ORDINUL8 din 2014 a incetat Incepand cu 1 februarie 2016 ordinul 8 inceteaza sa mai produca efecte
#61
Postat 09 February 2016 - 11:18 AM
Intrebarea este daca are vreun sens, atat timp cat ai nostrii fac tot ce ii taie pe ei capul... :unsure:
Buba principala este cu spatiul G ca fiind al armatei... ma intreb daca in EU mai exista vreo tara cu reglementara similara. :unsure:
Atat timp cat aceasta problema majora nu este rezolvata, singura modalitate aproape legala de zbor este pe aerodroame deja omologate, sub umbrela spatiului lor aerian. Orice altceva inseamna haiducie.
#62
Postat 09 February 2016 - 01:13 PM
optyqus, la 09 February 2016 - 11:01 AM, a spus:
https://www.enac.gov...APR_Ed2_Em1.pdf
va rog pe cineva sa traduca in limba Engleza sau Romana
Mutumesc
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#63
Postat 09 February 2016 - 03:45 PM
#64
Postat 09 February 2016 - 03:49 PM
Garett, la 08 February 2016 - 08:13 PM, a spus:
Miza e clara din prima fraza: cei 90 de euro pentru inregistrare!
Am scris ceva mai devreme că orice instituție poate creea regulamente care să organizeze activitatea în domeniul pe care-l administrează, perfect valabile dacă nu intră în contradicție cu o lege organică. Exact asta reprezintă și prezentul ghid.
#65
Postat 09 February 2016 - 03:54 PM
optyqus, la 09 February 2016 - 11:01 AM, a spus:
https://www.enac.gov...APR_Ed2_Em1.pdf
Mda. Frumos și la obiect.
Andras, imi pare rău, dar chiar nu am timp să-l traduc. Ar fi foarte bine s-o facă cineva și să-l puneți pe masa autorităților noastre.
#66
Postat 09 February 2016 - 03:56 PM
Garett, la 07 February 2016 - 03:34 PM, a spus:
Iar faptul ca unora li se pare firesc nu face decat sa dea apa la moara oricarui birocrat tampit!
Reguli intr-atat de absurde incat insasi unele autoritati ale statului se dovedesc incapabile sa le respecte. Trebuie insa sa inteleaga dansii ca pentru noi in 90% din cazuri nerespectarea unor prevederi legale se sanctioneaza contraventional, dar pentru domniile sale functionarii, majoritatea abaterilor de la prevederile legii sunt de natura penala.
#67
Postat 09 February 2016 - 04:03 PM
ViP_Eol, la 09 February 2016 - 03:49 PM, a spus:
Discutabil... chiar in state sunt atacate chestii emise de FCC sau AMA, pe motiv ca sunt advisories si nu laws, trecute prin Congres... ;)
Si acolo spatiul G nu e administrat de armata, ar avea unde sa zboare gramada, dar sunt comozi.
#68
Postat 09 February 2016 - 04:04 PM
renatoa, la 08 February 2016 - 06:11 PM, a spus:
Acum as zice ca unii ar mai avea o portitza de scapare... ghidul se refera la "aeronave motorizate" si lipsa oricarei precizari explicite legate de control la distanta, "fără pilot la bord" nu implica automat RC si nici navigare autonoma, daca nu se precizeaza explicit acest lucru.
Aleluia, deci la panta mai pot inca zbura... legal :D
Corect. :rolleyes:
Și la sandou.
Știam de 150 m ca fiind limita inferioară a spațiului aerian. În principiu nu ar trebui să existe probleme sub plafonul ăsta în afară de cazurile în care zbori în zone CTR.
În continuare se va mai putea zbura pe lângă aerocluburi.
După câte știu, pe unde am fost în cam toate țările europene, spațiul G cam aparține militarilor. Chiar dacă sunt în Germania, chiar nu știu cum stă treaba cu spațiul de categorie G aici, dar văd mai tot timpul militarii zburând, peste tot și chiar la înălțimi foarte mici. O să întreb.
