Postat 01 September 2020 - 09:34 AM
Buba ziua, am revenit cu complectari, in ultimele 3 luni, 90% din timpul de lucru lam petrecut lucrand la software, si anume la partea de timing advance, aceasta contine doi parametrii unul in grade care da un avans constant pe toata plaja de turatie, si unul in microsecunde care da un avans fix fata de turatie, ceea ce foloseste la crearea unei pante liniare in crestere de avans fata de turatie, si anume de exemplu, la 500rpm incepe cu 5 grade si ajunge la 3000rpm cu 15 de grade. Avantajul acestor setari este de a regla turatia motorului in functie de incarcarea elicei, la incarcare mare avans mic pt cuplu maxim, la uncarcare mica avansul poate creste pt a castiga turatie, spre exemplu la decolare incarcarea pe elice este mare avansul va fi mic, apoi pe masura ce aeronava prinde viteza incarcarea scade usor si avansul poate creste pt a creste putin turatia, toate acestea pt a mentine un curent/incarcare oarecum constanta, pt o mai buna eficienta in utilizarea puterii disponibile a motorului, o analogie ar fi cutia de transmisie automata (si nu numai) la masini. Motorul va avea eficienta maxima la timing cat mai aproape de 0 grade, iar perfornanta maxima la avans crescut, si anume cu avans de 2 grade la 80v motorul atinge 2990rpm cu 17A fara sarcina, cu avans 7 grade atinge 3980rpm cu 34A, totul e un schimb, dai ceva castigi ceva, curent in schimbul turatie. Fara avans de loc, din cauza buclei, magneti senzori microcontroloer drivere etaj final bobinaj si magneti din nou, exista un retard in timing cam de un 1.5grade, de aceea e nevoie de putin avans (2 grade) pt a aduce motorul in timing 0. Acum semnalul direct de la senzori hall poate fi folosit pt comutatia motorului, dar cum nimic nu e perfect, la fel e si cu acest semnal, asadar trebuie filtarat digital, controlerul trebuie sa inteleaga din acest semnal inperfect pozitia rotorului, sa calculeze timpul dintre comutatii si sa dea inpulsurile cat mai corect motorului, lucru simplu in teorie dar destul de complex de facut in special cu un microcontroler pe 8biti. Asadar multa multa munca a fost, multe ore in fata osciloscopului si a compului.
Numai bine.