Sistem de Propulsie Electrica Motor, Controller, Display, Baterie, Incarcator
#61
Postat 18 October 2020 - 09:57 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#63
Postat 25 November 2020 - 04:27 PM
Am inceput upgrade-ul la controller, si anume am comandat PCB-urile la o firma specializata. Placa de putere am gasit o solutie de manufaturare mai repatabila si anume ramforsarile pt curent din cupru de 1mm vor fi taiate cu jet de apa, iar apoi lipite prin reflow pe cablaj. Incet incet va capata un "look" mai profesional si mai putin "facut acasa".
Am atasat o poza cu PCB-urile, voi reveni cu poze cand sunt populate placile cu piese si asamblata placa de putere.
Numai bine si sanatate tuturor, Mihai.
#65
Postat 10 January 2021 - 05:41 PM
Am revenit cu progres major, am terminat de scris manualul de utilizare si intreţinere al aeronavei, are 28 de pagini scrise şi 19 pagini cu imagini care descriu motarea şi demontarea aeronavei, acestea au trebuit editate din planul avionului, multă muncă.... dar ai iesit brici. Acum îl voi reciti de cateva ori in săptămânile ce urmează şi voi face corectiile necesare. Apoi voi face rezervarea de insemne, le voi aplica pe aeronava, voi face pozele necesare dosarului de înmatriculare, plus taxe şi cereri, iar apoi voi trimite dosarul la aeroclub şi apoi sa sperăm ca totul va decurge bine.
Am facut modificările acumulatorului, din 2 module de 10 celule fiecare, au devenit 3 module, două de câte 6 celule şi unu de 10 celule, în total 22 celule.
Montarea acestora in spatele scaunului pilotului va rezolva problema centrajului (înnainte un modul era sub scaun). Structura pe care se montreză va fi ranforsată puţin la înbinări pentru a face faţă mai bine masei adăugate.
Controlerul cu electronica modificată e aproape gata, sa simplificat enorm manufacturarea modulului de putere şi timpul de execuţie sa redus drastic, si arata mult mai curat si ingrijit. Controllerul e mai avansat decât arată pozele.
Am atasat poze.
Vă doresc tuturor un an bun, cu spor de muncă şi nu uitaţi doar prin multă multă muncă se obţin roade bune, daca este voinţă este şi o cale de reuşită. Eu am reuşit!
#66
Postat 11 January 2021 - 12:11 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#67
Postat 11 January 2021 - 01:15 PM
#68
Postat 06 February 2021 - 08:04 PM
Am atasat poza.
#70
Postat 15 February 2021 - 03:55 PM
Mihai_F, la 15 February 2021 - 10:32 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#71
Postat 15 February 2021 - 04:29 PM
stiganas, la 15 February 2021 - 03:55 PM, a spus:
IDENTIFICARE AERONAVĂ
A. Se transmit către SAUM (aeroclubul romaniei- Serviciul Aeronave Ultrausoare Motorizate ) următoarele documente:
1.Cerere pentru rezervarea însemnelor de identificare .
2. Chitanță 15 euro+tva pentru rezervarea însemnelor de identificare
Veti primi raspuns cu numarul de identificare alocat (numar ce va trebui aplicat pe aeronava conform RACR IA)
B. In vederea identificarii aeronavei solicitantul trebuie sa depuna la SAUM urmatoarele documente:
1.Cerere (Anexa 1 la RACR-CCO ULM)
2. Copie CI solicitant, sau, dacă aeronava se înregistrează pe persoană juridică, Copie Certificat de Identificare și Certificat Constatator eliberat de Registrul Comerțului (nu mai vechi de 30 zile).
3. Actul de proprietate (Copie). Pt. aeronavele din import se va depune traducere legalizată după actul de proprietate. Dacă aeronava este construită din părți componente atunci se depun acte de proprietate pentru fiecare componentă.
4. Împuternicire (original), numai dacă persoana care întocmește documentația nu este și proprietarul aeronavei, sau dacă aeronava are mai mulți proprietari.
5. Manualul de operare al aeronavei (copie). Se va trimite ultima variantă emisă de producător pentru acea aeronavă. Motodeltaplanele și Motoparașutele vor depune manuale după aripă și triciclu separat dacă nu există un manual unitar. Manualele se completează de către proprietar cu toate datele solicitate.
6. Fișa de cântărire și centraj (copie), completată conform instrucțiunilor din manual.
7. Manualul de mentenanță al aeronavei. Se va trimite ultima variantă emisă de producător pentru acea aeronavă. Motodeltaplanele și Motoparașutele vor depune manuale după aripă și triciclu separat dacă nu există un manual unitar. Manualele se completează de către proprietar cu toate datele solicitate.
8. Declarație cunoaștere limba engleză. Se completează dacă manualele sunt depuse în limba engleză. Găsiți formularulaici.
9. Fotografii ale aeronavei (color). Se atașează fotografii cu echipamente, instalații, planșa de bord, vederi laterale, față, spate.
10. Schița dimensională a însemnelor de identificare lipite pe aeronavă. Se pot marca direct pe una dintre fotografii. Însemnele de identificare trebuie aplicate în așa fel încât să se respecte reglementarea RACR-IA. Paginile relevante din reglementare se regăsesc aici.
11. Copie livret. Pentru aeronavele din import care nu sunt noi. Dacă în statul de unde este cumpărată aeronava nu este obligatoriu livretul atunci datele privind activitatea de zbor se trec în declarația de la pct.11.
12. Declarație notarială a fostului proprietar (copie) privind starea tehnică (îndeplinește sau nu cerințele de a fi admisă la zbor în statul respectiv) și a activității celulei, motorului și elicei (ore de funcționare, nr. de aterizări). Această declarație este necesară numai pentru aeronavele din import.
13. Certificat de deregistrare (radiere), emis de autoritatea competentă a statului exportator (original). Acest certificat este necesar numai pt. aeronavele din import exceptând motoparapantele.
14. Se întocmește un opis cu conținutul dosarului trimis la SAUM.
15. Declarație privind echipamentele radio existente pe aeronava. Formularul îl găsiți aici.
Notă:
Toate documentele de mai sus trimise, în copie, se vor autentifica individual, de către solicitanți, prin semnătura acestora, menționarea datei și precizarea că aparțin aeronavei respective (nume,data semnatura, YR-xxxx).Deasemeni dosarul aeronavei aflat la proprietar trebuie sa contina aceleasi documente.
C. Veți primi răspuns la cerere urmând să contactați inspectorul desemnat pentru efectuarea inspecției la aeronavă. Inspectorul, în urma inspecției, va elibera un Proces Verbal pe care îl veți trimite la SAUU împreună taxele aferente pentru Eliberare C.I. - 12 euro+tva , eliberare Livret Aeronava – 10 euro+tva, (pentru Motodeltaplane si Motoparasute, Inspectie la sol – 17euro+tva), toate taxele vor fi platite in lei la cursul zilei BNR.
Deasemeni puteti trimite impreuna cu Procesul Verbal si o „Cerere pentru transmiterea documentelor de certificare prin curierat” , formular pe care il gasiti pe site-ul aeroclubulromaniei.ro
#72
Postat 15 February 2021 - 08:10 PM
Mihai_F, la 15 February 2021 - 04:29 PM, a spus:
3. Actul de proprietate (Copie). Pt. aeronavele din import se va depune traducere legalizată după actul de proprietate. Dacă aeronava este construită din părți componente atunci se depun acte de proprietate pentru fiecare componentă.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#76
Postat 28 February 2021 - 12:06 AM
#78
Postat 26 March 2021 - 12:04 PM
Intre timp ma ocup umpic de software, am lucrat la partea cu logger ai parametrilor sistemului gen min /max /avg, fault... etc., la partea cu liniarizarea raspunsului in tractiune al elicei si anume pt o crestere liniara a turatiei, raspunsul elicei in tractiune este exponential (tractiunea creste cu patratul vitezei), fapt care facea ca schimbarea tractiunii (maneta de turatie) de la 75% in sus sa fie destul de sensitiva , asadar am facut o setare pt turatie sa cresca logaritmic ceea ceva face ca trectiunea sa creasca liniar, am atasat un grafic pt a exemplifica procedura. Setarea asta e ca si EXPO la transmitatoarele RC FUTABA, -EXP da un raspuns exponential la comenzi (fin in zona de centru a stick-ului) si +EXP da un raspuns logaritmic la comenzi (accentuat in zona de centru al stick-ului).
#79
Postat 15 May 2021 - 06:08 PM
Numai bine.
#81
Postat 17 May 2021 - 12:46 PM
#84
Postat 18 May 2021 - 11:13 AM
Inspectia pare ca a fost serioasa, mult mai mult decat bifat puncte din dosar.
Mihai_F, la 18 May 2021 - 10:44 AM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 18 May 2021 - 11:15 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#85
Postat 28 May 2021 - 03:54 PM
E umpic off topic, dar trebuia concluzionata situatia inmatricularii.
La sistemul electric mai e de lucru la soft, dar deocamdata aflandu-se intr-o varianta stabila nu e o prioritate, deocamdata ma pregatesc pt examenul teoretic la ULM.
Numai bine.
#86
Postat 29 May 2021 - 11:23 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#87
Postat 29 May 2021 - 12:47 PM
stiganas, la 29 May 2021 - 11:23 AM, a spus:
aveam licenta de planor dar tre reinoita, am inceput reinoirea la incaputul lui martie, dar activitatea la AR cluj a fost asa si asa..., asa ca cred ca termin programul intreg de 40 de ore la ULM inainte sa termin programul de reinoire la planor ca sa imi crediteze jumatate din programul ULM.... Lipsa fondurilor a fost un motiv pt care nu am inceput anul trecut, plus nebunia covid...
In legatura cu inspectia ziceai ca "Inspectia pare ca a fost serioasa, mult mai mult decat bifat puncte din dosar." Inspectia in sine nu neaparat, dar pregatirea pana acolo, inspetorul a recomandat refacerea calculeor de rezistenta de catre un profesor de la universitatea de aeronautica (eu le facusem odata si vroia sa fie verificate de un specialist) iar apoi testul de incarcare care a fost din nou mult de pregatit pana la testul propriuzis.