Traducere aproximativa... din avion... documentul original descrie o situatie care la ei este deja adoptata, la noi am schimbat timpul la viitor, fiind o propunere in curs de discutare.
Voi intrerupe traducerea dupa fiecare paragraf, cu note explicative personale, scrise
italic Tot ce nu este italic este traducere din documentul original de
aici.
Deci, acest document descrie posibilitatea exploatarii aeronavelor fără pilot
de dimensiuni mici (sUAS - small Unmanned Aircraft Sistems) în scopuri de hobby și recreative urmand instrucțiunile de securitate specifice stabilite de ... Congres (la ei).
Acestea - sUAS - sunt cunoscute mai ales sub numele de
aeromodele.
Note la paragraful de mai sus: UAS la ei vrea sa fie RPAS la noi, ce este esential si trebuie sa ii fortam sa accepte, este introducerea acestei noi categorii neprevazute pana acum, small UAS = aeromodele.
Dincolo sUAS a fost creeata de cei care au facut aceasta reglementare, nu au cerut-o aeromodelistii.
Small Unmanned Aircraft System, usually initialized with a small "s" for "small" as in sUAS, a relatively new form of unmanned aerial vehicle gaining interest for non-military uses, as defined by the United States' Federal Aviation Administration.
Reiau traducerea...
In conformitate cu Reglementarea Specială pentru Aeromodele, sUAS trebuie operate în conformitate cu o serie de condiții, inclusiv un set de recomandari de siguranță specifice si venind din partea comunitatii (de zburatori) și în cadrul unei organizații la nivel național, bazata pe comunitate, cum ar fi... ARA (AMA la ei). Pilotii care nu operează în cadrul programului de siguranță al unei organizații bazate pe comunitate ar trebui să urmeze îndrumarea FAA aici (link extern).
Note: Deci se poate zbura individual in afara unei comunitatii/asociatii.
Iar comunitatea nu este unica, in semn de protest fata de unele actiuni alea AMA, care i-au dezamagit pe multi, membrii sau nu, pe rcgroups a inceput sa se coaguleze o comunitate a zburatorilor nu neaparat FPV, ci care... vor mai mult. Ce obtin respectivii cu asta ? Dupa cum se observa mai sus comunitatea isi stabileste propriul set de reguli de siguranta. Nu iti convin ca fiind prea restrictive, aderi la alta care iti place mai mult. Totusi o ccomunitatea nu poate crea reguli de siguranta care sa intre in conflict cu cele stabilite de FAA, cum ar fi plafonul de zbor de 400ft/150m Setul AMA de reguli este destul de omenesc, dar nemultumirea majora este unde se aplica: doar pe terenurile omologate AMA ;)
Incepand cu ... (21 decembrie 2015), FAA/AACR prevede ca toti proprietarii de aeromodele, cu o greutate între ... (0.5kg la ei) și 25kg (55 lbs) sa se înregistreze on-line, înainte de zbor.
Ce inseamna utilizarea recreationala a sUAS ?
Utilizarea de agrement este exploatarea unei aeronave fără pilot pentru interesele personale și plăcere. De exemplu, folosind un aeromodel pentru a face fotografii pentru uz personal ar fi considerat de agrement; utilizând același dispozitiv pentru a face fotografii sau videoclipuri pentru vânzarea către o altă persoană ar fi considerată o operațiune comercială.
Detalii suplimentare cu privire la ceea ce constituie non-hobby, operațiuni comerciale sau de altă natură non-recreative a sUAS se discuta ulterior cu FAA/AACR.
Care sunt liniile directoare de siguranță pentru utilizatorii de aeromodele?
- Urmați instrucțiunile de siguranță stabilite la nivel de comunitate, asa cum au fost dezvoltate de organizații gen AMA (ARA).
- Nu mai sus de 400 de picioare (150m) și sub orice obstacole inconjuratoare, atunci când este posibil.
- Păstrați aeromodelul in raza vizuala în orice moment, și/sau folositi un coleg drept observator pentru a ajuta, dacă este necesar.
- Pastrati distanta și nu interferati cu operațiunile aeronavelor cu echipaj, și ar trebui să va asigurati ca vedeti și evitati alte aeronave și obstacole, în orice moment.
- Nu zburati în mod intenționat deasupra persoanelor sau vehicule în mișcare, și pastrati cel puțin 8m (25 de picioare) distanță de persoane și proprietati vulnerabile. (Nota: sa mai zica cineva ca se simte ingradit... cand ii este permis sa zboare la 8m de mine...)
- Contactați aeroportul sau turnul de control înainte de a zbura la o distanta de cinci mile de un aeroport. (Nota: deci nu interdictie totala !)
- Nu zburati la o distanță mai mică de două mile de un heliport avand o procedură de zbor IFR publica.
- Nu zburati în condiții meteorologice nefavorabile, cum ar fi în condiții de vânt ridicate sau vizibilitate redusă.
- Nu zburati sub influența alcoolului sau a drogurilor.
- Asigurați-vă că mediul de operare este sigur și că pilotul este competent și specialist în funcționarea aeromodelului. (Nota: eh... aici suntem maestrii toti... aici ar putea stecura AAFR o procedura de certificare pilot ;) )
- Nu zburati lângă sau deasupra elementelor de infrastructura sau proprietăți sensibile, cum ar fi centralele electrice, instalațiile de tratare a apei, centre de corectie (inchisori :) ), drumuri puternic circulate, facilități guvernamentale, etc.
- Verificați și respectați toate legile și ordonanțele locale înainte de a zbura deasupra unei proprietati private.
- Nu desfășoară actiuni de supraveghere sau fotografiat persoane în zonele în care se presupune ca ar trebui sa existe intimitate, fără permisiunea individului (link extern la politica AMA/ARA privind intimitatea).
Utilizatorii de UAS comerciale și de agrement ar trebui să fie conștienți de faptul că în zone îndepărtate, rurale și agricole, pot fi operate aeronave cu pilot, inclusiv aeronave cu aripi fixe și elicoptere, foarte aproape de nivelul solului. Piloții efectuand lucrari agricole, de stingere a incendiilor, de aplicare a legii, de urgență medicală, operațiunile de anchetă animale sălbatice și o varietate de alte servicii, cu totii operreaza in mod legal și în mod obișnuit în spațiul aerian de nivel jos (sub 150m).
Operatorii care controlează aeromodele în aceste domenii ar trebui să fie conștienti de aceasta situație, sa dea prioritate și să rămână o distanță de siguranță de aceste avioane și elicoptere cu echipaj operand aproape de sol.
Pentru mai multe informații privind siguranța, vă rugăm să descărcați broșura "know before you fly" de aici:
http://knowbeforeyou...rochure_WEB.pdf
Sfarsit traducere.
Ei, presupunand ca autoritatile accepta asa ceva, ca mai sus, cine se simte ingradit ?
Referitor la inmatriculare... daca ar fi 5$, ca in state, Euro la noi, si ar fi pe persoana, nu pe model, online, fara deplasare la autoritate pentru certificarea modelui, ar avea cineva ceva de comentat ?
Dar sub atentionarea ca platesti, daca esti prins fara sticker cu numarul de autorizare, lipit pe model... vreo 20.000 $, la ei ? :)
As zice ca poate fi o baza atractiva de discutie acest model de inmatriculare light, poate fi un morcov atractiv sa la arati un potential de cateva mii de inmatriculari a 5 euro, comparativ cu nici 100 a cate 90 euro... s-ar putea sa ii puna pe ganduri.
Iar daca extinzi "baza de impozitare" la inmatricularea direct la vanzare in magazin a tot ce zboara de acum inainte, cu un fel de zbor-vigneta... si nu musca la asemenea volum, inseamna ca au alte interese, mult mai majore...
... cu picioarele pe pamant ...