Modelism - RHC Forum: Diablo 90mm EDF Jet Composite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Diablo 90mm EDF Jet Composite

#1 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 15 March 2016 - 03:25 PM

De 2 ani de cand zbor m-am indragostit doar de doua fiinte, 3D-urile si Jet-urile. Jet electric mic am avut dar voiam ceva mare si coios dar la costuri medii drept urmare dupa consultarile cu docotorul in jeturi Mugurel am ales acest model pe EDF varianta 90mm.
Kit-ul a venit ieri, cantarit toate piesele, ARF - 1.75 kg. Probleme? Nu ceva masiv la prima vedere, o aripa cu 11 grame mai grea decat cealalta, adica 223 versus 211.
Sper ca in 2 luni sa il echipez. Voi merge pe 8S adica 2X4S de 5000mah probabil. Imi iese cu electronica pe care vreau sa o pun la 3.75 kg, nu pun tren retractabil in prima faza ca nu vreau sa il fac de 4 kile si un pic :) si nu e cazul.
Ma apuc incetul cu incetul de asamblare fara electronica, intarire, etc.
Stau in dubii daca merita sa lipesc aripile de fuselaj sau sa le las demontabile, faza ca nu am incredere in sistemul de prindere clasic cu surub si asta pentru ca trenul de aterizare e triciclu si cu timpul sunt singur ca vor aparea oscilatii si aripa nu va sta fixa de fuselaj. Voi ce ziceti?

http://www.hobbyking...Warehouse_.html

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  jet.jpg (213.45K)
    Number of downloads: 165

Aceasta postare a fost editata de Flying Buddha: 15 March 2016 - 03:26 PM

0

#2 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 22 March 2016 - 09:39 AM

Buna alegere ai facut , nu iti va parea rau, sa te bucuri de el.
Poti sa le faci linistit detasabile, eu toate asa le am si pana acum nu sa rupt nimic.... acolo :)
Acum daca ai un portbagaj destul de lat sa intre 1.25 m sigur ca e mai comod sa le prinzi fix, dar pe urma ca upgrade e musai sa ii pui escamotabil, altfel nui jet :)
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#3 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 27 March 2016 - 07:01 AM

Faina jucaria ! Cred ca va avea si ceva viteza !
0

#4 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 28 March 2016 - 10:08 PM

Vezi postareaIamzoli, la 22 March 2016 - 09:39 AM, a spus:

Buna alegere ai facut , nu iti va parea rau, sa te bucuri de el.
Poti sa le faci linistit detasabile, eu toate asa le am si pana acum nu sa rupt nimic.... acolo :)
Acum daca ai un portbagaj destul de lat sa intre 1.25 m sigur ca e mai comod sa le prinzi fix, dar pe urma ca upgrade e musai sa ii pui escamotabil, altfel nui jet :)

Multumesc,
O iau incetul cu incetul. Am lipit directia si semi-profundoarele. Directia am lipit-o dupa ce am folosit smirghel care face suprafata fina si adezivul nu adera cum trebuie, am pus si cred ca putin drept urmare nu m-am simtit confortabil si cu un traforaj subtire am reusit sa tai ( adezivul dintre) si sa dau cu smirghel de care trebuie ( multumesc Mugurel :) ) dupa care m-am asigurat ca am pus epoxy suficient. La semi-profundoare m-am asigurat ca am facut treaba buna de la bun inceput.
Inca stau pe ganduri daca sa pun 6S sau 8S, costurile fiind ceva mai mari pentru 8S si greutatea finala fiind ceva mai mare cu vreo 300-400 grame. Ar fi si varianta 12S dar nu gasesc motor EDF de nicio culoare sau pretul este cu mult peste bugetul meu, daca stiti ceva, dati link.
Ca si EDF o sa folosesc Vasyfan de la Mugurel de 90 mm, 11 pale.
Motor - http://www.hobbyking...Warehouse_.html
Servo-uri - ceva MG cu 3 kg torque
ESC - probabil de 120A ce gasesc mai Ok
Tren de aterizare retractabil dupa ce il vad ca zboara bine o sa investesc si in asa ceva.
Am inteles principiul la aripi cum se prinde si intr-adevar totusi nu cred ca face sens sa le lipesc, plus ca prin absurd daca se intampla ceva la aripa mai rezolv si pun/fac alta, daca sunt lipite nu mai am nicio sansa.
Sa speram ca va avea si viteza mareeee ! :D

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Flying Buddha: 28 March 2016 - 10:10 PM

0

#5 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 28 March 2016 - 10:09 PM

.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Flying Buddha: 28 March 2016 - 10:12 PM

0

#6 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 28 March 2016 - 10:11 PM

.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Flying Buddha: 28 March 2016 - 10:11 PM

0

#7 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 29 March 2016 - 10:50 PM

Lipind in aceasta seara suprafetele mobile la semi-profundoare am constatat, ups :), ca nu sunt perfect aliniate semi-profundoarele, diferenta de 1-2mm maxim unul din ele mai sus fata de celalalt. Teoretic nu va afecta, practic vedem :).

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Flying Buddha: 29 March 2016 - 10:50 PM

0

#8 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 30 March 2016 - 09:32 PM

Lipit eleroanele si flapsurile. Flapsurile in pozitie sus/standard impreuna cu eleroanele in aceeasi pozitie fac ca eleroanele la colturi inspre varful aripii sa nu fie perfect aliniate cu parte fixa, deci daca aliniez eleroanele perfect o sa am flapsurile de fapt nu perfect aliniate cu eleroanele :), deci flapsurile vor fi cu 1mm gen mai jos.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  22.jpg (240.84K)
    Number of downloads: 123

0

#9 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 31 March 2016 - 05:09 AM

Hai ca iese fain ! Lasa ca urmatorul va fi mai mare si mai de calitate si turbina cu kero 😉ðŸ‘ðŸ‘!
0

#10 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 31 March 2016 - 09:19 PM

Vezi postareafly, la 31 March 2016 - 05:09 AM, a spus:

Hai ca iese fain ! Lasa ca urmatorul va fi mai mare si mai de calitate si turbina cu kero í ½í¸‰í ½í±í ½í±!

:) :) :) Mersi Mugurel,
Help need it, uite mai jos si in poze.

Si acum vin cu intrebari ca m-am blocat. Stiu, tre’ sa am si EDF-ul ca sa finalizez dar mai dureaza cateva zile. Ideea este ca nu stiu ce sa fac la urmatoarele puncte:

1. Tubul simplu cand il introduce in avion nu vine fix dupa cum se poate vedea si din poze si este mai lung. Tai partea mai lunga, nu? Il invelesc in ceva anume si ce? Ca sa stea fix inauntru?
2. Cele doua cu cel rotund asa se pun, nu? Si dupa bag EDF-ul care va face legatura si cu celalalt tub, nu? Ideea este ca dupa cum se vede si din poze cele doua nu intra fix in avion, aveti si poze fara ele, ar trebui sa tai gen ca sa fac loc sa vina mai fix pe lemn sau pur si simplu indes cat mai mult si pun epoxy din belsug ca sa se fixeze?
3. Dupa cum se poate vedea din poze cele doua tuburi impreuna cu cel rotun nu vin perfect aliniate cu celalata gaura si implicit cu EDF-ul, trebuie sa vina drept, nu? Adica caut o solutie sa fie aliniat perfect si dupa securizat de EDF dupa care cealalta parte a EDF-ul de celalalt tub, nu? Cu ce securizez EDF-ul de tuburi? El vine securizat de lemnul din interior, nu? Dupa ce il iau de la Mugurel fac primele teste.

Mersi,

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Flying Buddha: 31 March 2016 - 09:20 PM

0

#11 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 31 March 2016 - 09:23 PM

Restul de poze

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Flying Buddha: 31 March 2016 - 09:23 PM

0

#12 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 01 April 2016 - 06:31 PM

1) mai intai iti trebuie edf-ul , fi sigur ca acela va fi edf-ul care il vei folosi. ia in calcul ca un edf pe stand va scoate mai mult thrust decat in model.
2) dupa ce ai edf-ul poti trima (scurtezi dupa cum e nevoie), in functie de ce regulator vei folosi, sar putea sa sau nu sa decupezi o mica zona incat radiatorul de la regulator sa fie in intake (ptr racire)
3) astea le centrezi si le unesti
Fisier atasat  1.jpg (141.25K)
Number of downloads: 34
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#13 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 01 April 2016 - 06:33 PM

4) aici faci trim , folosesti blocuri de balsa pentru a tine intakul in pozitie(lipesti balsa de model cu epoxy si de intake) ... cand esti gata cu centratul si lipitul iti vor ramane mici crapaturi(intre intake si model) ca nu ai cum sa le faci perfect din prima... acele le umpli cu asa ceva (foarte usor si se slefuieste foarte bine) http://phoenixmodels...ico-p-3492.html
Fisier atasat  2.jpg (228.21K)
Number of downloads: 46Fisier atasat  5.jpg (226.35K)
Number of downloads: 46
5) imbinarea intre intake-> edf-> exhaust o faci cu banda adeziva din fibra de sticla(ideal) sau aluminiu sau orice material ce il simti ca e mai dur
http://tapedistribut...irecionale.html

6) exhaustul il fixezi tot cu blocuri de balsa , atentie multi cred ca forta exercitata asupra exaustului este spre iesire (adica cred ca exhaustul tinda sa iasa din model prin spate) pe cand in realitate forta de impingere este inspre edf
Fisier atasat  3.jpg (219.61K)
Number of downloads: 46
Nota : exista high static edf thrust si dynamic thrust.... performantele edfului se schimba in functia de viteza modelului.... in general cu cat mai putine pale cu atac mai mic cu atat se va mai comporta mai bine la viteze mai mari.
Nota: viteza unui model e data de cat de repede este acelerat aerul ... thrust este forta care te impinge spre acea viteza.... daca ai 100 tone de thrust si viteza aerului la iesire e de 100 km/h nu vei zbura repede... ca sa zbori repede vrei sa acelerezi aerul cat mai tare...pentru asta trebuie sa invarti edf-ul cat mai tare .... motorul fiind limita .... se pun edf-uri cu pale mai putine si atac mai mic ca sa se atinca turatii mai mari (load mai mic)
este asemanator ca si la masini cu cai putere vs torque

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 01 April 2016 - 06:36 PM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#14 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 April 2016 - 10:31 AM

Vezi postareaIamzoli, la 01 April 2016 - 06:33 PM, a spus:

4) aici faci trim , folosesti blocuri de balsa pentru a tine intakul in pozitie(lipesti balsa de model cu epoxy si de intake) ... cand esti gata cu centratul si lipitul iti vor ramane mici crapaturi(intre intake si model) ca nu ai cum sa le faci perfect din prima... acele le umpli cu asa ceva (foarte usor si se slefuieste foarte bine) http://phoenixmodels...ico-p-3492.html
Atasament 2.jpgAtasament 5.jpg
5) imbinarea intre intake-> edf-> exhaust o faci cu banda adeziva din fibra de sticla(ideal) sau aluminiu sau orice material ce il simti ca e mai dur
http://tapedistribut...irecionale.html

6) exhaustul il fixezi tot cu blocuri de balsa , atentie multi cred ca forta exercitata asupra exaustului este spre iesire (adica cred ca exhaustul tinda sa iasa din model prin spate) pe cand in realitate forta de impingere este inspre edf
Atasament 3.jpg
Nota : exista high static edf thrust si dynamic thrust.... performantele edfului se schimba in functia de viteza modelului.... in general cu cat mai putine pale cu atac mai mic cu atat se va mai comporta mai bine la viteze mai mari.
Nota: viteza unui model e data de cat de repede este acelerat aerul ... thrust este forta care te impinge spre acea viteza.... daca ai 100 tone de thrust si viteza aerului la iesire e de 100 km/h nu vei zbura repede... ca sa zbori repede vrei sa acelerezi aerul cat mai tare...pentru asta trebuie sa invarti edf-ul cat mai tare .... motorul fiind limita .... se pun edf-uri cu pale mai putine si atac mai mic ca sa se atinca turatii mai mari (load mai mic)
este asemanator ca si la masini cu cai putere vs torque

Multumesc mult, notat, daca mai e ceva intreb :).
0

#15 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 27 May 2016 - 09:31 AM

Salut Bogdan ! Cum stai cu jetul ? Pe cand primul zbor?
0

#16 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 25 July 2017 - 04:29 PM

Salut,
Dupa o lunga pauza am revenit cu finalizarea acestui jet.
Am o nelamurire legata de ESC avand in vedere ca este primul EDF si stiu ca difera fata de electricele clasice.
Unde pun ESC-ul?
1. Asa cum vedeti in poze, in spatele motorului pentru a asigura racirea dar asta inseamna sa prelungesc firele ca sa ajung sa alimentez bateria care vine in fata avionului. Daca fac acest lucru trebuie sa adaug neaparat acele capacitoare "low ESR", corect?
2. In avion, deasupra sau sub tuburile de intrare aer dar asta inseamna ca nu va primi aer deloc, e ok?

Cum setez ESC-ul?
Am card de programat, trebui sa inteleg ce timing sa pun, brake si orice altceva necesar.

Nu dati cu parul primul EDF Jet, 6S, 11 pale, vasyfan, Diablo jet compozit, motor aici https://hobbyking.co...v-90mm-edf.html, ESC aici https://hobbyking.co...ontroller.html.

