Flying Buddha, la 25 July 2017 - 04:29 PM, a spus:
Salut,
Dupa o lunga pauza am revenit cu finalizarea acestui jet.
Am o nelamurire legata de ESC avand in vedere ca este primul EDF si stiu ca difera fata de electricele clasice.
Unde pun ESC-ul?
1. Asa cum vedeti in poze, in spatele motorului pentru a asigura racirea dar asta inseamna sa prelungesc firele ca sa ajung sa alimentez bateria care vine in fata avionului. Daca fac acest lucru trebuie sa adaug neaparat acele capacitoare "low ESR", corect?
2. In avion, deasupra sau sub tuburile de intrare aer dar asta inseamna ca nu va primi aer deloc, e ok?
Cum setez ESC-ul?
Am card de programat, trebui sa inteleg ce timing sa pun, brake si orice altceva necesar.
Nu dati cu parul primul EDF Jet, 6S, 11 pale, vasyfan, Diablo jet compozit, motor aici
https://hobbyking.co...v-90mm-edf.html, ESC aici
https://hobbyking.co...ontroller.html.
Spor,
Salut,
Jet-urile EDF au o filozofie aparte si au anumite particularitati fata de modelele cu elice, tractiva sau propulsiva.
Puterea este nimic fara control dar, intr-un sistem de propulsie EDF, nu doar ESC-ul este important ci si motorul. Alegerea motorului este o arta: trebuie sa reprezinte mereu cel mai bun compromis dintre greutate, eficienta, turatie, cuplu si putere. Si trebuie sa se armonizeze perfect cu restul: turbina intubata, esc, prize de aer, tubul de evacuare, aerodinamica generala a modelului ales.
In ceea ce priveste ESC-ul, acesta trebuie sa fie dimensionat in mod adecvat si parametrii setati in baza tipului de aplicatie. In general regulatorul se supradimensioneaza cu cel putin 15% fata de valoarea de consum maxim prevazut. Este bine sa-l pozitionam intr-un loc care sa premita o buna racire, cat mai aproape de prizele de aer sau in fluxul turbinei.
(tinand cont de centraj si spatiul pe care il avem la dispozitie)
Setup ESC:
-valoarea cea mai critica este avansul (Timing). In mod normal valorile utilizate sint: standard, codificat in general cu "LOW" (pentru motoarele cu doi poli); MEDIUM (pentru motoarele cu sase poli); HIGH (nu se utilizeaza cu turbine intubate). Alegem deci timingul in functie de caracteristicile motorului;
-frana (Brake): Off (reamintesc ca frana blocheaza elicea cand motorul e oprit. E foarte utila la motoplanoare dar la EDF nu face altceva decat sa supuna turbina la solicitari inutile;
-raspuns acceleratie (gas response): daca e disponibil, se seteaza SOFT sau SUPER SOFT.
O zi buna !
Aceasta postare a fost editata de aeromax: 08 August 2017 - 01:37 PM