#69
Postat 09 February 2016 - 04:05 PM
renatoa, la 08 February 2016 - 06:11 PM, a spus:
Acum as zice ca unii ar mai avea o portitza de scapare... ghidul se refera la "aeronave motorizate" si lipsa oricarei precizari explicite legate de control la distanta, "fără pilot la bord" nu implica automat RC si nici navigare autonoma, daca nu se precizeaza explicit acest lucru.
Aleluia, deci la panta mai pot inca zbura... legal :D
Cam dura ipoteza zborului legal interzis inainte de ordinul 8. Nu de alta dar avem niste institutii care au cheltuit banii statului pentru activitati ilegale daca asa stau lucrurile. Oare sa fi fost in ilegalitate FRMD-ul pana la ordinul8? Sincer ma cam indoiesc.
#70
Postat 09 February 2016 - 04:15 PM
renatoa, la 09 February 2016 - 04:03 PM, a spus:
Si acolo spatiul G nu e administrat de armata, ar avea unde sa zboare gramada, dar sunt comozi.
La noi este permis. Nu ai decât posibilitatea atacării la Curtea Constituțională a României (am scris întreg tura asta să nu se mai prefacă anumite persoane că nu știu ce e CC, sau CCR), dar fiind doar un ghid îți pot respinge moțiunea pe motiv de lipsă de competență, nefiind obiectul unui drept constituțional și te trimit în contencios unde ... .
Amu, fiind intitulat doar ”Ghid”, nu are valoare totală de reglementare și poate fi folosit doar în interesul celor care și până acum navigau în spațiu aerian național ca operatori. Asta ar presupune că putem afirma că nu facem obiectul acelui ghid și să zburăm în continuare în spațiu de categorie G, dar e clar că în zonele CTR nu mai avem ce căuta. Deocamdată.
Cam asta a fost politica FRMd. ”Nu ne înscriem în sfera de activitate a reglementării”. Cam forțat după modificările aduse Codului Aerian, dar a funcționat.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 09 February 2016 - 04:18 PM
#71
Postat 09 February 2016 - 04:17 PM
Garett, la 08 February 2016 - 08:13 PM, a spus:
Miza e clara din prima fraza: cei 90 de euro pentru inregistrare!
Ma tem ca miza este cu mult mai mare decat cei 90 de euro, scoli de pilotaj, terenuri omologate, contracte cu statul si altele. Aeromodelismul a supravietuit bine merci pana au mirosit unii ca pot face bani, iar acum incearca sa-l revedice institutii care nu sau mai interesat de el niciodata.
#72
Postat 09 February 2016 - 04:20 PM
Pe lângă asta ... e o metodă să ne atragă atenția să nu faultăm.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 09 February 2016 - 04:23 PM
#73
Postat 09 February 2016 - 04:20 PM
xorg, la 09 February 2016 - 04:05 PM, a spus:
Pai ti se pare ca FRMD-ul este afectat cumva de aceasta noua reglementare?
Crezi ca de acum aeromodelele de competitie vor trebui inregistrate la AAFR ?! M-as indoi...
De fapt corect ar trebui scris aceasta "aparent noua reglementare", ca de fapt nu reglementeaza nimic, e doar o reamintire pentru cine nu stia, sau se facea ca nu stia, cam pe ce pamant traieste ;)
Treci in revista documentele enumerate in coloana "Baza legală", toate sunt anterioare 2010 !
Este practic o rupere a armisttitiului de dinainte de Ord.8, prin care ne faceam ca nu stim de reglementari, care existau si erau in vigoare toate in ianuarie 2014, si ei se faceau ca nu stiu de noi, cat timp nu le zumzaiam pe la fereastra.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 February 2016 - 04:22 PM
#74
Postat 09 February 2016 - 04:40 PM
renatoa, la 09 February 2016 - 04:20 PM, a spus:
Crezi ca de acum aeromodelele de competitie vor trebui inregistrate la AAFR ?! M-as indoi...
De fapt corect ar trebui scris aceasta "aparent noua reglementare", ca de fapt nu reglementeaza nimic, e doar o reamintire pentru cine nu stia, sau se facea ca nu stia, cam pe ce pamant traieste ;)
Treci in revista documentele enumerate in coloana "Baza legală", toate sunt anterioare 2010 !
Este practic o rupere a armisttitiului de dinainte de Ord.8, prin care ne faceam ca nu stim de reglementari, care existau si erau in vigoare toate in ianuarie 2014, si ei se faceau ca nu stiu de noi, cat timp nu le zumzaiam pe la fereastra.
Personal imi pare ca nu suntem nici noi afectati de precizarile AACR-ului, noi zburam aeromodele nu aeronave la fel ca si FRMD-ul. Dar daca va spune AACR-ul ori alta entitate ca in fapt am zburat aeronave, atunci FRMD-ul are o mare problema. Greseala lor de a zbura in ilegalitate a fost facuta cu bani publici si asta-i grav tare.
#75
Postat 09 February 2016 - 04:50 PM
#76
Postat 09 February 2016 - 04:59 PM
#77
Postat 09 February 2016 - 05:13 PM
renatoa, la 09 February 2016 - 04:50 PM, a spus:
Incertitudinea este datorata incoerentei de care dau dovada autoritatile, probabil ca AACR-ul isi doreste sa reglementeze inclusiv raioanele de jucarii pt. copii prescolari, motiv pentru care denumeste orice zburatoare care are telecomanda si motor, aeronava civila fara pilot. Meritam niste raspunsuri cu totii, iar AACR-ul ca institutie publica are obligatia legala de a ni le furniza. Astfel propun ca fiecare dintre noi sa vina cu un set de intrebari ce le considera lamuritoare si pe care ARA sa le inainteze AACR-ului pentru lamuririle necesare.
#78
Postat 09 February 2016 - 07:04 PM
xorg, la 09 February 2016 - 04:17 PM, a spus:
Mie mi se pare tare, taxa aceea de 540euro plus TVA pentru permisul de "pilot" pentru aeronave mai grele de 15 kg,
Intrebarea mea ar fi, cine acorda aceste permise si in ce calitate ?
Avem personal calificat in manuirea telecomenzii?
#79
Postat 09 February 2016 - 07:10 PM
#80
Postat 09 February 2016 - 07:20 PM
ViP_Eol, la 09 February 2016 - 03:45 PM, a spus:
Ce sa-i faci nea Vip Eol, nu aveem toti cultura generala peste medie si scoli din cele inalte de care spui matale ca ai.
#81
Postat 09 February 2016 - 07:23 PM
nicolas, la 09 February 2016 - 07:04 PM, a spus:
Intrebarea mea ar fi, cine acorda aceste permise si in ce calitate ?
Avem personal calificat in manuirea telecomenzii?
Dintr-o discutie anterioara stiu ca nu existau in nomenclatorul de meserii (pilot de drona ori pilot pt. aeronava fara pilot la bord. Prespun ca nu exista nici meseria de instructor de pilot de drona. Dar este o intrebare ce trebuie cu siguranta adresata AACR-ului pt. un raspuns competent.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 09 February 2016 - 07:25 PM
#82
Postat 09 February 2016 - 07:32 PM
Exceptional e putin spus, este exact ce ne trebuie ca sa ne putem lua la hartza cu aafr-ul !
https://skyvector.com/
#83
Postat 09 February 2016 - 07:33 PM
ViP_Eol, la 09 February 2016 - 03:49 PM, a spus:
Nea Vip Eol, institutiile pot scrie ce regulamente doresc, daca nu sunt publicate in Monitorul Oficial al Romaniei nu ne sunt opozabile. Sau altfel spus pentru noi nu au valoare de lege. Sunt valabile ordinele/regulamentele cu pricina in ograda institutiilor si pt. angajatii acestora. Ce a publicat AACR-ul nu are valoare de lege, este doar o incercare de a ne aduce la cunostinta viziunea dansilor in privinta actualului context legislativ.
#84
Postat 09 February 2016 - 11:17 PM
xorg, la 09 February 2016 - 07:20 PM, a spus:
Asta ai înțeles ? În general, mai mult contează bunul simț. Sunt destui oameni fără studii și fără prea multă cultură, dar care au bun simț. De asemenea sunt foarte mulți cu o semicultură și semidocți care construiesc texte aparent fluente, dar al căror subiect nu este decât 'ștoul ieftin. Pe aceștia din urmă îi deranjează la culme puținii cu studii și cultură ceva mai multă.
În continuare dai dovadă că ești deosebit de vertical și de decent. Foarte deosebit.
#85
Postat 09 February 2016 - 11:26 PM
xorg, la 09 February 2016 - 07:33 PM, a spus:
Spui același lucru, dar cu alte cuvinte. Nu-i bai, dar era mai bine să vezi esența mai ales după ce Renato a mai și scris ce baze are ghidul.
De ce după căderea ordinului, în același context legislativ ne va fi mai greu să zburăm ? Tocmai asta îți spune ghidul.
Ai ieșit la rampă cum nu a mai făcut-o nimeni pentru modelism de zeci de ani (vorbesc de ARA). Organizări de evenimente și contacte numeroase cu instituțiile statului și Mass Media. Am devenit cunoscuți. Cum ar fi ca tocmai noi să nu respectăm legea ? Unde se duce imaginea ta ? Stă toată lumea cuminţică la sol până se rezolvă problema ? ”N-aș preaș crede” (încă nu am aflat cum a scris scenaristul textul). Deocamdată e vreme proastă, dar ... . Îți pot da un caz sigur de teribilist care va ieși la zbor fără să țină cont de nimic. Asta în zonă CTR. Nu e membru ARA, dar mai contează ?
#86
Postat 09 February 2016 - 11:30 PM
Pot ei să facă scandal până li se usucă gâtul dacă nu au o licență venită de acolo.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 09 February 2016 - 11:30 PM
#87
Postat 09 February 2016 - 11:43 PM
renatoa, la 09 February 2016 - 07:32 PM, a spus:
Exceptional e putin spus, este exact ce ne trebuie ca sa ne putem lua la hartza cu aafr-ul !
https://skyvector.com/
MS. Fain , poti sa afli si frecventa de la turn :D
#88
Postat 10 February 2016 - 12:47 AM
ViP_Eol, la 09 February 2016 - 11:30 PM, a spus:
Pot ei să facă scandal până li se usucă gâtul dacă nu au o licență venită de acolo.
"Institutul deţine o baza aeriană la Târgovişte (facilitate dezvoltată în parteneriat cu o companie privată) şi unde intenţionează să realizeze primul centru naţional de testare a echipamentelor fără pilot la bord. Zona de segregare aeriană aferentă bazei aeriene este de 153 de km pătraţi.
„De asemenea, la această locaţie dorim să dezvoltăm şi să dotăm o şcoală pentru piloţii de drone unde avem în vedere două tipuri de cursuri, unul de o zi pentru iniţiere şi unul mai lung pentru specializare. În acest scop am obţinut deja de la un producător de soft extern, 10 licenţe gratuite tip Ground Controller pentru testare şi folosire în cardul programelor de pregătire pe care le avem în vedere”, ne-a declarat Octavian Isăilă, preşedinte şi co-fondator al institutului. Potrivit Autorităţii Auronautice Civile Române (AACR), primele astfel de şcoli pentru piloţi de drone vor apărea de abia în lunile martie sau aprilie. „Deocamdată se lucreză la cadrul legislativ care este în stadiul de actualizare, va fi supus dezbaterii publice şi dacă nu vor fi observaţii majore faţă de draftul proiectului cel mai probabil în martie sau aprilie legislaţia se va actualiza”, ne-a declarat Remus Dogaru, specialist AACR. "
Acusi apare in ghidul minune obligativitatea de a lua licenta de la o astfel de scoala, adica un gog, sa ma invete in 6 zile contra la 3000 de lei cat cere dramida, ce-am invatat in 15 ani de cand am pus mana prima data pe o Futaba SkySport 4 ?
Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 10 February 2016 - 12:48 AM
#89
Postat 10 February 2016 - 07:59 AM
3000 de lei suna suspect de aproape de "540e+TVA"...
E clar ca-s pusi pe muls publicul, sub 15kg 90e+TVA pentru orice zboara, peste 15kg, in plus fata de cei 90e niscai "prajituri" pe la "pretini"!
C-asa-i in tenis!
Romania! :rolleyes:
#90
Postat 10 February 2016 - 08:03 AM