Spor,

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  5.jpg (70.26K)
    Number of downloads: 32
  • Fisier atasat  4.jpg (72.53K)
    Number of downloads: 34
  • Fisier atasat  3.jpg (257.14K)
    Number of downloads: 38

0

#17 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 27 July 2017 - 01:52 PM

Buna.
Nu lasi firele alea sa treaca asa prin spatele turbinei ca vei pierde mult thrust.
recomandarea mea este sa tai o bucate dintrun liniar si legi firele de la motor secvential unul in spatele celuluilat apoi dai cu banda peste sa nu se miste. si fixezi liniarul pe cant perpendicular cu iesirea turbinei . in asa fel vei obtine cea mai mica perturbare a aerurlui la iesire.

Cat despre esc. eu las pune in fata undeva inafara fluxului de aer. de ce ?
motorul tau consuma 1.7 Kw, probabil cu acea turbina va creste la vreo 2Kw (atentie sa nu se arda motorul)
esc tau este de 150 A asta inseamna 22.5V (6s) * 150 = 3375 W (putere maxima). deci motorul este departe de cat poate escul. Daca chiar vrei sa te asiguri eu le mai pun la escuri cate un ventilator de 40mm pe radiatoare si le alimentez din rx la 5v. dar doar la escurile la care ma apropii de puterea maxima.

Cat despre programare esc pui (pole 4 sau timing low) depinde cum e cardul, brake soft sau daca nare pui none si setez escul pe 6 celule sa nu detecteze altceva din greseala

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 27 July 2017 - 01:54 PM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#18 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 08 August 2017 - 01:35 PM

Vezi postareaFlying Buddha, la 25 July 2017 - 04:29 PM, a spus:

Salut,
Dupa o lunga pauza am revenit cu finalizarea acestui jet.
Am o nelamurire legata de ESC avand in vedere ca este primul EDF si stiu ca difera fata de electricele clasice.
Unde pun ESC-ul?
1. Asa cum vedeti in poze, in spatele motorului pentru a asigura racirea dar asta inseamna sa prelungesc firele ca sa ajung sa alimentez bateria care vine in fata avionului. Daca fac acest lucru trebuie sa adaug neaparat acele capacitoare "low ESR", corect?
2. In avion, deasupra sau sub tuburile de intrare aer dar asta inseamna ca nu va primi aer deloc, e ok?

Cum setez ESC-ul?
Am card de programat, trebui sa inteleg ce timing sa pun, brake si orice altceva necesar.

Nu dati cu parul primul EDF Jet, 6S, 11 pale, vasyfan, Diablo jet compozit, motor aici https://hobbyking.co...v-90mm-edf.html, ESC aici https://hobbyking.co...ontroller.html.

Spor,



Salut,

Jet-urile EDF au o filozofie aparte si au anumite particularitati fata de modelele cu elice, tractiva sau propulsiva.
Puterea este nimic fara control dar, intr-un sistem de propulsie EDF, nu doar ESC-ul este important ci si motorul. Alegerea motorului este o arta: trebuie sa reprezinte mereu cel mai bun compromis dintre greutate, eficienta, turatie, cuplu si putere. Si trebuie sa se armonizeze perfect cu restul: turbina intubata, esc, prize de aer, tubul de evacuare, aerodinamica generala a modelului ales.
In ceea ce priveste ESC-ul, acesta trebuie sa fie dimensionat in mod adecvat si parametrii setati in baza tipului de aplicatie. In general regulatorul se supradimensioneaza cu cel putin 15% fata de valoarea de consum maxim prevazut. Este bine sa-l pozitionam intr-un loc care sa premita o buna racire, cat mai aproape de prizele de aer sau in fluxul turbinei.
(tinand cont de centraj si spatiul pe care il avem la dispozitie)
Setup ESC:
-valoarea cea mai critica este avansul (Timing). In mod normal valorile utilizate sint: standard, codificat in general cu "LOW" (pentru motoarele cu doi poli); MEDIUM (pentru motoarele cu sase poli); HIGH (nu se utilizeaza cu turbine intubate). Alegem deci timingul in functie de caracteristicile motorului;
-frana (Brake): Off (reamintesc ca frana blocheaza elicea cand motorul e oprit. E foarte utila la motoplanoare dar la EDF nu face altceva decat sa supuna turbina la solicitari inutile;
-raspuns acceleratie (gas response): daca e disponibil, se seteaza SOFT sau SUPER SOFT.

O zi buna !

Aceasta postare a fost editata de aeromax: 08 August 2017 - 01:37 PM

"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro