Legare motoare brushless in paralel Cum se realizeaza?
#1
Postat 22 December 2005 - 12:55 AM
#2
Postat 22 December 2005 - 03:19 AM
Nu ai cum sa sincronizezi cele doua motoare !
#3
Postat 22 December 2005 - 04:49 AM
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#4
Postat 22 December 2005 - 08:11 AM
2 controlere! Musai!
P.S. Unde pun ca parca vad ca va fi necesara o reglare a raportului de tractiune dintre cel din dreapta si cel din stanga...
#5
Postat 22 December 2005 - 08:52 AM
Silfax, la 22 Dec 2005, 00:55, a spus:
...
Foarte simplu !! :D :)
Se cumpara doo controllere si se pun pe fiecare beleu !!
Stima,
PS: Daca n-ar fi un sistem cu reactie, pt determinarea pozitiei rotorului, ar merge, da' asa... :)
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#6
Postat 22 December 2005 - 09:28 AM
Ceva rabdare s-ar cere zice el la pornire pina se sincronizeaza cele 2 motoare.
Bafta
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#7
Postat 22 December 2005 - 09:32 AM
Cel mai sfant e cu comenzi ortodoxe sau catolice, ma rog :) , asa ca la mama lui.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#8
Postat 22 December 2005 - 10:57 AM
Cred ca beleaua nu e atat la curenti, ptr ca sa zicem ca iei un controler babaros, care rezista, dar ce te faci cu semnalele de reactie (trecerile alea prin zero), care vor fi decalate datorita diferentelor dintre motoare, elici, samd. Cel mai probabil e ca taimingul nu se pupa si controlerul va trimite semnale aiuristice.
Pe de alta parte, oare e posibil ca motoarele sa se sincronizeze de la mama lor, cam cum se mentine sincronismul la generatoarele dintr-o retea nationala de electricitate? Ar fi tare! Daca as avea un controler si doua motoare, as pune cate o rez de 0.33...1ohm in serie cu firele catre motoare, ca sa previn efectele pirotehnice, si as pune in paralel sa vaz ce se intampla.
Parerea mea.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#9
Postat 22 December 2005 - 11:10 AM
Skyspy, la 22 Dec 2005, 09:28, a spus:
Ceva rabdare s-ar cere zice el la pornire pina se sincronizeaza cele 2 motoare.
Bafta
Ce va detalii, sau link-uri?
#10
Postat 22 December 2005 - 11:45 AM
Deci...controlerul trebuie sa stie in ce pozitie se gaseste motorul ca sa poata da comanda corecta.
El o sa primeasca semnale contradictorii si ca atare o sa bage aiurea.
Daca stabilesti o pozitie de 0, in care motoarele sa fie pozitionate la fel, este posibil sa porneasca.
Dar ar trebuii sa fie doua motoare IDENTICE la caracteristici. Este suficient ca unul din ele sa o ia putin mai repede si atunci semnalele nu mai sunt bune pt nr.2.
Deci subscriu la Cirip 100%
In plus, daca ai oprit motorul...adica motoarele in aer...ai pus-o ! :)
Corect, curentul nu-i problema ca pui un controler corespunzator.
Bafta si...2 controlere ! :D
#11
Postat 22 December 2005 - 12:18 PM
Cirip, la 22 Dec 2005, 10:57, a spus:
Daca as avea un controler si doua motoare, as pune cate o rez de 0.33...1ohm in serie cu firele catre motoare, ca sa previn efectele pirotehnice, si as pune in paralel sa vaz ce se intampla.
@Ciripone,
1 ohm x 10 A :) e cam ... 10 V, deci ... ce mai ramane pentru motor ?
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#12
Postat 22 December 2005 - 12:19 PM
Yak 52, la 22 Dec 2005, 11:11, a spus:
Mai bine dupa... ureke ?? :)
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#13
Postat 22 December 2005 - 01:20 PM
Yak 52, la 22 Dec 2005, 11:11, a spus:
Prea greu de priceput ?
cam... :)
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#14
Postat 22 December 2005 - 02:26 PM
acest domn Retzbach.El le cam are cu electronica ca mi se pare e inginer are citeva carti de modelism scrise despre motoare si e inventatorul impreuna cu alti 2 a motoarelor LRK."R" vine de la Retzbach.Numai e-adevarat ca la banii care costa echipamentul de brushless nu merita sa risti.LRK sint motoarele outrunner cum le zice in engleza.
Bafta si Craciun fericit
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#15
Postat 22 December 2005 - 02:44 PM
Skyspy, la 22 Dec 2005, 09:28, a spus:
Deci au si ei Valtersul lor?
Oricum al nostru este mai bun.
Si daca tot sunt in balarii:
Sarbatori fericite. Sa fiti sanatosi, voiosi, banosi.
#16
Postat 22 December 2005 - 06:32 PM
Pai fiecare BL are bobinele care atunci cand au curent in ele produc miscare si cand nu sunt comandate, genereaza o tensiune care indica controlerului pozitia magnetului fata de polu' de comandat, pt ca acesta (conttolleru') sa stie cand sa dea comanda de curent, partii de forta.
Pai, zic io, http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif , e elementar, ca daca se pun doo beleuri in paralel, pe un singur controller, interfata de prelevare de tensiune din controller sa nu mai stie ce sa creada despre motoare, PENTRU CA IN MOD SIGUR ACESTEA NU SE VOR ROTI ABSOLUT IDENTIC. Niciodata !!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#17
Postat 22 December 2005 - 07:09 PM
Citeaza
domnu_doctor,
Pai asta era jmeke, ca nu mai ajunge curentul la 10A. Motorul nu va scoate putere, dar nici controleru' nu se va metamorfoza in fabrica de fum. Scopul rezistentelor era protectia controlerului in cazul in care se fac experiente, nu solutie pe termen lung.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#18
Postat 22 December 2005 - 10:09 PM
Morala e ca nu se poate, tre 2 regulatoare si basta.
Inchid subiectul inainte de a-i da foc, caci fum vad ca iese deja... :huh: