Modelism - RHC Forum: HobbyKing 1.5M DLG V2 Composite 1500mm (PNF) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

HobbyKing 1.5M DLG V2 Composite 1500mm (PNF) ... un model pe cale de disparitie

#1 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 20 February 2016 - 02:18 AM

Cred ca e pe cale de disparitie petru ca in International Warehouse nu mai apare modelul de 1.5 m in oferta.
Am reusit sa il iau la 1/2 de pret, acum vad ca iar a sarit la 350 de euro....
Cum a venit pachetul: in stare buna, aripa are vreo 2 mici infundaturi pe eleroane, se poate rezolva daca vrem super-acuratete profil cu un scoci deasupra. Daca e sa fiu foarte carcotas la un servo de aripa se vede un pat de kevlar...la cealalta aripa pauza (nu s-au mai obosit sa puna).
Am mai facut azi o sesiune de modificari si acum pot sa spun ca stiu cat va fi greutatea totala.
Ce modificari am facut:
- inlocuit surubul din fata din otel cu unul din plastic (nu ar conta prea mult la balanta ca ala e in CG)
- scurtat coada cu 5 cm (practic am adus-o la valoarea din plan, de 65 cm)
- inlocuit tijele de actionare din otel (care erau pozitionate in exteriorul boom-ului) cu pull-spring si cu un sistem de reglaj al tensiunii
- inlocuit servo din aripi (no-name, 9 grame, groase ... ieseau cam 2-2.5 mm in afara) cu servouri slim (EMax ES9051 ...scoase de la DLG-urile de 1 mm in care am bagat servo de 3.7 g)...acum montajul servo e la nivellul aripii
- gasit bateria pentru echilibrare in CG (mai mult ghicit pe static... ca pe plan trebuie sa pun un microscop sa vad ceva)
Cateva detalii:
- servo in aripa: bineinteles ca erau lipite cu epoxi, bineinteles ca era lipit pe toate partile, bineinteles ca atunci cand le-am scos au plecat cu tot cu bucata de spuma albastra dintre servo si extrados. Dar tesatura din exterior a rezistat (chiar si la jumatatea fara kevlar). Am curatat cu grija resturile, am pus un pat patrat de spuma albastra la fel cu grosimea patului care s-a despris, am lipit patul cu adeziv alifatic, am curatat cu grija adezivul care a iesit in exterior prin pori, pus noile servo, pus prin lateral fasii de spum albastra c servourile astea sunt mai mici, lipit cu o bucata de scoci 3M foarte gros. Inainte de asta am scos exteriorul mufei de la servo (partea neagra), tras firele prin gaura, pus camasa neagra la loc. S-a rezolvat, aripa are servo la nivel, si la nevoie le putem schimba usor.
- coada: nimic deosebit, taiat cu dremel-ul cam 1 cm in fata ampenajului vertical, am mai facut o taietura peste 5 cm, am bagat bucatile una in alta, pozitionate cu grija si lipit (toata procedura a fost facuta DUPA pozitionarea si lipirea ampenajului orizontal, metoda clasica cu fuselajul pus cu patul de aripa pe masa si verificat cu echere lungi aliniere corecta a stabilizatorului).
- pull-string: arcuri simple in forma literei C, din otel de 0.5 (sau ce o fi fost, cel mai subtire pe care il aveam, de grosime egala cu otelul recuperat), 10 m lungime, lasat latura lunga pe mijloc de 5 cm si indoit la 90 de grade lungimi de 2.5 cm. Dat gaura cu burghiul cel mai subtire in spuma din ampenaje, pus o bucata de tub de teflon subtire (camasa recuperata de la tije), pus arcul si fixat cu o picatura de CA. Marit gaura in parghia de actionare la 2 mm. Dat gauri in fuselaj cu burghiu de 3 mm si facut santuri in stanga si dreapta ptr cele 2 actionari. Lipit tub negru de plastic (camasa de antena) cu un adeziv negru (HK il vinde ca ""industrial strenght adezive", Kafuter, dar daca il cauti pe net dupa codul de pe tub K-5912 vezi ca e de fapt un adeziv siliconic ...pentru prins tubul de plastic pe carbon e bun, eu l-am cumprat initial ca sa fac balamale textile). Lipit firul de o tija carbon de 1mm, tras prin tub, scos firul in zona servo. La coada facut un sistem de reglare tensiune din o bucata de brat de servo in care am dat 3 gauri de 2 mm: firul trece jos-sus-jos prin primele 2 gauri, apoi prin elementul de comanda, si este facut nod in a treia gaura si securizat cu o picatura de CA. Fixat suprafetele de comanda intre 2 carduri de plastic, pozitionat dracia aia de reglat la jumatatea distantei intre tub si parghie, adus servo pe zero, trecut firul prin 2 gauri din brat servo si prins cu surubul de fixare din ax servo. Firul e sub tensiune si la nevoie se poate face un reglaj fie in spate (mai usor) fie in fata (ceva mai greu). Sistemul e stabil, sta de la pranz "sub tensiune" si suprafetele de comanda sunt tot pe zero.
In stadiul asta (fara baterie si receptor) greutatea era cam de 240 de grame. Si am inceput experientele de gasit combinatia baterie-receptor- balast pentru echilibrare ...CG l-am ghicit cam in zona lonjeronului de carbon.
Prima combinatie a fost o bila de rulment in varf, un receptor de 3 canale, acumulator 2s 350 mAh si BEC mini. Toate inghesuite in botul ingust in fata servo, Toata chestia cam 55 de grame. Bila de rulment era cam de 19 grame.
Receptorul de 3 canale insemna doar eleroane...nu flaperon. Pentru inceput e bine...dar hai sa vedem cum punem un receptor de 6 canale (pentru flaperon)...ceva mai lung si ceva mai greu.
Aveam o punguta de bilute de plumb...cu astea puteam regla mai fin greutatea si intrau pina in varful foarte ingust... (dar nu mai stiu in ce cutiuta am pus-o)...cand o cautam mi-au picat ochii pe un blister de 4 acu NiMH AAA de 850 mAh cumparat de la Lidl. Greutatea vreo 44 de grame ... cu receptorul de 3 canale (7g) e sub greutatea de 55 g dar bateriile sunt mai in fata, cu receptorul de 6 canale (10g) avem cele 55 de grame dar distribuite altfel.
In final am gasit greutatea de 300 de grame, incap bine bateriile si receptorul, cu o mica posibilitate de reglaj: daca e prea greu de coada puem bateriile in bot si receptorul in spate, daca e prea greu de bot punem receptorul si apoi bateriile. De fapt are sub 300 de grame, 300 de grame are cu o moneda pusa cu scoci pe aripa dreapta pentru echilibrare (sa contrabalanseze greutatea peg-ului ...de fapt nu prea, ca din start aripa stanga in care am montat peg-ul de lansare era ceva mai grea).
Asta e ... pe site si in manual zice ceva de 280-290 grame... eu am reusit "performanta" sa il aduc la 300 de grame (sau pe la 295). In conditiile in care am facut tot ce s-a putut pentru usurare: scurtat coada, pull-spring, pus servo mai usoare in aripi, pus surub de plastic si baterii pentru echilibrare fara nici un fel de balast. Dar macar l-am adus sub 300 de grame.
Concluzia mea e ca ce zic pe site de greutate e din categoria "wishful thinking" (mai pe romaneste "ar fi frumos sa...").

Aceasta postare a fost editata de ender67: 20 February 2016 - 02:19 AM

0

#2 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 20 February 2016 - 02:31 AM

Sistemul de pull-spring: se poate observa arcul, firul (gros, inextensibil, cred ca e puti cerat sau ceruit), sistemul de reglare a lungimii/tensiunii, tubu de plastic negru si lipire de boom.

Fisiere atasate


0

#3 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 20 February 2016 - 02:33 AM

Servourile din aripa (scuze de calitate, reflexia pe suprafata de compozit): toata treaba e mai inestetia dar am reusit montarea servi la nivel.

Fisiere atasate


0

#4 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 20 February 2016 - 02:37 AM

Cam asa arata botul in ultima iteratie: cei patru acumulatori sunt prinsi cu scoci oliv (inca nu au fost lipiti intre ei), si receptorul de 6 canale pus cu mufele in jos. Se poate inchide fara probleme ...dar nici spatiu nu mai e pe acolo.
Se mai poate vedea putin si sistemul de prindere a firului pe brat servo.

Cam asta e greutatea finala (inclusiv cu un banut de echilibrare) ...

Fisiere atasate


0

#5 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 20 February 2016 - 02:40 AM

...iar daca va intrebati ce treaba are firul ala alb din poza anterioara...e prins de surubul din CG si e folosit ca sa il agat de lustra. Pina la primul zbor antrenam planorul sa stea cat mai mult timp sus http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

Fisiere atasate


0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro