Deschid subiectul cu principalul scop de a stabili impreuna, ce avem de facut pentru perioada imediat urmatoare. Desi ordinul 8/2014 nu mai produce efecte, exceptand desigur trista amintire a celor doi ani de ilegalitate nemeritata, autoritatile ne pregatesc alte prevederi si alte restrictii oarecum asemanatoare. Bravele noastre autoritati care pana acum, se aratau profund ingrijorate de inchipuitele probleme pe care hobbyul nostru le poate reprezenta pentru siguranta traficului aerian si mai nou chiar pt. siguranta nationala, au reusit sa ne aduca pentru perioada imediat urmatoare intr-o situatie de incertitudine legislativa, care chiar poate reprezenta un real pericol de ambele parti. Unii dintre ai nostrii colegi, ar putea fi tentati sa braveze acum pe fondul lipsei unor legi coerente, aspect periculos atat pentru hobbyul nostru, cat si pentru autoritatile a caror neglijenta ar putea conduce la producerea unor incidente. Doresc sa atentionez ca orice astfel de bravura ce ar putea pune in pericol cetateni, sau un zbor VFR ori care patrunde in zone CTR, sau care ar sfida anumite organe ale statului, ca prim efect, decredibiliza ARA si atrage o viitoare legislatie cu mult inasprita. Exista si posibilitatea ca unele autoritati sa incerce tratarea zborurilor noastre pentru perioada urmatoare, in temeiul Codului Aerian Civil si/sau HG912/2010. In opinia mea ar fi total incorect, dar pentru cel care da amenda opinia mea conteaza mai putin sau deloc. Pentru eventualele situatii neplacute adresati urgent un mail catre ARA, mai ales daca primiti sanctiune, caz in care vom incerca sa ne consultam urgent cu avocatul ce ofera asistenta asociatiei noastre. Daca sunteti martori ai unui astfel de incident, chiar si cu un non membru ARA, va rog sa informati totusi preventiv asociatia. Pana la definitivarea legislatiei ori a unui regulament al ARA cu rol de suplinire al legislatiei lipsa, pentru actele de bravura de genul, zbor deasupra zonelor restrictionate, zbor peste obiectivele strategice,zbor in zone CTR, ori in zone dens populate, voi propune excluderea din asociatie a respectivului membru. Va reamintesc ca si in lipsa ordinului8, eventuale accidente va pot atrage raspunderea daca sunt din vina voastra, poate chiar mai rau autoritatile vor incerca sa aplice pentru noi sanctiunile prevazuta pentru aviatia mare. Mi-ar placea sa spun ca o sa fie exact ca inainte, dar ceva din raul facut aeromodelismului de ordinul8/2014 mai dainuie chiar si dupa moartea sa. Singura noastra speranta este un legiuitor cu minte deschisa si intentii bune, dar dupa cum vedeti inca nu-l avem, altfel nu pot sa-mi explic cum un subiect considerat pana acum de dansii atat de fierbinte si sensibil al sigurantei a fost lasat in total haos legislativ si asta dupa ce legiuitorii au umilit intreaga lume aeromodelistica in numele sigurantei prin odiosul ordin8. Sa dam noi dovada de responsabilitate si sa le aratam ca asa cum am zburat atata amar de ani in siguranta si fara incidente in lipsa reglementarilor lor absurde, putem sa o facem si in continuare.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 31 January 2016 - 10:00 PM