Modelism - RHC Forum: Thrust Tests - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Thrust Tests racing quad

#1 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2016 - 02:19 PM

Stateam azi intr-o rana gandindu-ma la ce teste de thrust am cautat ieri pe net si m-am hotarat sa vad ce face si quadul meu 250 pe care incerc sa invat fpv racing. Din cauza ca a matrasit fi-miu tot ce a prins in materie de elici weekendul trecut si nu mi-a ajuns comanda cu altele noi, am pus la test doar 3 modele.

Mai intai sa va spun cate ceva despre quad, ca aici e si durerea mea. E un emax nighthawk 280 pro, cu tot ce se poate inclus. ESC-urile, naze32, power board incluse pe o placa comuna.
Acesta: http://www.fast-lad....oducts_id=33415

Problema mea mare este ca orice as inlocui, ma lovesc de esc-urile emax 12A cu firmware SimonK. Quadul este extraordinar si daca nu aveti chef de migaleala, cum am fost si eu, e numai bun de inceput si sa va acomodati cu denumirile/componentele unui quad. Bun, nu asta era ideea.

Gandidu-ma la diverse combinatii de pale, packuri, greutate, motoare, amperi (sunt singurele cu care ma pot juca sa obtin o ratie thrust-weight optima, m-am apucat sa masor ce poate in configuratia actuala quadul emax. Asa ca am incropit repede un thrust stand (3 suporti si un cantar ikea) si i-am dat bice.

Discutam despre:
Motoare Emax MT2204 care cica au max thrust 440g
ESC emax 12A Simonk fw
Greutate quad 579g cu pack 3s 1400 multistar
Pale Gemfan nylon-carbon 5045
Gemfan nylon-carbon 6045
Stock emax din ABS 6045.
Testele le-am facut cu un pack proaspat incarcat turnigy nanotech 3s 45-90c 2200mah, iar la sfarsit am incercat si un turnigy multistar 3s 40-80c 1400mah.

Ideea e ca trebuie sa ma incadrez in 12A cu peak de 15A :)

https://www.youtube....h?v=hDgQXCRU9_s


Rezultatele, dupa cum le vedeti si in filmulet sunt surprinzator de bune cu toate cele 3 tipuri de elicii.

Gemfan nylon-carbon 5045 - 498g static thrust
Gemfan nylon-carbon 6045 - 699g static thrust
Gemfan nylon-carbon 6045 - 754g static thrust cu pack multistar 3s de 1400mah si 715g cu pack de nanotech 2200mah

Asa, cum am dat comanda de alte packuri si alte elicii inainte sa fac test, ma gandesc acum ca m-am grabit. Am pe drum packuri 4s 65c 1400mah si niste gemfanuri 5045BN. Banuiesc ca o sa iasa fum din esc-uri inainte sa pot posta un test aici si sigur nu o sa sar 800g thrust pe acele motoare la sub 20A. Par ciudate afirmatiile mele, dar s-au mai vazut emaxuri de 12A mergand in 26A pentru cateva secunde fara probleme.

Daca a mai facut cineva teste personal, il rog sa posteze aici configuratie si rezultate. Eu mi-am pregatit un cos cu un nou quad 200 cu peste 4kg thrust si sub 500g:)
0

#2 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2016 - 06:54 PM

Vezi postareamorph, la 12 March 2016 - 02:19 PM, a spus:

Gemfan nylon-carbon 5045 - 498g static thrust
Gemfan nylon-carbon 6045 - 699g static thrust
Gemfan nylon-carbon 6045 - 754g static thrust cu pack multistar 3s de 1400mah si 715g cu pack de nanotech 2200mah


De fapt, acesta este topul, am gresit mai sus numele celei mai potente elice,
Gemfan nylon-carbon 5045 - 498g static thrust
Gemfan nylon-carbon 6045 - 699g static thrust
Stock emax din ABS 6045 - 754g static thrust cu pack multistar 3s de 1400mah si 715g cu pack de nanotech 2200mah
0

#3 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3948
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 13 March 2016 - 02:02 PM

Lasati cifrele, ca astea-s statice. In aer FC-ul o sa va modifice turatia intr-o veselie si numai ce e pe cantar nu va da.
Eu am multistar elite 2204-2300kv, esc 12+20a cu blheli, cu 4s 2200 40c si 6x4.5.


De zburat e cam asa:
http://www.youtube.c...h?v=jq7hI2_V1xY

Cand filtrez niste cadre mai bune pun si o filmare de la bord. Nimic spectaculos, inca ma invat sa zbor in angle mode(selflevel).

