor. Pentru asta se dezizoleaza putin firele + si - undeva pe mijlocul lor, fara a le taia si se lipeste plus-ul condensatorului la firul plus si minus-ul condensatorului la firul minus. Dupa care se izoleaza si se rigidizeaza bine zona respectiva.
Pentru corelarea diametrului elicei se verifica imediat dupa cursa temperatura motorului, a esc-ului si a bateriilor. Daca nu poti tine mana pe oricare din ele cel putin 2 secunde atunci trebuie micsorat putin diametrul elicei. Procesul este iterativ pana cand ajungi la un compromis intre viteza, durata de descarcare a bateriilor si securitatea barcii.
#9
Postat 23 June 2016 - 09:40 PM
Cristian_, la 01 April 2016 - 10:12 AM, a spus:
In primul rand nu e nici o problema daca ESC-ul este de curent mai mare. E ca si cum pui o cutie de viteze de la un Jeep la un autoturism mai mic. Totul e sa incapa!
Problema este ca acest ESC nu are BEC adica nu va alimenta receptorul si servo cu tensiune din baterie. Va trebui sa mai cumperi un BEC extern pentru asta.
In al doilea rand am niste recomandari privind corelarea motorului cu numarul de celule de baterie si cu diametrul elicei.
Trebuie sa pleci de la faptul ca turatia motorului pentru o asemenea barca ar trebui sa fie 27000...30000 ture pe minut.
Turatia motorului se calculeaza inmultind kv-ul din catalogul de motoare cu numarul de celule si cu tensiunea unei celule. La LiPo se considera 3.6V pe celula.
Asadar pentru 12 S avem:
30000=kv*12*3.6 => kv=30000/12/3.6=694
Din catalogul TP5650 rezulta ca singurul motor care se potriveste este 7Y adica cu 7 infasurari conectate in stea.
Nu stiu ce motor ai tu dar daca nu e 7Y atunci trebuie sa schimbi numarul de celule astfel: 30000/kv/3.6.
Atentie, tensiunea totala a bateriei trebuie sa fie mai mica decat tensiunea maxima a motorului data in catalog.
Alta problema ar fi asezarea bateriilor in barca. Centrul de greutate al barcii ar trebui sa fie aproximativ la 33cm de la spate spre bot, adica cam pe unde se afla motorul!
Totodata pentru a nu se ridica centrul de greutate al barcii, bateriile ar trebui asezate cat mai jos pe fundul barcii.
Trebuie sa tii cont ca firele de la baterie trebuie sa fie cat mai scurte (si destul de groase ca sa nu se incalzeasca) pentru ca ele functioneaza ca niste antene care emit paraziti ce pot afecta receptorul. Daca firele sunt mai lungi de 20cm atunci pentru a reduce acesti paraziti trebuie legate 1..2 condensatoare "low ESR" intre firul "+" si cel "-" undeva pe la mijlocul lungimii firelor. Pentru asta se dezizoleaza putin firele + si - undeva pe mijlocul lor, fara a le taia si se lipeste plus-ul condensatorului la firul plus si minus-ul condensatorului la firul minus. Dupa care se izoleaza si se rigidizeaza bine zona respectiva.
Pentru corelarea diametrului elicei se verifica imediat dupa cursa temperatura motorului, a esc-ului si a bateriilor. Daca nu poti tine mana pe oricare din ele cel putin 2 secunde atunci trebuie micsorat putin diametrul elicei. Procesul este iterativ pana cand ajungi la un compromis intre viteza, durata de descarcare a bateriilor si securitatea barcii.
Desi tirziu,totusi iti multumesc mult.