Thrust Tests racing quad
#1
Postat 12 March 2016 - 02:19 PM
Mai intai sa va spun cate ceva despre quad, ca aici e si durerea mea. E un emax nighthawk 280 pro, cu tot ce se poate inclus. ESC-urile, naze32, power board incluse pe o placa comuna.
Acesta: http://www.fast-lad....oducts_id=33415
Problema mea mare este ca orice as inlocui, ma lovesc de esc-urile emax 12A cu firmware SimonK. Quadul este extraordinar si daca nu aveti chef de migaleala, cum am fost si eu, e numai bun de inceput si sa va acomodati cu denumirile/componentele unui quad. Bun, nu asta era ideea.
Gandidu-ma la diverse combinatii de pale, packuri, greutate, motoare, amperi (sunt singurele cu care ma pot juca sa obtin o ratie thrust-weight optima, m-am apucat sa masor ce poate in configuratia actuala quadul emax. Asa ca am incropit repede un thrust stand (3 suporti si un cantar ikea) si i-am dat bice.
Discutam despre:
Motoare Emax MT2204 care cica au max thrust 440g
ESC emax 12A Simonk fw
Greutate quad 579g cu pack 3s 1400 multistar
Pale Gemfan nylon-carbon 5045
Gemfan nylon-carbon 6045
Stock emax din ABS 6045.
Testele le-am facut cu un pack proaspat incarcat turnigy nanotech 3s 45-90c 2200mah, iar la sfarsit am incercat si un turnigy multistar 3s 40-80c 1400mah.
Ideea e ca trebuie sa ma incadrez in 12A cu peak de 15A :)
https://www.youtube....h?v=hDgQXCRU9_s
Rezultatele, dupa cum le vedeti si in filmulet sunt surprinzator de bune cu toate cele 3 tipuri de elicii.
Gemfan nylon-carbon 5045 - 498g static thrust
Gemfan nylon-carbon 6045 - 699g static thrust
Gemfan nylon-carbon 6045 - 754g static thrust cu pack multistar 3s de 1400mah si 715g cu pack de nanotech 2200mah
Asa, cum am dat comanda de alte packuri si alte elicii inainte sa fac test, ma gandesc acum ca m-am grabit. Am pe drum packuri 4s 65c 1400mah si niste gemfanuri 5045BN. Banuiesc ca o sa iasa fum din esc-uri inainte sa pot posta un test aici si sigur nu o sa sar 800g thrust pe acele motoare la sub 20A. Par ciudate afirmatiile mele, dar s-au mai vazut emaxuri de 12A mergand in 26A pentru cateva secunde fara probleme.
Daca a mai facut cineva teste personal, il rog sa posteze aici configuratie si rezultate. Eu mi-am pregatit un cos cu un nou quad 200 cu peste 4kg thrust si sub 500g:)
#2
Postat 12 March 2016 - 06:54 PM
morph, la 12 March 2016 - 02:19 PM, a spus:
Gemfan nylon-carbon 6045 - 699g static thrust
Gemfan nylon-carbon 6045 - 754g static thrust cu pack multistar 3s de 1400mah si 715g cu pack de nanotech 2200mah
De fapt, acesta este topul, am gresit mai sus numele celei mai potente elice,
Gemfan nylon-carbon 5045 - 498g static thrust
Gemfan nylon-carbon 6045 - 699g static thrust
Stock emax din ABS 6045 - 754g static thrust cu pack multistar 3s de 1400mah si 715g cu pack de nanotech 2200mah
#3
Postat 13 March 2016 - 02:02 PM
Eu am multistar elite 2204-2300kv, esc 12+20a cu blheli, cu 4s 2200 40c si 6x4.5.
De zburat e cam asa:
http://www.youtube.c...h?v=jq7hI2_V1xY
Cand filtrez niste cadre mai bune pun si o filmare de la bord. Nimic spectaculos, inca ma invat sa zbor in angle mode(selflevel).
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 13 March 2016 - 02:04 PM
#5
Postat 22 March 2016 - 08:01 PM
Destul de mare diferenta.
#6
Postat 22 March 2016 - 08:45 PM
Ar fi trebuit sa creasca turatia cu 33%, daca motorul/ESC/pack-ul duceau, iar tractiunea are in formula RPM-ul la patrat, deci tractiune la 4s ar fi trebuit sa fie de 1.33^2 = 1.77x mai mare ca la 3s.
De asta ESC-urile de aero au in ele incorporata o mica curba log, ca tractiunea, si nu turatia sa creasca liniar cu actionarea mansei.
ESC-urile de multicopter, avand liniaritate 100%, au la mijloc de cursa cam 1/3 din tractiunea maxima.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 March 2016 - 08:46 PM
#7
Postat 23 March 2016 - 09:51 AM
Eu sunt undeva la 6 thrust to wieght ratio pe 4s. E putin cam bomba pentru nivelul meu de zbor fpv. Chiar ma gandesc sa pun o curba pe throttle din statie.
Aceasta postare a fost editata de morph: 23 March 2016 - 09:52 AM
#8
Postat 23 March 2016 - 10:21 AM
morph, la 23 March 2016 - 09:51 AM, a spus:
E putin cam bomba pentru nivelul meu de zbor fpv. Chiar ma gandesc sa pun o curba pe throttle din statie.
............
Si nici nu are frame " aerodinamic " ca cel propus de Renatoa .... daca avea si asa ceva ... BOMBA e putin spus ..
Intra direct in Warp Speed .......... si trebuia cumparata alta ... ca asta ajungea pe .. Marte ! ! :good:
#9
Postat 23 March 2016 - 10:24 AM
Dar ca si omul, orice motor cu cat il soliciti, cu atat ii scade eficienta, pentru ca incep sa intervina chestii gen saturatia miezului magnetic, histerezis, etc.
Pe ultimul sfert de cursa puterea se plafoneaza la orice motor, si asta e greu de simulat.
Dar ideea era ca la trecerea de la 3s la 4s tractiunea este normal si trebuie sa fie cu peste 33% mai mare. Daca nu ai macar 50% peste, atunci motorul ala a dat deja tot ce se poate la 3s.
#10
Postat 23 March 2016 - 10:55 AM
Plus, mai e si reprezentarea artistica, cum guita niste pale 5030 pe 4s si cum nu guita cele de 6045. Ai impresia de viteza doar de aici :D
#11
Postat 31 March 2016 - 07:40 PM
=> 3d > racing la consum.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 31 March 2016 - 07:40 PM
#12
Postat 02 April 2016 - 12:25 AM
Ciprian97, la 31 March 2016 - 07:40 PM, a spus:
=> 3d > racing la consum.
Cam cati amperi are consum jucaria?
Aceasta postare a fost editata de BogdanBz: 02 April 2016 - 12:26 AM
#13
Postat 03 April 2016 - 07:23 AM
http://blog.oscarliang.net/
Pornind de la frame pana la cele mai mici accesorii
Si tot aici niste tabele de thrust pentru cateva motoare
EMAX RS2205 2300KV Motor Thrust Data
Props % Peak Thrust – g Peak Current – A Max Power – W Efficiency – g/W
Gemfan 4045 50 148 2.3 37.3 3.97
100 460 9.6 155.5 2.96
HQ 4045 BN 50 257 4.4 71.3 3.61
100 647 19.3 312.7 2.07
Gemfan 5030 50 295 3.2 51.8 5.69
100 790 15.0 243.0 3.25
Gemfan 5040 50 304 3.9 63.2 4.81
100 880 17.8 287.9 3.06
Gemfan 5045 50 342 4.6 74.5 4.59
100 938 21.6 349.9 2.68
Gemfan 5045 BN 50 395 5.0 81.0 4.88
100 917 23.3 377.5 2.43
HQ 5045 BN 50 386 6.3 102.1 3.78
100 989 28.6 463.3 2.13
HQ 5040×3 Triblade 50 411 5.3 85.9 4.79
100 1050 25.0 405.0 2.59
Gemfan 5045×3 Triblade 50 417 5.4 87.5 4.77
100 1155 27.3 442.3 2.61
------------------------------------------------------------------------------------
Cobra 2204 2300KV Motor Thrust Data
I previously tested this motor, but it was with a Blue Series 20A ESC with BLHeli firmware. The data was a bit on the low side because of the ESC just wasn’t good enough, so I have re-run the same test with the KISS 24A ESC.
Props % Peak Thrust – g Peak Current – A Max Power – W Efficiency – g/W
Gemfan 4045 50 133 2.0 32.4 4.10
100 429 8.9 144.2 2.98
HQ 4045 BN 50 235 4.3 69.0 3.41
100 588 18.2 294.8 1.99
Gemfan 5030 50 265 3.1 50.2 5.28
100 718 14.3 231.7 3.10
Gemfan 5040 50 296 3.5 56.7 5.22
100 810 16.8 272.2 2.98
Gemfan 5045 50 315 4.4 71.3 4.42
100 837 19.7 319.1 2.62
Gemfan 5045 BN 50 375 4.7 76.1 4.93
100 865 21.0 340.2 2.54
HQ 5045 BN 50 369 6.4 103.7 3.56
100 862 27.2 440.6 1.96
HQ 5040×3 Triblade 50 355 5.0 81.0 4.38
100 875 22.1 358.0 2.44
Gemfan 5045 Tri 50 401 5.2 84.2 4.76
100 947 24.4 395.3 2.40
-----------------------------------------------------------------------
EMAX RS2205 2600KV Motor
The 2600KV version is probably designed for 4″ props on a 180 mini quad. However I do find it perform reasonably well with 5030 props, so I might try that setup on my next 5″ build.
It can be also a good performer on 3S LiPo with 5″ props I think, unfortunately I forgot to test it on 3S! Oh well I will update the result when I have a chance.
With any props bigger than 5045 current draw just went over 30A which is no good for the 24A ESC I was using for testing hehe.
emax rs2205 2600kv motor review
Props % Peak Thrust – g Peak Current – A Max Power – W Efficiency – g/W
Gemfan 4045 50 189 3.4 55.1 3.43
100 529 13.5 218.7 2.42
HQ 4045 BN 50 311 6.4 103.7 3.00
100 776 27.0 437.4 1.77
Gemfan 5030 50 355 4.7 76.1 4.66
100 990 21.7 351.5 2.82
Gemfan 5040 50 395 5.3 85.9 4.60
100 1025 25.6 414.7 2.47
Gemfan 5045 50 430 6.2 100.4 4.28
**100 1120 30.0 486.0 2.30
Gemfan 5045 BN 50 400 5.8 94.0 4.26
**100 1074 30.0 486.0 2.21
HQ 5045 BN 50 496 9.2 149.0 3.33
**100 915 27.0 437.4 2.09
HQ 5040×3 Triblade 50 435 7.0 113.4 3.84
**100 1025 29.0 469.8 2.18
** ESC entered over-current protection at 30A before 100% throttle was reached, so that might not the true full throttle thrust.