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 13 March 2016 - 02:04 PM

0

#4 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2016 - 05:50 PM

FC modifica, dar nu poate sa depaseasca ce poate motorul maxim.
0

#5 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 March 2016 - 08:01 PM

Am facut azi un test cu elicii genfan 5045BN pe 3s si 4s. Static thrust pe 3s a fost in jur de 560g, iar pe 4s undeva la 833g.
Destul de mare diferenta.
0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 March 2016 - 08:45 PM

De ce, e corect, cresterea tractiunii nu e liniara cu voltajul.
Ar fi trebuit sa creasca turatia cu 33%, daca motorul/ESC/pack-ul duceau, iar tractiunea are in formula RPM-ul la patrat, deci tractiune la 4s ar fi trebuit sa fie de 1.33^2 = 1.77x mai mare ca la 3s.

De asta ESC-urile de aero au in ele incorporata o mica curba log, ca tractiunea, si nu turatia sa creasca liniar cu actionarea mansei.
ESC-urile de multicopter, avand liniaritate 100%, au la mijloc de cursa cam 1/3 din tractiunea maxima.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 March 2016 - 08:46 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 March 2016 - 09:51 AM

Vis-a-vis de formula ta, ar fi trebuit sa am un thrust mai mare. D-asta am si testat sa vad ce poate, cand ai un motor care iti da in specificatii 440g thrust maxim cu nu stiu ce eilicie, nu prea stii unde stai cu quadul. Sunt asa de multe variabile, ca pana nu-l testezi cumva habar nu ai daca ai obtinut ce ai vrut sau nu.
Eu sunt undeva la 6 thrust to wieght ratio pe 4s. E putin cam bomba pentru nivelul meu de zbor fpv. Chiar ma gandesc sa pun o curba pe throttle din statie.

Aceasta postare a fost editata de morph: 23 March 2016 - 09:52 AM

0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 23 March 2016 - 10:21 AM

Vezi postareamorph, la 23 March 2016 - 09:51 AM, a spus:

............
E putin cam bomba pentru nivelul meu de zbor fpv. Chiar ma gandesc sa pun o curba pe throttle din statie.
............



Si nici nu are frame " aerodinamic " ca cel propus de Renatoa .... daca avea si asa ceva ... BOMBA e putin spus ..
Intra direct in Warp Speed .......... si trebuia cumparata alta ... ca asta ajungea pe .. Marte ! ! :good:
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 March 2016 - 10:24 AM

Ar trebui sa ai 560 * 1.77 = 900 si ceva de grame, DACA... motorul ala ar putea sa mentina pasul liniar cu tractiunea pe tot domeniul...

Dar ca si omul, orice motor cu cat il soliciti, cu atat ii scade eficienta, pentru ca incep sa intervina chestii gen saturatia miezului magnetic, histerezis, etc.
Pe ultimul sfert de cursa puterea se plafoneaza la orice motor, si asta e greu de simulat.

Dar ideea era ca la trecerea de la 3s la 4s tractiunea este normal si trebuie sa fie cu peste 33% mai mare. Daca nu ai macar 50% peste, atunci motorul ala a dat deja tot ce se poate la 3s.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 March 2016 - 10:55 AM

Unde mai pui ca poate interveni si de-pitch-ul pe elicii sau ca packul scoate teoretic 40c, dar de fapt se duce maxim in 35c...etc D-asta zic, sunt multe variabile. Sunt curios care e diferenta intre un static thrust test, unde nu ai airflow si nu are unde sa se miste motorul (cum e in aer) si un thrust real. De la ce viteza intervine drag-ul aerodinamic. Banuiesc ca un ampermetru si un gps pe quad (chiar si un telefon amarat) poate sa ne lamureasca.

Plus, mai e si reprezentarea artistica, cum guita niste pale 5030 pe 4s si cum nu guita cele de 6045. Ai impresia de viteza doar de aici :D
0

#11 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3948
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 31 March 2016 - 07:40 PM

Un update la motorizarea mea, multistar elite si 6045 pe 4S. Pentru racing e OK, pentru tumbe si acro nu e. In 2 minute de jonglat cu quadul motoarele fierbeau in draci.
=> 3d > racing la consum.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 31 March 2016 - 07:40 PM

0

#12 Useril este offline   BogdanBz 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 210
  • Inregistrat: 19-May 15
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 02 April 2016 - 12:25 AM

Vezi postareaCiprian97, la 31 March 2016 - 07:40 PM, a spus:

Un update la motorizarea mea, multistar elite si 6045 pe 4S. Pentru racing e OK, pentru tumbe si acro nu e. In 2 minute de jonglat cu quadul motoarele fierbeau in draci.
=> 3d > racing la consum.




Cam cati amperi are consum jucaria?

Aceasta postare a fost editata de BogdanBz: 02 April 2016 - 12:26 AM

0

#13 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 April 2016 - 07:23 AM

Chestii interesante despre racere puteti regasii pe :


http://blog.oscarliang.net/

Pornind de la frame pana la cele mai mici accesorii




Si tot aici niste tabele de thrust pentru cateva motoare



EMAX RS2205 2300KV Motor Thrust Data

Props % Peak Thrust – g Peak Current – A Max Power – W Efficiency – g/W
Gemfan 4045 50 148 2.3 37.3 3.97
100 460 9.6 155.5 2.96
HQ 4045 BN 50 257 4.4 71.3 3.61
100 647 19.3 312.7 2.07
Gemfan 5030 50 295 3.2 51.8 5.69
100 790 15.0 243.0 3.25
Gemfan 5040 50 304 3.9 63.2 4.81
100 880 17.8 287.9 3.06
Gemfan 5045 50 342 4.6 74.5 4.59
100 938 21.6 349.9 2.68
Gemfan 5045 BN 50 395 5.0 81.0 4.88
100 917 23.3 377.5 2.43
HQ 5045 BN 50 386 6.3 102.1 3.78
100 989 28.6 463.3 2.13
HQ 5040×3 Triblade 50 411 5.3 85.9 4.79
100 1050 25.0 405.0 2.59
Gemfan 5045×3 Triblade 50 417 5.4 87.5 4.77
100 1155 27.3 442.3 2.61

------------------------------------------------------------------------------------


Cobra 2204 2300KV Motor Thrust Data

I previously tested this motor, but it was with a Blue Series 20A ESC with BLHeli firmware. The data was a bit on the low side because of the ESC just wasn’t good enough, so I have re-run the same test with the KISS 24A ESC.

Props % Peak Thrust – g Peak Current – A Max Power – W Efficiency – g/W
Gemfan 4045 50 133 2.0 32.4 4.10
100 429 8.9 144.2 2.98
HQ 4045 BN 50 235 4.3 69.0 3.41
100 588 18.2 294.8 1.99
Gemfan 5030 50 265 3.1 50.2 5.28
100 718 14.3 231.7 3.10
Gemfan 5040 50 296 3.5 56.7 5.22
100 810 16.8 272.2 2.98
Gemfan 5045 50 315 4.4 71.3 4.42
100 837 19.7 319.1 2.62
Gemfan 5045 BN 50 375 4.7 76.1 4.93
100 865 21.0 340.2 2.54
HQ 5045 BN 50 369 6.4 103.7 3.56
100 862 27.2 440.6 1.96
HQ 5040×3 Triblade 50 355 5.0 81.0 4.38
100 875 22.1 358.0 2.44
Gemfan 5045 Tri 50 401 5.2 84.2 4.76
100 947 24.4 395.3 2.40



-----------------------------------------------------------------------



EMAX RS2205 2600KV Motor

The 2600KV version is probably designed for 4″ props on a 180 mini quad. However I do find it perform reasonably well with 5030 props, so I might try that setup on my next 5″ build.

It can be also a good performer on 3S LiPo with 5″ props I think, unfortunately I forgot to test it on 3S! Oh well I will update the result when I have a chance.

With any props bigger than 5045 current draw just went over 30A which is no good for the 24A ESC I was using for testing hehe.

emax rs2205 2600kv motor review

Props % Peak Thrust – g Peak Current – A Max Power – W Efficiency – g/W
Gemfan 4045 50 189 3.4 55.1 3.43
100 529 13.5 218.7 2.42
HQ 4045 BN 50 311 6.4 103.7 3.00
100 776 27.0 437.4 1.77
Gemfan 5030 50 355 4.7 76.1 4.66
100 990 21.7 351.5 2.82
Gemfan 5040 50 395 5.3 85.9 4.60
100 1025 25.6 414.7 2.47
Gemfan 5045 50 430 6.2 100.4 4.28
**100 1120 30.0 486.0 2.30
Gemfan 5045 BN 50 400 5.8 94.0 4.26
**100 1074 30.0 486.0 2.21
HQ 5045 BN 50 496 9.2 149.0 3.33
**100 915 27.0 437.4 2.09
HQ 5040×3 Triblade 50 435 7.0 113.4 3.84
**100 1025 29.0 469.8 2.18
** ESC entered over-current protection at 30A before 100% throttle was reached, so that might not the true full throttle thrust.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro