Modelism - RHC Forum: Sistem de Propulsie Electrica - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Sistem de Propulsie Electrica Motor, Controller, Display, Baterie, Incarcator

#61 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2020 - 09:57 PM

Cool, primul clip pe canalul de youtube.
0

#62 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 20 October 2020 - 11:22 AM

Am atasat cateva poze cu motorul display-ul si controlerul in varianta finala.
Numai bine si sanatate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cont4.JPG
  • Imagine atasata: cont5.JPG
  • Imagine atasata: cont6.JPG
  • Imagine atasata: dsp1.JPG
  • Imagine atasata: mot1.JPG
  • Imagine atasata: mot2.JPG

0

#63 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 25 November 2020 - 04:27 PM

Buna ziua,

Am inceput upgrade-ul la controller, si anume am comandat PCB-urile la o firma specializata. Placa de putere am gasit o solutie de manufaturare mai repatabila si anume ramforsarile pt curent din cupru de 1mm vor fi taiate cu jet de apa, iar apoi lipite prin reflow pe cablaj. Incet incet va capata un "look" mai profesional si mai putin "facut acasa".
Am atasat o poza cu PCB-urile, voi reveni cu poze cand sunt populate placile cu piese si asamblata placa de putere.

Numai bine si sanatate tuturor, Mihai.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20201125_154201.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20201125_154043.jpg

0

#64 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 02 December 2020 - 04:53 PM

Buna ziua,
Am taiat ramforsarile de curent din tabla de cupru, potrivesc perfect, trebuie debavurate putin dar nimic complicat.
Am atasat poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20201202_162709.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20201202_164219.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20201202_164359.jpg

0

#65 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 10 January 2021 - 05:41 PM

Bună ziua şi la mulţi ani tuturor!

Am revenit cu progres major, am terminat de scris manualul de utilizare si intreţinere al aeronavei, are 28 de pagini scrise şi 19 pagini cu imagini care descriu motarea şi demontarea aeronavei, acestea au trebuit editate din planul avionului, multă muncă.... dar ai iesit brici. Acum îl voi reciti de cateva ori in săptămânile ce urmează şi voi face corectiile necesare. Apoi voi face rezervarea de insemne, le voi aplica pe aeronava, voi face pozele necesare dosarului de înmatriculare, plus taxe şi cereri, iar apoi voi trimite dosarul la aeroclub şi apoi sa sperăm ca totul va decurge bine.
Am facut modificările acumulatorului, din 2 module de 10 celule fiecare, au devenit 3 module, două de câte 6 celule şi unu de 10 celule, în total 22 celule.
Montarea acestora in spatele scaunului pilotului va rezolva problema centrajului (înnainte un modul era sub scaun). Structura pe care se montreză va fi ranforsată puţin la înbinări pentru a face faţă mai bine masei adăugate.
Controlerul cu electronica modificată e aproape gata, sa simplificat enorm manufacturarea modulului de putere şi timpul de execuţie sa redus drastic, si arata mult mai curat si ingrijit. Controllerul e mai avansat decât arată pozele.
Am atasat poze.

Vă doresc tuturor un an bun, cu spor de muncă şi nu uitaţi doar prin multă multă muncă se obţin roade bune, daca este voinţă este şi o cale de reuşită. Eu am reuşit!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SGA-3.png
  • Imagine atasata: IMG_20210106_143647.jpg
  • Imagine atasata: SGA-9.png
  • Imagine atasata: SGA-12.png
  • Imagine atasata: IMG_20201205_124947.jpg

0

#66 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2021 - 12:11 PM

Dosarul de inmatriculare va fi banuiesc pentru aeronava in varianta motorizata (electric bineinteles). Nu m-ar mira sa fie prima aeronava electrica inmatriculata in RO.
0

#67 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 11 January 2021 - 01:15 PM

Da, varianta motorizata. Din cate stiu fostul ministru al transporturilor d-nu Berceanu fabrica ceva ultausor SWAN, care e motorizat cu polini250 (termic) si are si o varianta electric (verde) dar am gasit foarte putine informatii despre aceasa, si e posibil ca aeronava respectiva sa fie inmatriculats la noi, dar nu am gasit poze cu ea cu nr de inmatriculare.... Deci nu stiu, dar voi intreba la AR da vad ce zic ei.
0

#68 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 06 February 2021 - 08:04 PM

Si a inceput asteptarea dupa documente de la institutiile statului.... Intre timp ma ocup de instrumentele de zbor si instrumentul de motor, am facut cateva ajustari de pozitionare pentru o mai buna vizibilitate, am achzitionat un altivario Syride SYS Alti V3 ( https://www.syride.com/en/instruments ) e super instrumentul, simplu si customizabil.
Am atasat poza.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20210127_112506.jpg

0

#69 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 15 February 2021 - 10:32 AM

Buna ziua, am obtinut rezervarea insemnelor de identificare, aeronava va fi YR-5661 😁🎉🎉
0

#70 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2021 - 03:55 PM

Super, felicitari. Care sunt pasii urmatori pana la finalul inmatricularii ?

 Mihai_F, la 15 February 2021 - 10:32 AM, a spus:

Buna ziua, am obtinut rezervarea insemnelor de identificare, aeronava va fi YR-5661 😁🎉🎉

0

#71 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 15 February 2021 - 04:29 PM

 stiganas, la 15 February 2021 - 03:55 PM, a spus:

Super, felicitari. Care sunt pasii urmatori pana la finalul inmatricularii ?


IDENTIFICARE AERONAVĂ

A. Se transmit către SAUM (aeroclubul romaniei- Serviciul Aeronave Ultrausoare Motorizate ) următoarele documente:
1.Cerere pentru rezervarea însemnelor de identificare .
2. Chitanță 15 euro+tva pentru rezervarea însemnelor de identificare
Veti primi raspuns cu numarul de identificare alocat (numar ce va trebui aplicat pe aeronava conform RACR IA)

B. In vederea identificarii aeronavei solicitantul trebuie sa depuna la SAUM urmatoarele documente:
1.Cerere (Anexa 1 la RACR-CCO ULM)
2. Copie CI solicitant, sau, dacă aeronava se înregistrează pe persoană juridică, Copie Certificat de Identificare și Certificat Constatator eliberat de Registrul Comerțului (nu mai vechi de 30 zile).
3. Actul de proprietate (Copie). Pt. aeronavele din import se va depune traducere legalizată după actul de proprietate. Dacă aeronava este construită din părți componente atunci se depun acte de proprietate pentru fiecare componentă.
4. Împuternicire (original), numai dacă persoana care întocmește documentația nu este și proprietarul aeronavei, sau dacă aeronava are mai mulți proprietari.
5. Manualul de operare al aeronavei (copie). Se va trimite ultima variantă emisă de producător pentru acea aeronavă. Motodeltaplanele și Motoparașutele vor depune manuale după aripă și triciclu separat dacă nu există un manual unitar. Manualele se completează de către proprietar cu toate datele solicitate.
6. Fișa de cântărire și centraj (copie), completată conform instrucțiunilor din manual.
7. Manualul de mentenanță al aeronavei. Se va trimite ultima variantă emisă de producător pentru acea aeronavă. Motodeltaplanele și Motoparașutele vor depune manuale după aripă și triciclu separat dacă nu există un manual unitar. Manualele se completează de către proprietar cu toate datele solicitate.
8. Declarație cunoaștere limba engleză. Se completează dacă manualele sunt depuse în limba engleză. Găsiți formularulaici.
9. Fotografii ale aeronavei (color). Se atașează fotografii cu echipamente, instalații, planșa de bord, vederi laterale, față, spate.
10. Schița dimensională a însemnelor de identificare lipite pe aeronavă. Se pot marca direct pe una dintre fotografii. Însemnele de identificare trebuie aplicate în așa fel încât să se respecte reglementarea RACR-IA. Paginile relevante din reglementare se regăsesc aici.
11. Copie livret. Pentru aeronavele din import care nu sunt noi. Dacă în statul de unde este cumpărată aeronava nu este obligatoriu livretul atunci datele privind activitatea de zbor se trec în declarația de la pct.11.
12. Declarație notarială a fostului proprietar (copie) privind starea tehnică (îndeplinește sau nu cerințele de a fi admisă la zbor în statul respectiv) și a activității celulei, motorului și elicei (ore de funcționare, nr. de aterizări). Această declarație este necesară numai pentru aeronavele din import.
13. Certificat de deregistrare (radiere), emis de autoritatea competentă a statului exportator (original). Acest certificat este necesar numai pt. aeronavele din import exceptând motoparapantele.
14. Se întocmește un opis cu conținutul dosarului trimis la SAUM.
15. Declarație privind echipamentele radio existente pe aeronava. Formularul îl găsiți aici.

Notă:
Toate documentele de mai sus trimise, în copie, se vor autentifica individual, de către solicitanți, prin semnătura acestora, menționarea datei și precizarea că aparțin aeronavei respective (nume,data semnatura, YR-xxxx).Deasemeni dosarul aeronavei aflat la proprietar trebuie sa contina aceleasi documente.

C. Veți primi răspuns la cerere urmând să contactați inspectorul desemnat pentru efectuarea inspecției la aeronavă. Inspectorul, în urma inspecției, va elibera un Proces Verbal pe care îl veți trimite la SAUU împreună taxele aferente pentru Eliberare C.I. - 12 euro+tva , eliberare Livret Aeronava – 10 euro+tva, (pentru Motodeltaplane si Motoparasute, Inspectie la sol – 17euro+tva), toate taxele vor fi platite in lei la cursul zilei BNR.
Deasemeni puteti trimite impreuna cu Procesul Verbal si o „Cerere pentru transmiterea documentelor de certificare prin curierat” , formular pe care il gasiti pe site-ul aeroclubulromaniei.ro
0

#72 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2021 - 08:10 PM

Este interesant ce acte de proprietate ai depus caci nu tin minte sa fi cumparat parti componente prea multe.

 Mihai_F, la 15 February 2021 - 04:29 PM, a spus:

IDENTIFICARE AERONAVĂ

3. Actul de proprietate (Copie). Pt. aeronavele din import se va depune traducere legalizată după actul de proprietate. Dacă aeronava este construită din părți componente atunci se depun acte de proprietate pentru fiecare componentă.


0

#73 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 15 February 2021 - 08:24 PM

Pai cred ca voi atasa facturile de la teava de Al, suruburile AN si de la celulele acumulatorului.... Ar trebui sa fie ok, ca reprezinta cam 75% din valouarea aeronavei....
0

#74 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 21 February 2021 - 11:47 AM

Buna ziua, am mai progresat putin, am gravat placuta de identificare, am lipit insemnele pe coada, astept umpic de vreme mai calda (si fara zapada) sa pot lipi insemnele pe aripa, si sa pot face pozele pentru dosar.
Numai bine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20210221_104020.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20210221_112459.jpg

0

#75 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 25 February 2021 - 11:34 PM

Buna ziua, am lipit insemnele pe aripa, urmeaza o asamblare complecta, poze, cantarire, etc...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20210225_124605.jpg

0

#76 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 28 February 2021 - 12:06 AM

Buna ziua, am finalizat conversia si motarea acumulatorului electric cu 3 module, controllerul in varianta v1.3, am facut asamblarea pt pozele de identificare, cantarirea (123Kg masa gol), sapt viitoare trimit actele la AR.
Am atasat poze.

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20210226_144159.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20210226_144555.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20210226_144625.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20210226_110552.jpg

0

#77 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 16 March 2021 - 08:42 PM

Buna ziua, vin cu update, am primit raspuns de la SAUM (AR) desemnarea inspectorului ULM, in urma cererii de identificare a aeronavei, cum se indreapta vremea urmeaza inspectia aeronavei la sol.
0

#78 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 26 March 2021 - 12:04 PM

Buna ziua, vin cu update, sunt in asteptare dupa documente, inspetorul acum verifica dosarul, memorul tehnic cu toate calculele de rezistenta si performantei aerodinamice e la verificat la universitatea de aeronautica, asa ca astept cu nerabdare.
Intre timp ma ocup umpic de software, am lucrat la partea cu logger ai parametrilor sistemului gen min /max /avg, fault... etc., la partea cu liniarizarea raspunsului in tractiune al elicei si anume pt o crestere liniara a turatiei, raspunsul elicei in tractiune este exponential (tractiunea creste cu patratul vitezei), fapt care facea ca schimbarea tractiunii (maneta de turatie) de la 75% in sus sa fie destul de sensitiva , asadar am facut o setare pt turatie sa cresca logaritmic ceea ceva face ca trectiunea sa creasca liniar, am atasat un grafic pt a exemplifica procedura. Setarea asta e ca si EXPO la transmitatoarele RC FUTABA, -EXP da un raspuns exponential la comenzi (fin in zona de centru a stick-ului) si +EXP da un raspuns logaritmic la comenzi (accentuat in zona de centru al stick-ului).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: LogExpThr.png

0

#79 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 15 May 2021 - 06:08 PM

Buna ziua, vin cu update, azi a venit inspectorul sa inspecteze aeronava, a trecut cu brio, am facut actele, totul ok, acum urmeaza pasul final, eliberarea CI si anexa la ci. Weekendul tecut am facut un test de incarcare la aripa pana la 4G, totul ok. https://youtu.be/6TpRT9xCYCY
Numai bine.
0

#80 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 15 May 2021 - 09:32 PM

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20210508_173527.jpg

0

#81 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 May 2021 - 12:46 PM

Felicitari, mestere. Esti un exemplu de urmat.
0

#82 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 18 May 2021 - 10:40 AM

 dan_mitea, la 17 May 2021 - 12:46 PM, a spus:

Felicitari, mestere. Esti un exemplu de urmat.

Multu!
0

#83 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 18 May 2021 - 10:44 AM

Veste tare! Dupa spusele celor de la aeroclub detin singura (si prima) aeronava ULM electrica inmatriculata in RO :clapping:
0

#84 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2021 - 11:13 AM

Felicitari, inseamna ca o sa vedem in curand niste zboruri filmate/pozate. Din ce am vazut pe net nici in afara RO nu sunt prea multe aeronave electrice, mai degraba prototipuri demonstrative.

Inspectia pare ca a fost serioasa, mult mai mult decat bifat puncte din dosar.


 Mihai_F, la 18 May 2021 - 10:44 AM, a spus:

Veste tare! Dupa spusele celor de la aeroclub detin singura (si prima) aeronava ULM electrica inmatriculata in RO :clapping:

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 18 May 2021 - 11:15 AM

0

#85 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 28 May 2021 - 03:54 PM

Buna ziua, vin cu update, am primit actele de la Aeroclub, CI, anexa la CI si livretul, cu acestea inmatricularea sa finalizat, avionul e cu acte in regula :clapping: . Acum urmez eu (pilotul), udeva pe la sfarsitul verii posibil inceput de toamna, imi voi obtine licenta ULM (programul l-am inceput in aprilie). Posibil dar nu sunt sigur dupa ce ies la simpla pe aeronava de scoala (BRM Citius) si daca vrea instructorul, sa fac cateva zboruri si cu aeronava mea, teoretic se poate, dar vom vedea.
E umpic off topic, dar trebuia concluzionata situatia inmatricularii.
La sistemul electric mai e de lucru la soft, dar deocamdata aflandu-se intr-o varianta stabila nu e o prioritate, deocamdata ma pregatesc pt examenul teoretic la ULM.
Numai bine.
0

#86 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2021 - 11:23 AM

Parca aveai deja licenta, era pentru planor ? Nu puteai sa faci scoala ULM/sa iei licenta inainte de omologare ?
0

#87 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 29 May 2021 - 12:47 PM

 stiganas, la 29 May 2021 - 11:23 AM, a spus:

Parca aveai deja licenta, era pentru planor ? Nu puteai sa faci scoala ULM/sa iei licenta inainte de omologare ?

aveam licenta de planor dar tre reinoita, am inceput reinoirea la incaputul lui martie, dar activitatea la AR cluj a fost asa si asa..., asa ca cred ca termin programul intreg de 40 de ore la ULM inainte sa termin programul de reinoire la planor ca sa imi crediteze jumatate din programul ULM.... Lipsa fondurilor a fost un motiv pt care nu am inceput anul trecut, plus nebunia covid...
In legatura cu inspectia ziceai ca "Inspectia pare ca a fost serioasa, mult mai mult decat bifat puncte din dosar." Inspectia in sine nu neaparat, dar pregatirea pana acolo, inspetorul a recomandat refacerea calculeor de rezistenta de catre un profesor de la universitatea de aeronautica (eu le facusem odata si vroia sa fie verificate de un specialist) iar apoi testul de incarcare care a fost din nou mult de pregatit pana la testul propriuzis.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro